שאלון סוף העונה של שם המשחק

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Paolo Maldini, ‏14/5/07.

  1. Paolo Maldini שחקן ותיקים

    הצטרף ב:
    ‏1/11/03
    הודעות:
    4,350
    לייקים שהתקבלו:
    9
    מין:
    זכר
    כמדי שנה מתפרסם במגזין שם המשחק שאלון סוף העונה בכדורגל הישראלי. חודש לאחר מכן מפורסמים התוצאות יחד עם ציטוטים מעניינים מהנימוקים של הקוראים.
    בשנה שעברה ציטטו אותי איזה 3-4 פעמים...מקווה שגם הפעם [af]

    ענו גם אתם על השאלון.
    מנהלים, אם אתם מתכננים משהו אחר לסיכום העונה, אתם מוזמנים לנעול.


    1.מה דעתך על העונה החולפת (איכות, אורך, מבנה)?
    העונה היתה בינונית מאוד. היא התחילה בקול תרועה עם גאידמק שהציב תקציב שיא בליגת העל, דניאל יאמר שבנה מיני-קבוצת חלומות בנתניה, מכבי חיפה והפועל ת"א הצליחו באירופה והביאו הרבה כבוד. אבל לאט לאט העסק דעך. היהלומים של יאמר התחילו להתערער (כצפוי...), יצחק שום פוטר מהפועל ת"א (אם בבחירות עסקינן – המהלך המטופש של השנה), מכבי חיפה צלעה בליגה...רק בית"ר, שבינתיים עברה לשחק תחת הנהגתו של יוסי מזרחי, המשיכה לנצח. כדורגל רע ומשעמם, אבל כדורגל של ווינרים. לסיכום: כל הקבוצות שיחקו גרוע, בית"ר פשוט הצליחה להוציא מזה נקודות.

    2.מה היה המשחק הטוב ביותר של העונה?
    3-3 בין הכח ר"ג למכבי חיפה,3-0 לבית"ר ירושלים על מכבי חיפה, 4-0 למכבי הרצליה על מכבי חיפה, 4-1 לבית"ר ירושלים על מכבי חיפה...ובקיצור כל ההפסדים והכשלונות של הירוקים. אחח השמחה לאיד, חיפה אדומה!

    3. מה היה השער היפה של העונה?
    היו המון שערים יפים העונה. היה איזה שער אחד מדהים של מירוסביץ', נראה לי בבלומפילד נגד הפועל ת"א. שהוא קיבל כדור מהאוויר ומחוץ לרחבה בעט וולה לפינה, שער ענק.

    4.מיהו מאמן העונה?
    אלי כהן. לא מובן איך המאמן הזה שהושמץ כל כך הרבה בשנים האחרונות, הצליח לקום מהקרשים, לקחת איתו את מכבי ת"א המפורקת שעוד סובלת מטראומת הגלאקטיקוס ולהצעיד אותה לעונה מוצלחת למדי עם מקום שני בליגה.
    עם זרים בינוניים מאוד, הרבה צעירים בסגל ואבי נמני אחד, אלי כהן הוציא את המקסימום מהחומר שהיה לו (וכך נמדדת איכותו של מאמן!) ועקף בסיבוב את רוני לוי שלא השתלט על המצב, את ניר לוין שעדיין לא מבין מה הוא עושה בוולפסון, את עטר, שירזי, אוחנה, לוזון, חזן וכל שאר הצעירים, ה"מודרניים", הדור החדש של המאמנים אה? להוריד את הכובע בפני אלי כהן.

    5.מיהו שחקן העונה?
    בעונה שבה לא ראינו יותר מדי כדורגל התקפי, לא יותר מדי כדורגל אטרקטיבי, לא יותר מדי כדורגל מהנה, ובעצם, לא יותר מדי כדורגל. אין ראוי יותר מטברטקו קאלה לתואר שחקן העונה. אז הוא שוער, אז מה? החיה הקרואטית של מכבי הצילה את הקבוצה לא מעט פעמים והראתה שנשארו שחקנים שאיכפת להם מהקבוצה ומהקהל, אפילו שהם לא 20 שנה במועדון. כן ירבו.

    6.מהו האירוע המרגש של השנה?
    עידן טל עם הכדור באגף הימני, מרים כדור מדוד שקופץ פעם אחת על הדשא, השוער יוצא כמה מטרים, בן סהר מנצל זאת ומקפיץ מעליו. ישראל-אסטוניה, לכאורה עוד גול בניצחוננו על הדייגים אבל זהו הגול הראשון של בן סהר בנבחרת ישראל הבוגרת. רק בן 17 הילד, ואי אפשר היה שלא להתרגש מהריצה שלו לכיוון היציע בו עמדתי עם הידיים על הפנים כלא מאמין. זה הקטן עוד גדול יהיה.

    7.והרגע העלוב ביותר?
    אוהדי מכבי חיפה זורקים חפצים על רוני לוי. באמת לרחם עליהם, 5 אליפויות ב-6 שנים, אינספור נצחונות והצלחות בארץ ובאירופה, הכסף זורם כמו מים. אבל עונה אחת משהו התפקשש והמערכת לא עובדת. מה קרה??? מה קרה???
    בושה של אוהדים.

    8.מיהו הבוס/עסקן המצטיין?
    שנה אחר שנה אחר שנה. הכדורגל משתנה כל שנה אבל רק דבר אחד נשאר – יעקב שחר. מוביל את ההנהלה הטובה בארץ עם ניהול אירופאי של מועדון כדורגל. רק ללמוד ממנו.

