פרו 2010: סן-מרטין אלופה !!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י itay7, ‏10/4/10.

  1. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    אני לא מקנא בך.... http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/dunno.Xxx
     
  2. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    ומעניין לעניין באותו עניין, בסוף השבוע האחרון שוחק המחזור ה-15 בליגה הפרואנית, ובמרכזו הניצחון המפתיע של סייאנסיאנו בחוץ על ספורטינג קריסטל. סן-מרטין הראתה שאין מגרשים קשים בשבילה, שניצחה 4-1 בארקיפה את מלגר, ואוניברסיטאריו וסזאר וייחו הביסו את ספורט בויס ואליאנסה אתלטיקו.
    שערי המחזור והטבלה

    ספורטינג קריסטל 0 - 1 סיאנסיאנו
    צ'צ'ו איברה לא עוצר. 8 נקודות מ-12 משחקים הביא המאמן הקולומביאני אדגר אוספינה לפאפא, אבל מאז שהחלוץ הארגנטינאי בעל האזרחות הפרואנית התחיל לאמן את הקבוצה, היא עם 100% ו-9 נקודות נוספות בקופה. לצערו של איברה, בטווח הורדו לקבוצה מקוסקו 2 נקודות, בגלל חוב לשחקן מ-2007.
    "אל פאטו" סלאס כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-27, אחרי דאבל-פס מצוין עם חוליו גרסיה, וטעות גדולה בסגירה של ג'ייקסון רייס. הסלסטס חסרו מאוד את צ'וריאנו פאלאסיוס וקרלוס לובתון הפצועים, ומרכז המגרש לא תפקד, ודווקא סיאנסיאנו הייתה יותר קרובה להגדיל את היתרון, מאשר שהמקומיים ישוו.
    בסיום הסלסטס מפסידים נקודות יקרות ומתרחקים מהמקום השני, אבל הם יוכלו לחזור אליו שבוע הבא, שיארחו את סזאר וייחו. הקבוצה המחודשת מקוסקו תארח את אליאנסה אתלטיקו, וצפויה להמשיך לחגוג ולברוח מהתחתית.

    אוניברסיטאריו 3 - 0 ספורט בויס
    סוריטו אחד עזב את הליגה, אבל סוריטו אחר נשאר, לפחות בינתיים, ומראה נוכחות. פיירו אלבה המשיך בכושר הנהדר שלו, והוביל את הקרמס לניצחון קליל את הקבוצה מקאייו, עם שלושער שמחזיר את הקרמס למקום הרביעי בטבלה, אחרי שאיבדו אותו באמצע השבוע ללאון דה הוואנוקו, אחרי שהפסידו בחוץ לאריה.
    כבר בדקה השלישי נכבש השער הראשון, אחרי שאלבה בעט מהאוויר כדור רוחב של רנסו רבורדו. 11 דקות לאחר מכן קיבל אלבה כדור עומק מדהים מלבארתה, עקף את השוער וגלגל פנימה. רואיסדיאס הצעיר רצה להצטרף לחגיגה אבל החטיא מקרוב אחרי מבצע יפה, אבל הוא התגבר על זה ובישל בדקה ה-59 אלבה את השלישי, ששוב כבש עם בעיטה מהאוויר.
    הקרמס רחוקים רק 2 נקודות מקריסטל שבמקום השלישי, ויש להם עדיין משחק ביד, נגד ספורט הוואנקאיו, שישוחק ב-2 ביוני. בשבוע הבא הם יתארחו באייקוצ'ו אצל אינטי גז, בעוד הוורודים מקאייו יצאו לעיר נמל אחרת, צ'ימבוטה, בשביל לפגוש את חוסה גאלבס.

    מלגר 1 - 4 סן מרטין
    עוד משחק נהדר של הסנטוס, שכבר רחוקים 5 נקודות מהמקום השני, ונראים כפייבוריטים להגיע לגמר בסיום העונה. בדקה ה-23 כריסטיאן קואבס פרץ קדימה, ואחרי דאבל-פס מצוין עם המגן גיירמו גיסאסולה הבקיע את הראשון לזכות האורחים. 10 דקות לאחר מכן אבר אריולה כבש את השער השני של הסנטוס, אחרי כדור רוחב של יוספמיר באיון.
    המארחים פתחו את המחצית השנייה בלחץ על שערו של לאו בוטרון, אבל השוער הנהדר של הסנטוס מנע מהם לצמק את התוצאה. כידוע, שלא כובשים סופגים, ובדקה ה-59 כדור חופשי שהגביה באיון לרחבה הגיע לראשו של חרמן אלמנו, שהכין לאריולה את השני שלו במשחק. בדקה ה-78 החליט באיון שהגיע הזמן לכבוש, ועבר חצי מגרש ואת השוער, בשביל לכבוש את האחרון של סן-מרטין במשחק, וכנראה האחרון שלו בקבוצה מסנטה-אניטה. 2 דקות לאחר מכן כבש אנטוניו מסה-קוואדרה את שער הניחומים לזכות המארחים.
    המוליכה תצא בשבוע הבא לג'ונגלים, שתתארח אצל איקיטוס במפגש קצוות, בעוד מלגר תתארח אצל חואן אאוריץ'.

    טוטאל צ'אלאקו 0 - 1 אליאנסה לימה
    חיים קשים הולכים להיות לקוסטס בקרוב. המאמן הארגנטינאי פתח בחוד עם רוברטו אובלר הפראגוואי ו"קריוקה" ולאסקס הארגנטינאי, במקום אגירה שעזב ו"זלאטן" פרננדס שבדרך החוצה, אבל שניהם שיחקו רע מאוד ונראה היה שהנגרוס יאבדו נקודות, למרות שטוטאל צ'אלאקו שיחקו כבר מהדקה השנייה בעשרה שחקנים, אחרי שחוסה קורקווארה ביצע עבירה על-סף הרחבה שהוא היה האחרון בדרך לשער.
    מי שהציל את האינטימוס היה "זלאטן", שנכנס בדקה ה-60, ובדקה ה-83 קיבל כדור רוחב מווילצ'ס, עצר על החזה וגלגל מתחת לשוער את שער הניצחון.
    אליאנסה שבמקום השישי תארח בשבוע הבא את לאון דה הוואנוקו שמעליה, בעוד טוטאל צ'אלאקו תארח את ספורט הוואנקאיו.

