קופה אמריקה - הדיון המוקדם

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י idans10, ‏12/11/10.

  1. Muurad Member

    הצטרף ב:
    ‏31/8/10
    הודעות:
    6,560
    לייקים שהתקבלו:
    58
    בהתחשב ביכולת שלו בקופה ליברטדורס, בחירה מוצדקת.. כשהוא רוצה הוא תענוג לצפייה.. מזל טוב אנדרס!
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/12/10
  2. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למה ארה"ב ויתרו על הטורניר הפעם?

    מאז ומתמיד אני טוען שמה שדרוש כדי לשפר את הטורניר הנהדר הזה למפעל מהשורה הראשונה הוא שיתוף פעולה מלא עם CONCACAF שיצור ארבעה בתים של ארבע ואיזה טורניר מוקדמות קטן לפני, כי גביע הזהב של צפון-מרכז אמריקה לא באמת מעניין אפילו את המשתתפים בו. תוציאו את יפן - תזרקו פנימה את ארה"ב, קוסטה ריקה, הונדורס ועוד איזה שתי נבחרות שיעלו מהמוקדמות כמו טרינידד\קנדה\גוואטמלה\ג'מאיקה, וקיבלתם חבילה הרבה יותר צבעונית ומאוזנת למפעל עם פוטנציאל לא ממומש.
     
  3. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    לדעתי זה יותר אינטרס של הקונקאקף מאשר של הקונמבול. עוד נבחרות מהצפון לא ישפרו את המפעל של הקונמבול כמו שיתרמו לנבחרות מהצפון שיתחרו מול נבחרות חזקות ובמפעל יוקרתי ממה שהן רגילות אליו. אבל אם כבר הכיוון נראה הפוך - הקונקאקאף פועל לחזק את המפעלים שלו ולכן אסר על המחיקניות לשחק בסודאמריקנה לאחרונה לדוג'. מה שלא גרם ליותר מדי מחאות אם בכלל מצד הקונמבול. זאת כדי להדגיש את הנקודה בהתחלה.

    ---------------------------

    בקשר למפעל עצמו, בצ'ילה התרחש ועדיין מתרחש "בלאגן" סביב בחירת נשיא ההתאחדות. מי שזכה בבחירות לא יכהן בסופו של דבר ככל הנראה, לאחר שמצאו חוק שאוסר עליו לכהן מסיבות בירוקרטיות שהוא לא יספיק לפתור בזמן הקרוב. הסיבה שביטול בחירתו עברה בשקט יחסי, כמו גם העובדה שהעלו את הבעייתיות החוקית השולית הזאת, למרות שנבחר תחילה על פי רוב, קשורה כמובן לכך שביאלסה סירב לעבוד עם הנשיא הנבחר הנ"ל. המתרחש עכשיו פותח דלת גדולה למדי להשארותו של אל לוקו ביאלסה בנבחרת צ'ילה (למרות שמשחק פרידה כבר נערך).
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏7/1/11
  4. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בכל אופן לדעתי ההפרדה מזיקה לשני הצדדים. נבחרות דרום אמריקאיות שלא נמצאות בטופ באופן קבוע מתייבשות במין "גטו" של 10 נבחרות ובצפון ארה"ב ומקסיקו משחקות בעיקר אחת עם השנייה.
     
  5. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אולי, אבל אני לא רואה את הנזק הזה. אני לא רואה מה האיחוד הזה יתרום למימוש הפוטנציאל (?) עליו דיברת, יהיה אשר יהיה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏7/1/11
  6. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,221
    לייקים שהתקבלו:
    173
    כלכלי אולי?
     
  7. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    שאל את מישה אם זה מה שהוא התכוון בפוטנציאל, לא אותי.
     
