פרו 2013: שלב הליגייס

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י itay7, ‏22/2/13.

  1. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    מתחילת השנה מארקאריאן כבר עובד על הכנות למוקדמות 2018, ובהמשך לכך הנבחרת ה"מקבילה" שיחקה אתמול בסן-פרנסיסקו נגד מקסיקו, במשחק שלא היה רב אירועים והסתיים בתיקו מאופס. מי שערך הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת, שנכנס במחצית והיה המצטיין במגרש, הוא כריסטיאן בנאוונטה מהנוער של ריאל מדריד. חוסה קארבליו עצר פנדל של אנחל ריינה ונתן הופעה טובה, במאבק על האפודה השלישית (אחרי פרננדס ופני).
    אגב, כבר לפני המשחק, ובטח אחרי נוכח הרפיון ההתקפי, עולים שוב הקולות לתת עוד הזדמנות לריימונד מאנקו, שעד עכשיו משחק נהדר ב-UTC ומאמנו אומר שהוא "מקצוען אמיתי".

    ההרכב: חוסה קארבליו; נסטור דוארטה, כריסטיאן ראמוס, אורנלדו קונטררס, יאיר סספדס; לואיס אדווינקולה, יוספמיר באיון, פאולו אלבראסין, מייקל גווארה, אדווין גומס; יורדי ריינה
    חילופים: כריטסיאן בנווטה (גווארה, 46), ראול רואידיאס (ריינה, 46), יוסימר וארגאס (באיון, 67), לואיס גארסיה (סספדס, 67), כריסטופר גונסאלס (אלבראסין, 74), אלכסנדר קאיינס (קונטררס, 74)




    המחזור התשיעי
    המחזור התשיעי שוחק בסופ"ש ובמהלכו הפסידו נקודות כל ארבעת המוליכות והטבלה הצטופפה עוד יותר. גם מחוץ למגרשים היו הרבה דברים, שלא פחות משלושה מאמנים הוחלפו השבוע - חוסה סוטו החליף את אדגר אוספינה שפוטר מלאון למרות הניצחון הענק על גאלבס, שבעצמה לא התאפקה לאחר ההפסד, פיטרה את חאבייר ארסה ומינתה במקומו את נולברטו סולאנו. כך, המאמנים שנכשלנו בעונה שעברה באליאנסה ואוניברסיטאריו יוצאים לפרובינציה לנסות את מזלם. המאמן השלישי שפוטר הוא אניבל רואיס, שאחרי משחק תשיעי ללא ניצחון בסן-מרטין ההנהלה החליטה שנמאס, ומינתה במקומו את מאמן המילואים, אורלנדו לאבאייה. עוד מאמן חדש שמגיע לליגה השבוע הוא רולאנדו צ'ילאברט הפראגוואי, שמחליף את טבארס שפוטר אחרי המחזור הקודם מאינטי-גז.



    ססאר וייחו 1 - 0 אליאנסה לימה
    אליאנסה סופגת הפסד שני בשלושה משחקים, ונראה שיורדת לה הרוח מהמפרשים, למרות שהיא עדיין במקום הראשון בצוותא עם קריסטל וגארסילאסו. שני השחקנים היחידים שבאמת הגיעו לטרוחיו היו השוער הרדיה והחלוץ ריינה, שהפחיד את ההגנה המקומית במחצית הראשונה כמה פעמים. מי שבלט אצל המשוררים היה ויקטור סדרון, שאכזב מאוד בסודאמריקנו אחרי עונה מצויינת, אבל נראה שחזר לעצמו ונקווה שזה יגרום למארקאריאן לתת לו צ'אנס בנבחרת "המקבילה". השער הגיע מרגליו של רונאלד קינטרוס, שאחיו הנרי הוא קפטן אליאנסה. "הברווזון" בעט וולה נהדר מהאוויר אחרי הגבהה של דניאל צ'אבס בדקה ה-48. בעקבות הגול וייחו השתחררה ושלטה במשחק, אבל לא הצליחה להגדיל את היתרון. הקבוצה מטרוחייו עדיין במקום מאכזב יחסית להשקעה (שביעי), אבל רק שלוש נקודות מהמוליכות.

    ספורטינג קריסטל 2 - 2 פסיפיקו
    אחרי ההדחה הכואבת מהליבטדורס, נוחתת עוד מכה על הסלסטס, שלא מצליחים לנצח בבית למרות שהכול היה לטובתם. הרנן רנחיפו העלה את המארחים ליתרון כבר בדקה השישית, שנגח מקרוב אחרי הגבהה של קאסולו. שבע דקות מאוחר מכן הגיע השוויון של הוורודים, שאנדרס מנדוסה, ששיחק מול המועדון בו הוא גדל (והקבוצה האחרונה ששיחק בה בפרו), התעופף מעל רנסו רבורדו החלש ונגח פנימה. מנדוסה הקים על עצמו את חמת האוהדים אחרי שהוא חגג בהפגנתיות, אחרי שהוא התקבל יפה ע"י הקהל שזכר לו את הימים הטובים, ולאחר השער כל נגיעה שלו בכדור לוותה בשריקות בוז, למרות שזה לא הפריע לו לעשות ככל העולה על רוחו מול ההגנה החלשה של האלופה. בדקה ה-26 היתרון חזרה לסלסטס, שאירבן אבילה בעט נפלא מרחוק היישר לחיבורים של ג'וני ווגאס.
    בתחילת המחצית השנייה קאסולו נפל ברחבה וקריסטל קיבלה פנדל לא מוצדק, אבל ג'וני שלנו התקדם יותר ממטר לפני הבעיטה ועצר את הבעיטה (הלא טובה גם כך) של שפוט, בלי התערבות מצד השופט. וגאס, שהיה המצטיין במשחק, גם כמעט השווה מכדור חופשי, אבל פני הדף.
    חוסה קרלוס פרננדס נכנס להופעת בכורה במקומו של רנחיפו, לא עשה שום דבר בחלק ההתקפי, אבל הצגה שלו הביאה לכרטיס אדום לחוסה הונורס. שהיה נדמה שהניצחון בכיס של קריסטל, בעט המחליף שאו אוברגון כדור נהדר מ-25 מטרים היישר לרשת של פני, והשווה את התוצאה שתי דקות לסיום.
    למרות התוצאה המאכזבת, קריסטל עולה למקום הראשון בזכות הפרש שערים, אבל הייתה מעדיפה להיות לבד בראש. פסיפיקו אחרי שני הפסדים רצופים עוצרת את הסחף ועולה למקום השמיני.

    אוניברסיטאריו 0 - 1 קחאמארקה
    במשחק שנעל את המחזור הקרמס ציפו לנצח בבית ולהשתוות ליריבותיהן בצמרת הטבלה, אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד, ש-UTC מפתיעה את כולם ומנצחת במונומנטל. אוניברסיטאריו לא הייתה ממש רעה, והגיעה למצבים, אבל השחקנים לא היו מדוייקים, ובפעמים המעטות שהם כן מצאו את המסגרת, דניאל פריירה היה במקום בשביל למנוע מהם לכבוש. בדקה ה-60 האורחים נשארו בעשרה שחקנים, אחרי שריקרדו רונסרוס הורחק בצהוב שני, אבל זה עדיין לא עזר ל-U, ואז, בדקה ה-85, הגיע מהלך אדיר של מאנקו, שנפנף מעליו שלושה שחקנים של אוניברסיטאריו במרכז השדה ומסר כדור עומק נהדר לחלוץ הקולומביאני גוואסה, שהיטל בגאליקיו ובעט פנימה. לא מובן לי למה גוואסה לא פותח בהרכב של UTC, כי כל פעם שאני רואה אותו עולה מהספסל הוא עושה דברים טובים, מה גם שהשם שלו די מגניב.
    אוניברסיטאריו יורדת למקום החמישי, עדיין שלוש נקודות בלבד מהמוליכות, בעוד UTC עולה למקום התשיעי.

    ריאל גארסילאסו 1 - 1 מלגר
    ההתאוששות המרשימה של מלגר תחת פרנקו נאבארו ממשיכה, ואחרי שני ניצחונות ביתיים מגיעה נקודה בקוסקו מול סגנית האלופה. הדומינו עלו ליתרון בדקה ה-19 משער של אקס סן-מרטין, קאדר חסאווי בן ה-19. במחצית השנייה המארחים התעוררו והחלו לתקוף את השער של לאאו בוטרון, עד שבדקה ה-55 הפראגוואי הנפלא ויקטור פריירה השווה בנגיחה אחרי הרמה של חברו לחוד, מאוריסיו מונטס. התכולים המשיכו ללחוץ אבל בוטרון בהופעה נהדרת מנע זאת והרוחי-נגרוס חזרו לארקיפה עם נקודה יקרה.
    גארסילאסו במקום השני עם אותו מספר נקודות כמו קריסטל ואליאנסה, בעוד מלגר יורדת למקום ה-13.

    ספורט הוואנקאיו 3 - 0 סיינסיאנו
    נראה ששום דבר לא יעצור את הקבוצה של מרסלו טרוביאני, שאני חזיתי לה להיאבק בתחתית ובפועל היא במקום הרביעי, שתי נקודות בלבד מהמוליכות. הבלם רפאל פארפאן העלה את המארחים ליתרון בדקה ה-25, ובדקה ה-76 הגיע השני מרגליו של הפראגוואי בלאס לופס. ומה עם צ'צ'ו? הוא לא הרגיש טוב לפני המשחק, אפילו לא אכל צהריים, ובכל זאת נכנס כמחליף והבקיע ארבע דקות לסיום. אלא שהכניסה הזו עשתה לו לא טוב, והוא נלקח לבית-חולים אחרי המשחק. הדיווחים הראשוניים דיברו על התקף לב, אבל בסוף היה משהו לא רציני והוא התאושש וכבר חזר להתאמן. בקיצור, Hay Checho para rato...

    סן מרטין 2 - 2 חואן אאוריץ'
    אז גם הפעם הקבוצה של אניבל רואיס לא מצליחה לנצח, וכאמור המאמן האורוגוואי הוותיק משלם את המחיר ומפוטר מהקבוצה בעקבות זאת. גם אאוריץ' לא יכולה להיות מרוצה מדי מהתוצאה, שלמעשה הם עדיין מחפשים ניצחון חוץ ראשון העונה. מייקל גווארה העלה את המארחים ליתרון בכדור חופשי נהדר בדקה ה-41, אבל מקסימיליאנו ג'וטסי, שנכנס במחצית, השווה בנגיחה מכדור קרן, חמש דקות במחצית השנייה. היתרון חזר לאאוריץ' בדקה ה-79, שחרמן פאצ'קו אמנם החטיא פנדל אבל בעט את הריבאונד פנימה, אלא שהשופט דקה לאחר-מכן החזיר פנדל לסנטוס למרות שלא הייתה שום עבירה, וג'וטסי השווה בשנית. אאוריץ' במקום השישי, עדיין שלוש נקודות מהמוליכות, בעוד שסן-מרטין צוברת נקודה שלישית בלבד העונה.

    חוסה גאלבס 2 - 6 לאון דה הוואנוקו
    בשמונת המשחקים האחרונים כבשה לאון חמישה שערים בלבד, אבל בצ'ימבוטה היא פשוט התפוצצה על גאלבס המסכנה, אחרי שישה משחקים ללא ניצחון. פדרו אסקוי, אנדרסון סנטאמאריה, קליפורד סמינאריו, ג'וניור גונסאלס ויוהאן פאנו (צמד!) הבקיעו לזכות לאון, בעוד יירסון ואסקס ומרקו רואיס רק המתיקו קצת את הגלולה עבור גאלבס. כנראה שהם לא המתיקו אותה מספיק, כי למרות פתיחת עונה לא רעה, ההנהלה החליטה לפטר את ארסה בעקבות המשחק הזה, ובמקומו מגיע כאמור סולאנו. מצד שני, גם הניצחון העצום הזה לא הצליח לעזור לאוספינה לשמור על תפקידו באופן מוזר.
    לאון עולה למקום ה-11 ומורידה את גאלבס ל-12, שלשתיהן אותו מספר נקודות.