    תוצאות נוספות
    סזאר וייחו חזרו לנצח, עם 3-0 חלק על אליאנסה אתלטיקו בטרוחיו.
    ספורט הוואנקאיו המשיכה בקו העלייה, שניצחה 3-2 את לאון דה הוואנוקו בביתה.
    חואן אאוריץ' חזרה מאיקיטוס עם שלוש הנקודות עם 1-0 קטן, וחוסה גאלבס ניצחה בביתה באותה תוצאה את אינטי גז.
     
  3. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    בזמן שכל העולם עסוק בהכנות למונדיאל, בפרו ממשיכים לשחק בליגה, והמחזור ה-16 היה מלא בהפתעות ומשחקים טובים, שהתוצאה של המחזור שייכת לאליאנסה לימה, שניצחה 4-3 את לאון דה הוואנוקו במטוטה, במשחק שנכנס לדפי ההיסטוריה.
    שערי המחזור והטבלה

    אליאנסה לימה 4 - 3 לאון דה הוואנוקו
    אמרתי שהמשחק הזה נכנס לדפי ההיסטוריה, אבל לאו דווקא בגלל המשחק עצמו, אלא בגלל שהיה בו את הפנדל הארוך בהיסטוריה, ואת השער המאוחר ביותר במחצית הראשונה, שג'וניור מונטאניו כבש מהנקודה הלבנה בדקה ה-64(!), ורק לאחר מכן ירדו הקבוצות לחדר ההלבשה.
    הנגרוס, שבאו אחרי הפסד חוץ בהוואנקאיו, במשחק השלמה באמצע השבוע, שוב פתחו רע, ולא הצליחו לייצר שום התקפות מאיימות בפתיחה. בדקה ה-32 הגיע השער הראשון של האריות, שויקטור פניה בעט לרשת כדור רוחב של גוסטבו רודאס. בחלוף שלוש דקות הארגנטינאי כבר עם בישול שני, שהכניס כדור מצוין לקולומביאני לואיס פראה, שהכניע את סלומון ליבמן. בדקה ה-45, הופיע לראשונה כוכב המשחק, זלאטן פרננדס, שצימק מקרוב אחרי שחיימה מורו הדף לא טוב כדור חופשי של מונטאניו. 3 דקות בתוספת הזמן של המחצית הראשונה הגיע הרגע מעורר המחלוקת, שאחרי שחיימה מורו הדף כדור עומק סתמי, זלאטן "עיצבן" אותו קצת, והשוער הגיע בדחיפת החלוץ אל הקרקע. משום מקום הגיע האדון אלברט קבאיירו, הרחיק את השוער מורו, והורה על בעיטת עונשין מ-11 מטר. במשך כמעט רבע שעה חיכו השחקנים לשוער המחליף של לאון, שיואיל בטובו לסיים להתחמם ולהיכנס למגרש, רק בשביל לראות את מונטאניו משווה מהנקודה הלבנה, ושולח את הקבוצות סוף-סוף להפסקה.
    אליאנסה עלתה למחצית השנייה עם הרוח במפרשים, ובדקה ה-56 הבקיע יאן טרגודארה שער נהדר (אולי האחרון שלו במדי האינטימוס?), ונראה היה ששלוש הנקודות בטוחות בכיס של גוסטבו קוסטס. אלא שללאון (ולשופט) היו תוכניות אחרות, וקבאיירו העניק פנדל לאורחים אחרי נגיעת יד של טרוחיו בקצה הרחבה, אותו הבקיע הקולומביאני פראה בדקה ה-62. אבל המילה האחרונה הייתה שייכת לזלאטן, שבדקה ה-68 קיבל כדור עומק נהדר מיאן טרגודארה, ספק בעמדת נבדל, והכניע את השוער המחליף ממוצא היפני, הרוקי קנשירו.
    עם הניצחון הקשה הזה, אליאנסה עוקפת את לאון ואוניברסיטאריו, ומטפסת עד למקום הרביעי. לאון צונחת למקום ה-7, אבל יש לה עוד משחק חסר נגד חוסה גאלבס, שוועדת המשמעת צריכה להחליט אם הוא יישוחק או שגאלבס תענש על הפיגור בתשלומים בהפסד טכני.

    ספורטינג קריסטל 0 - 1 סזאר וייחו
    הסלסטס ממשיכים לאבד גובה, אחרי עוד הפסד ביתי. כבר בדקה הראשונה ביצע ווססלאו פרננדס עבירה על החלוץ סאולו אפונטה מחוץ לרחבה, אלא שאפונטה נפל לתוכה, והשופט העניק כדור עונשין מ-11 מטר, אותו לא התקשה לכבוש הקולומביאני מאייר קנדלו. מאותו רגע המשחק התנהל כמעט כולו ברחבת המשוררים, אבל אימפונטציה של המקומיים, הן במסירה האחרונה ובבעיטות לשער, מנעה את השוויון. בדקה ה-57 הגיעה ההזדמנות הטובה ביותר, שקרלוס לובתון שלח כדור מצוין לרוברטו פאלאסיוס, וצ'ורי העביר כדור רוחב ליושימר יוטום, אבל יושי בעט הישר על רגליו של הקפטן המצטיין, פרנסיסקו הרננדס. לאחר מכן היו גם הזדמנויות לצ'ינו חימנס, שנגח החוצה אחרי הגבהה של המחליף דני סנצ'ס, ולדני סנצ'ס עצמו, שבעט וולה חלש מאוד לפינה, אבל יואל פינטו המצוין לא היה צריך להתאמץ יותר מדי יחסית לכמות הזמן שהכדור בילה קרוב אליו.
    בסיום מכה קשה לסלסטס, שמתרחקים מאוד משני המקומות הראשונים, שהמשוררים כבר 5 נקודות מלפניהם, ושלוש אחרי סן-מרטין.

