רומא 2020/21 :: בעלים חדש, בלגן ישן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י AS R, ‏26/9/20.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    אוקיי, תחליף את זה ב"מקום 16". הנקודה היא שהיה שם מספיק "חומר" מקצועי לפיטורים. כשאתה כותב שהוא פוטר בגלל שצ'לינו התעצבן על הדיבורים עם מילאן (אני יודע שכן), אתה מתעלם מהעובדה הפשוטה שכל מאמן ממוצע בסריה א' לא שורד סדרה כזו שלילית של משחקים. עם או בלי דיבורים עם מועדון אחר. גם הריצה החיובית שקדמה לתקופה הגרועה לא שונה במיוחד מריצות טובות אחרות של מאמני קבוצות אמצע טבלה בשנים האחרונות. פשוט אז, בתקופת שפל טוטאלית של הכדורגל האיטלקי, זה גרר שבחים שבעיניי לא שווים שום דבר ביחס לקפיצת מדרגה שהציג ביובנטוס. זה כמו שה"קולגות" יחליטו שמראן הוא "מאמן העונה" על סמך הקדנציה האחרונה שלו בקליארי (שכללה סיום מאוד דומה).

    כי מדובר במאמן בעונתו הראשונה באיטליה ולא אחד שרץ עם הקבוצה כמה שנים או כזה שהגיע כדי למקסם סגל בוגר ומוכח לטופ 4. הוא הגיע במטרה לבנות קבוצה תחרותית מחומר גלם צעיר והראה מספיק כדי שהתהליך הזה לא יעצור באמצע.

    הוא פתח את העונה עם אונדר שנפצע כבר במשחק הראשון (ולמעשה לא חזר לעצמו עד שעבר לאנגליה), החליף אותו בקלייברט שהשתפר מאוד תחתיו אך לאחר כמה חודשים נפצע גם כן לתקופה ארוכה (וגם כן לא חזר מהפציעה עד היום). גם זאניולו גדל מאוד העונה וברגע שהקבוצה כולה התחילה להתחבר הוא קרע את הרצועה. גם באגף השני של ההתקפה, השחקן הכי חשוב ומנוסה שלו (מחיטריאן) נפצע לתקופה ארוכה רגע אחרי שהתאקלם בקבוצה. גם המחליף שלו (פרוטי) היה פצוע כמעט כל העונה. גם פלגריני השתפר מאוד תחתיו (בישל איזה 8-9 שערים מאחורי החלוץ) ונפצע לחודשיים.
    ורטו עשה קפיצת מדרגה אדירה העונה. גם כריסטאנטה התחיל את העונה די טוב ונפצע לתקופה ארוכה (ממנה,שוב, לא חזר עד היום). לדיאוורה לקח זמן להתאקלם ולהבין תפקיד יחסית חדש אך ברגע שהכל התחיל להתחבר לו...ניחשת נכון, גם הוא נפצע לחודשיים+.

    בקיצור, אני אישית לא ראיתי כמות כזו הזויה של פציעות אפילו ברומא, והטיימינג שלהן לא איפשר לו ליצור המשכיות שדרושה לקבוצה חדשה עם כימיה מינימלית, עד ל8-9 המחזורים האחרונים של העונה, בהם שיחק לראשונה עם סגל יחסית מלא.

    ראיתי ממנו אחלה preview לאיך שהקבוצה הזו יכולה להיראות, גם ברגעים קשים והרכבים חסרים. Preview למה שאפשר לבנות מהחומר הצעיר שכבר הספיק לשדרג את עצמו תחתיו. שחקנים כמו דז'קו, מיקי ופדרו ימצאו נוסחה עובדת תחת כל מאמן. שחקנים כמו וויאר ויבאנייז דורשים השקעה של חודשים ופונסקה כבר הוכיח שיש לו סבלנות לזה.
     
  2. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,256
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    סטפנו קארינה, אחד מהבודדים שכבר לפני שבוע אמרו שעסקת מיליק-דז'קו-יובה לא תצא בסוף לפועל (מהסיבה ש-''אם כולם רוצים משהו והוא לא יוצא ולא יוצא ומתמהמה ולא יוצא, אז סימן שלא כולם רוצים את זה) - אמר שאתמול במסיבת עיתונאים של פונסקה המאמן נראה כבויי מאוד והזכיר לו את המסיבות עיתונאים האחרונות של רודי גרסיה.

    אני אישית לא ראיתי את הסרטון. אבל קראתי את התמליל שלה ואני לא מבין למה וייאר לא מקבל יותר קרדיט.

