ענייני דיומא: כן לא שחור לבן?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏12/9/17.

?

האם קיימת בכדורגל האנגלי שיפוטיות על רקע גזעי?

  1. כן-בהחלט יש יחס מזלזל כלפי השחורים

    7 הצבעות
    53.8%
  2. לא-מספיק עם ה-PC, הביקורת היא עניינית

    6 הצבעות
    46.2%
  1. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,820
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
    שכחת את המלוכסנים גם. יש להם מוסר עבודה נהדר, לא?
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,261
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    במיוחד מלוכסנים שאוהבים לאכול כלבים.
     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,697
    לייקים שהתקבלו:
    14,313
    מין:
    זכר
    לדיון הזה אני אענה בשם שדווקא לא מגיע מהכדורגל-לברון ג'יימס, לדעתי הספורטאי הכי אינטיליגנט שיצא לי להיתקל בו. זה מתבטא גם על המגרש וגם מחוצה לו.
     
  4. סולשאאאר Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/17
    הודעות:
    668
    לייקים שהתקבלו:
    231
    מין:
    זכר
    אני לא חושב שזו שאלה של גזענות אלא של... מילה שאני לא באמת יודע איך להגדיר, ולכן כרגע אקרא לה "גזעיות".

    המוח שלנו כל הזמן עסוק ב"קטלוג"... אני אוהב לקרוא לזה "קיפסוא", מלשון להכניס לקופסא...

    שימו לב איך המוח שלנו מקטלג את מי שמסביבנו לקבוצות/שבטים, "עוד לפני שהספקנו להגיד ג'ק". באלפיות של שנייה המוח שלי כל הזמן מקטלג אנשים כיהודים/ערבים/רוסים/אתיופים/סודנים/אסיאתים/אשכנזים/מזרחים וכו' וכו', וזה קורה בכל שנייה מחדש בכל פעם שאני מסתובב בעיר, נכנס לבנק, נוסע בתחבורה ציבורית, you name it. וזה קורה במהירות מסחררת, הרבה לפני שהמחשבות שלי נכנסות לפעולה ומתחילות לספר לי מה אני חושב על כל אחת מהקבוצות האלה. עוד לפני שאני מודע לזה שיש לי מחשבות בראש, וגם אם כשעברתי ליד זוג קשישים רוסים הייתי בטוח שכל מה שהמוח שלי חשב עליו זה כמה אני רעב ואיזה חום היום, אין, המוח שלי, במהירות בזק, קיטלג שני אנשים שעברו לידי ברחוב כ"רוסים", ואין לי שום דבר לעשות נגד זה.

    כמובן שזה משתנה בין בנאדם למשנהו, כמה אנחנו מתעסקים בזה, או כמה אנחנו מודעים לזה שזה בכלל קורה לנו, אבל עוד לא שמעתי על בנאדם אחד שהצליח אפילו לשבריר שנייה להתעלם ממוצאו ה"שבטי" של מי שלידו.

    כמובן, כולנו היינו רוצים להכחיש שזה יסוד שקיים בנו, כולנו מתעבים גזענות וגזענים, כולנו היינו רוצים לתפוס את עצמנו בתור אוהבי אדם שמקבלים את האחר... אבל כאן בדיוק נעוץ העניין, בזה שהמוח שלנו תמיד מוצא "אחרים".

    איך לעזאזל אנחנו אמורים "לקבל את האחר", אם אנחנו מראש מגדירים אותו כאחר? זה מראש חסר סיכוי במובן ה"המתמטי" של המשפט.

    יש הטוענים שמי שהגיע למצב של "הארה" רוחנית נוסח בודהה, ישו וכו', הצליח להתעלות מעל הקיפסוא הזה... לי זה אף פעם לא קרה, ואני משער שגם לאף אחד מכם זה לא קרה.

    חבר'ה, זה יסוד ביולוגי. זה טבוע לנו עמוק בגנים. יש כמובן אלף אלפי הבדלים בין חלוקה לשבטים לבין גזענות כמו שהחברה המערבית מגדירה אותה,
    אבל גזענות נובעת מ"גזעיות". היא ביטוי מוקצן ודוחה שלה.