    איקיטוס 2 - 2 סן מרטין
    המוליכה יצאה למשחק חוץ בג'ונגלים, ולמרות שאיבוד נקודות נלקח בחשבון לפני המשחק, לפי איך שהוא התחיל יש פה פגיעה מוראלית כלשהי לקבוצה של מאניו רואיס. בדקה ה-18 הבקיע אבר אריולה (שצובר פער בראשות מלכות השערים), את הראשון לסנטוס מהנקודה הלבנה. שלוש דקות להפסקה כבר 2-0 לאורחים, אחרי שכריסטיאן קואבס היתל במגנים ובעט נהדר לרשת. אלא שהצ'אראפאס לא נבהלו, והמחליף וגארה הגביה נהדר לרחבה עם פתיחת המחצית השנייה, וסרחיו אלימרון נגח פנימה את הראשון של המארחים. בדקה ה-63 אלימרון השלים צמד והשווה את תוצאת המשחק, ונראה היה שהמשחק עומד להתהפך, בעיקר אחרי שיוספמיר באיון הורחק משורות הסנטוס. למרות היותם בעשרה שחקנים, החזיקו מעמד הסנטוס, והמשחק הסתיים בשוויון.
    הסנטוס נשארים במקום הראשון, בעוד איקיטוס נשארים מתחת לקו האדום.

    אינטי גז 2 - 1 אוניבסיטאריו
    הקרמס נופלים שוב בגבהים של אייקוצ'ו, שהפעם האשם העיקרי היה לואיס יונטופ, שקיבל את אפודת השוער, אבל הראה שלקרמס יהיה קשה לוותר על ראול פרננדס. בדקה ה-14 יציאה גרועה של יונטופ סידרה ללאונרדו מינה הקולומביאני גול פשוט מול שער ריק. ההמשך היה אפילו יותר גרוע מבחינתו של חואן ריינוסו, אחרי שבדקה ה-29 ריינר טורס נפצע והוחלף, ובדקה ה-60 מינה הכפיל את התוצאה מהנקודה הלבנה. 10 דקות לסיום צימצם החלוץ ויקטור פיריס אלבס מהנקודה הלבנה, אחרי שהחטיא הזדמנויות רבות במהלך המשחק.
    הקרמס רואים את הגב של אליאנסה, אבל ביום רביעי יוכלו לטפס עד למקום השלישי, שייצאו לעוד משחק חוץ קשה, הפעם מול ספורט הוואנקאיו הבלתי-מנוצחת בביתה. אינטי-גז נשארת במקום השמיני, קרוב מאוד למקומות שמובילים לסודאמריקנה.

    תוצאות נוספות
    ניצחון שלישי רצוף לחואן אאוריץ', הפעם 1-0 על מלגר, משער של ריקרדו סיסיליאנו בדקה ה-92.
    אליאנסה אתלטיקו עצרה את הריצה של צ'צ'ו איברה, שיצאה מקוסקועם תיקו מאופס.
    חוסה גאלבס גברה 2-1 בביתה על ספורט בויס, בעוד טוטאל צ'אלאקו גזרה גם היא ניצחון ביתי, 3-2 על ספורט הוואנקאיו.

    חדשות
    חואן ורגאס אומר שההצעות מריאל מדריד, אינטר ויובנטוס הן אמיתיות וקונקרטיות. נראה די ברור שהמגן המצטיין לא ימשיך בפירנצה, ובהתחשב בהערכה של מוריניו אליו, אני חושב שהוא יגיע בסופו של דבר לברנבאו.
    עדיין חסרה החתימה של השחקן, אבל כמעט ואפשר להגיד שיוספמיר באיון הוא רשמית שחקנה של ריבר פלייט. באיון יושאל למשך שנה, ולאחר מכן תהיה לריבר אפשרות לרכוש 50% מכרטיסו, שהסנטוס יודעים שהכרטיס שלו יכול להיות שווה הרבה מאוד אחרי עונה מוצלחת בארגנטינה.
    שחקן נוסף שמתקרב לארגנטינה הוא מגנה של חואן אאוריץ', רוברטו גיסאסולה, שמבוקש ע"י אסטודיאנטס, שסבאלה זוכר אותו לטובה מהקופה ליברטדורס.
    זלאטן פרננדס עומד לעזוב את אליאנסה לימה, שכרגע נראה שהכיוון הוא אוניברסידד קתוליקה מצ'ילה, שגם סלטה ויגו הספרדית בתמונה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/6/10
  4. Yaniv "Rey de Copas hay uno solo"

    הצטרף ב:
    ‏22/4/08
    הודעות:
    3,583
    לייקים שהתקבלו:
    60
    מין:
    זכר
    שוערה של אליאנסה לימה סלמון ליבמאן מועמד להפועל חיפה וזה על פי אתר ספורט 5 .
     
  5. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    האמת ראיתי באתר בפרו ששחקנה של בית"ר ירושלים (או כבר הפועל פת"ח?) ג'וניור ויסה, אמר ששני שועריה של אליאנסה לימה מבוקשים בישראל, אבל לא ממש התייחסתי לזה ברצינות.
    מה שכן, ליבמן שוער לא רע, ואם אני זוכר נכון הוא זכאי גם לאזרחות ישראלית, ככה שזו החתמה לא רעה, אם זה ייצא לפועל.

    על פורסיית' אמרתי את דעתי כמה פעמים, הוא ליצן ותו לא. אם קבוצה ישראלית באמת תחתים אותו זו שטות אחת גדולה.

