צ'רלטון-מה השתבש?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏13/1/07.

  1. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    "כבר לפני חודש כתבתי שצ'רלטון תהיה הפתעת העונה ואיאן דאווי יהיה מנג'ר העונה, ואני עדיין דבק בדעתי. יופי של רכש דאווי עשה שם, אל תתפלאו אם בסוף העונה תמצאו אותם בגביע אופ"א".
    כן כן, הכובע די טעים. הציטוט שעימו פתחתי את הדיון שייך לי, אלו הן מילותיי מתוך דיון פתיחת העונה כאן בפורום. יש לציין שלא רק אני נפלתי בפח, אלא גם פרשנים ואוהדים רבים, שהתרשמו מהמינוי של איאן דאווי לתפקיד המנג'ר ומהרכש שלו. לאורך כל תקופת אלן קרבישלי צ'רלטון הייתה קבוצה שכיף לראות. קבוצה חמה ומסורתית, על טהרת האנגלים, שמצליחה יפה מאוד. לאורך השנים ראינו שם שחקנים גדולים כגון סקוט פארקר, דארן בנט ואפילו פאולו די קאניו בערוב ימיו. בקיץ 2006 אלן קרבישלי עזב את המועדון, ודאווי מונה במקומו. דאווי החתים כשרונות כגון סקוט קארסון, ומנגד שחקנים בעלי ניסיון כמו ג'ימי פלויד הסלביינק, והקבוצה נראתה טוב. בשני משחקי הפתיחה של צ'רלטון היא הפסידה, 3-1 מול ווסט האם ו3-0 מול מנצ'סטר יונייטד ( :aaa021: ), אך במחזור השלישי היא ניצחה את בולטון ונראה היה כי העניינים שם הסתדרו ומשחקי הפתיחה היו לא יותר ממקריות. אלא שאחר כך החלה שרשרת של הפסדים, ולאחר מכן שרשרת של מאמנים-דאווי פוטר, לס ריד מונה במקומו, ריד פוטר, ואלן פארדיו מונה במקומו-כשלמרבה האירוניה, האיש שהחליף את פארדיו בווסט האם הוא קרבישלי. למרות שפארדיו הצליח לנצח את אסטון וילה, צ'רלטון מהר מאוד חזרה לקרקע עם הדחה משפילה מהגביע מול נוטינגהאם פורסט. האם המועדון שנראה כל כך קבוע ויציב בפרמייר ליג ייאלץ להיפרד ממנה בקיץ? או שפארדיו בכל זאת יביא את השינוי הנדרש?
     
  2. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אם כן, צ'רלטון משיגה היום את ההפתעה הגדולה של המחזור עם ניצחון 1-0 בפורטסמות, אולי זה יהיה המשחק שיפיח בה רוח חיים בדומה לווסט ברומיץ' לפני שנתיים?
     
  3. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,098
    לייקים שהתקבלו:
    489
    אני הבנאדם האחרון שיהיה מופתע מההתרסקות המוחלטת של צ'רלטון.

    כבר כמה עונות יש לקבוצה הזאת סגל ברמה של צ'מפיונשיפ, וזה היה ברור שברגע שאלן קרבישלי יעזוב הכל יקרוס (זה בושה שמקלארן קיבל את משרת אימון הנבחרת במקומו). איאן דאווי מנג'ר לא רע בכלל, אבל במקום לחזק את הקבוצה הוא רק החליש אותה עם רכישות כמו ג'ימי טראורה, ואנדי ריד בסכומים שצ'רלטון לא רגילה אליהם. זאת לא דרך, הוא היה חייב ללכת. על לס ריד אין טעם לדבר בכלל. אלן פארדיו הוא מנג'ר ראוי, עם נסיון וידע בכדורגל. יש לו הרבה עבודה לעשות, אבל אם צ'רלטון יורדים ליגה אז עדיף שזה יהיה איתו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/1/07
  4. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אכזבת העונה? אני יותר מאוכזב מארסנל, ווסטהאם, ניוקאסל וסיטי. אה וגם מהעובדה שרדינג לא מגרדת את התחתית. הסגל של צ'ארלטון לא שווה יותר ממאבקי תחתית בין כה וכה לדעתי. עונה קצת פחות טובה של דארן בנט והנה הם לא שונים בהרבה מוויגאן, בורו והשאר.

    אגב לס ריד באמת מונה או שהיה מאמן זמני?
     
  5. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    להזכירך, מרכוס בנט הוא רכישה של קרבישלי.
     
  6. Claret&Blue Member

    הצטרף ב:
    ‏23/2/06
    הודעות:
    4,149
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ריד אכן מונה לשלוש וחצי שנים. לא כ"כ מפתיע, סגל דליל באיכות שסבב סביב בנט. פארדיו מוציא מים מהסלע בוואלי.
     
  7. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,781
    לייקים שהתקבלו:
    8,318
    הסיבה היא ברורה- העזיבה של קארבישלי.

    הסגל בוואלי לא היה אף פעם נוצץ, אבל תמיד קארבס הוציא ממנו 200 אחוז וזה סגל שהוא בנה והוא עשה אז הוא הכיר את השחקנים הכי טוב וידע איך להוציא מהם את התפוקה המירבית.
    ברגע שהרב חובל עוזב הספינה טובעת.
     