    אוניון קומרסיו 1 - 1 אינטי גז
    במפגש בין שתי קבוצות שמסובכות בתחתית, קומרסיו ואינט-גז חילקו ביניהן את הנקודות. הקבוצה מאייקוצ'ו הגיע למשחק עם מאמן זמני, אחרי שטבארס פוטר וצ'ילאברט הגיע רק השבוע, אבל בכל זאת עלתה ליתרון משער של הקולומביאני אנדרס ארויאבה בדקה ה-54. ויקטור רוסל השווה בדקה ה-85 מהנקודה הלבנה. וגם ובקומרסיו יש חגיגות, שארבעה שחקנים שוחררו מהקבוצה השבוע בעקבות התנהגות לא נאותה לדברי המאמן פרננדו נוגורה - רנסו ראייניוס, כריסטיאן פאבון, סידני פייפר ורונאלד סליס, שהאחרון אפילו ניסה להרביץ למאמן לפי עדותו של נוגורה.
     
  2. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    בזכות האורוגוואי ועכשיו השם הזה עברתי על הסגל של קומרסיו, הקבוצה הזאת היא הבארסה של השמות המגניבים/מוזרים!

     
  3. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    רק חסר שתתחיל להתעניין בליגה השנייה, שם מפזזים Hoover Crespo, Ysmael Regalado Algodones, Pool Vidal, Luigi & Angel Muchotrigo, Yorkman Tello, Wilkin Cavero, Hevre Kambou, Sebasthian Yrola ועוד ועוד ועוד...
     
  4. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    טוב אז בזמן שלא כתבתי פה כבר חלפו שלושה מחזורים, והייתה מאניה-דיפרסיה בחלק גדול מהקבוצות. הטבלה קצת הסתבכה, בעיקר בגלל שחלק מהמשחקים נדחו בגלל ההופעה של גארסילאסו בליברטדורס, ועכשיו היא נראית כך.

    תוצאות מחזור 10
    אינטי גז 3 - 2 סיינסיאנו
    מלגר 3 - 0 ספורטינג קריסטל
    קחאמארקה 3 - 0 חוסה גאלבס
    אליאנסה לימה 2 - 3 סן מרטין (ניצחון ראשון העונה לסן-מרטין)
    פאסיפיקו 1 - 1 אוניון קומרסיו (משחק שעמד בצל ה
    כניסה הפושעת של צ'יקיטו פלורס בקנטורו)
    לאון דה הוואנוקו 2 - 2 ססאר וייחו
    ריאל גארסילאסו - אוניברסיטאריו (נדחה)

    תוצאות מחזור 11
    סן מרטין 0 - 1 לאון דה הוואנוקו
    ססאר וייחו 1 - 0 אינטי גז
    אוניון קומרסיו 0 - 0 קחאמארקה
    ספורט הוואנקאיו 3 - 2 אליאנסה לימה
    סיינסיאנו 1 - 1 חואן אאוריץ'
    אוניברסיטאריו 3 - 0 מלגר
    חוסה גאלבס 3 - 1 פאסיפיקו
    ספורטינג קריסטל - גארסילאסו (נדחה)

    המחזור ה-12

    ספורטינג קריסטל 4 - 0 אוניברסיטאריו
    האלופה חזרה. אחרי ההדחה הכואבת מהליברטדורס והתבוסה בארקיפה, קריסטל סוף-סוף מרימה את הראש, ואין זמן טוב יותר מאשר הקלאסיקו המודרני, שבו אוניברסיטאריו כבר סופרת קלאסיקו תשיעי ללא ניצחון (האחרון היה אי-שם ביוני 2010), והעליונות התכולה נראתה גדולה מתמיד הפעם, למרות שאוניברסיטאריו הגיעה שהיא מעל קריסטל בטבלה.
    אחרי מחצית ראשונה מלהיבה אבל חסרת שערים (היה שער שנפסל לכל קבוצה, שניהם בצדק), הגיע השער הראשון בדקה ה-51, שאירבן אבילה נגח פנימה אחרי בלבול בהגנת הקרמס. מוסקרה הריח דם ולמרות היתרון עשה חילוף התקפי והכניס את הרנן רנחיפו במקום רנסו שפוט העייף. בדקה ה-68 הגיע הגולאסו של המשחק, שקרלוס לובאתון התקדם ושחרר פצצה לעמוד ופנימה מ-20 מטרים. השחקנים של ה-U נראו מיואשים אחרי השער, ולא סתם. חלפו רק 4 דקות והשלישי הגיע, הפעם משער עצמי של אלוקו, שנלחץ מנוכחותו של רנחיפו. קריסטל לא הורידה את הרגל מהגז, ומוסקרה אפילו עשה עוד חילוף התקפי והכניס את צ'ירוקה (החלש), ובתוספת הזמן הגיע הרביעי, שרנחיפו נגח פנימה מהגבהה של המצטיין במשחק, אירבן אבילה. קריסטל משווה את הניצחון הכי גבוה בקלאסיקו וגם מגדילה את הפער בשערים במשחקים בין שתי הקבוצות, למרות שאוניברסיטאריו עדיין מובילה בניצחונות.
    קריסטל עולה למקום השני עם משחק חסר, בעוד אוניברסיטאריו עם 3 נקודות פחות במקום החמישי, וגם היא עם משחק חסר.

    אליאנסה לימה 0 - 1 סיינסיאנו
    הפסד רביעי (!) ברציפות לאליאנסה לימה, שכבר שכחה שהיא הוליכה את הטבלה עד לא מזמן, והיא נופלת עד למקום השישי, שגם זה בזכות זה שלאאוריץ' ו-UTC משחקים חסרים. ווילמר ואלנסיה ניסה לזעזע את הקבוצה וערך לא פחות מחמישה שינויים לעומת המשחק הקודם של הגרונס, אבל גם זה לא עזר לו שבדקה ה-71 רמון רודריגס השתחרר מהשמירה של צ'וצ'י ובעט פנימה. אגב, השניים שיתפו פעולה בגארסילאסו בעונה שעברה, שבינתיים מצליחה לא פחות בלעדיהם, למרות מה שחשבתי. למרות הניצחון סיינסיאנו עדיין למטה במקום ה-13, אבל היא רק שתי נקודות מאליאנסה ושש בלבד מהמקום הראשון, בטבלה הסופר-צפופה.

    קחאמארקה 0 - 2 ספורט הוואנקאיו
    קבלו את המוליכה המפתיעה של הליגה. אני אמרתי שהקבוצה של טרוביאני, עם כל הצרות שהיו שם בפגרה ועם ההבאה של המאמן הארגנטינאי אחרי הכישלון שלו בסודאמריקנו, תגרום לקבוצה להיאבק נגד הירידה, אבל בפועל היא במקום הראשון אחרי ניצחון חוץ במגרש קשה מאוד. ראיין סאלאסאר כבש את השער הראשון בדקה ה-32, ובדקה ה-40 החלוץ כריסטיאן לה-טורה כבש את השני, שזה שערו הראשון מזה - שימו לב - חמש שנים! החלוץ שהיה במונדיאל עד גיל 17 יחד עם ריימונד מאנקו, הפך לסמל של הכישלון של ה"חוטיטאס" ולדמות נלעגת, אבל אולי אולי הוא בדרך לשקם משהו מהקריירה שניבאו לו, תחת השגחתו של צ'צ'ו.

    ריאל גארסילאסו 1 - 0 אוניון קומרסיו
    כמו מול נסיונל, גם הפעם גארסילאסו מנצחת בקושי, רק שהפעם זה מספיק לשלוש נקודות, בעוד נסיונל אני בספק אם זה יספיק לעלייה לרבע-גמר. פאביו ראמוס הנהדר כבש כבר בדקה התשיעית מהנקודה הלבנה, ולאחר-מכן לא הגיעו יותר שערים. סגנית האלופה עולה למקום השלישי, שתי נקודות בלבד מהמקום הראשון, ושיש לה לא פחות משלושה משחקים חסרים. קומרסיו לעומת זאת נראית בצרות, והיא במקום הלפני אחרון.

    פאסיפיקו 2 - 1 ססאר וייחו
    ניצחון חשוב מאוד לזקנים של פאסיפיקו, שמרחיק אותם קצת מהקו האדום. וייחו עלו ליתרון בדקה ה-18, אחרי מהלך יפה של ויקטור סדרון הצעיר שהסתיים בשער של פיירו אלבה. שתי דקות מאוחר יותר המקומיים נשארו בעשרה שחקנים, אחרי בעיטה מכוערת של אבר בניטס הפראגוואי בחרמן אלמאנו, והיה נדמה שהמשוררים בדרך לשייט לניצחון, אלא שלקאנטורו היו תוכניות אחרות, ובדקה ה-23 כבש גולאסו נהדר, שזה שער ראשון שלו בפרו לאחר 14 שנים. בדקה ה-59 מאזן הכוחות במגרש התאזן, אחרי שסדרון קיבל צהוב שני והורחק, והוורודים יצאו קדימה והשיגו את שער הניצחון מראשו של פרנק רוחאס.
    וייחו מפספסת הזדמנות להיצמד למוליכה, ויורדת למקום הרביעי, בעוד פאסיפיקו עולה למקום ה-11.

    לאון דה הוואנוקו 1 - 1 חואן אאוריץ'
    אחרי שאאוריץ' הפסידה את שלושת משחקי החוץ הראשונים שלה, עכשיו היא עברה לתוצאת תיקו, שזו הפעם הרביעית ברציפות שהיא חוזרת לצ'יקלאיו עם נקודה. חאבייר אריסלה הקולומביאני העלה את המארחים ליתרון בדקה ה-33, אבל הבלם הארגנטינאי לאנדרו פלייטס, שלא הושעה בעקבות תאונת הדרכים אלא רק נלקח ממנו סרט הקפטן, השווה בדקה ה-40. אאוריץ' במקום השביעי, אבל עם משחק חסר ואחרי ששיחקו שבעה משחקי חוץ לעומת ארבעה משחקי בית בלבד, כך שהקבוצה של חוסה מארי בארקרו בעמדה טובה. לאון של סוטו מתאוששת קצת ונמצאת נקודה ומקום מתחת.

    מלגר 1 - 0 חוסה גאלבס
    אחרי ה-3-0 שהיא הנחילה לקריסטל, וה-3-0 שהיא חטפה מאוניברסיטאריו, מלגר חוזרת לקצת שפיות, ומנצחת את חוסה גאלבס בבית בתוצאה המינימלית. בוסקו פרונאן הנהדר כבש את השער היחידי במשחק בדקה ה-45. מלגר תחת פרנקו נאבארו ממשיכה להתקדם, ועולה למקום העשירי בטבלה, בעוד חוסה גאלבס של סולאנו יורדת למקום ה-14, שתי נקודות בלבד מעל הקו האדום.

    אינטי גז 2 - 0 סן מרטין
    לפני שבוע סן-מרטין ניצחה את המוליכה דאז, אליאנסה לימה, והיה נדמה שעומד להיות שינוי. אז אמנם היה שינוי (לרעה) אצל אליאנסה בעקבות המשחק ההוא, אבל אצל הסנטוס הכול זהה, ואחרי עוד שני הפסדים נראה ששום דבר לא יעצור את ההידרדרות הזו כל הדרך אל הליגה השנייה. מונאל קוראלס ואוסקר גרה כבשו לזכות הקבוצה מאייקוצ'ו, שבעצמה חווה עונה מאכזבת.