  8. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כלכלי כמובן מאליו אבל לא רק - אולי זה רק איזה סטיגמה שתקועה לי בראש, אבל עליי הקופה עושה רושם פחות נוצץ משאר המפעלים גם בעיקר כי מדובר באותן נבחרות שמתחרות בינן לבין עצמן כל הזמן. הרי אחרי הקופה הנבחרות האלה ירוצו שוב ראש בראש במשך שנתיים וחצי במוקדמות המונדיאל. כשכל מפגש הופך לעניין של לפחות פעם בשנה, זה די מוציא את הבאז בעיניי. לעומת זאת אם יהיה טורניר מוקדמות מסודר (ועם הזמן ההפתעות מצפון יגיעו גם יגיעו), וארבעה בתים, נראה גיוון רב יותר. ואני לא בעד כמה שיותר משתתפות כמו שאופ"א עשו עם היורו שיוגדל למספר מגוחך בעיניי, אבל 16 זה עגול, יפה, ונותן במה לאיזה 3-4 קטנות לנסות ולהפתיע, מה רע.
     
  9. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    אתה לא יכול לעשות מוקדמות לטורניר הזה, מאחר ויבשת אמריקה מוציאה כל כך הרבה שחקנים לאירופה, כשגם במוקדמות המונדיאל יש למאמנים את כאב הראש של השחקנים העייפים שצריכים להגיע לדרום אמריקה בשביל לשחק, אז להוסיף להם מוקדמות לקופה אמריקה? אני לא רואה בעייתיות בנושא, אפשר אולי לשנות פורמט, אבל מבחינת הנבחרות הקבועות אני לא רואה בעייה. אגב, הסטיגמה שתקועה לך בראש זה אולי בגלל שב-14 שנים האחרונות הטורניר הפך קצת לזניח מאחר ורוב הנבחרות מגיעות עם הרכבים משניים לטורניר מה שגם אותי טיפה מעצבן, אבל תשאל כל אוהד דרום אמריקאי כשמגיע הקופה ותראה איך כולם בהתרגשות גדולה. תמיד יהיה לזה את הקסם שלו, לטעמי יותר מכל אליפות יבשת אחרת.
     
  10. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני ועידן לא מסכימים על כמה דברים בהקשר של המפעל, בעיקר לגבי המוזמנות ועניין ההרכבים "החסרים" של חלק מהנבחרות, אבל בתגובה הזו יש שני דברים שאני לחלוטין מסכים:

    1. מעשית: בעייתי לעשות מוקדמות, או בכלל להוסיף משחקים, בקונמבול. שינוי כזה אפשרי, אם בכלל, רק עם הרבה שינויים במסגרות המקומיות והישבשתיות השונות. דבר שאם אני לא טועה אתה מתנגד אליו מישה, לפחות לפי תגובתך בדיון האירוחים לגבי המונדיאל בקטאר.
    2. תפישתית: זה המשמעות שיש למפעל אצל האוהד הדרא"מ, שלא שונה לדעתי מזה של אוהד אירופאי שכיח לגבי אליפות אירופה. תחושת אי מימוש הפוטנציאל שאתה מדבר עלייה, אולי, היא בעיקר קשורה לפרספקטיבה של הזר. אולי, לא בהכרח.

    בנוסף, לגבי הרעיון של מישה, להוסיף כמה נבחרות שיהיה מבנה של 4*4 זה לא בהכרח רעיון רע לטעמי, יותר משחקים ויותר צבע (תלוי בנוספות כמובן). אבל מבחינתי רק כל עוד ל-10 הנציגות של דרא"מ יש מקום מובטח ועל 6 המקומות הנוספים ישחקו נציגות הקונקאקאף.
     
  11. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    וחזרה לעניין צ'ילה, שנראה לי יותר רלבנטי:

    בבחירות החוזרות שוב נבחר נציג אופוזיציונרי שגבר הפעם על נציגו של הנשיא המכהן ולא עליו ישירות. הבחור החדש נחשב לאיש של סגבויה שתחתיו ביאלסה לא הסכים לעבוד. הנבחר הטרי, צעיר לאללה (30), הודיע שהוא ינסה להשאיר את ביאלסה כמאמן. אבל מי שמכיר את ביאלסה יודע שזה כנראה לא יהיה פשוט, למרות שהוא נשאר למשחקי הידידות הקרובים בגלל העיכוב והבלאגן עם הבחירות הקודמות.

    מקווה מאוד שהוא ישאר, ל'צילה מגיע קצת נחת לאחר כל הבלאגן של העשורים האחרונים. וביאלסה הוא זה שנתן להם את זה עד כה.
     
