שלבי ההכרעה באינטרטוטו

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י עומר, ‏17/6/05.

  1. Reyes Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,895
    לייקים שהתקבלו:
    0
    10-0.

    בסיכום 15-0.
     
  2. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רק בריאות http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/smile.Xxx
     
  3. Reyes Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,895
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פספסתי ב-1. נגמר 11-0 (16 בסיכום). את האחרון גלוריה כבשה בפנדל.
     
  4. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    ועל זה נאמר: באר שבע לא לבד
     
  5. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    משחקי הסיבוב השני באינטרטוטו:

    בודצ'נוסט (סרביה) - דפורטיבו לה קורוניה (ספרד)

    סנט אטיין (צרפת) - נוישאטל זאמאקס (שוויץ)

    לוקרן (בלגיה) - יאנג בויז ברן (שוויץ)

    וולפסבורג (גרמניה) - שטורם גראץ (אוסטריה)

    טאמפרה יונייטד (פינלנד) - שארלרואה (בלגיה)

    סלובאן ליברץ (צ'כיה) - בית"ר ירושלים (ישראל)

    לאנס (צרפת) - לך פוזנאן (פולין)

    קלוי (רומניה) - אתלטיק בילבאו (ספרד)

    סיגמה אולמוץ (צ'כיה) - פוגון (פולין)

    פאבדה (מקדוניה) - המבורג (גרמניה)

    אנקרספור (טורקיה) - דובניצה (סלובקיה)

    קופריניצוה (קרואטיה) - גלוריה ביסטריצה (רומניה)

    וארטקס (קרואטיה) - אינטר טורקו (פינלנד)

    גנט (בלגיה) - זלין (צ'כיה)

    פאפה (הונגריה) - גטבורג (שוודיה)

    דינאבורג (לטביה) - ז'לגיריס וילנה (ליטא)
     
  6. barakrom Member

    הצטרף ב:
    ‏7/10/04
    הודעות:
    3,476
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מעניין אם יואב זיו ישחק עם בית"ר בסיבוב הזה
     
  7. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    לקראת המשחק של בית"ר ירושלים מחר מול סלובאן ליברץ כתבה מוואלה על הקבוצה הצ'כית והמפגש מחר:

    אף אחד בצ'כיה לא הרים גבה. הצ'כים כבר התרגלו לסקנדלים כאלה. מכירות משחקים, שיחוד שופטים, עסקנים מפוקפקים, הפכו לעניין שבשגרה בכדורגל המקומי. למעשה אפשר לומר שככל שבזירה הבינלאומית מתרבות ההצלחות, הנבחרת הלאומית נותנת הצגות וכמות הלגיונרים ליבשת עולה, בבצה המקומית הענף רק הולך ומידרדר.

    בחורף 2005 התפוצצה עוד שערורייה מבית-היוצר של הכדורגל המקומי. חקירה משטרתית מאומצת של חודשים שכללה האזנות סתר לשחקנים, שופטים ועסקנים העלתה ממצאים חמורים. חמש קבוצות משתי הליגות הראשונות הואשמו בנסיונות להטיית משחקים. קבוצת הפאר של סלובן ליברץ' כיכבה בראש הרשימה. על-פי החשדות, פרנטסיק מיסליביצ'ק, הדירקטור לענייני הכדורגל במועדון, סגר דיל עם השופט ואצ'יסלב זיידה ועם המבקר כריסטוס קאנליס לקראת המשחק הביתי מול פ.צ זלין באביב 2004. העסקן הבכיר הציע סכומים יפים, סביב 1,500 יורו לראש, ובצ'כיה מספרים שהשופט והמבקר לא ממש סירבו. אחרי שבמשחק עצמו ניצחה סלובן בקלות 0:3 נראה היה שהסיפור יעבור חלק, אלא שמיסליביצ'ק לא ידע שהמשטרה המקומית כבר נכנסה לעובי הקורה ועוקבת מקרוב אחרי העניינים.