    בכל מקרה, שניהם לא מתקרבים לרמה של שוער אוניברסיטאריו, סופרמן פרננדס, או של לאו בוטרון מסן-מרטין. גם שוערה של ספורטינג קריסטל, אריק דלגדו, עדיף על שניהם, כך שהפועל חיפה לא בדיוק לוקחים את השמנת.
     
  6. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    איתי, אני לא יודע עד כמה להפועל חיפה יש כסף עבור השוערים שציינת. כולם שוערים טובים ואם איני טועה כולם השתייכו או משתייכים לסגל הנבחרת, כך שאני מעריך שסוכניהם יבקשו סכום מעט גבוה, למרות שעדיין מדובר בפרו. לא נראה לי שיואב כץ שלא ידוע בנדיבותו, ישקיע כ"כ על שוערים זרים עם רקורד בינ"ל.
     
  7. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני דווקא הבנתי שזו הפועל ת"א שבדקה סביב החתמתו של ליבמן שלא יחשב זר. למרות ההצגה שלו במשחק הגדול מהמחזור ה-14 אם אני לא טועה, לפחות טעונים שזו הייתה הצגה, אני עדיין לא מתרשם ממנו יותר מדי, נראה לי קצת לא יציב בתוך המשחק ואולי גם בכלל (?). לזכותו אבל עניין האזרחות האפשרית.
     
  8. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    עידן, ברור לחלוטין שלהפועל חיפה אין כסף לשלם על השוערים האחרים שהזכרתי. יותר מזה, ראול פרננדס עדיין באוניברסיטאריו ולא בארגנטינה או צ'ילה בגלל המחיר הגבוה, ורצונו לשחק באירופה.
    הבאתי אותם כדוגמא לכך שליבמן הוא אמנם שוער ברמה סבירה, ושוב, האזרחות משחקת לטובתה, אבל בשיקולי עלות כוללים הוא לא נראה לי עדיף על אוהד כהן, שהם ויתרו עליו. בכל זאת, הוא בערך השוער השישי-שביעי ברמתו בפרו, וזו לא מדינה שמייצרת שוערים על ימין ושמאל, בלשון המעטה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/6/10
  9. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    איך אפשר שלא להזכיר באותה נשימה את מיגל מירנדה האגדי?? http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/tongue.Xxx
     
  10. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    בשבת וראשון נערכו משחקי המחזור ה-17 בליגה הפרואנית, שהקבוצות מלימה כבר במהלכו חשבו על המחזור הבא, שייערך באמצע השבוע ויפגיש אותן למשחקי דרבי. כל זה כמובן לא הפריע לסנטוס להביס את סייאנסיאנו ולהישאר חזק במקום הראשון, בעוד אליאנסה וקריסטל איבדו נקודות חשובות בחוץ, ואוניברסיטאריו ירקה דם בשביל לנצח בביתה את חואן אאוריץ'.
    שערי המחזור והטבלה

    אוניברסיטאריו 1 - 0 חואן אאוריץ'
    הציקלון מהצפון הגיעה ללימה אחרי 3 ניצחונות רצופים, אבל ללא ריימונד מאנקו המושעה, בעוד הקרמס התייצבו למשחק ללא רבים מאוהדיהם, שכן כרגע מתנהלת מלחמת עולמות בין המשטרה לחוליגנים, ובעקבות כך שהנהלת אוניבסיטאריו והאוהדים לא ממש משתפים פעולה עם המשטרה, היא החליטה לא לאשר את פתיחת היציעים מאחורי השערים.
    הקרמס שלטו במשחק לחלוטין, ויצרו הרבה מצבים, בעיקר בזכות ראול רואיסדיאס המצוין, אבל הפרעוש הצליח למצוא רק את עמודי השער ולא את הרשת. חברו לחוד, פיריס אלבס, המשיך להחטיא ממצבים קורצים, והוחלף ע"י ג'יאנפרנקו לברתה, שגם הוא לא הצליח למצוא את הרשת בכמה הזדמנויות. מהעבר השני, במעט הפעמים שהאורחים הצליחו לאיים על השער, ראול פרננדס עצר בלי יותר מדי בעיות.
    שנראה היה שהמשחק הולך להסתיים ללא שערים, בא כדור חופשי אדיר של פיטו אספינוסה מ-30 מטרים. גולאסו של המקסיקני, שמעלה את הקרמס למקום השלישי על-חשבון ספורטינג קריסטל, לקראת המפגש ביניהן ביום חמישי. הציקלון יורדת למקום השביעי, אבל נמצאת רק 4 נקודות מאחורי אוניברסיטאריו, בטבלה הצפופה הזו (כלומר, החל מהמקום השלישי).

    סן מרטין 3 - 0 סייאנסיאנו
    אז נכון שהחל מהמקום השלישי הטבלה צפופה מאוד, אבל בין הראשון לשלישי מפרידות לא פחות מ-10 נקודות, ו-6 בין הראשון לשני. הסיבה לכך היא שהסנטוס פשוט לא עוצרים, וביום שבת הכניעו גם את הקבוצה מקוסקו ומאמנה צ'צ'ו איברה. המארחים עלו ליתרון כבר בדקה הרביעית, אחרי שבעיטה של חרמן אלמנו נעצרה ע"י השוער נורייגה, אבל התאום שלו פאבלו ויטי בעט פנימה את הריבאונד.
    הפאפא שיחקו לא רע, שלטו במחצית השנייה, ועלו עם הרבה שחקנים קדימה, אבל כנגד הקבוצה של מאניו רואיס ממש לא מומלץ לעשות זאת, ובדקה ה-84, רוברטו סילבה סיים התקפה מתפרצת נהדרת אותה הוא התחיל, וניגש להרוג ציפורים. בתוספת הזמן פרץ קדימה המגן השמאלי, גיירמו גיסאסולה, ונתן כדור עומק מצוין לחרמן אלמנו, שהפעם עקף את נורייגה וגלגל פנימה את השלישי.
    הסנטוס יתארחו ביום רביעי אצל אליאנסה לימה, שתנסה איכשהו לגרום להם להתקרב קצת לשאר הליגה.

