ענייני דיומא: עלייתם של שחקני ליגות נמוכות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י alexshw, ‏28/5/15.

  1. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,261
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    אני לפחות זיהיתי בשנים האחרונות מגמה חדשה בפרמייר ליג. יותר ויותר שחקנים שעד גיל מתקדם יחסית שיחקו בליגות נמוכות בממלכה שמצליחים לתקוע יתד חזק בפרמייר ליג, וחלקם אף הגיעו כבר לנבחרות לאומיות של אנגליה וצרפת.

    אז מי ברשימה? כמובן קודם כל זה השלד שעשה עם סאותהמפטון את הדרך מהליג ואן לעשיריה הראשונה בפרמייר ליג, אבל לא רק.
    בוא נעבור על הרשימה:

    אדם לאלנה - הקשר האנגלי בן 27 הגיע לסאותהמפטון בגיל 13 ולא שיחק בפרמייר ליג עד גיל 24,כשעלה עם קבוצתו לליגה הזו. אחר כך מהר מאוד קיבל זימון לנבחרת אנגליה וכמובן הספיק כבר לשחק במונדיאל. בעונה שעברה עבר לליברפול ולמרות העונה הכושלת אין לאף אחד ספק שהוא שחקן פרמייר ליג טוב.
    ריקי למברט - חלוץ אנגלי בן 33, רבות דובר על הדרך הארוכה שעבר כששיחק וכבש בצרורות בכל הליגות המקצועניות באנגליה ורק בגיל 30 הגיע לפרמייר גם הוא כמו לאלנה במדי סאותהמפטון וגם הוא לבסוף נמכר לליברפול ושיחק בנבחרת אנגליה.
    מורגן שניידרלין - קשר צרפתי בן 25.5 הגיע לסאותהמפטון ב - 2008 אחרי שהיה שחקן זוטר בסטרסבורג. בדיוק כמו לאלנה עשה את כל הדרך עם הקדושים מליג ואן לפרמייר ליג בה ערך את הבכורה בגיל 23. מאוחר יותר הגיע זימון לנבחרת צרפת וגם השתתפות במונדיאל. כיום מבוקש בארסנל וכנראה גם יגיע לשם או לקבוצה מהדרג הזה
    ז'וזה פונטה - בלם פורטוגלי בן 31.5. הגיע לאנגליה ב - 2007 כשחתם בקריסטל פאלאס עם רזומה של מילואי ספורטינג ליסבון ועוד קבוצות קטנות במדינה הזו. ב - 2009 חתם בסאותהמפטון ועלה איתה 2 ליגות. בגיל 29 הגיע לפרמייר ליג ונחשב לאחד הבלמים המרשימים מאז. גם הוא יתכן ויתקדם מעבר לקדושים.
    אשלי ויליאמס - בלם וולשי בן 31 אוטוטו. התחיל את הדרך בנון ליג ואחר כך שיחק בסטוקפורט ממנה הגיע לסוונזי. ב - 2011 עלה ליגה וכך בגיל 27 לראשונה שיחק בפרמייר ליג. הפך לאחד הבלמים היציבים בליגה וזכה להתעניינות מצד ליברפול וארסנל.
    צ'רלי אוסטין - חלוץ אנגלי בן חלוץ אנגלי בן 26. החל את דרכו בליגות חובבים כשהוא עובד במקביל בענף הבנייה. רק בגיל 20 קיבל חוזה מקצועני בסווינדון ובסופו של דבר הגיע לק.פ.ר איתה עלה ליגה בעונה שעברה. בעונת הבכורה שלו בפרמייר ליג כבש 18 שערים וכבר וזומן לסגל הנבחרת. למרות שקבוצתו ירדה לאף אחד כמעט אין ספק כי הוא ימשיך בפרמייר ליג
    ג'יימי ורדי - חלוץ בן 28. עד לפני 3 שנים שיחק רק בנון ליג ולקח את מלכות השערים בקונפרנס בעונת 2011/12 מה שגרם ללסטר לשים עליו מיליון פאונד. עלה איתה ליגה בעונה שעברה והעונה שותף בכיר למסע החלצות המופלא של הקבוצה כשהוא תורם 5 שערים ו - 10 בישולים. גם הוא קיבל זימון מהוג'סון לנבחרת.
    ווס מורגן - בלם אנגלי/ג'מייקני בן 31 שגם עד העונה שעברה שיחק בליגת המשנה ובליגה שלישית לאורך הקריירה עד שעלה עם לסטר ליגה
    לאונרדו אוז'וה - חלוץ ארגנטינאי בן 29 של לסטר, שהגיע בקיץ שעבר מברייטון, במדיה שיחק 2 עונות בליגת המשנה, לפני זה היו לו 4 עונות בליגת המשנה של ספרד ועונה אחת בלה ליגה. יש לו ברזומה עונות בליגה הבכירה בארגנטינה אבל נדמה שלא ממש בלט שם. העונה כבש 11 שערים בעונת הבכורה שלו בפרמייר ליג
    ארון קרסוול - מגן ימני אנגלי בן 25.5 של ווסט האם שהגיע אליה מאיפסוויץ' ולפני זה שיחק בטרנמיר. בעונת הבכורה שלו היה מהבולטים בקבוצתו וכבר יש דיבורים על מעבר לקבוצות בכירות בממלכה, אולי סיטי.
    דיאפרה סאקו - חלוץ סנגלי בן 25.5 של ווסט האם אליה הגיע בקיץ האחרון ממץ איתה שיחק בליגה שנייה ושלישית בצרפת. כבר בעונה הראשונה בפרמייר ליג כבש 10 שערים והפך לאחת התגליות של הליגה. חבל רק שפציעות הפריעו לו להרשים אף יותר