    הפרשייה הגדולה הכניסה את ראשי הענף להלם. תרבות הכדורגל הקלוקלת, המוסר הירוד ותאוות הכסף הטילו כתם גדול על הכדורגל הצ'כי. אפילו בהתאחדות המקומית הבינו שכבר אי-אפשר לעבור על הביזיון לסדר היום. בישיבה מיוחדת החליטו קברניטי הכדורגל הצ'כי להעניש את המעורבים בחומרה. ליברץ', שרצה חזק בצמרת, ספגה מכה אנושה. אמנם הקנס הכספי היה מינורי, רק 15 אלף יורו, אבל הורדה של שש נקודות ליגה הוציאה אותה מהמירוץ אל התואר. כמעט מיותר לציין שגם האישים המעורבים לא יצאו נקיים. השופט זיידה הורחק מכדורגל לצמיתות, והוא עלול לספוג שנתיים מאסר. המבקר קאנליס צפוי לקבל חצי שנה מאחורי הסורגים, ואילו על הדירקטור מיסליביצ'ק נגזרה השעיה מכל פעילות בענף .

    בכלל, על ליברץ' עוברת לאחרונה תקופה קשה. הקבוצה שסומנה כאלטרנטיבה לספרטה ולסלביה, מועדוני השמנת מפראג, לא הצליחה לעמוד בציפיות. מקום חמישי בלבד עם 46 נקודות (18 פחות מהאלופה, ספרטה פראג) ובלי כרטיס לגביע אופ"א סימנו את העונה כמאכזבת. מכירת המשחק היתה הגורם העיקרי למשבר. טלטלה נוספת הגיעה עם הודעת המאמן המצליח סטניסלב גריגה שהוא לא מתכוון להמשיך במועדון עונה נוספת. "אני עייף מכדורגל ומחפש אתגרים חדשים", הוא סיפר לכל מי שרצה לשמוע. "הפילוסופיה ההודית מרתקת אותי. בפגרה אני אעזוב את המדינה, אחיה בהודו כמה חודשים ואעשה מדיטציה". בצ'כיה עד היום לא ממש יודעים איך לאכול את דבריו של המאמן שהחליט פתאום להיות בודהיסט. מה שבטוח, בליברץ' יצטרכו להתאושש מעזיבתו של אחד המאמנים המוכשרים במדינה.

    גם סגל השחקנים עבר הקיץ מהפכה. הטריו יאן פולאק, פטר לוקאש וקארול קישל, השלד המרכזי של הקבוצה, עזב את המועדון, ובליברץ' עדיין לא מצאו מחליפים. פולאק, קשר הנבחרת שהצטרף לנירנברג הגרמנית, היה בעונה האחרונה השחקן הטוב ביותר בליגה המקומית והגורו הגדול של האוהדים. לוקאש וקישל, שחתכו לאימפריה של ספרטה פראג, היו מעוז ההגנה, ועזיבתם משאירה את המועדון עם בור גדול מאחור.

    ליברץ' מודל 2005 היא הירושה של ואצ'יסלב לביצ'קה, כוכב גדול של נבחרת צ'כוסלובקיה בשנות השמונים ומי שקודם השנה מעמדת העוזר בליברץ' לתפקיד המאמן הראשי. אף שהפרטנר גריגה איננו, לביצ'קה אמור להמשיך את הקו שהיתוו השניים בעונה החולפת. תפיסת הכדורגל של לביצ'קה דוגלת בכדורגל התקפי בכל מחיר, עם מערך משחק של 2-4-4 שהופך בקלות ל-3-3-4 ומתבסס על חופש פעולה לשחקנים היצירתיים ולחץ על הגנת היריב. לנוכח אובדנם של שחקני המפתח בחלק הדפנסיבי, ברור למה לביצ'קה מעוניין להעביר את המשחק לחצי המגרש של היריב.