    מלגר 1 - 1 ספורטינג קריסטל
    הסלסטס יצאו למשחק החוץ בארקיפה אחרי 2 הפסדים ביתיים, בהם לא כבשו שער אחד. עם זה לא מספיק, אז המגן/קשר הימני מארסיו ולוורדה נפצע וייעדר כחודש. צ'ינו ריברה נתן מנוחה לכמה שחקני הרכב, בראשם צ'ורי פאלאסיוס, אבל החיסרון העיקרי היה כרגיל בחוד, שמנהלי הקבוצה מתעקשים שלא לחזקה בעמדה הבעייתית הזו, למרות הצורך האדיר.
    הסלסטס, ששוב שיחקו בלבן מסיבה לא מובנת, פתחו טוב, וכדור רוחב של יושי יוטום מצא את צ'ינו חימנס, אבל החלוץ בעט ישר לרגליו של שוער מלגר, חורחה רודריגס. מעט לאחר מכן, בדקה ה-23, עבירה במרכז המגרש של קרלוס פרס על יאנקרלו קאסאס גרמה לחילופי מהלומות ביניהם, ופרסי רוחאס הראה לשניהם את הכרטיס האדום. עוד במחצית הראשונה הגיע לאורחים פנדל, אחרי עבירה של רודריגס על ויאריאל, אבל פרסי החליט להתעלם ממנה.
    עם פתיחת המחצית השנייה עלו המארחים ליתרון, אחרי שאניו נובואה נעץ ברשת כדור חופשי מ-20 מטר. בדקה ה-72 הפך נובואה מגיבור לנבל, שביצע עבירה שטותית ברחבה על ויאריאל, והפעם השופט לא התעלם והצביע על הנקודה הלבנה. צ'ינו חימנס בעט נהדר וסוף-סוף קריסטל כבשה שער. 6 דקות לאחר מכן נשלח כדור עומק מצוין על לואיס אדווינקולה המהיר, שהוכשל ע"י מרלון גארסיה, בעודו אחרון בדרך לשער, ומלגר נשארה ב-9 שחקנים. אלא שדווקא אז ריברה עשה חילוף הגנתי, שהכניס את הקשר האחורי קראנסה במקומו של החלוץ ויאריאל, והתוצאה נשארה זהה עד לסיום.
    קריסטל, שפתחה נהדר את העונה, כבר עם משחק רביעי ללא ניצחון, ומתחילה לאבד גובה, בעוד מלגר בצרות משלה, שהיא רחוקה רק 2 נקודות מהקו האדום.

    אליאנסה אתלטיקו 1 - 1 אליאנסה לימה
    אליאנסה למען השוויון - זה מה שניתן להגיד על המשחק הזה, שלשתי הקבוצות היו הזדמנויות לנצח אותו, אבל לא נראה היה שהן רוצות במיוחד. אחרי שהקישור וההתקפה של אליאנסה לימה לא עשה כלום במחצית הראשונה כבש המגן השמאלי וולטר וילצ'ס את השער של האורחים, אחרי כדור רוחב של המגן הימני, אמילטון פראדו.
    5 דקות מפתיחת המחצית השנייה, טעות אדירה של סלומון ליבמן הביא למה שהיה אמור להיות השוויון, אבל למרות שהכדור אותו בעט חוליו קאייסדו עבר את הקו, השופט פרדי אריאנוס לא אישר את השער. כנראה שמישהו מהפועל חיפה ראה את המשחק, והחליט להחתים את קאלה במקומו. בכל מקרה, 4 דקות לאחר מכן כבר הגיע השוויון, אחרי שאדגר גונסאלס נגח לשערו כדור קרן. בדקה ה-69 הנגרוס גם נשארו ב-10 שחקנים, אחרי הרחקתו של אמילטון פראדו, אבל למרות זאת הצליחו להגיע לרחבת המארחים ואף לסחוט פנדל, אותו בעט רוברטו אובלר לשמיים.
    אליאנסה לימה יורדת למקום החמישי, בעוד הקבוצה מפיורה נשארת עמוק במקום האחרון, עם 13 נקודות בלבד.

    סזאר וייחו 1 - 2 טוטאל צ'אלאקו
    המשוררים, שניצחו בשבוע את ספורטינג קריסטל בלימה, נפלו דווקא בביתם בטרוחיו נגד צ'אלאקו ממרכז הטבלה. תוכנית המשחק של המארחים השתבשה כבר בדקה ה-25, שהקולומביאני המצוין מאייר קנדלו הורחק באדום ישיר, אחרי פגיעה ללא כדור בפרנקו מנדוסה. בדקה ה-31 עלו האורחים ליתרון, אחרי שאלפרדו גוסמן הקפיץ נהדר מעל השוער, יואל פינטו.
    במחצית השנייה, נתן השופט מתנה ענקית למשוררים, בדמות כדור עונשין מ-11 מטרים, אחרי עבירה שלא הייתה של יואל הררה על רוברטו דמוס. בשביל להוסיף עוול, הררה גם ראה את הכרטיס האדום, וצ'אלאקו נשארה גם היא עם 10 שחקנים. אלא שבזכות הרחקתו של קנדלו, מי שניגש לבעוט הוא סידני פייפר, והשוער הרדיה הדף לקרן את הבעיטה שלו. השופט המשיך לשלוף אדומים, הפעם בצדק לבלם המשוררים, דייגו אוטויה, שעצר את פרנקו מנדוסה, שהיה חופשי בדרכו אל השער. למרות החיסרון המספרי, הצליחו המארחים להשוות בדקה ה-90, אחרי שרוברטו דמוס נגח פנימה כדור חופשי. אלא שהמשחק עדיין לא הסתיים, ועמוק בתוספת הזמן פרץ מימין פדרו רקנה, ומסר מצוין לפרנקו מנדוסה, שכבש את שער הניצחון המפתיע.
    המשוררים שומרים על המקום השני, והפער ממנו נשאר 4 נקודות, אבל יצטרכו להיות במיטבם במשחק החוץ בצ'ימבוטה נגד גאלבס, כדי לא לתת לאף קבוצה להתקרב אליה.

