קופה ליברטאדורס 2010: אינטרנאסיונאל אלופה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Franco, ‏9/2/10.

  1. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    לא נראה לי שבונים על ניצחון טכני, לאוהדי הקרמס קוראים "Llorones", וגם המנהלים שלהם נוהגים ככה תמיד. הם אומרים שלאנוס הגישה תביעה דומה והם נאלצו לשלם קנס אחרי המשחק הקודם ביניהן בפרו, ועכשיו הם מנסים סתם לדפוק אותם.
     
  2. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/biggrin.Xxx זה שהם מודים שזה כדי לדפוק זה גדול... רק בגביעים של הקונמבול...
     
  3. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    אפרופו מהומות, סתם מעניין אותי לדעת מה דעתכם....אני מבין שהאנשים הלטינים הם אנשים עם מזג יותר חם מאשר האירופאים ועם פיוז יותר קצר, אבל איך אתם מסבירים שאנחנו רואים הרבה יותר לעיתים תכופות את מה שקרה בלאנוס קורה גם במגרשים אחרים ביבשת, הרבה יותר שכיח ממה שזה קורה באירופה?
     
  4. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    אני חושב שזה בגלל שקשה יותר לאכוף חוקים ותקנות בדרום אמריקה מאשר באירופה. לא עושים חשבון ולוקחים ברצינות מה שעלול לקרות וגם ככה מי שאחראי אין לו כוח מספיק כדי להעניש בחומרה וללמד לפעם הבאה, מה לא לעשות. זה עניין הרבה יותר רחב מעוד שיחה על כדורגל וקשור גם למצב החברתי והפוליטי באמריקה הלטינית. לא?

    כנראה לקונמבול "אין שיניים" כדי להתעסק עם דברים שקשורים במשמעת וסדר, לא כמו אופ"א, מסתבר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/4/10
  5. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אירועים כמו שהיו עם השחקנים במשחק הזה זכורים לי גם ממפעלים של אופ"א לא פעם ולא פעמיים, ככה שאני לא רואה הבדל משמעותי.

    אם התכוונת למה שהיה מחוץ למגרש או פריצת קהל למגרש וכו', שנראה לי באמת פחות שכיח מאשר במדינות מסויימות באירופה (אבל כן שכיח במדינות אחרות באירופה), ובכן אני לא מתכוון להגיד שום דבר על מדינות שאני לא מכיר, אבל בארגנטינה לדעתי זה רק עוד ביטוי של תופעות בחברה שלא קשורות רק לכדורגל. לכן גם אני חושב שאין קשר חזק לקונמבול\התאחדות מקומית כמו שיואב אמר, גם שגרונדונה הלך צעד יותר רחוק ממקביליו באירופה עם מניעת הגעת קהל החוץ זה לא עזר יותר מדי.

    הפתרונות צריכים לבוא ממקומות אחרים ולא מהתאחדויות הכדורגל לדעתי.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏18/4/10
  6. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    גם באיטליה ישנו איסור במשחקים מסוימים על אוהדי חוץ להגיע בגלל בעיות סדר ובטחון.

    אבל פה אני קצת מרחיק לכת מהשאלה ששאל עידן.
     
  7. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    למה מתרחק? אם עידן התכוון לקהל זו בדיוק ההשוואה.

    גרונדונה אסר על כניסת אוהדי חוץ בכל המשחקים, לא במשחקים מסויימים. גם אם נגיד שזה אותו דבר, או דומה לפחות, אין זה דבר מקובל באירופה (כשאיטליה יכולה להיות דוגמא יוצאת דופן).

    הבאתי זה רק כדי לחזק את טענתי שההתאחדות (או הקונמבול במקרה של הגביעים) לא יכולה לפתור את בעיות האלו, כי הצעד של גרונדונה, שלא מקובל באירופה ולא נעשה שם למיטב ידיעתי (גם לא באיטליה), לא השיג תוצאות. אני פשוט לא מסכים איתך שמדובר בהעדר שיניים של הקונמבול או ההתאחדויות המקומיות, אלא בבעיות שלא קשורות לכדורגל ומתבטאות בו.
     
  8. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    אליאס, אני התכוונתי למהומות בתוך ומחוץ למגרש. נכון שגם באירופה לא חסרות דוגמאות של תגרות, כשהראשונה שעולה לי כרגע היא בין שוייץ לטורקיה בפלייאוף של 2002, או אינטר וואלנסיה בצ'מפיונס, אבל זה הרבה יותר שכיח בדרום אמריקה ובד"כ בהיקף הרבה יותר גדול (כשפתאום אתה רואה גם את אנשי הספסל מצטרפים למגרש). למה שקרה מחוץ למגרשים אנחנו כבר רגילים למרות שגם הפריצה של האוהד שניסה לתקוף היא חמורה מאוד.גם אני לא חושב שלקונמבול יש מה לעשות בנידון וגם לא נראה לי שקנסות והשעיות יותר מדי יעזרו בדרום אמריקה, סתם עניין אותי לדעת אם יש לכם השערה מדוע העסק מתלקח כ"כ במהירות ובתדירות גבוהה יותר מאשר באירופה.
    אגב לגבי אוהדי החוץ - לפני מספר חודשים מישהו בקונגרס הקולומביאני ניסה לחוקק חוק דבילי שאוסר על אוהדים להגיע עם החולצות של הקבוצות למגרש, בגלל ריבוי מקרי האלימות לפני ואחרי משחקים שקרו. כמובן שכמעט כל הציבור הקולומביאני גיחך על ההחלטה התמוהה הזו, שכן אי אפשר לאכוף דבר כזה ואי אפשר להוציא את ההנאה של אוהד כדורגל מהמשחק, מה גם שזה לא היה עוזר. גם בקולומביה ניסו פה ושם לראות אם איסור של כניסת אוהדים למשחקי חוץ תעזור, אבל זה לא הפיתרון וגם מזה ירדו מהר מאוד.
     