    למי שלא ממש בקיא ברזי הכדורגל הצ'כי נסביר שליברץ' היא אחת הקבוצות האטרקטיביות והפוריות של הליגה. 45 שערים כבשה הקבוצה בשלושים מחזורים בעונה שעברה, מאזן ההבקעות השני בגובהו בליגה. מי שאמור לספק בשבת את הרגל המסיימת הוא פיליפ הולשקו (24), חלוץ נבחרת סלובקיה. השפיץ היה אחד הסיפורים הטרגיים של הכדורגל המקומי: במשחק האינטרטוטו מול נאנט נכנס בו מגן צרפתי בפראות, שבר לו שתי עצמות והשבית אותו ליותר מחצי שנה. רק לקראת סוף העונה חזר הולשקו למגרשים, ובמחזורי הנעילה הוא לא הפסיק להפציץ. מדובר בשחקן עם מהירות מסחררת ושליטה נהדרת בכדור. מול בית"ר, הולשקו המשוקם יציב את האיום העיקרי. את הסלובקי הבינלאומי ישלים בהתקפה מיכאל פוספיסיל בן ה-26, מלך השערים של הקבוצה בעונה שעברה, עם תשעה כיבושים. על השחקן החסון שמו עין גם בגרמניה, ובקרוב הוא אמור לצאת למבחנים בדואיסבורג. במרכז השדה אמורים לתת את הטון פטר פפוסק (28), מומחה לבעיטות חופשיות, ואיוון הודור (26) הפעלתן, שחקן הסגל הרחב של נבחרת סלובקיה.

    עוד שם שחובה להזכיר הוא לודביק קארל, הבעלים של הקבוצה. מדובר בקומוניסט לשעבר שניצל את התפוררות הגוש המזרחי לעשיית מיליונים. היום קארל הוא אחד האנשים העשירים בצ'כיה, עם הון שמוערך בכ-50 מיליון יורו. לפני כשמונה שנים השתלט קארל על ליברץ' והפך אותה לאחת הקבוצות הגדולות במדינה. מאז זכתה הקבוצה באליפות היסטורית ובגביע, וגם השנה היא צפויה להתמודד חזק בצמרת.

    בליברץ' בונים על הניסיון האירופי שאמור לתת להם יתרון מול בית"ר. בשנים האחרונות הקבוצה משחקת במפעלים השונים ביבשת על בסיס קבוע, וההישגים, אם שאלתם, לא רעים בכלל. במועדון עדיין מתרפקים בנוסטלגיה על הניצחון הענק 1:2 על מילאן במוקדמות ליגת האלופות של קיץ 2002. רק טעות שוער איומה בסן-סירו הפרידה אז בין הקבוצה לסנסציית ענק והתחככות בגדולות של היבשת. בזמן שבישראל עדיין מדברים על מסע הקסם של הפועל תל-אביב בגביע אופ"א בעונת 2001, בצ'כיה נזכרים שהחבר'ה של קשטן לא היו הסינדרלה היחידה. גם ליברץ' באותה שנה הפכה לסינדרלה של היבשת. ממש כמו האדומים היא נעצרה רק על-ידי דורטמונד ברבע הגמר, ובדרך ניפנפה מועדונים דוגמת ליון (עם הצגה גדולה של 0:4), סלטה ויגו, מאיורקה וסלובן בראטיסלבה, השכנה מסלובקיה.

    על העיר עצמה אין יותר מדי מה להרחיב. מה שבכל זאת שווה לציין הוא שזוהי עיר עתיקה, הנזכרת כבר בתעודות מימי-הביניים. ליברץ' שוכנת במרחק מאה ק"מ מפראג, סמוך לגבול הגרמני, ומספר תושביה מגרד את ה-100 אלף. העיר מפורסמת בצ'כיה בזכות תעשיית הטקסטיל שלה, ובמלחמת העולם השנייה היא נכבשה בידי הנאצים ושימשה מרכז גרמני. לאוהדי בית"ר שיגיעו למשחק לא צפוי הרבה אקשן. למי שבכל זאת מתעקש לטייל, האטרקציות המרכזיות בעיר הן מגדל יסטד הוותיק, ששוכן על הר יסטד, בניין האופרה המקומי ומוזיאון סברוסצקי.