    תוצאות נוספות
    לאון דה הוואנוקו ממשיכה להרשים, ואחרי שניצחה 3-0 בביתה את אינטי גז היא רחוקה רק נקודה אחת מהמקום השלישי, וכל זאת עם משחק חסר.
    בתחתית, איקיטוס עם ניצחון ענק 4-2 על ספורט בויס בקאייאו, שמעלה את הצ'אראפאס מעל הקו האדום, ומוריד את הוורודים למקום ה-15. לשתיהן 15 נקודות.
    ספורט הוואנקאיו ממשיכה לשלוט בביתה, עם ניצחון 1-0 על חוסה גאלבס.

     
  11. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    עולים ובגדול
    שבעה משמונת משחקי המחזור ה-18 בליגה הפרואנית שוחקו ביום רביעי, שבמרכזם הניצחון הגדול של אליאנסה לימה על המוליכה סן-מרטין, שג'וניור מונטאניו כיכב בישל את 2 השערים. חואן אאוריץ' גברה בביתה על לאון דה הוואנוקו 3-2, בעוד סזאר וייחו התקרבה לסנטוס עם ניצחון חוץ על חוסה גאלבס.

    למרות כל המשחקים הללו, מה שעמד השבוע בכותרות היה ה"קלאסיקו מודרנו" בין ספורטינג קריסטל לאוניברסיטאריו, שהסלסטס מתעקשים לארח אותו באצטדיון סן-מרטין הקטן והבעייתי, ואפילו שיפצו אותו בשביל לעמוד בדרישות המשטרה. יש לציין שבדרך-כלל משחקים כאלו היו משוחקים באצטדיון הלאומי, אבל הוא נמצא בשיפוצים עד אמצע 2011, והדשא באצטדיון החלופי של קריסטל, מיגל גראו שבקאייאו, במצב מביש. בשלב מסוים אפילו עלתה ההצעה שהמשחק יתקיים דווקא בביתה של אליאנסה לימה, אבל היא נדחתה ע"י מנהלי הקבוצה מרימאק.
    בסופו של דבר, המשחק אכן יתקיים באצטדיון בן 16,000 המקומות, שבמסגרת המאבק באלימות הבאריסטס, ניתן יהיה לקנות כרטיסים למשחק רק עם הצגת תעודה מזהה.

    אליאנסה לימה 2 - 1 סן מרטין
    שלוש שנים שאליאנסה לימה לא מנצחת את הסנטוס בבית, במהלכן היא ספגה כמה תבוסות מבישות. אלא שהפעם כבר מהפתיחה נראה שזה ייגמר אחרת, ובדקה ה-26 שלח הקולומביאני העגלגל כדור עומק מצוין לחוסה פרננדס, וזלאטן לא נכשל וכבש את הראשון. 10 דקות לאחר מכן, מונטאניו ליהטט באגף ימין, ואז מסר כדור לאלכסנדר סנצ'ס, שחתך לאמצע ובעט נהדר לרשת של לאו בוטרון.
    במחצית השנייה הגרונס כמעט ולא תקפו, אבל דווקא ההגנה שלהם שיחקה טוב מאוד, ואפילו ג'ורג' פורסיית' היה במקום כל פעם שהוא נקרא לדגל. דקה בתוספת הזמן צמצם רונלד קינטרוס, אח של קפטן אליאנסה, בבעיטה אדירה מרחוק, אחרי טעות גדולה של אוסקר וילצ'ס ואדגר גונסאלס.
    אליאנסה מנצלת את דחיית הדרבי השני, ומטפסת עד למקום השלישי, תוך שהיא מצמצמת את הפער מהפסגה ל-8 נקודות.

    חוסה גאלבס 0 - 2 סזאר וייחו
    המשוררים חסרו את כוכבם מאייר קנדלו, שהורחק בהפסד בשבת, אבל הצליחו להתגבר על זה בזכות2 החלוצים המצויינים, הקולומביאני הקטור הורטאדו, והארגנטינאי רוברטו דמוס. בדקה ה-34 דמוס קיבל כדור בקצה הרחבה עם הגב לשאר, הסתובב ומסר כדור מצוין להורטאדו, שכבש את הראשון. דקה מפתיחת המחצית השנייה הגיע תורו של הארגנטינאי לכבוש, שהוא דחק מקרוב אחרי כדור רוחב של מיודענו, יאיר סספדס.
    הקבוצה מטרוחיו רחוקה רק 3 נקודות מסן-מרטין, ואולי יותר חשוב מזה, נמצאת 5 נקודות מעל המקום השלישי.

    חואן אאוריץ' 3 - 2 לאון דה הוואנוקו
    עוד משחק חוץ קשה של הקרמס מהצפון שמסתיים בתוצאה גבוהה, אחרי ה-4-3 מול אליאנסה לימה לפני כמה מחזורים, שהפעם הבלם קוטו גוואדלופה לא בכה בסיום, למרות שהייתה לא סיבה לא רעה אחרי שער עצמי אומלל שהוא כבש בדקה בדקה ה-30, שהשווה את התוצאה. 3 דקות לפני כבש גוסטבו רודאס שער מצוין והעלה את האורחים ליתרון.
    במחצית השנייה המקומיים השתלטו על המשחק, ובדקה ה-51 כבש עוד שחקן ששיחק בישראל, מיגל צ'באסקו, בנגיחה מקרוב אחרי כדור חופשי של חוסה גווארה. 4 דקות מאוחר יותר שלח רוברטו גיסאסולה מצוין כדור רוחב, שהגיע לכוכב הקולומביאני ריקארדו סיסיליאנו, שכבש בוולה חד לפינה. בדקה ה-82 רונלייה קאליירה הברזילאי צימק, אחרי מבצע קבוצתי מבריק.
    הציקלון עולה למקום השביעי, שלאון נשארת במקום השישי אבל עם אותו מספר נקודות.

