רבע גמר: יד הזהב של אורוגוואי

הנושא בפורום 'מונדיאל 2010' פורסם ע"י Franco, ‏2/7/10.

  1. ManUtd Fan Member

    הצטרף ב:
    ‏14/1/06
    הודעות:
    3,278
    לייקים שהתקבלו:
    26
    בקשר לשני השערים שנכבשו אתמול.
    אני בשום פנים ואופן לא מאשים את השוערים אלא אך ורק את הכדור. בשער של מונטארי השוער בכלל לא רואה את הכדור וכשהוא סוף-סוף רואה אותו הוא פתאום מסתובב לו.
    אותו הדבר היה בשער של פורלאן. הכדור עשה כבר את הדרך לצד ימין של השער ופתאום הוא נחת בצד שמאל. קינגסון הלך לאיפה שהכדור עשה את כיוונו, לרוע מזלו הכדור שינה את הכיוון. לכן, בשני השערים האלה, השוערים מבחינתי לא אשמים.
    רק עכשיו אנחנו מקבלים את התוצאות שלשמם הכדור הדפוק הזה הוכן.


    לגבי סוארז, :aaa8: אין מילים אחרות. שום רמאות ושום כלום, את העונש שלו הוא קיבל.
    ג'אן - אני במקומו לוקח את המשפחה ועובר הרחק הרחק משם.
    אל לוקו - כשזה נכנס זה מדהים, כשזה בחוץ זה גועל נפש.

    דרמה אדירה, משחק בינוני.
    אני מרוצה.
     
  2. AFCA Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/09
    הודעות:
    1,447
    לייקים שהתקבלו:
    281
    הוא רמאי. הוא מגעיל. הוא דוחה. הוא אחד הווינרים הכי גדולים בכדורגל העולמי כבר בגילו. לואיס, עודה עונה אחת, אני מתחנן!
     
  3. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,069
    לייקים שהתקבלו:
    338
    נבחרת של לוזרים גאנה, אבל לפי היכולת אתמול שתיהם לא ראויות להיות במעמד של חצי גמר המונדיאל. אורגוואי לא הרשימו אותי באף משחק במונדיאל, גם אתמול לא, כ''נל גאנה.

    סה''כ עם לא הדרמה בסיום זה היה רבע גמר פשוט איום.

    הולנד צריכה לטאטות את אורגוואי בקלות בשלב הבא.
     
  4. רון עמיקם Member

    הצטרף ב:
    ‏21/2/04
    הודעות:
    2,391
    לייקים שהתקבלו:
    620

    אם כבר גמר ראשון אחרי 80 שנה.
    אורוגוואי לא היתה בגמר ב-1950, זה היה בית גמר והיא זכתה בו
     
  5. רון עמיקם Member

    הצטרף ב:
    ‏21/2/04
    הודעות:
    2,391
    לייקים שהתקבלו:
    620

    נגעית היד של סוארס זה חלק מהמשחק. אסור לו לגעת ביד ולכן הוא מקבל עונש כפול: פנדל ואדום.
    יש הבדל מהותי בין להציל שער ביד לבין לכבוש שער ביד, כי העונש בהצלה הוא כפול, יש גם פנדל!
     
  6. Andrea Pirlo Member

    הצטרף ב:
    ‏6/5/05
    הודעות:
    213
    לייקים שהתקבלו:
    0
    והנה קבלו את ה-תמונה של המונדיאל(למרות שיש עוד 5 וחצי משחקים אז לכו תדעו):

    http://i46.tinypic.com/2wew9lc.Xxx

    האיש גדול מהחיים. לא רמאי ולא כלום. זה לא יד של רמאות, זה יד של גאונות.
    פורצה סוארז!!!
    רק שחבל שאורוגוואי תופיע לחצי הגמר בלעדיו ובלי פוסילה וכנראה גם בלי גודין ולוגאנו.
     
  7. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חצי יממה עברה ואני עדיין מנסה להבין מעצמי מה בדיוק אני חושב על היד הזאת. עד הרגע הזה לא הייתה לי שום בעיה שאורוגוואי תעפיל לגמר. אני גם לא חושב שהיה משחק נוראי כמו שהרוב פה אומרים, לאנשים פה יש זיכרון מאוד מאוד קצר והם שכחו את הפיהוקים הגדולים שנקראו מונדיאל 2006 ו-2002, המונדיאל הזה מבחינת קצב, אווירה, דרמה, אירועים, הזדמנויות ותהפוכות פשוט עובר אותם בלי להסתכל אפילו.

    אני בעיקר עצוב, לא רק בשביל גאנה וג'יאן, שראו כבר את הכדור עומד לחצות את הקו ולעשות הסטוריה ונתקלו במהלך שאין לו שום קשר לספורט לא חוקית ולא ערכית, אני עצוב בראש ובראשונה כי נגיעת היד הזאת, גם אם הייתה אינסטינקטיבית (קשה להאמין, קיוול היה אינסטינקטיבי, פה היה זינוק עם שני ידיים קדימה להעיף את הכדור) זוכה להערצה, להערצה למען השם. מהלך שעובר על החוק מס' 1 של הכדורגל, שנוגד את הבסיס של המשחק, סותר את השם שלו למען השם, זוכה להערצה.