    משחקי המחזור ה-13
    ספורט הוואנקאיו - אינטי גז (שלישי, 23:45)
    סן מרטין - קחאמארקה (בין שלישי לרביעי, 02:00)
    אוניון קומרסיו - ספורטינג קריסטל (רביעי, 21:30)
    חואן אאוריץ' - אליאנסה לימה (רביעי, 23:45)
    אוניברסיטאריו - פאסיפיקו (בין רביעי לחמישי, 02:00)
    ססאר וייחו - מלגר (בין רביעי לחמישי, 04:15)
    חוסה גאלבס - גארסילאסו (חמישי, 24:00)
    סיינסיאנו - לאון דה הוואנוקו (בין חמישי לשישי, 04:00)
     
  5. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    עוד שני מחזורים חלפו להם, ושאנחנו לקראת המחזור האחרון בסיבוב הראשון נראה שנוצר ראש-חץ בליגה, של שתי הקבוצות שגם סיימו במקומות הראשונים בעונה שעברה. קריסטל השלימה שבוע של מאזן 11-0 בשערים נראית שוב כמו הקבוצה מעונה שעברה, ועל גארסילאסו (לה שלושה משחקים חסרים!) כבר נגמרו לי המילים. הטבלה

    מחזור 13



    חואן אאוריץ' 0 - 1 אליאנסה לימה
    אאוריץ' חזרה לאצטדיון אליאס אגירה בצ'יקלאיו (שבו השיפוצים מתעכבים) בגלל שהאצטדיון באולמוס קטן מדי בשביל משחק מול אליאנסה, ועקב-כך איבדה גם את המאזן המושלם בבית. אגב, ראש עיריית אולמוס מאוד כעס על המהלך ואיים שאאוריץ' לא תוכל לשוב לשחק שם יותר. כל הצרות האלו לא ממש עניינו את אליאנסה, לה היו מספיק צרות משלה אחרי 4 הפסדים רצופים, אבל הבלם האורוגוואי וולטר איבנייס כבש את השער היחיד בדקה ה-19 וקטע את הרצף הזה. הפרוייקט של בארקרו לא מתרומם, ולמרות ההשקעה הגדולה הציקלון לא ממש מעיף אף-אחד.

    אוניון קומרסיו 0 - 3 ספורטינג קריסטל
    בעונה שעברה קריסטל שלטה לחלוטין במחצית הראשונה במויאבמבה וגם הובילה, אבל במקום לדרוס הורידה את הרגל מהדוושה וחרמן פאצ'קו (היום באאוריץ') דאג להפוך את התוצאה במחצית השנייה. מוסקרה הפיק לקחים מהמשחק ההוא, וקריסטל נחה לחלוטין במחצית הראשונה ונתנה למקומיים לשלוט בלי לעשות יותר מדי נזק, ואז במחצית השנייה פתחה מבערים והתוצאה יכלה להיות גם כפולה. השחקן החם של קריסטל, אירבן אבילה, בישל את הראשון לרנסו שפוט, וכבש בעצמו את שני האחרים, כדי להראות שהאלופה שוב כאן.

    אוניברסיטאריו 0 - 0 פאסיפיקו
    אחרי התבוסה בקלאסיקו לקריסטל, ה-U הגיעה למשחק הזה במצב רוח רע, ויצאה ממנו במצב גרוע אף יותר. פאסיפיקו מצדה מתאוששת קצת לאחרונה, אבל כמות תוצאות התיקו שלה לא הגיונית כבר (7 ב-13 משחקים).

    ספורט הוואנקאיו 0 - 2 אינטי גז
    הוואנקאיו הגיעה למשחק הזה שהיא במקום הראשון, ונראה שזה גדול עליה, אחרי הפסד ביתי מפתיע לקבוצה מאייקוצ'ו, שמתחברת מחדש אחרי הגעתו של הפראגוואי רולאנדו צ'ילבארט לספסל הקבוצה. חוסה מנדוסה ומנואל קוראלס הביאו את הניצחון לאורחים.

    חוסה גאלבס 0 - 0 ריאל גארסילאסו
    סולאנו חשב שהוא יצליח הרבה יותר כמאמן של חוסה גאלבס, אבל העניינים קשים והקבוצה מצ'ימבוטה עמוק בתחתית. התכולים מקוסקו חוזרים עם נקודה טובה וממשיכים להיראות חזקים מאוד בהגנה.

    ססאר וייחו 4 - 3 מלגר
    תוצאת המחזור מגיעה מטרוחייו, שוייחו, שכבשה רק 12 שערים ב-12 המשחקים הקודמים, העלתה את מאזנה בשליש והראתה שגם להתקפה שלה יש מה למכור. מלגר של נאבארו נראית הרבה יותר טוב מבפתיחת העונה לפני שהגיע המאמן, אבל נראה שעדיין חסר להם משהו כדי להתחיל לקחת נקודות גם בחוץ ולעלות בטבלה.

    סן מרטין 1 - 1 קחאמארקה
    הסנטוס ממשיכים בהתפוררות, עם תיקו ביתי מול UTC. לבארתה העלה את האורחים ליתרון בדקה ה-51, אבל הלבנים השוו בדקה ה-84 משער בכורה של יאן דסה. גם אנדי פולו שיחק לראשונה במדי הסנטוס, והרבה להחמיץ.

    סיינסיאנו 1 - 0 לאון דה הוואנוקו
    ניצחון ביתי יפה לפאפא משער של יוסיאס קארדוסו, ונראה שגם סיינסיאנו מתאוששת מהפתיחה הרעה.


    המחזור ה-14



    ספורטינג קריסטל 4 - 0 חוסה גאלבס
    הקהל של קריסטל קיבל את סולאנו בקללות, בגלל שניול שיחק באוניברסיטאריו שחזר לפרו מאנגליה. ניול עצמו אמר בראיון אחרי המשחק שהוא לא מבין מה הקהל רוצה ממנו, אם קריסטל בכלל לא רצתה אותו בקבוצה, ככה שלדעתי הקהל פה טעה. האמת שהקבוצה של סולאנו עמדה טוב והצליחה לשמור על שער נקי כמעט מחצית שלמה, אבל בתוספת הזמן של המחצית הראשונה כדור עומק נהדר של קאסולו הגיע לאבילה, שהעביר כדור רוחב להרנן רנחיפו, שחוזר לכבוש דווקא (או אולי בגלל) אחרי הבאתו של חוסה קרלוס פרננדס. המחצית השנייה כבר הייתה קלה בהרבה, וקאסולו הכפיל אחרי מסירה יפה של רנחיפו עם החזה. גם רנסו רבורדו, שבמשחקים האחרונים תפס את עמדת הבלם וייצב את ההגנה, הצטרף לחגיגה עם שער בנגיחה אחרי כדור חופשי של שפוט, ואחרי החטאות מסמרות שיער של "זלאטן" פרננדס (שנכנס כמחליף), קרלוס לובאתון דאג לשים את הרביעי ברשת של רייס האומלל.
    הסלסטס במקום הראשון ועם משחק חסר (בבית מול גארסילאסו), והמחשבות על ה-BI גדלות. גאלבס במקום ה-14, שלוש נקודות בלבד מעל הקו האדום.

    ריאל גארסילאסו 4 - 0 ססאר וייחו
    מה נשאר להגיד על הקבוצה של פרדי "פטרולרו" גארסיה? כולם הספידו אותם לפני העונה, דיברו על תסמונת העונה השנייה וחזרה לאפרוריות, אבל הקבוצה הסנסציונית הזו ממשיכה לעשות חייל גם בליברטדורס וגם בליגה, עם תצוגת מחץ מול אחת מהמועמדות להגיע לגמר. מאוריסיו מונטס כבש צמד תוך 7 דקות (11 ו-18), ופאביו ראמוס ויושירו סאלאסאר השלימו את התוצאה.
    גארסילאסו כבר במקום השני, ועם שלושה משחקים חסרים (שניים מהם בבית), היא בהחלט יכולה לחשוב על גמר נוסף. וייחו צונחת למקום השישי, אמנם רק שתי נקודות מתחת לגארסילאסו, אבל היא שיחקה 14 משחקים.

    לאון דה הוואנוקו 2 - 2 אליאנסה לימה
    שוד לאור היום בהוואנוקו ע"י השופט גאמבטה, שכנראה זקוק לטכנולוגיית קו השער או לפחות למשקפי ראייה. המארחים עלו ליתרון בדקה ה-12 משער של קליפורד סמינאריו, ובדקה ה-24 שוב בעטו כדור שעבר לחלוטין את הקו, שהשוער פורסיית' הודף אותו הרחק מבפנים, אבל איכשהו לא גאמבטה ולא הקוון ראו זאת, או שפחדו לשרוק נגד אליאנסה. האירוע הזה הוציא את לאון משיווי משקל, ומיגל מוסטו השווה בדקה ה-47 עם בעיטה עוצמתית. הקבוצה של חוסה סוטו (מאמן אליאנסה בעונה שעברה) החזירה לעצמה את היתרון לאחר 10 דקות, שקרלוס סוליס (עוד אקס אליאנסה) נגח פנימה, אלא שבדקה ה-80 יורדי ריינה כבש שער ראשון לאחר חמישה משחקים והביא נקודה יקרה לווילמר אגירה.
    אליאנסה עולה למקום הרביעי, בעוד לאון יורדת למקום ה-13.

    אוניברסיטאריו 1 - 0 אוניון קומרסיו
    הקרמס חוזרים לנצח למרות משחק לא מרשים מול קומרסיו מהתחתית, בזכות שער מוקדם ומלא מזל של נסטור דוארטה, אחרי ערבוביה ברחבה. משחק טוב של צ'יקיטו פלורס במדי האורחת השאיר אותם בתמונה עד לסוף המשחק, אבל בסוף שלוש הנקודות מגיעו לאנחל קומיסו, שהיא כבר עם החבל על הצוואר.
    אוניברסיטאריו במקום השלישי, 5 נקודות מתחת לקריסטל, שלשתיהן משחק חסר. קומרסיו מצדה במקום ה-15, שלוש נקודות מתחת לקו האדום.

    אינטי גז 2 - 2 חואן אאוריץ'
    עוד תיקו בחוץ לקבוצה של חוסה מארי בארקרו, וזהו כבר משחק חמישי ברציפות שהמאמן הספרדי לא רואה ניצחון של קבוצתו. ג'וניור ויסה הנשכח העלה את הציקלון ליתרון בדקה ה-21, אבל הקולומביאני ארוייבה השווה אחרי עשר דקות. האורחים החזירו את היתרון מכדור חופשי של חרמן פאצ'קו, אבל אינטי גז שוב השוותה, שמנואל קוראלס נגח פנימה שש דקות לסיום.
    אאוריץ' רק במקום ה-11 המאכזב, בעוד אינטי גז מטפסת למקום השמיני ומשאירה את פתיחת העונה הרעה מאחור.

    פסיפיקו 2 - 1 ספורט הוואנקאיו
    אחרי מספר משחקים מול יציעים ריקים בקאייאו, ואחרי שהמעבר לשכונת העוני וייה אל סאלבדור לא צלחה בגלל תנאי המגרש, החליטה הקבוצה הוורודה של הליגה לעבור להוואצ'ו ב"צפון הקטן", והתקבלה בחיבוק עם קהל רב במשחק לא מושך יותר מדי. ראיין סאלאסאר העלה את האורחים ליתרון, אבל טעות ענקית של השוער יואל פינטו סידרה למרקו צ'ורליסה שער בליגה הראשונה אחרי תשע שנים. שמונה דקות לסיום הילד חרמן קארטי בן ה-44 רץ ומסר כדור רוחב אותו בעט פנימה הפראגוואי קרלוס פרס בשביל להעניק ניצחון יפה לפאסיפיקו ואולי גם לרכוש אוהדים חדשים.

