קאלצ'ו כל(כ)לי:: ניתוחים, סטטיסטיקות ושאר שטויות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י ג'ורדן לאב אגדה, ‏3/7/10.

  1. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    שאלה שאשמח לקבל עליה תשובה: לפי מה נקבע סכום הכסף שמועדון מקבל מספונסר לבגדים? אני לא בהכרח רואה קשר ישיר (בלבד) בין הצלחה הישגית במגרש לכסף שעושים מחוצה לו. בוא ניקח לדוגמא את צ׳לסי שדווקא בעונה קטסטרופלית מבחינתה יצאה מהסכם עם אדידס כדי לעבור לנייקי שם הם ירוויחו כ-60 מיליון פאונד לעונה. מנצ׳סטר יונייטד באדידס, והיא במצב רע מאז פרגוסון ועדיין מרוויחה כ-75 מיליון פאונד לעונה.

    אני מבין שמדובר במותגים גלובאלים, אבל אם הכתבה הזו מדייקת במספרים באיטליה מילאן המרוויחה הגדולה עם 27 מיליון אירו ״בלבד״ לעונה מאדידס. רומא לצורך העניין מרוויחה כ-5 מיליון אירו לעונה מנייקי. ואולי אני סתם לא מבין את הכוח השיווקי של כל מועדון ומועדון מחוץ למדינה שלו.

    איך האיטלקיות יכולות לצמצם את הפער בעולם הזה, אם זה בכלל אפשרי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/5/16
  2. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    מאמין שיש להם מחקר וdata base מתעדכן על כמות האנשים שנחשפים לכל קבוצה ברחבי העולם. בצמרת רשימת הפופולאריות נכנסת גם התחרות בין החברות וזה מקפיץ את הסכומים הרחק מיחסי הרמות של המועדונים על המגרש.

    באיטליה הנתונים מבולגנים וקשים לקריאה. רומא לדוגמא מקבלת 5מ' כבסיס בלבד ומחזיקה ב%ים ממכירת כל פריט עם השם שלהם. כמו דמבלה\מרסיאל. ליובה גם יש איזה קטע דומה שלא משאיר אותה רחוק מהאנגליות.

    איך משפרים את המספרים? יוצרים הרבה מאוד עניין על המגרש לאורך זמן ומחתימים את האנשים הנכונים לבצע את העסקאות הללו. גם מול זכיניות השידור (רמז: לא לוטיטו).
     
  3. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    הדוגמה הכי טובה למה שקובי אמר זו אינטר 2010. אני בהחלט חושב שאחריי זכייה בהמון תארים במהלך חמש השנים האחרונות של העשור הקודם וביסוס של אינטר כאחד המועדונים החזקים באירופה היה אפשר להשיג הסכמי חסות הרבה יותר טובים מאשר מה שהיו (ויש) עם נייקי ופירלי. במקום זה מוראטי המשיך להתקמבן עם החבר'ה מפירלי, שעדיין דופקים לנו את הצורה, והסכם החסות של נייקי עם אינטר מצחיק מבחינת סכומים. אינטר לא ניצלה את המומנטום, וזה בעוכריה גם היום.

    בסופו של דבר, מה שקורה על המגרש משפיע על הכל. אם נישאר בנקודת הזמן הנוכחית מבחינת סכומים, אך מבחינה מקצועית נחזור 10-15 שנה אחורה, האיטלקיות היו מרוויחות המון. קובי הזכיר שיובה מרוויחה לא הרבה פחות מהאנגליות, וזה הגיוני לגמריי בהתחשב בהצלחות המקצועיות שלה, שגוררות עניין מצד אוהדים ברחבי העולם ובכך נותנות לגיטימציה ליובה לדרוש הסכם חסות גבוה. בסופו של דבר האינטרס של אדידס, נייקי וכל השאר זה למכור, וקבוצה מצליחה מוכרת יותר. יונייטד מרוויחה סכומים עצומים כי היא אולי הקבוצה האהודה בעולם, צ'לסי כבר 10 שנים בטופ העולמי וכמות האוהדים שצברה במהלך השנים הללו היא עצומה (על זה יעידו 45 מיליון לייקים), ואין צורך אפילו לדבר על ריאל ובארסה.