אני לא יודע לגבי אחרים אבל לי בכמעט כל הבגרויות אני חושב שהמגנים פגעו בי למרות שלמדתי להם יותר, זה קרה כי ברוב המקרים המורים חששו ונתנו מגן קשה יחסית לבגרות שקיבלנו אבל זה עדיף מהמצב ההפוך. בסך הכל זה תלוי בתלמיד ומי שלא רוצה לעשות מגנים (ויש לו כמה אלפי שקלים פנויים) לומד בבית ספר אקסטרני ורק עושה בגרויות וזהו. לכל מטבע יש שני צדדים.
אוקיי, זה מרגיש נורא רחוק למרות שזה בא לי בדיוק בשבוע שאני אמור לחזור בו ליום אחד לתיכון שלי (צריך להשיג עותק לתעודת הבגרות שאבדה לי). יש כמה אינטרסים למשרד החינוך במגן: א. להראות לכם איך נראית בחינה בנושא, פחות או יותר. זה די חשוב, כי זה נותן לאנשים הזדמנות להכין את עצמם לדבר האמיתי. בחיים האמיתייים לא מעט דברים עוברים סימולציה לפני הדבר האמיתי, מה רע? ב. יש לדאבונם של חלקכם חוק חינוך חובה, וזה אומר שאתם אמורים אשכרה להיות בבית ספר עד גיל 16 (הלאה זו רשות, המלצה שלי תישארו, זה לא עד כדי כך קשה). אני מניח שגם זה אינטרס של משרד החינוך, בבית ספר, בניגוד למוסד אקדמאי, רוצים להנחיל לכם עוד דברים מלבד חומר לימודי. ג. להפוך את הלמידה לבגרות קלה יותר. אין מה לעשות, למתכונת יש ערך נמוך משל הבגרות ובכך הם מכינים אתכם ללמידה פחות אינטנסיבית. אולי יש תחליפים הולמים, אבל תאמינו לי שזה לא נורא ויש לזה צדדים חיוביים.
אין בעיה עם מבחן המתכונת, להיפך, הוא עוזר מצויין ללמוד לבגרות. הבעיה היא עם ציון המגן שלמספר גדול מדי של תלמידים פוגע בציוני הבגרות.
זה פשוט דבר נורא. מילא לתת ציון מגן, אבל למה 50%? זה ממש מעצבן! 20-25 יהיה יותר מתקבל על הדעת. הכי טוב שיהיה 25 ציון מגן, 25 מתכונות ו-50 בגרות. אני לא יכול ללמוד טוב טוב כל השנה. אני לפני מתכונות חורש, ואז ככה אני מוכן גם לבגרות. זה פשוט מתסכל כל הסיפור הזה.
באופן טבעי המגן פוגע, כי כשאתה חורש לבגרות חבל"ז ימים ולילות, גם אם לא קיבלת מגן טוב, אתה תצליח. היסטוריה זאת דוגמה טובה במיוחד למקצוע שבו המגן פוגע. כי לבגרות פשוט חורשים חבל"ז..
איך זה עכשיו? ציון המגן מורכב מ50 אחוז הציון של השנה ו50 אחוז הציון של הבחינה, זאת אומרת שני הציונים שווים רבע מהציון הכללי ובחינת הבגרות עצמה שווה לחצי השני של הציון הסופי.
מה ההגיון בללמוד שנה שלמה ל-4 מבחנים כדי שבסוף הם יהיו שווים בערך למבחן מתכונת אחד? אם תלמיד מקבל ציונים טובים כל השנה ואז נופל פעם אחת במתכונת, למה שזה ידפוק אותו?
בדיוק הזכרתם לי עוד משהו. הרי ציון המגן הוא בידי המורה ולא על סמך מבחן המגן בלבד. ולי קרה לא פעם ולא פעמיים שציון המגן שליה היה נמוך משמעותית מהציון שלי בבחינת המגן. וזה משום שלמורים קשה לתת למשל 80 (אותו קיבלתי בבחינת המגן)לתלמיד שלא הופיעה לכיתה, לא עשה שיעורי בית ולא ליקק לה את התחת מספיק. בטענה זו היא הייתה נותנת 70. לעומת זאת זכורים לי מקרים אצל תלמידים שקיבלו אותו מיון בבחינה כמו שלי, אבל היו תלמדים שונים ממני בכל הקשור התחנפות למורה וקיבלו אף מעל לציון בבחינת המגן שלהם.
http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/goodpost.Xxx זה מה שאני מנסה פה להסביר לכולם. אם תלמיד למד במשך עונה שלמה ובברות עצמה הלך לו חרא, מה לעשות, זה הוגן שזה ישקף את כל הידע שהוא צבר במהלך השנה? מילא 50 50 אבל אתם רוצים יותר לבגרות? על מה ולמה? לי במהלך כל השנה יש ממוצע של 80 באזרחות לצורך העניין. במתכונת קיבלתי 44, זה אומר שהיא משקפת את הידע שלי? אם אתם כל כך נגד המגן לכו לאקסטרני, תלמדו רק לקראת הבחינה וזהו. ישנו דבר נוסף שיש לזכור. אצלנו, בכיתת י"ב, אין כמעט רווח בין המתכונות השונות, אולי יומיים -שלושה בין אחד לשני. העומס באותה תקופה הוא גדול מאוד, ולא פעם אנשים לא מספיקים ללמוד כראוי לפני המבחן הגדול, נראה לי מאוד אכזרי לתת למבחן אחד משקל כל כך גדול.
לכו תקראו שוב את ההודעה של גיא. לכל אלו שכבר עשו בגרויות ויש להם זיכרון קצר, אז להזכיר לכם כמה ביטחון זה נותן במבחן עצמו? או אם המגן לא יצא טוב זה מנורת הזהרה שצריך ללמוד טוב לקראת רגע האמת. הדבר השני, אם יודעים את החומר טוב עדיין אפשר למעוד, להתבלבל, להיות חולים ומה לא, לכן ציון המגן כשמו כן הוא - מגן עליך! אני באוניברסיטה אשמח למבחן שיהיה כמו חזרה גנרלית וגם יגן על הציון שלי כמה ימים לפני הבחינה.
לא רוצים מגן? לכו לעשות בגרות אקסטרנית. היו מקצעות שהמגן הגן עליי, היו כאלה שלא, בסה"כ זה המשמעות של התיכון, לא?
האמת שיכול להיות רעיון טוב לאפשר לתלמיד לבחור עם או בלי ציון מגן. הרי לא כולם יכולים להרשות לעצמם לעשות אקסטרני.
אם יש לי שתי מתכונות גרועות, אז זה הורס את הציון המגן, ואתה בכל זאת למדת כל השנה, אז אפשר להגיד שזה די דופק.... אז אתה חייב להוציא ציון מעולה בבגרות.
ומתי הוא יבחר לפני או אחרי שמתחילה השנה? הרי ילד שהמגן שלו גבוה יבחר במגן, וילד שציונו נמוך יבחר בבגרות.