  12. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא יהיה כזה הבדל משמעותי, הרי היו עכשיו מלא תאריכים של מוקדמות היורו באירופה בהם הנבחרות הדרום אמריקאיות שיחקו משחקי ידידות במפרץ הפרסי. בהתחשב בכך שלא חייבים לשלוח את ברזיל וארגנטינה למוקדמות אלא, נגיד, רק את החמישייה התחתונה בבית (סתם דוגמא), אפשר לארגן משהו שלא יזיק. טורניר הגמר יוארך בימים ספורים בלבד כתוצאה.

    לגבי המקום המובטח - הרי בסופו של דבר, ב-99% המקרים העשירייה הזאת תעלה לשלב הבא. כי אם נחלק את המוקדמות לשיטת דירוג כדי למנוע מפגשי ענקיות כבר שם, יש רק 2-3 נבחרות לקונמבול שממש יתקשו מול נבחרת כמו הונדורס (שהיא למעשה הכי חזקה מכל אלו שלא ספורים אז זה הדוגמא של המקרה הכי "גרוע") בשיטה של שני משחקים, אז למעשה ל7-8 נבחרות גם ככה יש כרטיס די מובטח פנימה. מקסימום פעם בעשור איזה גוואטמלה תעיף איזה בוליביה, מה רע?
     
  13. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    זה לא נכון לגבי התאריכים, כי אתה מתעלם מכך שהליגות והמפעלים היבשתיים משוחקים כרגיל במהלך תאריכי פיפ"א הרשמיים בהם אין משחקי מוקדמות מונדיאל בדרא"מ (או פגרה מסיבה אחרת). סגלי הנבחרות במשחקי ידידות אלו לרוב לא כוללים שחקנים מהליגות המקומיות, בשל ההתחשבות בקבוצות, שלהוציא מספר מצומצם של מדינות, מהווים חלק משמעותי במידה זו או אחרת בנבחרות.

    ההבדל יהיה משמעותי מבחינת חלק מהליגות ושני הגביעים, רק שלך בתור אחד שלא מתעניין כנראה בליגות המקומיות ובגביעים היבשתיים, הוא לא יהיה משמעותי.

    מה רע לבוליביה ולקונמבול במבנה הנוכחי לא הסברת עדיין, ומכאן גם התשובה לשאלתך: לבוליביה, או כל מדינה דרא"מ אחרת, אין אינטרס לפתוח את הדלת ל-1% הבודד הזה לכאורה שימנע מהן להשתתף במפעל שכרגע הן משתתפות בו באופן קבוע. אין להן גם אינטרס להוסיף עוד תאריכי משחקים רשמיים במוקדמות על לוח מהשחקים העמוס גם ככה של חלקן (שוב, כולל מסגרות שהתעלמת מהן).
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏8/1/11
  14. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מובנת לי הנקודה שלקונמבול כנראה טוב ככה, ואם זהו באמת המצב - שיבושם להם. לדעתי השינויים שלי יכלו להוסיף צבע ומעמד רם יותר לטורניר כלפי חוץ ועל הדרך לחסל את גביע הזהב המיותר, אבל כמובן שזה מצריך את רצונה של קונמבול להתרחב ולא רק את שלי לראות את האמריקות מתאחדות.
     
  15. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    לדעתי זה לא רעיון רע, אבל אני רואה רק שתי דרכים אפשריות לעשות את זה -
    1) מוקדמות בקונקאף בלבד בשיטה כלשהי (למשל 6 העולות לבית הסופי במוקדמות המונדיאל יעפילו לקופה אמריקה).
    2) איחוד מוחלט בין קונקאף לקונמבול. זה שינוי עצום שידרוש שינויים גדולים בשיטת המוקדמות, ויוציא את הקסם מהמוקדמות בדרום-אמריקה, שהן ללא ספק המרתקות בעולם.

    אני מאוד בעד האופציה הראשונה, ולו רק כדי שיהיו 16 קבוצות בארבעה בתים ולא הבדיחה הנוכחית. מצד שני, החוסר סדר זה דבר מאוד אופייני לטורנירי קונמבול (ע"ע קופה ליברטדורס בעונה האחרונה), וגם לזה יש איזה קסם מסויים, לא?