    ואלה שחקני קריסטל פאלאס שעלו עם הקבוצה ליגה ועזרו לה לתקוע יתד בשנתיים האחרונות
    חוליאן ספרוני - שוער ארגנטינאי בן 36, הגיע אליה מדנדי הסקוטית ב - 2004 והיה שוער מחליף בעונתו הראשונה כפאלאס ירדה מהפרמייר ליג. אחר כך במשך 8 שנים שיחק איתה בליגת המשנה וחזר ב - 2013 איתה כבר כשוער ראשון
    דוייט גייל - חלוץ אנגלי בן 25.5, עד גיל 22 שיחק בנון ליג. נרכש ע"י קריסטל מפיטרבורו ב - 2013. העונה כבש 5 שערים ובישל אחד ובעונה שעברה כבש 7 שערים.
    יאניק בולאסי - קיצוני צרפתי/קונגולזי בן 26 שגם הוא התחיל בנון ליג ואפילו עבר בליגה המלטזית. אחר כך שיחק בפלימות, ראשדן, בארנט ובריסטול סיטי ממנה הגיע ב - 2012 לפאלאס. מהיר וטכני שקצת לוקה בתכליתיות אבל שחקן מצוין לדרג הזה של הקבוצות בפרמייר ליג.
    ג'ייסון פאנצ'און - קיצוני אנגלי בן 29, עבר דרך ארוכה מאוד בליגות נמוכות בוימבלדון, מילטון קיינס דונס, בארנט, סאותהמפטון כשלראשונה הוא טועם מהפרמייר ליג ב - 2011 במדי בלקפול ואחר כך ק.פ.ר. אבל את הפריצה עשה בסאותהמפטון ב - 2012/13 ממנה הגיע לקריסטל פאלאס והפך לאחד השחקנים המובילים שלה.
    גלן מארי - חלוץ אנגלי בן 31.5, התחיל את הקריירה בליגה קטנה בארה"ב אחר כך הגיע לנון ליג ומשם המשיך במסע הארוך בליגות נמוכות עד שחתם ב - 2011 בפאלאס, איתה עלה ליגה ב - 2013 אך בעונה שעברה לא ממש הרשים והושאל במחצית הראשונה של העונה הזו לרדינג, אך חזר בינואר לפאלאס והספיק לכבוש 7 שערים עד תום הליגה.