    נ-ב:
    הפרידקין'ס אמורים לחזור היום ממונאקו ולהיות נוכחיים באולימפיקו.
     
  3. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    לדעתי, בשלב כזה או אחר של העונה, צמד הקישור חייב להיות ורטו-ויאר.

    פלגריני צריך להישאר צמוד לדז'קו ולדאוג לkey passes. הוא אף פעם לא הצטיין בתור רג'יסטה, אולי עדיין לא מאוחר לנסות שוב, במיוחד עם ריבוי האופציות בהתקפה, אבל אם הוא עצמו מרגיש יותר בנוח בתפקיד הקדמי, מוטב שימשיך לשחק בו.

    יכול להיות שחולצת ההרכב במחזור השני נגד יובנטוס זה קצת גדול על ויאר ופונסקה מעדיף יותר ניסיון, במיוחד ליד שלישיית בלמים כל כך צעירה. אין בעיה שישתלב בצורה הדרגתית. הרי פונסקה הוא זה שקידם אותו\השקיע בו אקסטרה זמן. אין כאן סכנה של מאמן דינוזאור שמעדיף 'כאן ועכשיו'.
     
  4. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    אני חושב שרק מועדון נחשל יפטר מאמן שחודשיים קודם לכן זכה בCOY וכשנותרו 5 מחזורים לסיום העונה רק כי הקבוצה נגררה לרצף שלילי (שלא מכניס אותה לסכנת ירידה). הבעיה שאותו מאמן החליט באותה הנקודה שהספיק לו והתחיל לחשוב על היעד הבא. מעיד על רמה מוסרית לוקה בחסר? בהחלט. כישלון מקצועי? נופ.

    סגל בוגר מוכח? אנחנו מדברים על מונטוליבו ובאלוטלי? זה לא היה סגל "בוגר ומוכח" זה היה סגל מבוגר וחלש שרוב השחקנים בו בעצמם לא האמינו שהם נמצאים שם. ואלטר בירסה היה אז שחקן הרכב. והוא היה מהיותר טובים במילאן ההיא.
    עם הטייק הזה אני מסכים לגמרי. גם אמרתי דברים ברוח דומה כמה שבועות אחורה. בגדול אני חושב שיש 2* סיבות לפטר מאמן אחרי שהתחילה העונה/לפני שהסתיימה והן 1. שהכישלון המקצועי הוא כל כך חמור שברור שכל שבוע נוסף מרחיק אותך מהשגת המטרה. במועדונים מתפקדים זה מהלך שיכול להציל עונה (בבאיירן מינכן החלטה כזאת הייתה שווה טרבל + אליפות נוספת שנתיים אחורה בעקבות הפיטורים של אנצ'לוטי) ו2. כשנכנס לבורסת המאמנים שם של מאמן שמראש היית ממנה אותו לו היית יכול ומסכים לקחת את הקבוצה במצבה הנוכחי.

    אין ספק ש1 לא תקף לרומא. השאלה האם 2 תקף. ואם אלגרי באמת מועמד ולא סתם קשקוש של התקשורת אז לדעתי התשובה היא כן.

    *עריכה: יש גם 3. אלגרי בקליארי :)
     
  5. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,256
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    נכון פונסקה מקדם את ויאר - אבל כל פעם צעד קדימה, צעד אחורה.
    גם מול סביליה לא הבנתי למה הוא לא נספר. וגם עכשיו.

    העובדה שזה בסה"כ מחזור שני ולא מחזור 22 צריכה לשחק לטובתו של וייאר. לא לרעתו.
    10 מחזורים ראשונים זה "מנוע בהרצה" של העונה. רומא לא הולכת על הסקודטו. לפתח רעיונות ולמצוא נוסחא שעובדת - גם על חשבון איבוד נקודות: זה תרחיש אופטימי.

    חוץ מזה שפונסקה כשהגיע אמר "אני רוצה רומא אמיצה". נכון, אמר או לא אמר? -אז שיתחיל מעצמו.

    דז'קו לא אהבתי את ההתנהלות שלו בסאגת המכירה האחרונה. אבל אני שמח שהוא הקפטן ולא פלגריני... כי בשביל פלגריני סרט הקפטן זה משקולת על הגב.
    חייבים שפלגריני ישחק איפה שנוח לו והוא אוהב וחייבים שייתן עונה טובה - כדי שיהיה אפשר להאריך לו חוזה במהלך העונה, לבטל את הסעיף שחרור המגוחך שלו, ולמכור אותו בקיץ הבא בסכום יפה לאיזה פראייר.