    מלגר 1 - 0 סן מרטין
    ניצחון מינימלי למלגר מדחיקה מקרוב של אנטוניו מסה קוואדרה, ושוב נראה שאין מעצור להידרדרות של הסנטוס לליגה השנייה. הקבוצה של פרנקו נאבארו עולה למקום העשירי, שלוש נקודות בלבד מהמקום השלישי.

    קחאמארקה 1 - 1 סיינסיאנו
    נראה שהמגרש בקחאמארקה לא ממש עושה את האפקט בליגה הראשונה כפי שהוא עשה בעונה שעברה, ו-UTC ממשיכה לאבד בו נקודות למרות הופעות לא רעות בכלל. האמת שהם קבוצה די טכנית, והמגרש הסינטטי פוגע בהם. דייגו פיסארו, אח של, כבש לזכות הפאפא בדקה ה-45, אבל הקולומביאני גוואסה השווה בדקה ה-75, אחרי מסירה נהדרת של ריימונד מאנקו, שכבר מדברים על מעבר שלו לקריסטל בסוף השלב הראשון בליגה.


    משחקי המחזור ה-15
    אליאנסה לימה - אינטי גז (שבת, 21:15)
    סייאנסיאנו - פאסיפיקו (שבת, 23:30)
    חואן אאוריץ' - UTC (בין שבת לראשון, 02:00)
    ססאר וייחו - קריסטל (בית שבת לראשון, 04:15)
    סן מרטין - ריאל גארסילאסו (ראשון, 19:15)
    אוניון קומרסיו - לאון דה הוואנוקו (ראשון, 21:30)
    חוסה גאלבס - אוניברסיטאריו (ראשון, 23:45)
    ספורט הוואנקאיו - מלגר (שני, 23:45)
     
  6. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    ממה שאני מכיר הסגל של סן מרטין "שווה" יותר מלהיקבר במקום הכי נמוך בטבלה עם ניצחון אחד בלבד, הוא אולי לא סגל טוב במיוחד אבל לא כזה שחשבתי שיהיה מתחת למרכז הטבלה. מה גם שאין בדיוק לחץ מהיציעים. נראה, אולי אנדי פולו יעזור להם להרים את הראש.
     
  7. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    הסיבוב הראשון הגיע לסיומו (לא כולל 4 משחקים שלא שוחקו, שבשלושה מהם מעורבת גארסילאסו), ואחרי 15 מחזורים עדיין הטבלה נורא צפופה וההבדל בין המקום הראשון ל-13 הוא 9 נקודות בלבד. הטבלה



    ססאר וייחו 1 - 0 ספורטינג קריסטל
    וייחו הגיעה לעונה הזו עם הרבה ציפיות, אכזבה מאוד בפתיחה, אח"כ חזרה לעצמה אבל בשבוע שעבר ספגה תבוסה משפילה מגארסילאסו, והמשחק הזה היה עבורה כמעט משחק של לחיות או לחדול מבחינת ריצה לאליפות. ויקטור ריברה הכין את החניכים שלו בהתאם, ומהתחלה נראה היה שהמשוררים רוצים את המשחק הזה הרבה יותר מהאלופה, שפשוט לא הייתה קיימת במחצית הראשונה. מי שבלט מעל כולם היה שוב ויקטור סדרון הצעיר, אבל השער הגיע בלי קשר אליו, שחורחה קאסולו (בטעות רצינית ראשונה מאז שהגיע לקריסטל) ניסה להרחיק בעקב ברחבה שלו, ורונאלד קינטרוס אמר תודה ובעט לרשת. בכלל משחק מאוד חלש לקאסולו, ושהאורוגוואי חלש, הקישור של קריסטל פשוט לא מתפקד.
    למרות ההפסד קריסטל נשארת במקום הראשון עם משחק חסר, בעוד וייחו שתי נקודות בלבד מתחתיה, במקום הרביעי. המשוררים עם 100% הצלחה בטרוחייו, ואם הם היו צוברים גם נקודות בחוץ, אז הם היו כבר במקום הראשון.

    אליאנסה לימה 1 - 4 אינטי גז
    אחת מהתבוסות הגדולות ביותר של אליאנסה לקבוצה פרובינציאלית במשחק בית. אליאנסה לא יכלה לארח את המשחק במטוטה אחרי עונש בעקבות התנהגות אוהדי בקלאסיקו, וגרונס נדדו לאצטדיון מיגל גראו בקאייאו, מה שלא יכול להסביר את ההופעה המחפירה של מי שפתחה את העונה בסערה ודיברה על אליפות. כבר בדקה השביעית הבלם ניק מונטאלבה העלה את האורחים ליתרון אחרי טעות גסה של ג'ורג' פורסיית', וגם בהמשך היה נראה שהקבוצה מאייקוצ'ו ממש לא מפחדת מאליאנסה, הרבה בזכות ההתקפה המהירה שלהם בראשות הקולומביאני אנדרס ארוייבה. על-סף השריקה למחצית הגיע השני, שגוסטבו ויטוריה נגח כדור קרן לפינה הקצרה של הנרי קולאן. בדקה ה-70 זה כבר הפך לתבוסה, שארויאבה השחיל בין הרגליים של פורסיית' את השלישי, ודקה לאחר-מכן אליאנסה נשארה בעשרה שחקנים אחרי שקרלוס בלטראן סוף-סוף קיבל צהוב שני, אותו הוא היה אמור לקבל הרבה יותר מוקדם במשחק. הקצב המהיר נמשך ובדקה ה-73 החלוץ המחליף מיגל מוסטו צימק בשער יפה, אבל לא חלפו שתי דקות ויאירסיניו גונסאלס כבש את הרביעי לקבוצה של רולאנדו צ'ילאברט.
    אליאנסה נופלת למקום השמיני, שאינטי גז עוקפת אותה ועולה למקום השישי, עם פער של נקודה ביניהן. ועדיין, אליאנסה רק חמש נקודות מהפסגה ובסיבוב השני היא בקושי תצא מלימה (11 מתוך 15 המשחקים שלה יהיו בבירה), כך שהחניכים של ווילמר ואלנסיה עוד יכולים להתאושש.

    חוסה גאלבס 1 - 3 אוניברסיטאריו
    היא לא מרשימה, המאמן שלה עמד על הכוונת לא פעם, אבל איכשהו אוניברסיטאריו שוב מנצחת בחוץ, עולה למקום השלישי והיא רק שתי נקודות מקריסטל. אנחל קומיסו משנה את הסגנון משחק כל הזמן, ועם בפתיחת העונה היה לחץ גבוה וניהול משחק של כריסטופר גונסאלס, ולאחר-מכן הוא עבר למשחק אגפים עם מיגל טורס ואדווין גומס, עכשיו הוא שם את האורוגוואי גוסטבינו כ-"10", שינהל את המשחק, שמאחוריו גונסאלס ומקדימה שני חלוצים - רואידיאס ואולסקוואגה. המארחים היו טובים יותר במחצית הראשונה וגם בפתיחת השנייה, אבל זה לא עזר להם שבדקה ה-68 קרלוס אולסקוואגה כבש את הראשון אחרי דאבל-פס עם גוסטאבינו. חוסה מסארינה השווה בכדור חופשי כעבור עשר דקות, ונדמה היה שהמשחק הולך להסתיים בחלוקת נקודות, אלא שבדקה ה-90 גוסטאבינו יפה ועם לא מעט מזל הכניע את השוער רייס ורץ לחגוג. נולברטו סולאנו שלח את כל שחקניו קדימה כדי להשיג שוויון מול קבוצתו לשעבר, אבל זה הביא למתפרצת בסיומה ראול רואידיאס כבש את שערו השני העונה.
    בניגוד לאוניברסיטאריו שבצמרת, הקבוצה מצ'ימבוטה עמוק בתחתית, רק שתי נקודות מעל הקו האדום.

    סן מרטין 0 - 1 ריאל גארסליאסו
    הטבלה אומרת שזה משחק קצוות, אבל הייתה ציפייה שהעניינים יילכו אחרת, גם כי סן-מרטין לא אמורה להיות במקום הזה לפי הסגל שלה, וגם כי עדיין קשה להאמין איך גארסילאסו נותנת עונה פנטסטית שכזו. אלא שהטבלה כידוע לא משקרת, והתוצאה יכלה להיות גדולה בהרבה, מה שלא כ"כ מפריע לפרדי גארסיה, שמצידו חוגג את זה שקבוצתו השוותה את מספר הנקודות של קריסטל למרות שיש לה שלושה משחקים חסרים. הארגנטינאי אלפרדו "צ'אפו" ראמואה, שפתח בחוד במקום ויקטור פריירה שקיבל מנוחה, כבש את השער היחיד בדקה ה-53, שההגנה של התכולים שוב שומרת על שער נקי, שלמעשה הקבוצה ספגה רק 4 שערים העונה.
    בסן-מרטין החליטו אחרי ההפסד הזה שהניסוי עם מאמן הרסרבה צריך להגיע לסיומו, והחתימו את חוליו ססאר אוריבה למאמן הקבוצה. ל"יהלום" מצפה עבודה קשה שכן לא פחות מ-7 נקודות כבר מפרידות בין הסנטוס לקו האדום, שזה גם מספר הנקודות שהלבנים צברו ב-15 המשחקים עד כה.

    ספורט הוואנקאיו 2 - 2 מלגר
    הוואנקאיו ממשיכה לאבד נקודות, ולמעשה מהרגע שהיא הגיעה למקום הראשון היא לא ניצחה יותר, שביום שני היא אמנם הפכה את התוצאה, אבל ספגה שער עצמי וסיימה בתיקו. ישראל סונייגה כבש לזכות הדומינו בדקה ה-15, שבלאס לופס (51) ואנג'לו קרוסאדו (52) הופכים תוך דקה, אלא שבדקה ה-60 חוסה מנדוסה כבש לשערו הוא והקבוצה של פרנקו נאבארו חזרה לארקיפה עם נקודה.

    סיינסיאנו 1 - 0 פאסיפיקו
    בשקט בשקט, אחרי פתיחת עונה רעה, סיינסיאנו מחברת כמה ניצחונות מינימליים ופתאום היא כבר במקום השביעי, 4 נקודות בלבד מתחת למוליכות. הפעם קרלוס אורחאולה כבש מהנקודה הלבנה לזכות ה"פאפא", שכבשו יותר משער אחד רק בניצחונות 2-0 ו-2-1 על סן-מרטין ומלגר. הוורודים יורדים למקום ה-11.

    חואן אאוריץ' 2 - 1 קחאמארקה
    אאוריץ' ממשיכה לשחק בצ'יקלאיו אחרי שראש העיר של אולמוס לא מוכן לקבל את הקבוצה חזרה, שמצד שני האוהדים בצ'יקלאיו גם לא ממלאים את האצטדיון כבעבר, וחוסה מארי באקרו פנה אליהם פומבית וביקש סבלנות ושיתמכו בקבוצה. בינתיים הציקלון ממשיכה לא להרשים, אבל יש לה את מלך השערים המפתיע, חרמן פאצ'קו, עם שבעה כיבושים, שישה מהם בכדורים חופשיים. הקשר האחורי אלפרדו רוחאס כבש את שערו הראשון בקריירה בדקה ה-75, שפאצ'קו הכפיל דקה לסיום עם עוד גולאסו ממצב נייח. UTC רק צימקה בדקה ה-93, שהאורוגוואי סאוסה כבש גם הוא מבעיטה חופשית, אבל זה היה מאוחר מדי והקבוצה מקחאמארקה שוב יורדת מנוצחת למרות משחק לא רע.
    אאוריץ' עדיין רחוקה מהצמרת, במקום התשיעי עם משחק חסר, ש-UTC במקום ה-13, גם היא עם משחק חסר.