    היסטוריה:

    נוסדה: 1921
    תארים: אליפות צ'כיה 2002, הגביע הצ'כי 2000
    מגרש ביתי: איצטדיון אוניסי, בעל קיבולת של 9,900 מקומות ישיבה
    בעלים: לודביק קארל
    ספונסר: פרישיוסה (חברת זכוכית)
    מאמן: ואצ'יסלב לביצ'ה
    תלבושת: לבנה תלבושת חלופית: כחולה
    עונה אחרונה בליגה המקומית: מקום חמישי
    עונה אחרונה באירופה: גמר גביע האינטרטוטו והפסד כפול (1:0, 2:1) לשאלקה הגרמנית. בסיבובים המוקדמים ליברץ' עברה את נאנט הצרפתית (0:1, 2:1), את ספראק טראבנה הסלובקית (0:0, 2:2) ואת דובינצ'ה, אף היא מסלובקיה (0:5, 1:2)

    ראיון עם מאמן הקבוצה:

    ביום שלישי האחרון סיימה סלובן ליברץ' מחנה אימון סגור של שבוע בבוהמיה המערבית. זו היתה הפעם הראשונה שהקבוצה התכנסה העונה. לצד אימונים של הסרת חלודה ותרגול המערך מול בית"ר, ליברץ' התמקדה בטיפולי הספא המפורסמים של האתר. אף שהכוכבים עזבו ושחקני רכש עדיין לא הוחתמו, ואצ'יסלב לביצ'קה לא מהסס לכוון גבוה. "המטרה שלנו היא לעלות לגביע אופ"א", מצהיר המאמן. "בית"ר היא המשוכה הראשונה ואנחנו חייבים לעבור אותה".

    קבוצה מישראל לא ממש אמורה לעשות לכם צרות.
    אני לא מסכים. בית"ר היא הגרלה לא קלה בכלל. אני חושב שמדובר ביריבה אירופית מכובדת ועקשנית, ואנחנו מצדנו נותנים לה את מלוא הרספקט.

    מה אתה יודע על בית"ר?
    האמת, לא הרבה. העוזר שלי, ג'וזף פטריק, היה במשחק בין בית"ר לסילקס בישראל והעביר לי רשמים. אני יודע שזו אחת הקבוצות הגדולות שלכם, ושהיא תגיע למשחק מולנו בהרכב חסר. הבנתי שהקבוצה מצטיינת בעיקר בחלק ההתקפי.

    אילו שמות אתה מכיר?
    האמת, אני לא מכיר אף שחקן של הקבוצה הישראלית. אני אמנם עוקב אחר הנבחרת שלכם ורואה שהכדורגל שלכם נמצא בהתקדמות גדולה, אבל בית"ר מבחינתי היא עדיין אלמונית.

    על עמית בן-שושן שמעת?
    אתה מתכוון לחלוץ שהבקיע ארבעה שערים בסיבוב הקודם? אני בהחלט יודע מי הוא. העוזר שלי הסביר שמדובר בשחקן צעיר וכשרוני, ואנחנו נדאג לפקוח עליו עין.

    עידכנו אותך על תקרית האינטרנט?
    ממש לא. חבל שדברים כאלה קורים, אני הייתי ממליץ לאוהדים של בית"ר להתרכז בקבוצה שלהם במקום לקלל אותנו.

    באיזה כושר אתם מגיעים למשחק?
    רק לפני שבוע וחצי התחלנו להתאמן, וזה בהחלט לא מצב אידיאלי. למרות שאנחנו בונים על הסיבובים המתקדמים, לשחקנים שלי היתה פגרה רק של שבועיים, ולשחק כבר בראשית יולי זה די עונש.

