צ'לסי, עשה זאת בעצמך

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י לירן, ‏30/8/03.

  1. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    במונדיאל קרספו כבש מריבאונד לפנדל שהוא עצמו החטיא, נגד שבדיה. לא בישול של ורון ולא בטיח. ורון במונדיאל היה פשוט מזעזע במשך כל הדקות שהוא שיחק, וגם האוהדים הארגנטינים לא סולחים לו על המשחק הנוראי שלו מול אנגליה. למה לא הזכרתי את מוקדמות המונדיאל? סיבה פשוטה- אני תוהה עד כמה דווקא השילוב ורון את קרספו הוא זה שהכריע את מוקדמות המונדיאל והוכיח עד כמה הם "צמד חמד" כמו שאמרת. באטיסטוטה קיבל פעמים רבות את המקום בהרכב לפני קרספו, ופאבלו איימאר הוא זה שהוביל את משחק ההתקפה של הנבחרת יותר מורון. והוא גם היחיד שהשאיר רושם חיובי במונדיאל, כמובן. בכל אופן, הנקודה שלי היא שעיקר שיתוף הפעולה החיובי ביניהם שאתה מצייר היה בליגה האיטלקית (זה לא היה רק השילוב קרספו-ורון שסחב את לאציו לאליפות, זו הייתה קבוצת כדורגל מעולה) לפני לא מעט זמן, והרבה פחות בנבחרת ארגנטינה, ככה שקשה לי להבין מדוע דווקא זה יעשה את ההבדל לצ'לסי.

    על מה בדיוק אתה מדבר? ראיתי תקציר נרחב של צ'לסי-לסטר, ולורון לא הייתה שום פעולה חיובית ראויה לציון, בטח שהוא לא היה "מצוין". דיווחים שהם מעבר לתקציר נרחב העידו שהוא עדיין התקשה להסתגל למשחק הקבוצתי של צ'לסקי. נגד בלקבורן כבר ראיתי את זה במו עיניי שורון רחוק מהיכולת שבגללה שילמו עליו ביונייטד בזמנו 28 מיליון פאונד. אי אפשר לשפוט אותו לרעה עכשיו, וצריך לתת לו זמן להתאקלם בצ'לסי, אבל בטח שאי אפשר לקבוע חד משמעית שהוא "פורע את השטרות". בעל המוניטין הגבוה ביותר? אולי באופן כללי, אבל לא בכדורגל האנגלי, ושם הוא משחק. בכדורגל האנגלי המוניטין שלו על הקרשים. עם זאת, אני כן מסכים שעם אמון מהמנג'ר (מה שלא היה לו עם פרגוסון) ועם אפשרות אמיתית להנהיג את הקבוצה- ורון יכול להצליח. אבל חובת ההוכחה עליו, וזה הימור גדול מבחינת צ'לסי לקחת שחקן שבשנתיים שלו בפרמייר ליג לא עשה כלום.

    כיצד אתה יכול לומר דבר כזה? הרי ורון הוא זה שעומד למבחן, ואם ורון יפשל כמו שהוא פישל ביונייטד- מאחוריו נמצאים שחקנים עם יכולת מצוינת שיילחמו חזק על מקומם בהרכב. מקומו של מקאללה בכלל לא מובטח, מקומו של אף אחד בצ'לסי כיום לא מובטח, ובוודאי לא זה של ורון. האפשרויות של צ'לסי בקישור (בכל התפקידים בקישור) הן מדהימות- איכות השחקנים, כמות, איך ששחקנים רבים בספסל אינם מוגבלים לתפקיד אחד- אפשר ליצור קומבינציות של חוליות קישור שלא ניתן לעשות בשום קבוצה בעולם, ועדיין הקישור יהיה פנטסטי. וזה כולל גם את ג'ו קול ה"ילד" שהגיע לצ'לסי כדי לעשות את קפיצת המדרגה שלו להנהיג את אנגליה, ואת מאנו פטי שעדיין בתכניות של ראניירי, עדיין חלק מהסגל של צ'לסי, והוא אפילו שיחק נגד בלקבורן כמעט מחצית. ושחקן כמו ג'רמי לא יכול לתפוס את מקומו של ורון? נו באמת...

    אני לא חולק עלייך שקרספו חלוץ מצוין, והרקורד שלו באיטליה מראה את זה. אבל גם אם המשפט ש"הליגה האיטלקית היא הרבה יותר קשה לחלוצים מהליגה האנגלית" הוא בגדר אקסיומה (איך ניתן להוכיח את זה?), לקרספו יש סיכויים שווים להצליח ולהיכשל. להצלחה באיטליה אין פירוש אוטומטי של הצלחה באנגליה. זה לא מדע מדויק, ולקרספו יש רק מה להוכיח. אם הוא לא יוכיח את עצמו- איידור גודיונסן (שכן הוכיח את עצמו) ישמח להמשיך לכבוש במדי צ'לסי, וקרספו יישב בצד.

    בכל אופן, הנקודה שלי בעינה עומדת- גם אם מדובר ב"צמד הטוב בעולם" (אני לא מסכים עם זה, ותוהה- עד כמה ניתן לצוות אותם ביחד כ"צמד"?), שום שילוב בין שני שחקנים לא מספיק כדי למשחק התקפי משובח שיביא אליפות. אם צ'לסי יזכו באליפות, זה יהיה הרבה יותר משני הארגנטינים שיביאו לה את האליפות. הרבה הרבה יותר.
     
  2. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סוף סוף תגובה שלי בדיון האיכותי הזה...

    עדי תיקון:
    את הפנדל לא החטיא קרספו, אלא מישהו אחר, לא זוכר מי. והשער עצמו היה צריך בכלל להיפסל, מכיוון שקרספו עמד עמוק בתוך הרחבה בזמן הבעיטה, בניגוד לכל החוקים.
    אבל זה לא משנה כי קרספו בעונה החולפת היה פשוט ענק, למרות הפציעה שהוא עבר.

    לגבי ההרכב של צ'לסי. יש המון אופציות ואני בתור מאמן הייתי מבצע רוטציה בקישור, לא על חשבון שחקנים שלא היו טובים במשחק האחרון בגלל כל הקטע של הביטחון העצמי (אני לא משחק לא טוב - אני בחוץ), אלא בשביל לשפשף את כולם.

    ההרכב:
    קודיצ'יני
    ג'ונסון-גאלאס-טרי-ברידג'
    גרונקיאר-מקאללה-ורון-דאף (ופה חייב להיות ג'ואי קול על הספסל במקרה שהמשחק נתקע, כדי להוסיף מחץ לקישור).
    קרספו-מוטו.