רומא 2019/20 :: פונסקה יעשה סדר?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י AS R, ‏4/8/19.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. DeRossi16 Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    889
    לייקים שהתקבלו:
    270
    מין:
    זכר
    כרגע אין לך שום עומס של קשרים התקפיים מכיוון שזנאיולו פצוע , פסטורה כל שני וחמישי נפצע ויש רק את פלגריני לחצי עונה שאפשר לסמוך עליו(שגם לא יהיה במשחק הקרוב עקב ההרחקה).
    בלי קשר לזה היום הייתי שמח כן לראות 4-3-3 קלאסי עם וינגרים על הקווים כי זה מה שאונדר וקלייברט יודעים לעשות , לא לראות את אגף שמאל מת כשהמגן שלנו מנסה לעשות שם דריבל לבד מול שחקן או שניים.
    לפני שבועיים יכול להיות שהייתי תומך גם בראיון של 352 עם פלורנצי וקולארוב כקשרים בצד ובאידיאל עם מיקי/זאניולו מאחורי דז'קו ובהעדרם שם את אונדר. לא אידיאלי כי אין לנו בלם שלישי ברמה ולא שחקן מאחורי דז'קו אבל ככה זה כשהקבוצה לא פועלת בחלון העברות(נגיד דרייס מרטנס שמסיים חוזה ועוד בלם יכלו לסדר אותנו).
    מה שבטוח להמשיך עם המערך המוזר הזה כשמנסים בכח דרך האמצע לא יוביל אותנו לשום מקום טוב.
    אם אפשר גם להפסיק את הנעת הכדור המסוכנת בכח מאחור(שעליה הפסדנו ליובה) מה טוב.
    לא יודע מי זה אורן קדוש מוואן , אני אומר זאת על סמך זה שאני רואה את קלייברט כבר חצי עונה לא נותן תמיכה למגן בצד שמאל , תקוע באמצע ובעיקר מרבה לאבד כדורים. לגבי אונדר , אני אומר זאת על סמך כמה דברים:
    1. אני רואה אותו באמצע , אומנם מעט אבל רואה
    2. כשזאניולו שיחק שם במקומו הוא נטה יותר לאמצע בדיוק כמו קלייברט , יכול להיות כי הוא יותר קשר מווינגר גם ככה אבל לדעתי אלו גם הוראות מאמן.
    3.מזה מערך 4321 כשאחד ווינגר ואחד קשר? זה 442 ? מזה?
    4. לא שם חץ פשוט אם אונדר מחקה את קלייברט הוא גם מאבד כדורים וגם אגף ימין(האגף היחיד שהיה פעיל מול לאציו לדוגמא כשהיינו נראים מעולה) היה מת.

    בקצרה אגיב גם על השחקנים שציינת : ורטו נראה רע במשחקים האחרונים , תוקע את ההתקפה ממש נגר , זאניולו לא השתפר לדעתי אלא נשאר שחקן של מהלכים מרהיבים , פיזיות , בגרות וחוסר מספרים כמו שהיה , דיאוורה אכן מציאה , האם זה בגלל פונסקה? לא בטוח בכלל...

    קלייברט הוא קיצוני שנצמד לאמצע זה באמת תמוהה , אבל לא תמוהה שזה מה שאני מתאר. אתה טוען שרומא משחקים עם 4 קשרים אם כך זה 442? מזה? כי לפי כל כלי התקשורת אנחנו משחקים 4321 , אם לא מזה 4321 כשאחד קיצון ואחד קשר? כנראה משהו רע כי כבר חצי עונה שאנחנו לא מצליחים לייצר שערים ממשחק שוטף.
    פרוטי ופסטורה(שתפקידו הוא קשר התקפי) היה על הספסל במשחק האחרון למה לא שיתף אותם?
    אין קשר לכשירות , קלייברט שחקן הרכב פותח מהרגע שפונסקה הגיע(גם כשפרוטי ומיקי היו כשירים) כי הוא מאוד מרוצה מהתרומה ההגנתית שלו ומאוד מרוצה כנראה גם מהאפס בתרומה ההתקפית שלו.
    ואם אונדר וקלייברט לא מתאימים לשחק ביחד במערך הזה , למה הוא לא משנה מערך? משתמש בשחקנים אחרים(פסטורה , פרוטי)? זוהי חוסר הדינאמיות שאני מדבר עליה.

    לגבי כריסטנטה , בינוני עוד מהסתכלות של שנה שעברה , למרות שכן היה לו משחק מוצלח נגד לאציו לא חושב שהוא מתאים לרמה , אולי בעמדה יותר קדמית.
     
  2. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    לא. דז'קו מקבל תמיכה מ4 שחקנים הפרושים לרוחב המגרש. תיארת מצב בו ההתקפה מרוכזת לאמצע עם אגפים דלים (יש שיטה כזו בכדורגל) אך בדרך כלל יש קיצוני אחד בימין, שני שחקני התקפה מאחורי דז'קו ואת קולארוב בשמאל (מקביל לאונדר). שלשום (ללא קולארוב) זה היה קצת שונה. גם קלייברט וגם אונדר נצמדו לאגפים וורטו שיחק קרוב מאוד לפלגריני (מה שהשאיר את כריסטאנטה בחסרון מספרי קבוע).