    אוניון קומרסיו 0 - 0 לאון דה הוואנוקו
    משחק רע מאוד על משטח רע מאוד במויובמבה, שהייתה תחת גשמים טרופיים כל המשחק והדשא פשוט לא עמד בזה. קומרסיו אמנם מצמקת קצת את הפער מהקו האדום, אבל לא נראה שזה מנחם משהו שם, שכן הקבוצה נראית בדרך לליגה השנייה. לאון של חוסה סוטו גם לא מתרוממת, והיא רק 5 נקודות מעל קומרסיו.


    משחקי המחזור ה-16
    אליאנסה לימה - קחאמארקה (שבת, 21:30)
    ספורט הוואנקאיו - ריאל גארסילאסו (שבת, 23:45)
    חוסה גאלבס - אוניון קומרסיו (בין שבת לראשון, 02:00)
    סן מרטין - ספורטינג קריסטל (בין שבת לראשון, 04:15)
    לאון דה הוואנוקו - אינטי גז (ראשון, 19:15)
    סיינסיאנו - מלגר (ראשון, 21:30)
    ססאר וייחו - אוניברסיטאריו (ראשון, 23:45)
    חואן אאוריץ' - פאסיפיקו (בין ראשון לשני, 02:00)


    חדשות הנבחרת
    לקראת צמד המשחקים הגורליים (האמת שבמצב של הנבחרת כל משחק הוא גורלי) מול אקוודור בלימה וקולומביה בבארנקייה, ההתאחדות קבעה משחק ידידות עם פנמה ב-1 ביוני, שלפניו יהיה מיני מחנה אימון במדינת התעלה, כדי לדמות את החום הקיצוני בבראנקייה. מכיוון שזה לא תאריך רשמי אז חלק מהשחקנים לא יגיעו, כמו פיסארו (בגלל גמר הגביע הגרמני) ורינאלדו קרוסאדו, אבל ייתכן שפאולו גררו, שלא שיחק מול טרינידד וטובגו אחרי בקשה של קורינתיאנס, כן יגיע. עוד נאמר שגם כריסטיאן בנאוונטה מועמד להגיע למשחק הזה ואולי להיות בסגל גם במוקדמות, כדי לערוך הופעת בכורה רשמית שתשים סוף לדיבורים על נבחרת ספרד.
    אגב, בפעם הקודמת שהנבחרת הייתה בפנמה ג'פרסון פארפאן, ריימונד מאנקו וג'ון גאליקיו הלכו לקזינו אחרי המשחק והושעו לכמה חודשים. הפעם הנבחרת לא לקחה סיכון ודובר הנבחרת מסר שהמלון מבודד ורק במסוק ניתן להגיע לעיר...
     
  8. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    המחזור ה-16
    המחזור ה-16 עמד בסימן 0-0, ששלושה מארבעת המשחקים ששוחקו באותו יום הסתיימו ללא שערים, בנוסף לשני משחקים בליגה השנייה באותו יום שגם שם לא היו גולים. הטבלה



    ססאר וייחו 0 - 1 אוניברסיטאריו
    באוניברסיטאריו חגגו השבוע 100 שנה להולדת האליל לולו פרננדס, ואמרו שישחקו במשחק הזה עם חולצת רטרו מיוחדת (בסוף הם יישחקו איתה במשחק הבא). כל העניין הזה גרם לאצטדיון בטרוחייו להתמלא כמעט כולו באוהדי אוניברסיטאריו, שנתנו לקבוצה הרגשה ביתית במשחק הצמרת החשוב. המשחק עצמו לא התעלה לרמה גבוהה, הרבה בגלל הדשא הסינטטי הנוראי שלא זכה לטיפול מתחילת העונה, בגלל הכוונה להחליפו בדשא אמיתי. אבל לכל צרה יש סוף, וזה היה המשחק האחרון על הדשא הזה, שעכשיו יתחילו העבודות באצטדיון לקראת המשחקים הבוליביריאנים בנובמבר. וייחו תנדוד לאצטדיון בקאסה גראנדה, עיירה כשעה מצפון לטרוחייו, שעבר שיפוץ לקראת המעבר.
    מי שהכריע את התמודדות הקשה הזו היה האורוגוואי גווסאטבינו, שמתחיל להיכנס לפורמה, ועם גולאסו נהדר הביא עוד שלוש נקודות לאנחל קומיסו.

    סן מרטין 0 - 3 ספורטינג קריסטל
    משחק בכורה לא מוצלח לחוליו ססאר אוריבה על ספסל סן-מרטין מול הקבוצה שבה גדל וכיכב, מול חברו הטוב רוברטו מוסקרה. הסנטוס נראו לא רע במחצית הראשונה, ושמרו על שער נקי, אבל בתחילת המחצית השנייה קריסטל לחצה קצת על הדוושה, כבשה שני שערים מהירים (רנחיפו בדקה ה-47 ושער עצמי של מולינה כעבור שלוש דקות), ונחה לאחר-מכן בלי שהסנטוס מסוגלים להגיב. בדקה ה-87 וויליאם צ'ירוקה, בעונה מאכזבת מאוד, כבש שער יפה וחתם את התוצאה.

    אליאנסה לימה 1 - 0 קחאמארקה
    אליאנסה לימה שוב סבלה במטוטה, אבל הפעם לפחות הצליחה לצאת עם ניצחון, אחרי שלושה הפסדי בית רצופים. דניאל פריירה היה לא רע בשערה של UTC, אבל בדקה ה-72 יציאה רעה מאוד שלו לכדור גובה גרמה לכך שמיגל מוסטו נשאר לבד מול השער, ואחרי לא מעט החמצות, ממצב כזה הוא כבר לא יכל להחטיא, והביא גאולה לווילמר ואלנסיה.

    ספורט הוואנקאיו 1 - 1 ריאל גארסילאסו
    פעם ראשונה שהוואנקאיו לא מפסידה לגארסילאסו, אחרי שני הפסדים בעונה שעברה ואחד העונה. מצד שני, הקבוצה מהוואנקאיו ממשיכה לא לנצח בבית, וההגנה שלה כבר ספגה 23 שערים והיא בין הגרועות בליגה (גארסילאסו לעומת זאת ספגה חמישה בלבד).
    חוסה מנדוסה העלה את המארחים ליתרון בדקה ה-16 משער בנבדל, אבל ויקטור פריירה עשה צחוק מההגנה והשווה בדקה ה-78.

    סיינסיאנו 0 - 0 מלגר
    קלאסיקו מאכזב בדרום, שכמעט כל ההזדמנויות היו במצבים נייחים, מה שמראה כמה ההתקפות של שתי הקבוצות הן די חלשות, שלעומת זאת ההגנות לא רעות בכלל.

    לאון דה הוואנוקו 0 - 0 אינטי גז
    אינטי גז ממשיכה לקחת נקודות בחוץ, שלעומת זאת לאון ממשיכה לא לנצח בבית והדיבורים בתחילת העונה על מאבק בצמרת נראים רחוקים מאוד.

    חואן אאוריץ' 0 - 0 פסיפיקו
    עוד משחק ללא שערים, ואאוריץ' ממשיכה לאכזב בצ'יקלאיו, והמעבר חזרה לעיר ולמגרש הסינטטי נראה כמו החלטה זוועתית, אחרי שבאולמוס הם היו עם מאזן מושלם ובצ'יקלאיו הם עדיין ללא ניצחון.

    חואן אאוריץ' 1 - 1 ספורט הוואנקאיו (משחק השלמה)
    במשחק השלמה מהמחזור ה-10, חואן אאוריץ' שוב לא מנצחת בצ'יקלאיו, במשחק שבאופן זוועתי נערך במקביל למשחקה של גארסילאסו בליברטדורס. וויליאן מימבלה הבקיע לזכות האורחים, שרוברטו אובלר השווה לציקלון.

    המחזור ה-17
    המחזור ה-17 שוחק בסופ"ש האחרון ובמרכזו אוניברסיטאריו ניצחה בפעם הרביעית ברציפות, ונצמדה לקריסטל בראשות הטבלה. אליאנסה לימה חזרה לנצח ומשחקה של גארסילאסו שוב נדחה בגלל הליבטדורס, שהפעם זה הקלאסיקו מול סיינסיאנו, והתכולים יצטרכו להשלים 4 משחקים בקרוב. הטבלה

    ספורטינג קריסטל 2 - 2 ספורט הוואנקאיו
    במשחק שנערך חצי במקביל לגמר הצ'מפיונס (מה שגרם למיעוט צופים), הראש של רנחיפו כנראה היה אצל חברו לשעבר בלך פוזנן, רוברט לוונדובסקי, במקום במשחק עצמו, כי הוא החמיץ כ"כ הרבה מצבים קורצים, יחד עם כל החוד של קריסטל. זה מאוד מזכיר משחק ביתי שהיה עם אינטי-גז בסיבוב הראשון, שגם אז קריסטל הובילה 2-1 והגיעה לאינספור מצבים, אבל לא כבשה ובסוף ספגה שער שוויון מרגיז, וכך קרה גם פה. רנסו שפוט העלה את הסלסטס ליתרון בפנדל בדקה החמישית, אבל חמש דקות לאחר-מכן נשרק פנדל גם בצד השני, וראיין סלאסאר השווה. שפוט השלים צמד בדקה ה-31 עם פריצה נהדרת ומסירה בעקב של לובאתון, אבל אז כאמור החל השואו של ההחמצות, בכיכובם של רנחיפו, אבילה וגם אורקיאגה הצעיר שנכנס כמחליף. בדקה ה-90 קלייר ויירה הברזילאי נגח לרשת של דייגו פני, וקריסטל מאבדת שתי נקודות חשובות וראשות הטבלה נשארת אצלה רק בגלל יחס שערים עדיף.

    אוניברסיטאריו 2 - 0 סן מרטין
    חגיגה ביציעי המונומנטל לכבוד 100 שנים להולדת לולו פרננדס, וגם חגיגה על המגרש עם ניצחון על האחרונה האומללה, וזהו ניצחון רביעי רצוף לאוניבסיטאריו, לראשונה מאז 2010, ואם ה-U יעלו למקום הראשון בקרוב, זה יהיה לראשונה מאז 2009, אז הם גם לקחו אליפות.
    האורוגוואי גוואסטבינו ממשיך להפיץ, וגם הפעם הבקיע שער נהדר, והעלה את הקרמס ליתרון בדקה ה-26. שתי דקות לסיום המחצית גם ראול רואידיאס הבקיע מבעיטה מרחוק, עם טעות גדולה של ריקרדו פארו שפשוט נוראי העונה, כמו כל הקבוצה. במחצית השנייה הסנטוס הגיעו לכמה מצבים עם יאן דסה הפעלתן, אבל אנדי פולו היה רע מאוד מול קבוצתו לשעבר, וכך גם לואיס פראה.
    ה-U נצמדת לקריסטל ועוקפת לפחות זמנית את גארסילאסו, בעוד סן-מרטין כנראה יירדו ליגה.

    פסיפיקו 1 - 2 אליאנסה לימה
    ניצחון קשה מאוד לאליאנסה, ששיחקה לא רק נגד הוורודים אלא גם נגד השופט, או יותר נכון השופט המחליף. איפשהו באמצע המחצית הראשונה השופט רנסו קסטאניידה נפצע מפגיעה של שני שחקנים, והוא הוחלף ע"י השופט הרביעי רוברט רפאל, שהמשחק היה גדול עליו ועשה הרבה מאוד טעויות ענקיות.
    יורדי ריינה העלה את אליאנסה ליתרון בדקה ה-46 עם שער די במזל, ואחרי כמה דקות הכשילו אותו ברחבה אבל איכשהו רפאל לא שרק. השיפוט הזוועתי נמשך ובדקה ה-63 קרלוס פרס השווה, שאנדרס מנדוסה היה בנבדל שהוא קיבל את הכדור ומסר לפרס, אבל השופט כאמור אישר את השער. עוד שתי דקות חלפו והשופט החליט להרחיק את אוריבה משורות האורחים על עבירה שבחיים לא צריכה להיות יותר מצהוב, אבל איכשהו גם בעשרה שחקנים אליאנסה ידעה לצאת קדימה, וג'וני וידאלס הבקיע את שער הניצחון. עד לסיום המשחק הייתה עוד טעות שיפוט גדולה, ששער חוקי של ריינה נפסל בטענת נבדל.
    אליאנסה עולה למקום הרביעי, שלוש נקודות מתחת למוליכות, ואולי לא אמרה את המילה האחרונה.