    תוצאות נוספות
    סיאנסיאנו חזרה לנצח, שגברה בביתה 2-0 על ספורט בויס המדרדרת.
    אינטי גז גברה בקלות 4-1 על האחרונה אליאנסה אתלטיקו באייקוצ'ו.
    ספורט הוואנקאיו יצאה ממשחק החוץ באיקיטוס עם נקודה אחרי 1-1.
    פרנקו מנדוסה הלוהט המשיך לכבוש, אבל טוטאל צ'אלאקו הפסידה בסיום 2-1 בביתה למלגר.
     
  12. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    מונטאניו כנראה ממש אוהב את האוכל הפרואני, אבל כישרון יש לו. איתי מה קרה שפורסיית' חזר לשחק, זה בגלל רוטצייה כלשהי או בגלל היכולת של ליבמן במשחק הקודם?

    השער השני של לאון נהדר.
     
  13. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    גוסטאבו קוסטס גם בעונה שעברה עשה רוטציה לא מוסברת בין ליבמן ופורסיית', שמאוד קשה למצוא תקופות שאחד מהם פתח 3-4 פעמים ברציפות. אין לאף-אחד מהם שום עדיפות, ונראה שהמצב הרגיש הזה עומד לפני פיצוץ, שהשאלה היחידה היא מי מהם יעזוב בקרוב.
    פורסיית' טוען שיש לו כמה וכמה הצעות והוא ישקול אותן וייתכן שיעזוב בקרוב, בעוד שליבמן, שכאמור היה מבוקש ע"י הפועל חיפה, עדיין יכול לנחות בישראל אחרי המונדיאל, בעיקר עם אניימה יעבור לקבוצה באירופה.
    ובתוך כך, שוערה של אוניברסיטאריו, ראול פרננדס, מועמד להחליף את ניקולס פריץ' בשערה של ארחנטינוס ג'וניורס.
     
  14. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    בזמן שכל העולם עסוק בלהתלונן על הבובוזלות והכדור במה שקורה באפריקה, בפרו ממשיכים לשחק בליגה כרגיל, לפחות חלק מן הקבוצות. מי שהחליטה לא לשחק השבוע היא קבוצתי ספורטינג קריסטל, שספגה את ההפסד הגבוה ביותר בהיסטוריה המפוארת שלה, 6-0 בהוואנוקו. גם אליאנסה ואוניברסיטאריו הפסידו נקודות, בניגוד לשתי המובילות, סן-מרטין וסזאר וייחו, שחזרו להתרחק משאר הליגה.
    שערי המחזור והטבלה

    לאון דה הוואנוקו 6 - 0 ספורטינג קריסטל
    אריק דלגדו, ריקרדו מרטינס, חואן לוחאס, מיגל ויאלטה, ג'ייקסון רייס, טרק קאראנסה, קרלוס לובת'ון, לואיס אדווינקולה, יוסימר יוטום, אוסקר ויאריאל ומיגל חימנס, השמות הללו, ביחד עם שמו של המאמן ויקטור ריברה, ייזכרו (נקווה שלעד), כאחראים על התבוסה הגדולה ביותר של הקבוצה מרימאק. חלקם יימצאו את עצמם מחוץ למועדון בתום 30 המחזורים, ביחד עם הרבה מהמחליפים הבינוניים, שרוב הזעם של האוהדים מכוון לבלמים מרטינס ו-ויאלטה, למגן רייס ולחלוץ ויאריאל.
    לצערי, יותר מדי שחקנים השיגו בשנים האחרונות את החולצה התכולה בלי לדעת מה היא מסמלת ובלי להראות יכולת מספקת, שהאחראי לכשלונות הללו הוא אחד - חואן קרלוס אובליטס. "העיוור" אימן את הקבוצה בשלוש העונות המאכזבות האחרונות, והעונה זז לתפקיד המנהל הספורטיבי, שהוא כופה על המאמן ריברה את שחקני הסגל. השיא הגיע שהחלוץ הצ'יליאני המבוגר, ריינאלדו נאביה, התחיל להתאמן בקבוצה בשבוע האחרון, למרות שריברה לא היה מעוניין בו.
    אחרי המשחק הזה, הובהר שיהיו שינויים רבים בסגל, וריברה יהיה הסמכות היחידה להחליט עליהם, אבל רק בתום 30 המחזורים של השלב הראשון בליגה, מה שעלול להתברר כמאוחר מדי.
    במשחק עצמו, קשה לציין שחקן של לאון ששיחק מבריק, אין ספק שהמקומיים שיחקו טוב, אבל יותר משהם שיחקו טוב, היה ריח של סבוטאז' או פשוט יכולת של ליגה ג' של שחקני ההגנה של קריסטל, שכל הגולים היו אחרי טעויות קשות בהגנה. השוער דלגדו אמר אחרי המשחק שההגנה "מכרה" אותו, מה שהזמין תגובות של "תמורת סול וחצי", שכן היכולת שלו גם היא עמדה בהתאם.
    רוניילה קליירה הברזילאי ולואיס פראה הקולומביאני כבשו צמדים, והשלימו את התבוסה קרלוס סגארה ולואיס קרדוסה.
    לאון שעלתה למקום השלישי תצא למשחק חוץ בהוואצ'ו במחזור הבא, בעוד קריסטל, שנפלה הרחק אל המקום השביעי, תארח את אליאנסה אתלטיקו.