    איך עוד אפשר לתאר מערך אסימטרי בו המיקום הממוצע של אחד המגנים הוא ברחבה של רומא והשני ברחבה של הירבה?

    לפרוטי הייתה פציעה קלה. פאסטורה חזר מהיעדרות ארוכה והתאמן רק כמה ימים לפני המשחק. פונסקה בחר להחליף את אונדר ופרז היה הכי מתאים לכך. החילוף האחרון (ויאר-ורטו) היה בתגובה למכה שקיבל ורטו. היום התברר שהוא כשיר למשחק הבא.

    אונדר וקלייברט יכולים לשחק ביחד (למרות שזה קרה מעט מאוד מתחילת העונה). פשוט לדעתי זה הרבה פחות מתאים למשחק של פונסקה (לפתוח עם שני רצנים על חשבון שחקן שיפעיל אותם ואת החלוץ מזכיר לי את איטורבה\סלאח-דסטרו-ג'רביניו). הם פתחו יחד בחודש האחרון כי לא היו אופציות אחרות. אם פרוטי כשיר אני מאמין שהוא יפתח על חשבון אחד מהם כבר במשחק הקרוב.
     
  3. DeRossi16 Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    889
    לייקים שהתקבלו:
    270
    מין:
    זכר
    אתה רשמת קלייברט קשר התקפי , לכן 4 קשרים 442. אני לא יודע איך עוד אפשר לתאר מערך כזה כי מעולם לא ראיתי דבר כזה בקבוצה אחרת , אשמח אם תראה לי. אני עדיין חושב שהוא משחק 4321 קלאסי פשוט אונדר לא עושה מה שצריך ובורח לאגף. כשפסטורה שיחק ברצף הנצחונות(בתקופה שמנצ'יני היה קשר אחורי) הוא גם חזר רק מפציעה , זה פסטורה הוא כל שבוע נפצע והוא תמיד יהיה אחרי פציעה זה לא תירוץ.
    איך אתה מסביר את זה שקלייברט שבאופן ברור לא מתאים לשחק קשר הוא באנקר בהרכב של פונסקה(הזכרתי זאת בהודעה הקודמת אין קשר לכשירות הוא פתח גם כשהיו כשירים)?
    ב433 קלאסי כמו שמשחקת ליברפול שני רצנים עובדים יופי(סלאח ומאנה) פשוט פונסקה לא מפנים שלשם הוא צריך לעבור.

    פונסקה בראיון לאחר המשחק אמר מה שאמר כל מאמן חודשיים שלוש לפני שפוטר מרומא "יש לנו בעיה מנטלית" , מעניין כמה זמן נשאר לו...
     
  4. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    4 מאחורי דז'קו.
    הראתי בעמוד הקודם -
    https://pbs.twimg.com/media/EOueYM1X4AA5XYz?format=Xxx&name=large
    אונדר לא שיחק בחצי הראשון של העונה והheatmap נראה ככה (או אסימטרי לכיוון השני) ברוב המשחקים.

    תירוץ למה? שאלת למה הוא לא הכניס את פאסטורה. לא הייתה לו סיבה כי בחר להחליף את אונדר. ביום שישי ללא פלגריני יהיה מקום לשקול להרכיב אותו.

    בחודשיים הראשונים של העונה הוא שיחק צמוד לקו הימני (פרט למשחק אחד מול איסטנבול בו החליף צדדים עם זאניולו). הפרטנר שלו בצד השני (מחיטריאן\זאניולו) שיחק קרוב יותר לאמצע. לאחר המשחק מול סמפ פונסקה החליט לעשות שינוי בהתקפה. זאניולו תפס את המשבצת בקו הימני וקלייברט הפך למרכזי יותר בצד השני. הוא היה טוב באותה מידה בשני התפקידים.

    הבעיה שלי איתו היא לא במיקום אלא בכך שהוא ואונדר מבצעים פעולות דומות מדי אחד לשני, הופכים את ההתקפה לצפויה יותר ולא מייצרים מספרים שמצדיקים את מקומם בהרכב. לדעתי אם מוציאים אחד מהם לטובת שחקן היברידי יותר (מיקי\פרוטי\כל אחד שנע בין קיצוני למס' 10), מקבלים מצבים איכותיים\מפתיעים יותר.

    סלאח של ליברפול זה לא הרצן שהיה ברומא בעונתו הראשונה. הוא הרבה יותר מגוון מאונדר וקלייברט. הוא משחק קרוב יותר לשער, ומקבל מקלופ רשיון לעשות מה שבא לו. הוא יוצר מצבים, מסיים אותם ותומך בשני הפרטנרים בהתאם לסיטואציה. לרומא אין שחקן ברמה הזו. לא היה לה גם כשסלאח היה ברומא.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/2/20
  5. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    מרטנס ביקר השבוע ברומא, פעמיים, בצירוף מקרים מעניין עם ההגעה של הפמליה של פרידקין. החוזה שלו נגמר בקיץ כך שהוא רשאי לדבר עם מי שהוא רוצה. קשה לחשוב על שידוך מקצועי מושלם מזה אך זו גם חתיכת מכה לlegacy שלו.
     