    9.והבוס/עסקן הגרוע ביותר?
    אווו זאת שאלה קלה כי יש כל כך הרבה אפשרויות. יש את יואב כץ ההזוי שלא מחלק סנדוויצ'ים ואוסר על נסיעה בכביש 6, יש את ארקדי ששופך מיליונים אבל מחליף כל שבוע מאמן ואחר כך לא מבין למה הקבוצה לא מתחברת, יש את אלי ז'ינו בב"ש, אריאל שיימן בהרצליה, הלוני טונס במכבי ת"א. בקיצור לא חסר. אבל הגרועים ביותר כמובן הם קבוצת הניהול של הפועל ת"א קבוצת ניהול עלק. רק רע הם עשו מאז הגיעו לקבוצה. חבל להרחיב, רק לראות את המהלכים שעשו העונה בקבוצה ולרחם על האוהדים המסכנים.

    10.איזה שחקן ליגה אינו מוערך מספיק לטעמך?
    אני חושב שיניב קטן לא מוערך מספיק ונעשה לו עוול גדול. הוא שחקן מצוין, אחד הגדולים שיש לנו, אבל הוא נתקע בקבוצה הלא נכונה עם הקהל הלא נכון וזה מעיק לו על הקריירה. חבל שלא ניסה להתברג טוב יותר באנגליה כי הוא היה מצליח ובגדול.

    11.איזה שחקן ראוי לעבור לאירופה?
    אלון מזרחי כמובן. או לאירופה, או מקסימום לספרד.

    12.מיהו איש הטלויזיה החביב עליך ולמה?
    מודי בראון. אי אפשר שלא לאהוב אותו. חביב, מצחיק, שנון, מצליח לנצח על תזמורת האולפן בערוץ הספורט ונותן לצופים הנאה מקסימלית מהשידורים. וחוץ מזה, הוא אוהד הפועל חיפה!

    13.מיהו המאמן שאינך מוכן שיאמן את קבוצת ומדוע?
    אלי אוחנה. אני לא אשכח שפעם הוא אמר בתקשורת "טקטיקה, שמקטיקה". זה לא מאמן, זה מקסימום מוטיבטור, שייע של הדור החדש. העונה שעברה היתה פוקס אחד גדול, העונה גילינו את יכולתו האמיתית. לטובתו, עדיף שיחפש איזה תפקיד ניהולי בבית"ר ויעזוב את הקריירה כמאמן.

    14.מה היתה הטעות הניהולית הגדולה של העונה?
    שוב, פיטוריו של יצחק שום. הפועל ת"א רצה שיחקה כל כך טוב, תפסה את המקום השני, הגיעה לאיום ממשי על האליפות של בית"ר, ניצחה בפריז והשיגה תוצאות יפות באירופה. אז מה הבעיה? למה לפטר? בגלל כל מיני מאבקי אגו מטופשים? נו באמת...הנהלה חובבנית!

    15.יוסי מזרחי – גאון או כישלון?
    לא גאון ולא כישלון. הוא עשה את המוטל עליו, לקח אליפות עם קבוצת המיליונים של בית"ר. קשה היה לצפות ממנו תוך חצי עונה להרים קבוצה שתשחק טוטאל פוטבול ותביס 5-0 כל משחק. חשוב לתת לו את המושכות גם בעונה הבאה על מנת ליצור המשכיות בבית"ר ולייצב את המערכת.

    16.אייל לחמן – מלאך או שטן?
    שטן. כדורגל גברי? כדורגל חזק? כדורגל אגריסיבי במידת המותר? הפכת את הכדורגל לשדה קרב! מגעיל.

    17.ערוצי הספורט של צ'רלטון או הערוצים החדשים של ערוץ הספורט?
    הערוצים החדשים של ערוץ הספורט לוקחים בגדול. אין מה להשוות בין אינספור השידורים החיים ב-5 לייב והמשחקים הנוסטלגיים שכל כך כיף להיזכר בהם ב-5 גולד, לעומת כל השטויות שמשדרים באינספור שידורים חוזרים בערוצים של צ'רלטון. אחח כמה שאני מקנא בלקוחות יס...

    18.אבי נמני ויוסי אבוקסיס – לפרוש או לתת עוד שנה?
    עוד שנה. עם הגיל בא הניסיון, ולניסיון חשיבות רבה בכדורגל. אבי נמני סך הכל בן 35, לא צריך להפוך אותו לקשיש. הוא משחק מעולה וקשה לראות את מכבי מסתדרת בלעדיו. קחו דוגמא מפאולו מאלדיני.

    19.האם מגיעה לדרור קשטן עוד קדנציה בנבחרת ישראל?
    כן כן כן. לאו דווקא בגלל שזה דרור קשטן. יותר בגלל שחשוב לתת יותר הזדמנויות למאמנים בנבחרת. באיזו עוד נבחרת בעולם מחליפים מאמן בכל קמפיין? באיזו עוד נבחרת בעולם מפטרים מאמן לאחר שהצליח להגיע למרחק נגיעה מהמונדיאל בבית עם אירלנד, צרפת ושוויץ? באיזו עוד נבחרת בעולם מאוכזבים תיקו מול אנגליה? רק אצלנו. תנו לו זמן, תנו לו הזדמנות, תנו לו צ'אנס לבנות משהו בנבחרת עם הצעירים המוכשרים הללו. הוא הצליח לעשות את זה יפה מאוד עם התינוקות בוולפסון, אז למה לא עם שפונגין, סהר ובן-שושן במדים הלאומיים?
     
  2. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    בינתיים, הדיון הזה ננעל. אנחנו, המנהלים, מכינים לכם משהו בסגנון. אם נחליט שיש לזה מקום, האשכול יפתח. עמכם הסליחה. אנחנו מחכים שהעונה תסתיים, בתקווה למשהו טוב יותר בעתיד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/5/07