    מי שאומר שסוארז גאון הוא מתלהב ומתלהם במקרה הטוב, לא צריך שום טיפת גאונות בראש בשביל לעשות את מה שהוא עשה, לא צריך שכל, לרוב, צריך ואקום, או באיזור המוח או באיזור הלב. מי שאומר שסוארז גיבור שהקריב את עצמו, גם לא יותר טוב. זה לא כמו היד של הנרי אין ספק. כי השופט כן זיהה את היד, נתן לגאנה את ההזדמנות להעניש את אורגוואי וסוארז. השאלה היא, האם ראוי שככה נבחרת תגיע ל-4 האחרונות? זה עושה לכם את זה עכשיו, ומה אם פעולה דומה תעיף היום את ארגנטינה, תעלה היום את פראגוואי? לאנשים קל לחגוג על הדם של גאנה, להגיד שזו גאונות של פעם בדור ומה אם לא, הרי סוארז במעשה הזה הוכיח שהפשע משתלם, נתן לגיטימציה לאירועים כאלה לחזור על עצמם, שלא לדבר על מה שהוא לימד את הילדים שרואים בבית.

    נחזור לעניין ההערצה. אני חושב שהיד הזאת הייתה מתקבלת עוד איכשהו על הדעת אצלי, אם זה היה קורה, זוכה לצקצוקי לשון ומספר אנחות על הלטיניים הרמאים שממשיכים להפיץ את כל הרע שעל הדשא (צירוף מקרים מחשיד אין ספק), והיו מדלגים הלאה להחמצת הפנדל הטראגית של ג'יאן, הפספוס ההסטורי של אפריקה וכו'. אבל העובדה שאנשים פה ובשאר המקומות מתחילים פסטיבל שלם לכבוד רמאי (כן רמאי, כי גם רמאי שבא על עונשו נשאר רמאי, מה גם שהוא ניסה להתווכח על היד הזאת עם השופט) באמת פשוט מראה את פני הדור שלנו. הספורט, והכדורגל בפרט, בצורתם הערכית, גוססים, וסוארז חלף והוסיף עוד בעיטה בגופה המפרפרת, לקול תשואות הקהל.

    פשוט עצוב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/7/10
  8. c_web Member

    הצטרף ב:
    ‏4/4/04
    הודעות:
    2,402
    לייקים שהתקבלו:
    190
    מין:
    זכר
    אני גם חלק משונאיו של סוארז (בלי קשר לאירועי אמש), ויש לי פה צ'אנס עצום להיכנס בו חזק על מה שהוא עשה אמש אבל אני לא יעשה את זה. למה?
    כי אם אני מעמיד את עצמי במצב שלו, אין ספק שאני עושה את אותו המעשה. זה שהוא התווכח עם השופט זה בדם שלו, הוא לא מסוגל לקבל כל החלטה שהיא נגדו גם אם הוא יודע שהיא נכונה כי זה סוארז ועל זה רבים שונאים אותו. אבל על נגיעת היד אין לי מה להגיד, אני לא אומר שהוא גאון, ענק והביא את אורגוואי במו רגליו (או במקרה הזה במו ידו) לחצי הגמר, אבל הוא בסה''כ עשה מה שרב השחקנים שהיית מעמיד אותם במצב הזה היו עושים.
    היה לי קשה לראות אותו שמח לפני שהוא יורד לחדר ההלבשה, ומאוד רציתי שגאנה תעלה. אבל רמאות זו לא, לכלוך זה כן. מקווה שהולנד תעיף אותו ואת אורגוואי בדרך לגמר...
     
  9. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,840
    לייקים שהתקבלו:
    2,346
    מין:
    זכר
    אני רוצה לראות שחקן בעולם שלא היה עושה מה שסווארז עשה. ואז אני רוצה לראות אם הפורום הזה היה אומר שכל יבשת אפריקה רמאית, או כל אירופה, או כל האסייתיים.
     
  10. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שגם אני וגם אתה ראינו מספיק אירועים שבהם שחקני הגנה עומדים על קו השער וחוטפים את הגול בלי לעצור את הכדור עם היד, או הודפים אותו עם הרגל \ ראש, אז אתה ראית בעצמך מספיק שחקנים כאלה.

    אסיאתים יש אבל לא כולם, אפריקאים לא חסר, לטינים? גם באירופה (פורטוגל!! אבל גם ספרד ואיטליה בלי ספק) וגם בדרום אמריקה כמובן, אין ספק שיש ערכים "מעט" שונים, הדפוס חוזר על עצמו יותר מדי.

    זה לא אומר שאין שחקן אנגלי \ גרמני \ לא יודע מה שלא עשה ככה וככה אף פעם, זה רק אומר שיש עמים שאצליהם העניין הוא נפוץ ומתקבל כחלק מהמשחק, ויש יוצאים מן הכלל שמעידים על הכלל, זה הכל.