    אני במקום פונסקה אפילו הייתי עובר מ 3-4-2-1 למערך של 3-4-1-2 עם פלגריני על בלטה מס' 10, מתחת ל 2 חלוצים (דז'קו פלוס מי שהכי מתאים לו), מוריד מפלגריני מטלות הגנתיות על ידי הצמדת המגינים לחלק האחורי. ובונה על עונה של 1-0 קטן.

    זה יהיה מכוער אבל אם שואלים אותי, זה הסיכויי הכי טוב לעונה מוצלחת מבחינת איסוף נק', ולמרקאטו קיץ הבא מוצלח.
     
  6. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    התכוונתי לרומא, ואם לדייק, לשני המאמנים הקודמים (ספאלטי ודיפרה) שקיבלו סגלים בוגרים עם core מוכח שרץ מספר שנים ביחד. פונסקה קיבל שלד חדש לגמרי וקידם כמעט את כולו.

    מסכים עם 1. זה מרגיש נורא חובבני לדבר על מאמן חדש בין המחזור הראשון לשני.
    לגבי 2, לפי מקורות שהוכיחו את עצמם לאורך השנים האחרונות, באמת הייתה פניה לאלגרי. לא הבנתי רק למתי (עכשיו או לעונה הבאה כשהחוזה של פונסקה יסתיים).

    בכללי, המצב קצת יותר מורכב כי רומא עומדת למנות DS חדש שבוודאי ירצה להחליט בעצמו מי יהיה המאמן הבא. לפי רוח המרקאטו בשבועות האחרונים זה מרגיש כמו ראנגניק. לפי הוייב של פונסקה נראה שהוא לא ממש מרוצה מהכיוון הזה ובפרט שלא מביאים לו את סמולינג.
     
    VAR אוהב/ת את זה.
  7. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    לקדם שחקן צעיר זה לא בהכרח לשבור בצורה קיצונית את ההיררכיה הקיימת. אין שום בעיה שיקבל הרכב במחזור 6-7 מול יריבה נוחה יותר. לא לפתוח איתו במחזור השני מול יובנטוס זה לא צד אחורה. הוא נמצא בסטטוס הרבה יותר מתקדם ביחס למקובל באיטליה.
     
  8. DeRossi16 Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    889
    לייקים שהתקבלו:
    270
    מין:
    זכר
    איזה שדרוג צעירים ואיזה פיתוח?
    1.אונדר הצעיר הכשרוני ביותר שלנו נמכר, כל פעם ששיחק וסתר את ההוראות של פונסקה(ובצדק) הוא היה מהטובים במגרש.
    2. קלייברט מסופסל
    3.ויאר מסופסל אפילו במשחקי גארבאג' טיים של סוף עונה שעברה
    4. ויאר מסופסל למרות יכולת חלשה מאוד מאז חזרה מהפציעה של דיאוורה
    5.פרז עולה כמחליף לרוב לקראת סוף המשחק

    הצעירים היחידים שמשחקים הם איבנז ומנצ'יני וזה כי אין לו באמת אופציות אחרות , כמו ששמת לב מרוב יאוש הוא עלה כבר עם כריסטנטה בתור בלם , ברגע שיגיע סמולינג איבנז יחזור לחמם את הספסל(לא שאני לא מצדיק את המהלך) אבל אין שום פיתוח צעירים יוצא מגדר הרגיל אצל פונסקה.

    לגבי תקופת הפציעות, אכן הייתה תקופה קשה , אבל דווקא בתקופה זו בו היא שיחק עם מנצ'יני כקשר אחורי ופסטורה הצליח לחבר 6 משחקים ביחד הוא כן השיג נקודות , ככה שהיא לא פגעה בו יותר מדי , זאניולו עם כל הכבוד כשרון ענק אבל אף פעם לא היה שחקן מפתח בקבוצה הזו....

    פונסקה הוא מאמן מוגבל מאוד , מאמן שלא יודע להתאים את עצמו לסגל השחקנים הקיים , נורא ואיום היה לראות אותו מנסה להפוך את אונדר וקלייברט לסוג של קשרים ולגמור כל קשר שלהם למשחק. עדיין נורא לראות אותו משחק עם פלגריני האיטי , הצריך לחשוב הרבה זמן כשחקן התקפה מתחת לדז'קו... אגב פלגריני מאז חזרת הליגה עונה שעברה לאחר הקורונה נראה רע מאוד ועדיין מקבל קרדיט לא ברור מפונסקה...
    איך אתה עוד מאמין שברומא פיאט יהפוך לג'יפ אחרי ש10 שנים מאמני פיאט הופכים פה לכרכרות.