  9. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    כשאני מסתכל על מקרים שקרו בברזיל לדוגמה, אני מתקשה להאמין שמקרים כאלו קיצוניים יקרו באירופה מהסיבה הנכונה שהזכרת:

    אבל אני עדיין חושב שלרשויות הכדורגל יש אחריות על הדברים האלה שקורים באיצטדיונים, ושם יש לי תחושה שיש אוזלת יד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/4/10
  10. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    עידן, יכול להיות שההיקף של האירועים יותר גדול, אבל תגרות כאלו על כר הדשא ראיתי הרבה גם באירופה שאפשר להוסיף הרבה דוגמאות (כולל מהשנה) לשתיים שהבאת. בנפיקה - פורטו לדוג' וההרחקה של הולק וסאפונארו, זו הייתה מהומה מחוץ לכר הדשא בסדר גודל דומה למה שהלך בלאנוס להוציא את האירועים שקשורים בקהל. התופעות שמחוץ לתחום הדשא, שחקנים, מאמנים וכו' יש במדינות מסויימות באירופה פחות אבל אני טוען שזה לא קשור לכדורגל בהכרח.

    יואב, תמיד אפשר לעשות יותר ממה שעושים, אבל זה מאבק בסיפטומים ולא בבעייה לדעתי, בבעייה עצמה ההתאחדויות לא יכולות להאבק. הגבלת קהל החוץ, הרחקת אוהדים אלימים מהמגרשים, קנסות וחילוק הפסדים טכניים, סגירת מגרשים, איסור על הכנסת אמצעי עידוד שונים, תיגבור כוחות השיטור מסביב למגרש וכוחות האבטחה בפנים, התקנת מצלמות (מונומנטל) ועוד... כל אלו צעדים שננקטו בתקופת גרונדונה (ע"י ההתאחדות והקבוצות) ועדיין תופעות כאלו קורות.

    אז נכון, כמו שאמרתי, שאפשר לעשות עוד ולהעניש ביד יותר קשה, אבל אני חושב שהאלימות לא תפסק על ידי ההתאחדות שיכולה לעשות רק עד גבול מסויים. במצב הזה ההתאחדויות השונות יכולות לנקוט באמצעים לצמצם את האלימות (כמו הנ"ל) אבל קשה לי להאשים אותם כשתופעות כאלו קורות יותר מדי בכל תחומי החברה.
     
  11. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    מחזיקת הגביע עובדת קשה בשביל לגבור על אליאנסה לימה ולתפוס את המקום הראשון של בית 3. מאורו בוסלי אמנם שב לשחק אחרי פציעה אבל לא הצליח לכבוש, כשהשער שכן נכבש מגיע לאחר פנדל מרגלי ורון בדקה ה-90. ורון אמנם החמיץ את הבעיטה אך כבש את הריבאונד ושחקני אסטודיאנטס יכלו לחגוג את המקום הראשון בבית. אסטודיאנטס הייתה עדיפה בהרבה מהיריבה שבעיקר הסתגרה, אך היה לה גם הרבה מזל שהאורחת לא ניצלה את המתפרצות המסוכנות שלה. וילמר אגירה הרשים אותי בשורות הקבוצה מלימה, למרות ההחמצה הנוראית, שחקן ערמומי וזריז. מונטאניו עליו דיברנו בנושא אחר באמת נראה קצת לא בכושר (נכנס ל-20 דק').

    עידן, עומס המשחקים ניכר בשחקני אסטודיאנטס ככה שאולי סאבלה יחזור לעשות רוטציה בליגה למרות ההזדמנות הגדולה לזכות בתואר. זה לא נאמר בשום מקום אבל זו ההרגשה שלי.

    תקציר המשחק
     
  12. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    דווקא אני במקומו הייתי משאיר הרכב חזק לליגה מאחר וסביר להניח שיקבלו קבוצה יחסית חלשה בשמינית הגמר וגם אם יפשלו במשחק הראשון, יש להם סיכוי בגומלין. בכל מקרה מעניין לראות איך סבאלה ינהג.
     
  13. Yaniv "Rey de Copas hay uno solo"

    הצטרף ב:
    ‏22/4/08
    הודעות:
    3,583
    לייקים שהתקבלו:
    60
    מין:
    זכר
    אגב, אסטודיאנטס תצטרך לשחק תשעה משחקים בקצת פחות מחודש . אז כנארה שבסופו של דבר לסאבאלה לא תישאר ברירה והוא יהיה חייב לעשות רוטציה בין משחקי הליגה לגביע .
     
  14. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    העומס מתחיל להקרין כבר, נגד טיגרה ואמש ראו את העייפות של כמה שחקנים (ורון לדוג') וזה מבלי לדבר עוד על פציעות. מצד שני רוטציה גדולה מדי פוגעת "בקצב" של הקבוצה (מה שקרה לבאנפילד וולס לדעתי).

    אני מאמין שסאבלה ימצא את דרך הביניים, כשלגביע תהייה עדיפות כמו שהצהירו בתחילת העונה.
     
  15. Yaniv "Rey de Copas hay uno solo"

    הצטרף ב:
    ‏22/4/08
    הודעות:
    3,583
    לייקים שהתקבלו:
    60
    מין:
    זכר
    לצערי אתמול הספקתי רק למחצית הראשונה של באנפילד (וגם הגול הרביעי של לוקאטי), הניצחון מעלה את הטאלדרו, שהם מסיימים במקום השני לאחר הבולסו.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏24/4/10