    הארי קיין אומנם היה שייך כל השנים לתרנגולים אבל צריך לזכור שגם הוא עד העונה צבר קילומטרז' בהשאלות בליגות נמוכות

    מוזמנים לצרף עוד שחקנים לרשימה

    עכשיו לדיון עצמו:
    האם גם בעיניכם זו תופעה חדשה של השנים האחרונות בפרמייר ליג?
    האם לדעתכם היא מראה על ירידה ברמה של הליגה וכישלון האקדמיות של מרבית קבוצות הליגה, או ההיפך שינוי מרענן?
    האם הקבוצות הפרמייר ליג צריכות להגביר את המאמצים באיתור השחקנים בליגות נמוכות בעקבות השתוללות המחירים בליגה?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/5/15
  2. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    יש שני סוגים של מקרים: יש את המקרים שלקבוצות בצ'מפיונשיפ גדל פתאום טאלנט לוהט, כמו בייל בזמנו בסאות'המפטון, או מקרה שפחות הצליח, קונור וויקהאם באיפסוויץ'. זה תמיד יכול לקרות, גם במקומות הכי נידחים יכול לצמוח סופרסטאר פתאום.

    המקרה השני הוא של קבוצת צ'מפיונשיפ שעולה ופתאום מה שנקרא "תוקעת יתד בליגה" ונשארת לכמה שנים. לכאן שייכים רוב המקרים שציינת. גם זה קורה לא פעם, וגם כאן אני לא חושב שזה משהו לרעת הליגה, אלא לטובת אותן קבוצות וההתנהלות שלהן.

    בליגות הנמוכות תמיד אפשר למצוא מציאות, אבל אני לא חושב שקבוצות צריכות להתמקד בשוק הזה כי הוא כר פורה לנפילות ולשחקנים שלא מצליחים לעלות רמה.
     
    oranfu, Franco ו-cheddar אוהבים את זה.
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,261
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    בכוונה לא התייחסתי למי שהגיע בגיל מוקדם לפרמייר ליג. למשל לא ציינתי את קליין ובמיוחד ציינתי גילאים.
    הרוב פה עשו קילומטרז' משמעותי בליגות נמוכות וכלל לא היו בנבחרות צעירות כלומר לא סומנו בגילאים צעירים. על אוקס או בייל דיברו עוד בסאוטהמפטון כסוג של עילואים.
    חושב שיש גידול של הקבוצה לא רק בגלל מועדונים אלא פרסונלית השחקנים נמצאים מתאימים לרמה לא רעה בפרמייר ליג
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/5/15
  4. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    מממ... לא חושב שקבוצות הליגה הבכירה צריכות להגביר מאמצים ולהשקיע יותר משאבים בחיפוש שחקנים מצטיינים בליגות הנמוכות. הן משקיעות בכך כבר היום, מי יותר ומי פחות, וזה תואם בערך את הסיכוי למצוא שחקן ראוי לחיזוק הפרמיירליג בליגות האלו.

    אני גם לא חושב שיש פה משהו שמעיד על הכישלון של האקדמיות. ממה שאני יודע יש כל מיני חוקים מגבילים על אקדמיות באנגליה לא? ובכן, גם אם אין כאלו צריך לקחת בחשבון שמדובר במדינה גדולה עם המון המון אנשים וצעירים שמשחקים כדורגל. להצליח לעלות בגיל צעיר על כל הכישרונות הכי גדולים זה כמעט בלתי אפשרי, בטח שיש גם לא מעט השקעה ומאמץ באיתור כישרונות מחוץ לגבולות האי. בסה"כ רוב השחקנים הטובים אכן יתחילו בפרמיירליג או יתגלגלו לשם בגיל צעיר, בין האחרים יש כאלו שבאמת פרצו/השתפרו מאוחר שמתקזזים "מהפספוסים".

    אוז'ואה, כמו שציינת, זה לא שחקן שמישהו פספס או אחד שלא זכה לקרדיט למרות הכישרון שלו. הוא שיחק מספיק שנים בליגה הבכירה בארגנטינה מבלי להרשים, וכך גם בעונה שהייתה לו בלה ליגה הוא לא בדיוק הציג משהו יוצא דופן.
     
  5. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,676
    לייקים שהתקבלו:
    18,544
    אני חושב שזה גם העובדה שיש קבוצות שעולות ומצליחות לשרוד בליגה ואז יותר קל לשים לב לשחקנים לא רעים שיש להם וגם העובדה שהרמה בליגה ירדה.
    חלק מהרשימה הם באמת שחקנים ברמה טובה מאוד, אבל חלק לא מבוטל ממנה זה שחקנים שספק אם היו מוצאים את מקומם בקבוצות תחתית בליגה לפני 5-10 שנים.