    להגיד ששחקני כדורגל שחורים הם עצלנים וחסרי אינטליגנציה זו גזענות, אבל צריך להבין שגם להגיד על שחקני כדורגל שחורים שהם "סוסי עבודה" ובעלי אינטליגנציה של אלברט איינשטיין זו בדיוק אותה הגזענות, פשוט מהצד השני של הסקאלה. אנחנו רגילים לחשוב שגזענות,שוביניסטיות וכיו"ב קשורים רק לדעות קדומות שליליות שיש לנו על קבוצה מסוימת של אנשים בגלל מוצאם / מינם וכו', אבל גם להמטיר שפע של מחמאות על נשים רק מעצם היותן נשים, או על שבדים או על כוזרים, זה בדיוק אותו הדבר.

    אין מה לעשות, זה חלק בלתי נפרד מהעולם שלנו, והניסיון של כל מיני אנשים (כולל שלי עצמי בתקופה קדומה יותר בחיים) להכחיש את זה שזה קיים בתוכם מכל וכל הוא סתם עול מיותר שאנשים סוחבים בתוכם...

    עצם זה שאנחנו עושים חלוקה תפיסתית שכזו בין שחקנים שחורים ללבנים היא היא מקור הבעיה, וזה לא אשמתו של אף אחד מאיתנו ואני לא רואה איך אפשר לעקור את הפן הזה מהקיום האנושי שלנו.

    אם לחזור לדוגמא מישראל- ואני בכוונה אתן דוגמאות מכל המגזרים שאני יכול לחשוב עליהם, כדי שאם כבר אני פוגע כאן בחלק מכם אז שיהיה באופן שווה לכולם, כי אני לא אצליח לא לפגוע באף אחד -

    כולנו לכל הפחות מכירים את הסטיגמות הקלאסיות בנוסח "אשכנזי מתנשא", "מזרחי בור ועם הארץ", "רוסי שיכור", "ערבי מחבל", "אתיופי עצלן" ...
    ואצל כל אחד מאיתנו זה מעט שונה, הן בתוכן והן בכמה שזה נוגע לנו עמוק פנימה בנפש,

    אבל אני חושב שמי שבאמת מאמין שאין בו שום יסוד גזעי, שמידי פעם זולג לרוע המזל לכיוון הגזעני, פשוט עושה יופי של עבודת הדחקה.

    אז אני ניר, יהודי אשכנזי לבן בן 27, וכמו שלפעמים- במודע או שלא במודע- אני חוטא בקשירת קישורים פרימיטיביים במוח שלי כגון "רוסי אלכוהוליסט" או "ערבי טרוריסט", כך אני חושב ומרגיש שזה בסדר גמור וטבעי לחלוטין שאיך שאני נראה, מתנהג, מדבר וכו' גם כן מעורר אצל אנשים כל מיני אסוציאציות שיש בהן מוטיבים גזעניים.

    איך שאני חווה את העולם, זה חלק מהגדרות היצרן הביולוגיות שלנו. צריך להשתדל מה שיותר לעשות עבודה פנימית נגד מחשבות ודעות גזעניות במובהק, כי אף אחד מאיתנו לא ראוי שיהפוך לאיזה אדולף היטלר,

    אבל אני קורא לכולם כאן לנסות לסלוח לעצמכם בכל פעם שאתם חוטאים בטיפ-טיפה גזענות, ולו רק לשבריר שנייה. זה לא נעים, זה מבאס מאוד, אבל זה פשוט חזק מאיתנו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/9/17
    modric19 אוהב/ת את זה.
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,697
    לייקים שהתקבלו:
    14,313
    מין:
    זכר
    ועוד משהו לגבי ספורטאים שחורים, לפני כמה שנים יצא לי לנהל דיון עם @אמיר ע בפורום כדורגל בתפוז על מה יקרה אם יותר ויותר שחורים יביעו עניין בכדורגל, כמו שקורה בכדורסל. ואנחנו רואים את התוצאה בנבחרת צרפת,שעל הנייר יש לה סגל מפלצתי. כי מה לעשות אבל לשחור הממוצע יש יתרון על הלבן הממוצע מהבחינה הגנטית. אז אנחנו משקרים את עצמנו ואומרים "טוב השחורים אולי יותר אתלטים אבל הלבנים יותר אינטיליגנטים אז זה מתקזז" זה גם מה שאמרו ב-NBA וב-NFL לפני 40 שנה. תראו מה קורה שם היום.
     