  8. city4ever Member

    הצטרף ב:
    ‏13/5/05
    הודעות:
    977
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קארבישלי המנג'ר הכי יעיל בפרמיירשיפ כבר הרבה שנים. כמובן חוץ מסם המשעמם שעושה זאת בבולטון בהרבה פחות חן.

    כשכל הקבוצות היו מגמגמות בתחילת העונה, הוא היה מכין את צ'רלטון היטב - תמיד הם פתחו בסערה וצברו בהתחלה כמות כזאת של נקודות שהבטיחה להם פלוס מינוס מרכז טבלה. אחר כך, כשקבוצות אחרות התחילו למצות את הפוטנציאל הם פשוט שבקו, כיוון שמה לעשות - מדובר בקבוצה עם יכולת פוטנציאלית בין הנמוכות בליגה

    לכן, כנראה שהקבוצה תרד ולא חבל - כי עדיף לראות בליגה קבוצות עם כדורגל יותר אטרקטיבי ועם פוטנציאל קהל - כמו לידס או אפילו נוטינגהאם.

    אשר לווסטהאם - היא לקחה את קארבס באמצע העונה - וכמו שאמרתי קארבישלי הוא מאמן של פתיחות עונה. מצד שני, יש לו תקציב רציני ופוטנציאל - זה המבחן האמיתי שלו - האם הוא יכול למצות את הפוטנציאל גם בקבוצה "עשירה" באופן יחסי.
     
  9. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,098
    לייקים שהתקבלו:
    489
    תוקן.
    לס ריד אכן מונה למאמן זמני. למעשה הוא כבר היה חלק מהצוות המקצועי של צ'רלטון לפניכן, אבל כשדאווי פוטר הוא מונה למאמן (ובפרק זמן הזה הוא הספיק להסתכסך עם האוהדים) עד שפארדיו הגיע.

    צ'רלטון לא החליפו את אלן קרבישלי במשך 15 שנה, אבל מאז שהוא עזב שלושה מאמנים התחלפו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/1/07
  10. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קמים לתחייה? קשה לי להאמין. יש להם מנג'ר נפלא וכמה שחקנים מצויינים (ד. בנט, רומדאל, ג'רום תומאס, סקוט קארסון) אבל רוב הסגל פשוט לא טוב, ההגנה מצחיקה בעיקר לאור כושרו הנוכחי של הריידארסון, אולי השחקן הכי של קרבישלי בסגל, זה פשוט לא יספיק לצ'רלטון העונה.
     
  11. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    חברים, ראיתי עכשיו שהפער בין צ'רלטון לוויגאן שמעל הקו האדום הוא בסה"כ שלוש נקודות, אחרי ההצגה של האדיקס היום. אחרי שלפני שבועיים העניינים נראו סגורים, התחתית קמה לתחייה, ואפילו ווטפורד בעניינים. יהיה כדאי לעקוב.
     
  12. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נאמר זאת ככה - כמו שוויגאן נראית בכלל העונה, אין שום סיבה מיוחדת שהיא תצא מהתחתית - הלאטיקס הם בסך הכל סגל די חלש שנהנה בתחילת העונה מחולשה של קבוצות אחרות, אם צ'רלטון תתפוס מומנטום עכשיו אז כן - הם יכולים להישאר בליגה. יש להם מאמן מצויין (כמו שאמרתי לפני שתי הודעות בדיוק) שיכול לעשות את זה, המשך העונה שלהם לא מאיים מדי, עם שלושה משחקים מאוד חשובים שכבר יכולים להוציא אותם מעל הקו האדום - ווטפורד בחוץ, ניוקאסל ווויגאן בבית. אפשרי? כנגד כל הציפיות, כן, אפילו מאוד.
     
  13. The-Gunner Member

    הצטרף ב:
    ‏26/8/06
    הודעות:
    3,207
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה יודע גיא, מעניין אותי לדעת איך אתה מכנה את פארדיו כ-"מאמן מצוין", כשהוא דרדר את ווסטהאם עד לתחתית של התחתית. אני לא מביע התנגדות או תמיכה בהצהרה הזאת, רק אני רוצה לדעת, אם הוא כזה מאמן מצוין, איך זה שהוא פוטר מווסטהאם והשאיר אותה במצב כזה עגום.
     
  14. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פארדיו דרדר אותם לתחתית, ובוא נגיד שאלן קרבישלי - מאמן מצויין לכל הדיעות, גם לא מצליח לעשות שם פלאים עם יותר ממה שעמד לרשות פארדיו.
    פארדיו גם הוביל קבוצה די בינונית של ווסטהאם לגמר הפלייאוף של הצ'מפיונשיפ, העלה אותה ליגה וגם היה רחוק כמה שניות מלזכות איתה בגביע. מאמן גרוע הוא לא.
     
  15. Hammer Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/06
    הודעות:
    1,206
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם הוא לא היה מאמן מצוין, לא היינו עולים איתו ליגה ועושים עונה חלומית בליגה ובגביע. העונה - הוא היה קורבן של הנסיבות, בלי שקט אי-אפשר לעשות כלום. שינוי בהנהלה + אירנים מפוקפקים יוצרים אווירה של אי-שקט, ואין מה לעשות, לא ככה?