    ספורט בויס 2 - 1 אליאנסה לימה
    אחרי הניצחון המרשים על המוליכה סן-מרטין, הגרונס חוזרים לאכזב, שהפסידו בקאייאו לוורודים מתחתית הטבלה. בדקה ה-19 שלח הקשר קריפורד סמינאריו כדור עומק מצוין אל חואן קרלוס מאריניו, ו"אל בוריטו" בעט חזק אל החיבורים. 19 דקות במחצית השנייה, עוד גול גדול, הפעם של פאולו אלבראסין, שהיתל באדגר גונסאלס ובעט נהדר מ-20 ומשהו מטר. אליאנסה פתחה בלחץ גדול, ורוברטו אובלר צימצם את התוצאה בדקה ה-74, אחרי הרחקה לא טובה של שחקן הגנה, אבל עד לסיום הבויס הצליחו לשמור על יתרונם, ולקחו שלוש נקודות חשובות מאוד במאבקי התחתית.
    אליאנסה לימה נאחזת במקום הרביעי (עד ליום רביעי אז תפסיד אותו בכל מקרה), בעוד הבויס עולים מעל הקו האדום, וממוקמים במקום ה-14. במחזור הבא תארח אליאנסה את ספורט הוואנקאיו, בעוד הבויס יתארחו באייקוצ'ו אצל אינטי גז.

    אוניברסיטאריו 0 - 0 טוטאל צ'אלאקו
    למרות התוצאה, המשחק דווקא היה טוב מאוד, בניגוד לרבים במונדיאל. הקרמס הצליחו, בעיקר במחצית השנייה, להגיע למצבים רבים, אבל החטאות מזעזעות (הגדולה ביותר של חואן בארוס בדקה ה-69), והצלות מרהיבות של מנואל הרדיה המצוין, השאירו את המשחק הזה ללא שערים.
    הקבוצה של חואן ריינוסו שוב מעלה סימני שאלה רבים לגבי היכולת ההתקפית שלה, ובמרחק של 12 נקודות מהמקום הראשון, נראה שיהיה להם קשה לזכות עונה שנייה ברציפות באליפות. הקרמס ייצאו במחזור הבא לצ'ימבוטה, למפגש עם חוסה גאלבס.

    סזאר וייחו 2 - 0 איקיטוס
    הקבוצה מטרוחיו ממשיכה לרוץ, למרות שהייתה צריכה להקיא דם בשביל לנצח את הקבוצה מהג'ונגלים. במחצית הראשונה ה"צ'אראפאס", עמדו טוב על המגרש ויצאו למס' התקפות מסוכנות, אך וגארה, למרות משחק טוב, לא הצליח למצוא את השער. המשוררים לא הצליחו להיכנס לקצב, בעיקר בגלל יום חלש של הכוכב, מאייר קנדלו. ככל שחלפו הדקות התעייפו האורחים, והחלוצים הקטור הורטאדו ורוברטו דמוס החלו לאיים יותר ויותר על השער, עד שבדקה ה-74 הצליח דמוס להרעיד את הרשת, אחרי מסירת עקב של טינצ'ו אוגאס. 2 דקות לאחר מכן דמוס שוב כבש, הפעם אחרי כדור רוחב של אקס קרית-שמונה, יאיר סספדס.
    המשוררים נשארים 3 נקודות מאחורי סן-מרטין, ופותחים פער של 8 נקודות על המקום השלישי.

    סן מרטין 2 - 1 אינטי גז
    הסנטוס התאוששו מההפסד לאליאנסה לימה, עם ניצחון בית קשה על הקבוצה מאייקוצ'ו. במחצית הראשונה בעיקר דיברו עמודי השערים בשני הצדדים, והאורחים פספסו הזדמנות ענקית לעלות ליתרון, שמרלון נגרטה הקולומביאני עמד מול שער ריק אבל התבלבל, לא הצליח לעצור את הכדור ואיבד אותו.
    מה שלא מצליח במשחק רגיל, מצליח במצבים נייחים, ובעיטה נהדרת של פאבלו ויטי בדקה ה-63 פתחה את הסכר. 2 דקות לאחר מכן, כדור עומק של גיסאסולה הגיע לקשר כריסטיאן קואבה, והצעיר המבטיח עקף את השוער לאורה וגלגל פנימה. בדקה ה-71 נגרטה כיפר מעט על ההחטאה, שעבר את לאו בוטרון וסגר 8 דקות עם שלושה שערים. אינטי גז ניסתה להשיג את השוויון, אבל בסיום מאניו רואיס נשאר עם שלושת הנקודות, שמבטיחות שבוע נוסף בפסגה. בשבוע הבא מצפה לסנטוס משחק חוץ קשה בצ'יקלאיו נגד חואן אאוריץ'.

    תוצאות נוספות
    חואן אאוריץ' חילצה נקודה בפיורה, שצמד של מנואל טחאדה, בדקות ה-72 וה-82, מחקו את יתרון שני השערים של אליאנסה אתלטיקו.
    עוד תיקו דרמטי היה בהוואנקאיו, שם הקבוצה המקומית השוותה בדקה ה-92 מרגליו של אירבן בייבי אבילה, אחרי שסיאנסיאנו הובילה מהדקה ה-54, אחרי שער של מארוסיו מונטס.
    מלגר ניצחה בביתה 2-0 את חוסה גאלבס.


    ביום רביעי בשעה 22:00 ייערך "הקלאסיקו המודרני", בין ספורטיג קריסטל לאוניברסיטאריו. המשחק ייערך לראשונה בהיסטוריה באצטדיון סן מרטין דה פורס, אבל ספק אם לסלסטס צפויה אווירה ביתית אחרי התבוסה האחרונה, שהייתה גם המשחק החמישי ללא ניצחון של הקבוצה מרימאק. למרות כל זאת, ניצחון יחזור את קריסטל למקום השלישי, בעוד שכל תוצאה אחרת תעלה לשם את אוניברסיטאריו.
     
  15. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    מה משמעות הכינוי של הקלאסיקו וממתי ההיסטוריה שלו מתחילה? אני מעריך שזה חדש יחסית לפי השם...
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏18/6/10