    אינטי גז 2 - 0 חוסה גאלבס
    אינטי גז לא יכלה לארח את המשחק הזה באייקוצ'ו בגלל עונש בעקבות התנהגות אוהדיה, ועברה להוואנטה שם לא שיחקה מאז 2011. המעבר לא השפיע עליהם ממש לרעה, שגם הגיעו 3,000 צופים נלהבים לאצטדיון המוזר (למרות שגם המשחק הזה נערך חצי במקביל לצ'מפיונס) וגם הקבוצה של צ'ילאברט ממשיכה לנצח ועולה כבר למקום החמישי, 4 נקודות בלבד מתחת למוליכות. שער עצמי של אנדרס סאלינאס בדקה ה-78 העלה את המארחים ליתרון, והנרי קולאן חתם את התוצאה בתוספת הזמן.

    אוניון קומרסיו 1 - 1 ססאר וייחו
    חואן חוסה באריוס העלה את המארחים ליתרון בדקה הרביעית, אבל דניאל צ'אבס השווה לזכות המשוררים בדקה ה-60, וקומרסיו נשארת 4 נקודות מתחת לקו האדום. וייחו מצדה יורדת כבר עד למקום השביעי.

    מלגר 2 - 0 חואן אאוריץ'
    ניצחון יפה לקבוצה של פרנקו נאבארו, משער מוקדם של אנטוניו מסה קוואדרה ושער מאוחר של ישראל סונייגה. מלגר עולה למקום השמיני ועוקפת את אאוריץ' שבמקום העשירי, ונראה שחוסה מארי בארקרו הוא כישלון אחד גדול.
     
  9. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אז סן מרטין יכולה לנצח מסתבר, אולי זו לא חכמה גדולה שמנגד עומדת חבורת העילית של סידני פייפר וחרארדו סבאסטיאן וונדר פוטן גאבאצ'וטו.
     
  10. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    כן, האמת שכבר לפני המשחק הזה נדמה היה שאוניון קומרסיו יותר מסובכת מסן-מרטין למרות שהיא (עדיין) לפניה בטבלה, ובטח לאחריו נראה שזה עניין של זמן עד שקומרסיו יירדו למקום האחרון. השאלה אם הם יצליחו לעלות מתישהו מעל הקו האדום, ואם איך שחוסה גאלבס של סולאנו נראים, גם זה אפשרי.

    הנבחרת שיחקה אתמול בחום של פנמה (שבאותה שעה היה משחק בליגה הראשונה ושניים בשנייה!), וחזרה עם ניצחון יפה עם טעם של הסודאמריקנו האחרון, שכובשי השערים היו יורדי ריינה (שער שני ב-4 משחקים בנבחרת) וכריסטיאן בנאוונטה (שער בכורה). סה"כ משחק לא רע של הבלנקירוחה, ההגנה נראתה מצויין כל עוד סמבראנו שיחק, ברגע שהוא יצא היו בעיות בכדורי רוחב. גם שאר החילופים די פגעו בנבחרת, שאירבן אבילה לא נסע בגלל בעיות משפחתיות ויורדי ריינה היה החלוץ היחיד בסגל, והוא הוחלף בדקה ה-60 ונשארנו עם הרבה שחקנים בקישור ההתקפי וללא חלוץ. צד שמאל היה חלש, גם המגן אמפוארו לא ברמה מספיק טובה למרות שבמשחקים האחרונים בפארמה הוא פתח. חואן וארגאס אמנם לא שמן ונראה בכושר גופני טוב, אבל הוא כ"כ שקוף ושבלוני במשחק שלו. מול אקוודור וקולומביה יוטון ייפתח כמגן, אני מקווה שגם וארגאס יימצא את עצמו על הספסל אבל זה לא יקרה.

    הרכב: חוסה קארבליו; לואיס אדווינקולה, קרלוס סמבראנו, אלברטו רודריגס, אלבארו אמפוארו; אדווין רטאמוסו, קרלוס לובאתון, לואיס רמירס; פאולו הורטאדו, חואן וארגאס; יורדי ריינה

    חילופים: כריסטיאן ראמוס (46, סמבראנו), חואן קרלוס מריניו (59, ריינה), כריסטיאן בנאוונטה (59, לובאתון), אנדרה קאריו (59, הורטאדו), אלכסנדר קאיינס (69, אמפוארו), סנטיאגו אקאסייאטה (80, רודריגס)

     
  11. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    מעטים השחקנים שהבקיעו שער בנבחרת עוד לפני ששיחקו בקבוצת בוגרים (ואפילו לא בקבוצת המילואים של המועדון), בהחלט הישג ענק לבנאבנטה. אם אני לא טועה מסצ'ראנו שיחק בארגנטינה לפני הופעת הבכורה שלו בריבר פלייט, אבל אני לא מצליח לחשוב על שחקן שהבקיע בנבחרת לפני ששיחק בבוגרים. בכל מקרה, הוא צפוי לקבל דקות משחק גם במשחקים רשמיים נגד פלקאו, סוארז, קבאני וחבריהם או שבמשחקים הנ"ל המאמן יעדיף שחקנים מנוסים יותר ומבוגרים יותר?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/6/13
  12. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    יכול להיות שאני טועה, אבל נראה לי שבן סהר כבש בנבחרת לפני שהייתה לו הופעה בבוגרים, וגם גיא אסולין שיחק (אבל לא כבש) בנבחרת לפני שעשה זאת בקבוצה. אני מניח שיש דוגמאות של נבחרות יותר קטנות, בטח באפריקה.

    לעניין בנאוונטה, נראה לי שהוא יקבל דקות כדי לסיים את הדיון על האם הוא יישחק עבור פרו או ספרד בעתיד - עוד אין לו הופעה רשמית במדי הנבחרת הבוגרת. הוא עצמו אמר שאין שום דיון וכבר שהוא בא לנבחרת Sub-17 לפני כמה שנים הוא החליט לשחק עבור פרו.

    נראה שיהיה לו חלק מרכזי בהתקפת הנבחרת העתידית, יחד עם ריינה, קאריו, הורטאדו ועוד כמה שחקנים שלא שיחקו. מארקאריאן אומר כל הזמן שבמקביל למוקדמות הוא עובד על הנבחרת העתידית ורואים את זה במשחקי הידידות האחרונים. קשה לי להאמין שמישהו מהם יהפוך לשחקן הרכב במוקדמות האלו, אלא רק סותמי חורים ומחליפים. אני הייתי שמח מאוד אם וארגאס ופיסארו היו נשארים על הספסל, אבל זה לא יקרה מול אקוודור, ואם אחד מהם יהיה על הספסל מול קולומביה זה היה כדי לשים עוד שחקן אחורי ולא בשביל אחד הצעירים.
     
  13. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    לפי מה שאני זוכר בן שהר שיחק בנבחרת בערך חודש-חודשיים אחרי הופעת הבכורה שלו בצ'לסי. גיא אסולין באמת שיחק בנבחרת לפני ששיחק בקבוצה בוגרת, רק לפני שנה וכמה חודשים הוא שיחק בברייטון באנגליה לעומת הופעת הבכורה שלו בנבחרת ב-2008.

    תודה על התשובה. אגב, אני חושב שהדיון כבר הסתיים ברגע שהוא החליט לשחק במשחק ידידות לפני כמה חודשים, לא נראה לי שהוא היה בוחר לשחק באותו משחק אם הוא לא היה סגור על עצמו ועל דעתו.
     
  14. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    פגרת הנבחרת עברה ובסופ"ש שוחק המחזור ה-19, במהלכו שמרה גארסילאסו על ראשות הטבלה (אליה הגיעה לאחר שניצחה במשחק השלמה את UTC), בעוד קריסטל עלתה למקום השני והתקרבה לתכולים האחרים. שני משחקים שוחקו בשתי ערים חדשות, בעקבות השיפוצים שהחלו באצטדיון גארסילאסו בקוסקו ומנסיצ'ה בטרוחייו הטבלה

    ריאל גארסילאסו 0 - 0 אליאנסה לימה
    ברוכים הבאים לאורקוס. העבודות באצטדיון גארסילאסו שבקוסקו יצאו לדרך ויימשכו כשנה וחצי (בסיומן הוא ייראה כך), ולכן גארסילאסו עברה לביתה החדש באורקוס, כשעה מזרחית לקוסקו. אורקוס זו עיירה יפה מאוד בה כ-10,000 תושבים, שהאצטדיון שם הוא בגודל זהה, והוא היה כמעט מלא לחלוטין אתמול. השמיים באזור הזה בהחלט מדהימה, וגם העובדה שכל ענן שחלף במגרש הפך חלק לחשוך לגמרי כאילו זה לילה הפך את המשחק הזה לחוויה, בתקווה שגארסילאסו יצליחו לייצר בסיס אוהדים טוב באזור, כי בעתיד הם ייבנו אצטדיון באותה פרובינציה, בערך באמצע הדרך בין אורקוס לקוסקו, וכך הם יוכלו לקלוט אוהדים שיגיעו מכל האזור.
    בינתיים הקהל הרועש היה של אליאנסה, והוא ראה את קבוצתו מוציאה נקודה יקרה מאוד, אבל הגרונס יכלו להשיג יותר, שעשר דקות לסיום נשרק לזכותם פנדל, אחרי נפילה של מיגל מוסטו ברחבה. וולטר איבנייס כבש, אבל השופט (שכנראה כבר הבין שטעה בשריקה), פסל את הבעיטה כי מוסטו נכנס לרחבה לפני הבעיטה, ואת הבעיטה השנייה (והזהה) של איבנייס פרטל הדף.
    גארסילאסו אמנם מאבדת נקודות אבל שומרת על הבכורה בעונה אדירה, ועם משחקי בית חסרים מול אוניברסיטאריו וסייניסאנו, ומשחק חוץ מול קריסטל, בהחלט יכולה לפתוח פער בראשות הטבלה לקראת הליגייס. אליאנסה מצידה יורדת למקום החמישי אבל עדיין רק שלוש מהמקום הראשון, כך שגם היא עדיין לגמרי בתמונת האליפות, למרות שהיא בקרוב תיחלש מאוד...

    ספורטינג קריסטל 1 - 0 חואן אאוריץ'
    מאז הניצחון המרשים על אוניברסיטאריו במחזור ה-12 קריסטל רחוקה מלהרשים ומפסידה לא מעט נקודות, ככה שלפחות אפשר לשמוח על שלוש הנקודות ולהפוך את הדף. רנסו שפוט כבש מפנדל בדקה ה-26, ששוב החוד של קריסטל נראה חלוד מאוד (למרות שממוצע ההבקעות הוא מעל 2 למשחק), רנחיפו החמיץ ממצבים קורצים, ואירבן אבילה, שלא התאמן זמן רב (וגם לא היה עם הנבחרת) בגלל מצבה הקשה של אימו, שיחק רע מאוד. היחיד ששוב בלט הוא חורחה קאסולו, שהציל את הקבוצה מספיגת שער שוויון בדקות הסיום.
    אז קריסטל למרות התקופה הרעה במקום השני ועם משחק חסר, שלעומת זאת אאוריץ' במקום ה-13, שש נקודות בלבד מעל הקו האדום, ולא מובן איך חוסה מארי באקרו נשאר בקבוצה. המאמן הספרדי פשוט נכשל לחלוטין בקבוצה עם אחד התקציבים הגדולים בליגה, אם לא הגדול שבהם.