    נ.ב.

    אני בטוח שאירוע כזה קרה לכם מתישהו במשחק בשכונה, שמישהו סתם הציל גול עם היד בכוונה, ואז זה השתלם לו, תיזכרו מה הרגשתם אז כלפי אותו בן אדם, אם כיניתם אותו "גאון" והערצתם אותו. המעמד מעצים אולי את חשיבות היד, אבל בטח לא את "טהרת" המעשה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/7/10
  11. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,840
    לייקים שהתקבלו:
    2,346
    מין:
    זכר
    שחקני הגנה שעומדים על קו השער ברבע גמר מונדיאל, בדקה 120, שהכדור מטר מהם והדבר היחיד שהם יכולים לעשות כדי לא לעוף במיידית מגביע העולם זה לגעת ביד, היו נוגעים ביד, כולם, כי זה הדבר ההגיוני והסביר ביותר לעשות.

    לדעתי מה שכתבת על שחקנים לטינים זה שטויות. מה גם שיש הרבה יותר שחקנים לטינים מאפריקאים כך שקשה להשוות סטטיסטיקות.
     
  12. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,355
    לייקים שהתקבלו:
    4,713
    בכמה כבר משחקים ראית שחקנים מרחיקים כדור מהקו עם היד? זה לא קורה הרבה כי הסיטואציה ששחקן בכלל יכול להגיע לכדור עם היד אינה כל כך נפוצה והרבה פעמים שחקנים יכולים להרחיק מהקו בחלקים אחרים בגוף.

    גם אם אתה צופה למשל במשחקים באירופה בלבד, הרי הם מלאים בשחקנים מדרום אמריקה. ועדיין, כשיש מקרים כאלה, אתה באמת יכול לומר שהם נעשים יותר על ידי שחקנים מיבשת מסוימת? בוודאי שלא.

    אם שחקן יכול למנוע מהקבוצה שלו, מהנבחרת שלו, הפסד ולתת לה הזדמנות שנייה לצאת מהמשחק בשלום או עם ניצחון, הוא יעשה את זה כל שחקן ושחקן, מכל מקום ומקום.

    לקרוא לסוארס גאון, זה מטופש. לקרוא לו גיבור... אה, גם זה נראה לי קצת מוגזם. מצד שני, גם לשחוט אותו זה אינפנטילי.
     
  13. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    מישה את מבלבל את השכל עם "תורת העמים" שלך. יש שחקנים שהיו עושים ככה ויש שחקנים שהיו עושים אחרת. זה לא משנה אם אתה לטיני או לא.

    ברגע כזה מכריע לאומה שלך, שגורל ההעפלה נמצא תרתי משמע בידיים שלך. אני לא בטוח שהרוב אם לא כולם היו עושים אותו הדבר.
     
  14. W.Rooney Member

    הצטרף ב:
    ‏16/4/06
    הודעות:
    4,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מישה אתה ענק.

    מסכים איתך בכל מילה בהודעה הזו. סוארז הוא שחקן עם לב גדול, אבל הפעולה שעשה לא אמורה לזכות אותו בהערצה בשום צורה כזו או אחרת.

    שימו לב שגם השחקן שלידו, פוסילה, מנסה להציל את השער עם היד. כאלו הם דרום אמריקאים.
     
  15. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא שוחט את סוארז, אני חושב שהוא עשה מעשה נבזי שסותר את כל מה שבעצם כדורגל עומד עליו, ערכית וחוקית, אבל יחד עם זאת כמו שאמרתי - הכל היה מתקבל על הדעת אם הוא לא היה זוכה להערצה כזאת. אני "שוחט" את אלה שמעודדים, מצדיקים ומשבחים את המעשה, ומת, מת שהנבחרת שלהם, אם היא עדיין במונדיאל, תעוף בדיוק על דבר כזה, סתם כדי לראות מה הם יגידו.

    זה פאקינג ספורט לפני הכל, זה תחרות אתלטית המבוססת על חוקים וערכים, וכן, כדורגל זה עניין של חיים ומוות, אבל עדיף למות עם הראש מורם מאשר לחיות כל חייך בכלימה. בעצם, איזו כלימה, סוארז הוא הרי האליל החדש של הכדורגל העולמי.


    לגבי הלטינים - לא מדובר רק בדרום אמריקאים אלא גם בפורטוגזים, ספרדים ואיטלקים. להגיד באמת שאין הבדלי גישה בינם לבין האירופאים (חוץ מאלה שצוינו כלטינים) זה שיא ההיתממות שנובעת או מחששל היתפס כגזען, או סתם מאיזושהי אמונה עיוורת שכל אדם לגופו. ובכן, אנשים כמו סוארז דואגים לחנך את אוהדיהם בבית לכדורגל קצת אחר. עזבו, זה גם באמת לא מה שחשוב פה, אני מצטער שפתחתי את זה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/7/10