    לזכותו אגיד שזה בזיון שעדיין לא קיבל את סמולינג ושאכן הסגל הוא לא סגל ששווה מעבר למקומות 3-4 אצל מאמן על , 5-8 אצל פונסקה.
    אבל כשיוצאת סיטואציה נדירה של מקס אלגרי פנוי , אף קבוצה גדולה לא צריכה מאמן והוא איכשהו מפלרטט איתנו (לא ברור למה הוא רוצה להגיע למקום הכושל הזה) אתה צריך לקחת את ההזדמנות בשני ידיים ואולי פעם אחת אחרי 10 שנים להפסיק להגיד את המילים פרוייקט ארוך טווח , צעירים ושאר שטויות שלא עבדו עד עכשיו וללכת פעם אחת על ווינר מוכח. סלח לי אם אני לא רוצה לחכות שפונסקה יהפוך לג'יפ , מה שבטוח אלגרי לא יחכה לראות אותו הופך לכרכרה בציפייה לחתום ברומא....
    אגב אני מאמין שאם יקרה נס ואלגרי כן יחתום ברומא זה בטוח יהיה עם הבטחות לרכש כבד סטייל קונטה באינטר(ולכן אני לא באמת חושב שיש אמת בדיווחים).
     
  9. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    כבר ציינתי בצורה דיי מפורטת מי גדל תחתיו בעונה האחרונה. אפילו בהודעה שציטטת.

    אוסיף רק לגבי ויאר, שהצפי שלי היה שישחק היום באחת מהעולות החדשות, כמו פארדס בזמנו באמפולי.

    לגבי סמולינג, לי זה מרגיש שברומא לא באמת רוצים להשקיע בו (מעבר לסכום קטן שכבר נדחה). יתכן וזה קשור לDS הבא שלנו.
     
  10. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    אם זה באמת יהיה ראנגניק אתם תשכחו מהר מאוד את פונסקה וגם את השמועות על אלגרי.

    DS תותח > מאמן תותח
     
    Gianzola01, Un bombón ו-SerieA אוהבים את זה.
  11. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,256
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    רנגניק ואלגרי יכול ללכת ביחד?
    רנגניק ופאולו פונסקה יכול ללכת ביחד?
    רנגניק ומאמן שלא קוראים לו דניאלה דה רוסי יכול ללכת ביחד?

    רנגניק ומאמן שקוראים לו אחרת מרנגניק יכול ללכת ביחד?
     
    EsheD ו-Un bombón אוהבים את זה.
  12. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    בדיוק רציתי לשאול את @VAR , מה הtype של המאמנים שלו.

    אני יודע שהרכש שלו חייב להיות U24 (למעט מקרים בודדים כמו קמפל ופורסברג).

    מה אלגרי יעשה בלי מנדזוקיץ' בכנף?
     
  13. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    לא יודע. גם אי אפשר לדעת עד שזה באמת קרה.
    זה כן, בודאות, והוא הוכיח את זה מספיק פעמים. למעשה אימון זה נטל בשבילו והוא לוקח את זה על עצמו רק אם אין בשוק מאמן מתאים עבורו.
    הדוגמאות העדכניות הן האזנהוטל (שעשה עבודה מצוינת בלייפציג ולגבי סאות'המפטון אתה יכול לשאול את @אלעד ) ונאגלסמן שהוא לדעתי כבר היום בטופ 5 מאמנים בעולם.

    בקיצור, אתם תהיו בסדר תחתיו.
     
  14. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    לא יודע מי זה פונסקה הנקניק הזה ולמה מיקי הצליח לשרוף לקובי את המוח, אבל לאיפה שראנגניק הולך אני איתו בעסקת חבילה.

    האזנהוטל שפיץ רציני. הוא וראנגניק זה פורנו הארד קור. נאגלסמן המאמן הבא של הכדורגל העולמי. הוא רק צריך לעבוד על החליפות שלו.
     
  15. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,616
    לייקים שהתקבלו:
    2,365
    מין:
    זכר
    סתם בשביל הסקרנות,מה הסיבה שבסופה רגניק לא הגיע למילאן..?
     
מצב נושא:
הנושא נעול.