    אוניברסיטאריו 0 - 0 סיינסיאנו
    הקרמס לא הצליחו להמשיך את התקופה הטובה שלהם ומאבדים נקודות בבית, מול סיינסיאנו שנראית חזקה יותר מבשנים הקודמות, ובעיקר יציבה הגנתית, שהשער האחרון שהיא ספגה היה במחזור ה-14, ובכלל בתשעת המשחקים האחרונים היא ספגה שני שערים בלבד, לעומת 16 בתשעה שקדמו לכן. מצד שני, רק האחרונה בטבלה (סן-מרטין) והקשישים של פסיפיקו כבשו פחות מה-16 הכיבושים של ה"פאפא", ככה שהתוצאה הזו לא ממש מפתיעה.
    אוניברסיטאריו יורדת למקום השלישי, 2 נקודות מגארסילאסו, אבל לתכולים יש עדיין שלושה משחקים חסרים, אחד מהם מול אוניברסיטאריו.

    ססאר וייחו 2 - 1 קחאמארקה
    משחק ראשון למשוררים באצטדיון בקאסה גראנדה, בו הם יישחקו עד לסיום העונה, ונראה שהמעבר הזה ייעשה להם רק טוב. היציע הצפוני עדיין לא מוכן ולכן התפוסה של האצטדיון פחותה מ-5,000 שהתקנון דורש, אבל הם קיבלו אישור מיוחד בעקבות העבודות באצטדיון בטרוחייו. בינתיים הדשא נראה מצויין והשחקנים בהחלט נהנו לשחק סוף-סוף על דשא אמיתי ולא הדשא המלאכותי הנורא שבאצטדיונם הקודם (שיוחלף כחלק מהשיפוצים).
    האורחים עלו ליתרון בדקה ה-33, שרונסרוס נשאר לבד בכדור חופשי ובעט פנימה. לאחר-מכן השופט החליט שצריך לצמצם את כמות השחקנים במגרש כדי לשמור על הדשא, והרחיק שחקן מכל קבוצה באדום מומצא.
    מנהל ססאר וייחו, יאן פררי, אמר השבוע שלברקוזן הגרמנית התעניינה בויקטור סדרון הצעיר, ושיש עוד שתי אירופאיות שגם עוקבות אחרי הקשר בן ה-19, ובמחצית השנייה היה ניתן להבין למה, עם שני בישולים שלו, אחד בכדור קרן לחרמן אלמאנו, והשני בהגבהה לדניאל צ'אבס, שבסיבוב יפה הכניע את פריירה והעלה את וייחו למקום הרביעי, שלוש נקודות בלבד מגארסילאסו.

    פסיפיקו 1 - 0 אינטי גז
    הוורודים חוזרים לנצח אחרי 4 משחקים, עם 1-0 משער של פרנק רוחאס בדקה ה-70. אינטי-גז מצידה עם הפסד שני רצוף, ומתחילה לאבד גובה בסיבוב השני, למרות שהיא נשארת במקום השביעי, שמוביל לסודאמריקנה. פסיפיקו במקום ה-11, שלוש נקודות מתחתיה.

    אוניון קומרסיו 4 - 0 ספורט הוואנקאיו
    איזו התעוררות של הקבוצה ממויאבמבה, שהפסידה במחזור האחרון לאחרונה בטבלה, ועכשיו סוף-סוף משיגה ניצחון ועוד כזה בארבעה שערים. ויקטור רוסל, חואן בארוס ורונאל סליס כבשו, שהאחרון כבש צמד, אחד מהם בנגיחה למרות שהוא היה השחקן הנמוך ביותר על המגרש. קומרסיו פתאום רק נקודה מתחת לקו האדום, בעוד הוואנקאיו ממשיכה ליפול, וכבר נמצאת במקום השמיני, בריטואל די קבועה של הקבוצות של טרוביאני, שפותחות חזק ומסיימות בקול ענות חלושה. מזכיר מאוד את עונת 2011 המקוצרת שסיינסיאנו שלו הייתה במקום הראשון בסיום הסיבוב הראשון, אבל בסיבוב השני נפלה בגדול וסיימה בחלק התחתון של הטבלה.

    מלגר 1 - 1 לאון דה הוואנוקו
    איבוד נקודות שטותי לקבוצה של פרנקו נאבארו, שהאורחים השוו בדקה ה-93 אחרי טעות קשה של חברו של אליאס, חרמן בסרוק, שנכנס חמש דקות קודם לכן, בשביל לעזור לקבוצתו לשמור על התוצאה.
    בוסקו פרונטאן כבש לזכות הקבוצה הדומינו בדקה ה-27, שהבלם קרלוס סוליס עלה למעלה בסוף וכבש לזכות לאון.

    חוסה גאלבס 1 - 2 סן מרטין
    ניצחון שני ברציפות לסנטוס, שבשני המקרים מדובר על הקבוצות שצמודות אליהם בטבלה, ואחרי קומרסיו הגיעה תורה של הקבוצה המתפרקת של נולברטו סולאנו, שכנראה לא מתאים להיות מאמן (מנהיגות אף-פעם לא הייתה הצד החזק שלו). האמת שממש לא הגיע לסנטוס לצאת מצ'ימבוטה עם שלוש הנקודות, אחרי שגם פה טעות שיפוט קשה הכריעה, ששוב השופט שורק לכדור עונשין שלא היה.
    לואיס פראה העלה את הסנטוס ליתרון בדקה ה-27, וכאשר ג'וניור אליברטי השווה בדקה ה-91 בעקב נהדר היה נדמה שהמארחים מחלצים נקודה, אבל אז רוברטו מאורו החליט לתת לאורחים פנדל על עבירה שנעשתה לפחות 3 מטרים מהרחבה, ולואיס פראה השלים צמד ראשון העונה.


    משחקי המחזור ה-20
    סיינסיאנו - אוניון קומרסיו (שלישי, 21:15, באצטדיון "הגרינגו" בקאלקה שבעמק הקדוש)
    קחאמארקה - פאסיפיקו (שלישי, 23:300)
    ספורט הוואנקאיו - חוסה גאלבס (רביעי, 19:00)
    לאון דה הוואנוקו - ריאל גארסילאסו (רביעי, 21:15)
    חואן אאוריץ' - אוניברסיטאריו (רביעי, 23:30)
    סן מרטין - ססאר וייחו (בין רביעי לחמישי, 02:00)
    אליאנסה לימה - ספורטינג קריסטל (בין רביעי לחמישי, 04:00)
    אינטי גז - מלגר (חמישי, 21:30)

    חדשות

    יורדי ריינה פורש כנפיים ועובר דווקא לרד-בול זלצבורג, שרכשה 70% מכרטיסו תמורת כ-2.5 מיליון אירו. החלוץ הנהדר בן ה-19 יקווה להשתמש בקבוצה האוסטרית כמקפצה לבונדסליגה או ליגה גדולה אחרת, למרות שהיו גם הצעות מהבונדסליגה עצמה אבל כנראה לא באותו סכום. יש בפרו לא מעט ביקורת על הצעד כי הוא יכול להגיע רחוק בהרבה, אבל סה"כ לדעתי זו דווקא יכולה להיות תחנה טובה בדרך לצמרת, בעיקר אם הם יפתיעו ויעפילו לשלב הבתים באלופות (או לפחות לליגה האירופית). מה שכן, יהיה מצחיק אם ויקטור סדרון (שהיה מחליף ואכזב בסודאמריקנו) יגיע ללברקוזן בעוד המצטיין באותו טורניר הולך לליגה האוסטרית.

    לקראת המשחק המכריע נגד אורוגוואי, ובראייה לפלייאוף מול אסיה אם נגיע אליו, ההתאחדות קבעה משחק ידידות לנבחרת בסאול ב-14/08. הנבחרת המקומית כנראה תהיה כבר במונדיאל עד אז (כלומר כבר השבוע), ומבחינתה זה כבר יהיה משחק הכנה לטורניר בברזיל. כל הלגיונרים צפויים להגיע כי זה תאריך של פיפ"א. הנבחרת גם צפוייה לקיים משחק ידידות נוסף בחודש אוגוסט, כנראה בארה"ב, שבמקרה הזה מדובר על "נבחרת העתיד", שאליה יוזמן בערך אותו סגל כמו מול פנמה, טרינידד, מקסיקו והונדורס מוקדם יותר השנה, כלומר שחקנים מהליגה וכמה לגיונרים צעירים כמו כרטיסטיאן בנאוונטה.
     
  15. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    המחזורים ה-20 וה-21 שוחקו השבוע, ובמרכזם שני קלאסיקוס שהסתיימו ב-1-0 קטן למארחים, שאליאנסה ניצחה את קריסטל ביום רביעי והפסידה לאוניברסיטאריו ביום ראשון. הטבלה
    החדשה המרכזית והעצובה של השבוע בכדורגל הפרואני הגיע מאורוגוואי, ששוער קריסטל ונבחרת פרו בשנות ה-90, חוליו ססאר "אל וייחו" באלריו, נפטר מהתקף לב בגיל 55. באלריו הגיע לפרו ב-93, ושיחק בקבוצת דפורטיבו סיפסה הקטנה, איתה הדיח את אמלק בקופה קונמבול, שההופעה הטובה שלו במדיה היה במחזור סיום העונה מול קריסטל, שנגמר ללא שערים והשאיר את קריסטל מחוץ לליברטדורס. בעקבות אותו משחק הרואי, קריסטל החתימה את השוער הוותיק והוא היה המנהיג והקול החזק ב"מאקינה סלסטה", שזכתה שלושה פעמים רצופות באליפות והגיע לגמר הליברטדורס ב-1997, תחת הדרכתו של סרחיו מארקאריאן, שהתעמת עם השוער בן-ארצו לא פעם. באלריו התאזרח ועמד בשער הנבחרת בקמפיין מוקדמות מונדיאל 1998, שאליו הנבחרת לא העפילה רק בגלל יחס שערים. חוץ מתצוגות בשער, הוא ייזכר גם בגלל האופי שלו, שגרם לכ"כ הרבה אנשים לאהוב אותו, אבל ללא פחות אנשים לשנוא אותו, לדוגמא אוהדי ראסינג (קבוצתו לשעבר) באותו צמד משחקים ב-97. Hasta siempre, querido viejo.



    המחזור ה-20



    סיינסיאנו 0 - 2 קומרסיו
    הבית החדש בקאלקה (לא בטוח שהם יישארו שם) לא האיר פנים לסיינסיאנו, שהפסידה לקומרסיו מהתחתית. חוסה שורו הבקיע את הראשון בדקה ה-45 וחביבו של אליאס, חררדו וונדר פוטן, כבש את השני בדקה ה-78, שהעלה זמנית את האורחים מעל הקו האדום.

    קחאמארקה 1 - 1 פסיפיקו
    UTC ממשיכה לאכזב בבית, והפעם הרשתה ל"מבוגרים" להשוות בדקה ה-93. פאבלו חויה כבש גולאסו בדקה ה-65 שהיה נראה כמכריע, אבל כאמור בתוספת הזמן הגיע גוסטבו וסאייו והשווה.

    ספורט הוואנקאיו 4 - 1 חוסה גאלבס
    הוואנקאיו לא ניצחה כבר לא מעט זמן וירדה מהצמרת, אבל מול גאלבס החלשה היא קיבלה הזדמנות פז לצאת מהתקופה הלא טובה והיא אכן עשתה זאת בקלות. ראיין סלסאר כבש את הראשון בדקה החמישית, צ'צ'ו הוסיף אחד משלו מהנקודה הלבנה, ולמרות שססאר מדינה צימק בדקה ה-65, המקומיים ידעו לסגור עניין בסוף עם שערים של הברזילאי קלייר והבלם הצעיר מיגל אראוחו.