  6. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,256
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    Roma, flop Fonseca: media punti come Di Francesco | Serie A | Calciomercato.com

    עונה קודמת אחרי 23 מחזורים תחת EDF:
    רומא עם 38 נק' ויחס שערים +14 (44-30)

    עונה נוכחית אחרי 23 מחזורים תחת פונסקה:
    רומא עם 39 נק' ויחס שערים +12 (42-30)


    (בתחילת עונה היה פה איזה מישהו שקרא לו EDF הפורטוגלי. לא?)
     
  7. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,256
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    מה דעתכם על השמועות הללו על מרטנס בהעברה חופשית בקיץ הקרוב?

    אחד השחקים שהכי אהבתי אבל העונה הנוכחית זו כבר העונה השנייה ברציפות שהוא מציג גרף של התדרדרות מתונה ביכולת האישית. כבר לא ילד בעוד 3 חודשים חוגג 33. הוא מבקש 5 ומשהו מיליון נקי לעונה לפני בונוסים ובוודאי לא פחות משנתיים חוזה... בהתחשב במצב הכלכלי הפקקט, והאמת גם בכלל, לכשעצמו - מרגיש לי רע הסיפור הזה...

    מה דעתכם?
     
  8. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,797
    לייקים שהתקבלו:
    2,332
    מין:
    זכר
    אני לא ראיתי את מרטנס מספיק השנה כדי לדעת אבל הכל תלוי במחיר. אני לא בטוח שרומא צריכה לשים עליו 10 מיליון ברוטו לעונה, אבל מצד שני גם בגיל 33 הוא באיכות גבוהה יותר מרוב החלוצים שניתן להשיג אפילו במחיר שהוא מחצית מכך.
     
  9. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,256
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    גם אם נשים רגע בצד את גרף ההתדרדרות המובהק ביכולת האישית שלו, וגם אם נשים רגע בצד את הגיל המבוגר,

    אין הגיון כלכלי לקבוצה ענייה כמו רומא לרכוש אותו לעמדת החלוץ,
    ואין הגיון מקצועי לרכוש אותו לאף עמדה אחרת.

    אם היינו נפטרים מהרעל הבוסני לפני שנתיים, כשהיינו צריכים, ובמקביל היינו מביאים את מרטנס התוסס של לפני שנתיים (באותו הסכום ואפילו למעלה מכך) - לא היה מאושר ממני.
    היום זה מרגיש כבר כמו רכבת שעזבה את התחנה.
     
  10. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    קודם כל, המיסוי באיטליה השתנה. 5 מיליון אירו זה כבר לא 10 ברוטו.

    דבר שני, מרטנס לרומא יהיה נהדר בתנאי שלא עליו תקום ותיפול ההתקפה.
     
  11. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    בהנחה שזה נכנס לתוקף בינואר כפי שתוכנן, מדובר בשחקנים\מאמנים שעבדו בשנתיים האחרונות מחוץ לאיטליה. קונטה ואריקסן כן. מרטנס לא.
     
    EO11 אוהב/ת את זה.
  12. DeRossi16 Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    889
    לייקים שהתקבלו:
    270
    מין:
    זכר
    אצטט את סטטיק ובן אל "קלללללל".
    ביכולת הכלכלית שלנו להביא חלוץ שיתן את אותה תפוקה כמו מרטנס (15 שערים בעונה במינימום) יעלה לנו לא פחות מ35-40 מיליון מבלי להכניס משכורת.
    מרטנס בחינם בחוזה ל2-3 שנים זה פשוט רכש גאוני. פשוט שחקן שתפור לרומא ומכיר את הליגה.
    אבל אין טעם לדון בזה יותר מדי , לפי דיווחים אחרונים אינטר מעוניינת בו , הוא חינם , הוא מבוגר מה שהופך אותו להחתמה קלאסית של מארוטה וקונטה שמחפשים כנראה מחליף לסאנצ'ז. רומא תסתפק בבלגי אנונימי בן 17 , "מרטנס הבא"...
     
  13. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,256
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    פטראקי חטף ג'ננה על מוח חחחח איזה מונולוג עילג לפנתיאון. אבל אני אוהב אותו דווקא.
    סקרוג' מקדאק.
    I had to google it up
     
  14. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,797
    לייקים שהתקבלו:
    2,332
    מין:
    זכר


    מילימטר מהסקודטו.

    היה חוסך לנו את ה-5 במאי.
     
  15. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,256
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    פונסקה הולך לפתוח עם ברונו פרס השמן.
    במשחק הכי חשוב של העונה.
    נגד אטאלנטה.
    בחוץ.

    איפה התחלת לצחוק?
    א-בשורה הראשונה.
    ב-בשורה השנייה.
    ג-בשורה השלישית.
    ד-בשורה האחרונה.
    ה-אחרי שלוש מילים.
    ו-מי צוחק? תזמינו לי מד"א!
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.