    תעלה עם ההרכב החזק שלך?
    בהחלט כן. אני מתכוון לשחק עם הכלים הכי חזקים שעומדים לרשותי. פה ושם אתן צ'אנס לשחקנים צעירים, אבל לא כדאי בישראל לבנות על זה. קבוצת המילואים שלנו עלתה השנה לליגת המשנה.

    איך התכונה בליברץ' לקראת המשחק?
    אני שומע שמדברים בעיר על המשחק, ובהחלט יש התעניינות. חובה לזכור שזה גם הצ'אנס הראשון של האוהדים שלנו לראות אותנו בפעולה. למרות שהזיזו את המשחק משעות אחר-הצהריים לשבע בערב, אני מאמין שבין 3,000 ל-5,000 צופים יגיעו למגרש.

    תן הימור.
    אני לא אוהב להתנבא, אבל אני מוכן לומר שנבוא לתקוף כדי לסגור את הסיפור כבר במשחק הראשון.
     
  8. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כל הכבוד שבצ'כיה נותנים עונשים רציניים על הטיית משחקים ולא כמו העונשים המצחיקים
    שניתנים אצלנו.
     
  9. barakrom Member

    הצטרף ב:
    ‏7/10/04
    הודעות:
    3,476
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מחצית מסתיימת ב-1:0 לליברץ
     
  10. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    הנבואה התגשמה,5-1 קליל לצ'כים.
     
  11. barakrom Member

    הצטרף ב:
    ‏7/10/04
    הודעות:
    3,476
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אוחנה אמר שזה היה כמו בוגרים נגד נוער
     
  12. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    תוצאת משחקי הסיבוב השני באינטרטוטו - מפגש 1:

    בודצ'נוסט (סרביה) - דפורטיבו לה קורוניה (ספרד) 3:0

    סנט אטיין (צרפת) - נוישאטל זאמאקס (שוויץ) 1:1

    לוקרן (בלגיה) - יאנג בויז ברן (שוויץ) 4:1

    וולפסבורג (גרמניה) - שטורם גראץ (אוסטריה) 2:2

    טאמפרה יונייטד (פינלנד) - שארלרואה (בלגיה)

    סלובאן ליברץ (צ'כיה) - בית"ר ירושלים (ישראל) 1:5

    לאנס (צרפת) - לך פוזנאן (פולין)

    קלוי (רומניה) - אתלטיק בילבאו (ספרד) 0:1

    סיגמה אולמוץ (צ'כיה) - פוגון (פולין) 0:1

    פאבדה (מקדוניה) - המבורג (גרמניה) 4:2

    אנקרספור (טורקיה) - דובניצה (סלובקיה) 4:0

    קופריניצוה (קרואטיה) - גלוריה ביסטריצה (רומניה) 2:3

    וארטקס (קרואטיה) - אינטר טורקו (פינלנד) 3:4

    גנט (בלגיה) - זלין (צ'כיה) 0:1

    פאפה (הונגריה) - גטבורג (שוודיה)

    דינאבורג (לטביה) - ז'לגיריס וילנה (ליטא)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/7/05
  13. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    עומר, זה לא קלוי אלא קלוז'. ומה תגידו על התוצאה הזו? אומנם אני מניח שבילבאו הגיע למשחק הזה בסגל משני ביותר, אבל עדיין מדובר בסנסציה אדירה, בעיקר בהתחשב בעובדה שקלוז' הם לא מאריות הכדורגל הרומני. נקווה להמשכיות בסאן-ממס http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/cool.Xxx .
     
  14. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    בילבאו הגיעה עם המילואים...
     
  15. שגיא Guest

    נו בספרד הם מן הסתם יעלו עם הרכב יותר חזק כדי למנוע את ההשפלה הזאת. אין מה לדאוג בקשר לזה.