    סולשאאאר ו-אמיר ע אוהבים את זה.
  6. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,058
    לייקים שהתקבלו:
    6,777
    @סולשאאאר
    הולי שיט אני חושב שסוף סוף נמצא מועמד ראוי לראשות ממשלת ישראל. כאילו חיכית לדיון הזה כל חייך...

    וברצינות - נכון שהקטלוג הזה טבוע בנו, אבל הוא לא טבוע בנו ביולוגית. הוא טבוע בנו תרבותית, וזה דבר שהוכח ע"י לא מעט מחקרים: בין המוכרים שבהם זה מחקר שבדק האם חוסר היכולת של אדם מערבי מהשורה להבדיל בין פרצופים של אסייתיים הוא מולד או נלמד. התגלה שזה פשוט תוצר של החברה שאתה חי בה - כלומר, ילד אסייתי שאומץ ע"י משפחה מערבית ולא נחשף לפרצופים אסייתיים במהלך ההתפתחות, לא יצליח להבדיל בין אסייתיים בדיוק כמוני וכמוך.

    מה כל העניין הזה אומר בעצם? שנכון שיש יצרים ומחשבות פנימיות "אוטומטיות", לא צריך להתעלם מהם כמו שאמרת, אלא פשוט להיות מודעים אליהם ובעיקר בעיקר לא לנהוג לפיהם. מחשבות זה דבר אחד ופעולות זה דבר אחר.

    כשאני יושב בבית ומשחק פיפא, קולט איזה שחקן שחור ומחליט בראש שלי מיד שהוא אתלט (נשבע שזה באמת ככה בפיפא אגב) - זה לא פוגע באף אחד. אם אני אפגוש במגרש כדורסל בחור שחור ואחליט שאני שולח אותו לאלי הופים כי הוא שחור אז בטח הוא יגיע... זה קצת פחות סבבה.
     
    gilad16 אוהב/ת את זה.
  7. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    36,182
    לייקים שהתקבלו:
    6,342
    מקווה שזה בפוסט הנכון-
     
    muller, yonmu, Sturridge ו-2 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  8. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    @סולשאאאר מצטער אבל אתה משליך מעצמך על אנשים אחרים, וזה בדרך כלל מה שעושים אנשי הפוליקלי קורקט ושם נמצאת הבעייתיות בטענה שלהם. אני אישית לא רואה את העולם ככה ולא צריך לעקור שום דבר מהקיום שלי. יש אנשים שחורים, אסייתים, חומים, לבנים, צהובים ובאינסוף צורות וגזעים, לא צריך להיות גזען כדי לשים לב להבדלים בין אנשים מגזעים שונים, אבל כן צריך להיות גזען כדי להניח שההבדלים הללו אומרים עליהם משהו בתור אינדיבדואלים.
    לשים לב ששני אנשים הם ממוצא רוסי זה ממש לא גזענות. לא צריך להתעסק בזה יותר מדי, לכל אדם יש מקום שממנו הגיע.
    לא שזה בעייתי משום בחינה, כי אני לא רואה בעצמי קרבה גדולה יותר לכריסטיאנו רונאלדו מאשר ללוקאקו, רק בגלל שאנחנו חולקים את הצורך בשימוש בקרם הגנה בקיץ, אבל כדורגל הוא משחק של יתרונות יחסיים. גם פוגבה וגם מודריץ' יכולים להיות שחקני כדורגל מהמובילים בעולם באותו התפקיד בדיוק כי כדורגל יכול לדרוש מיליון תכונות שונות, ולכל תכונה יש אנטי תכונה. כמעט כל שחקני האנביאיי המובילים היו נראים יותר כמו מרטסאקר מבחינה פיזית כשהיו משחקים כדורגל.
     
  9. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,820
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
    מקפיץ.
    #בקאיוקו.


    Sent from my iPhone using Tapatalk