    לאון דה הוואנוקו 1 - 0 ריאל גארסילאסו
    ניצחון יפה של לאון על גארסילאסו, ואחרי שבכל הסיבוב הראשון הנוראי היה להם רק ניצחון בית אחד (במחזור השני), בסיבוב השני יש להם 2 ניצחונות ותיקו, ואולי הם יחזירו את הראקליו טאפיה להיות האצטדיו המפחיד מהשנים הקודמות.
    פדרו אסקוי כבש את השער היחיד בדקה ה-14, שבהמשך הם הגנו על השער בעשרה שחקנים אחרי שיוהאן פאנו הורחק, במפגש בין שני הנפשות "הטהורות" בינו לבין לואיס גוואדלופה (שהמשיך לחדר ההלבשה)

    חואן אאוריץ' 1 - 2 אוניברסיטאריו
    ניצחון חוץ מפתיע לאוניברסיטאריו, שממשיכה להוכיח שהיא קבוצת החוץ הטובה בליגה ואולי גם הקבוצה הטובה בליגה בכלל, לפחות זה מה שאומרת הטבלה (למרות שהיא משקרת בגלל המשחקים החסרים של גארסילאסו).
    הקרמס שלחו הרכב די משני במחשבה על הקלאסיקו, אבל גם זה הספיק מול הקבוצה של באקרו שנמצאת בצרות וספגה הפסד רביעי רצוף. גיירמו תומאסביץ העלה את האורחים ליתרון בדקה ה-40, אבל רוברטו אובלר השווה כעבור חמש דקות. בתוספת הזמן שוב הופיע המושיע גוואסטבינו, עם עוד שער ששווה שלוש נקודות.

    סן מרטין 0 - 0 ססאר וייחו
    מפגש מאכזב בין שתי האוניברסיטאות, שאמנם הסנטוס במצבם יכולים להיות שמחים גם על נקודה, אבל וייחו לא ממש מרשימה ולא נראה שהיא יכולה לעשות את הצעד הנוסף העונה, בטח שיש יותר קבוצות חזקות מבעונה שעברה.

    אינטי גז 2 - 1 מלגר
    שער עצמי של החלוץ הברזילאו ריקרדו אוליביירה הלחיץ קצת את המארחים, אבל חוליו לאנדאורי עם צמד דאג להביא שלוש נקודות למאמן הפראגוואי צ'ילאברט.

    אליאנסה לימה 1 - 0 ספורטינג קריסטל
    אליאנסה מנצחת במשחק הפרידה של יורדי ריינה קריסטל לא מוכרת, שמוסקרה פתח עם בטו דה סילבה בן ה-16 בחוד להופעת בכורה דווקא במשחק כ"כ קריטי, שהרנן רנחיפו על הספסל וחוסה קרלוס פרננדס משחק בקבוצת המילואים (וכובש). שוב ראו את הבעיה של קריסטל במשחק האגפים, שהפעם שני המגנים היו מרקוס אורטיס הצעיר (שהגנתית הוא טוב אבל לא יודע לתקוף) ומארסיו ולוורדה שהוא בכלל ימני וכל פעם ששלחו אותו לאגף שמאל נראה זוועה (וגם בימין הוא לא משהו). איפה זה ואיפה אדווינקולה את יוטון של שנה שעברה. בדקה ה-30 מוסקרה הבין שזו הייתה טעות לשלוח את דה סילבה, והכניס במקומו את רנסו שפוט, ואז היו כבר יותר מדי קשרים במרכז (קאסולו, לובאתון, קאלקטרה ושפוט) ופחות מדי התקפה, ויחד עם המגנים הפאסיביים, קריסטל נראתה שונה לחלוטין מהקבוצה שרמסה את הליגה בעונה שעברה עם ההתקפה שלה.
    למרות החולשה של קריסטל, השער של אליאנסה הגיע רק בכדור חופשי (מעבירה שלא הייתה), שולטר איבנייס נגח פנימה בדקה ה-71 ובעצם הכריע את הקלאסיקו הפחות נוצץ מבין השלושה.


    המחזור ה-21



    אוניברסיטאריו 1 - 0 אליאנסה לימה
    התקופה הנהדרת של הקרמס ממשיכה עם עוד ניצחון, והפעם אחד בסופר-קלאסיקו, שלראשונה מזה שנתיים שוחק באצטדיון המונומנטל עם אווירת נהדרת וללא אלימות. אליאנסה סבלו מחסרונו של יורדי ריינה, שאליו הם ימשיכו להתגעגע כל העונה, אחרי שהחוד שלהם איבד את המהירות ועם מוסטו ההתקפה לא זורמת. מצד שני, גם ההתקפה של אוניברסיטאריו לא כ"כ משכנעת, אבל כריסטופר גונסאלס, שפתח את העונה בצורה אדירה ופחות בולט מאז (הרבה בגלל שהוסט לאחור) היה שם בדקה ה-68 בשביל להכריע את המשחק עם שער יפה. טעות קשה של המגן השמאלי הצעיר בראנקו סראנו במהלך שהוביל לשער, וחוסר הניסיון של אליאנסה מראה את אותותיו.
    הקרמס נשארים במקום הראשון בטבלה, שאת המשחק החסר אצל גארסילאסו הם ישלימו באמצע השבוע הבא. אליאנסה מצידה יורדת למקום הרביעי, 4 נקודות מתחת לאוניברסיטאריו.

    ספורטינג קריסטל 3 - 1 לאון דה הוואנוקו
    אחרי האכזבה מול אליאנסה קריסטל חוזרת לעצמה וכובשת שלישייה מול לאון החלשה, למרות שבמחצית הראשונה זה שוב היה נראה חורק. רנסו שפוט כבש בדקה ה-27 את שערו התשיעי העונה, ועם הקשר הוא מלך השערים של הקבוצה עד כה, אחרי שבעונה הקודמת השלישייה הקדמית כבשו כמעט 50 שערים ביחד, זה אומר משהו על החוד. בדקה ה-40 קריסטל שוב סופגת שער מכדור חופשי, שהפעם הרנן רנחיפו בטעות קשה נופל כדי להשיג עבירה במקום פשוט להרחיק את הכדור, שהגיע להידאלגו שנגח אותו פנימה.
    במחצית השנייה העניינים כבר נראו יותר טוב, אחרי שרנחיפו יצא ללא תשואות או בוז של הקהל במשחק הפרידה שלו, וההתקפה החלה לזרום ועם שני שערים עם מבצעים קבוצתיים נהדרים (בעיקר השני שכלל שני עקבים), הזכירו את הקבוצה של שנה שעברה. אירבן אבילה והמחליף יואזיניו ארואה כבשו.
    קריסטל במקום השלישי, שתי נקודות מתחת לאוניברסיטאריו, וגם לה משחק חסר מול גארסילאסו, שלו עדיין אין תאריך.

    ריאל גארסילאסו 4 - 2 אינטי גז
    ניצחון בכורה לגארסילאסו במגרש באורקוס, ואחרי שבשבוע שעבר היא סיימה בתיקו מאופס עם אליאנסה, הפעם כבר הייתה חגיגת שערים, חצי מהם מבעיטות חופשיות. דניאל צ'אבס באחד כזה העלה את האורחים ליתרון בדקה ה-11, אבל מאוריסיו מונטס השווה כעבור עשר דקות ואחרי שתי דקות נוספות ריקרדו אוריבה הפך את התוצאה. בדקה ה-40 אינטי-גז שוב כובשת מבעיטה חופשית, שהפעם זהו חוליו לאנדאורי בשער שלישי בשני משחקים, והפעם לשוער דייגו קאראנסה הייתה אשמה ישירה בשער. אלפרדו רומואה כבש בדקה ה-70 את השער היפה ביותר בבעיטה חופשית במשחק, ודקה לסיום ריקרדו ראמוס קבע את תוצאת המשחק, המאוד לא אופיינית לגארסילאסו, שכובשת בממוצע 1.3 שערים במשחק וסופגת שער בשלושה משחקים...
    גארסילאסו במקום השני, נקודה מתחת לאוניברסיטאריו ונקודה מעל קריסטל, שאת שתיהן כאמור היא צריכה עוד לפגוש, ויש לה בנוסף גם משחק חסר מול סיינסיאנו, שאת שלושתן היא תצטרך לשחק במהלך יולי.

    ססאר וייחו 1 - 1 ספורט הוואנקאיו
    וייחו לא מצליחה להתרומם ולהיצמד למוליכות, אחרי תיקו ביתי מאכזב בקאסה גראנדה מול הוואנקאיו. גולאסו אדיר של ראיין סלסאר נתן יתרון לאורחים בדקה ה-14, אבל בדקה ה-36 ויקטור סדרון, ששוב הצטיין, עבר כמה שחקני הגנה של הוואנקאיו ומסר לדניאל צ'אבס, שבעט פנימה. וייחו לחצה די חזק במחצית השנייה אבל חרמן אלמאנו לא נראה חד ונראה שהמשוררים צריכים חיזוק בעמדת החלוץ כדי להתמודד בצמרת.

    חוסה גאלבס 3 - 2 סיינסיאנו
    הקבוצה של נולברטו סולאנו חוזרת לחיים, ועוד באיזה דרך. צמד מוקדם של רמון רודריגס נתן יתרון מבטיח לסייאסיאנו, והמארחים נראו בדרך לעוד הפסד וקיבוע מקומם מתחת לקו האדום, אלא שאז התעוררות אדירה של הקבוצה מצ'יבוטה הוליכה למהפך מפתיע. קלאדיו "קאריוקה" ולאסקס צימק בדקה ה-40, וארבע דקות לאחר-מכן המגן ירסון ואסקס השווה בשערו התשיעי העונה - והוא איכשהו מלך השערים של הליגה, יחד עם הקשר רנסו שפוט. לא זכור לי אי-פעם שאחרי כ"כ הרבה מחזורים מי שעומד בראש הטבלה הם מגן וקשר, ובכמות נמוכה כ"כ - וזה שממוצע השערים הכללי לא נופל מבשנים קודמות.
    דקה לסיום הקשר האחורי מרקו רואיס הביא שלוש נקודות חשובות מאוד לגאלבס, שהעלו אותה מעל הקו האדום.

    אוניון קומרסיו 0 - 1 חואן אאוריץ'
    מזל-טוב. ניצחון חוץ ראשון העונה לאאוריץ', והוא בא אחרי ארבעה הפסדים רצופים ושהקבוצה כבר קרובה מאוד לקו האדום. לא בטוח שהניצחון הזה יציל את חוסה מארי באקרו, אבל אולי זה יוביל את הציקלון לדרך חדשה. ועדיין, זו קבוצה שהייתה אמורה להיאבק על אליפות, וכרגע היא גם אחרי הניצחון הזה רק שש נקודות מעל קומרסיו שמתחת לקו האדום. אלכסנדר סנצ'ס כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-67.

    סן מרטין 3 - 1 פסיפיקו
    הסנטוס ממשיכים בהתאוששות, ופתאום הם רק שלוש נקודות מהקו האדום. הבלם האורוגוואי אסטבן מאגה כבש צמד, ולואיס פראה הוסיף, בעוד חרמן קארטי בן ה-44 כבש לזכות הצעירים ברוחם.

    מלגר 0 - 0 קחאמרקה
    משחק משעמם בארקיפה הסתיים ללא שערים בין שתי הקבוצות שדי נאבדות בחלק התחתון של הטבלה, ומתקרבות לקו האדום.


    משחקי המחזור ה-22