שמינית גמר האלופות: יובה פורחת, צ'לסי מודחת

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י idans10, ‏17/2/15.

  1. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    הדוגמא של צ'ך היא קיצונית, ברור שלהחזיק שני שוערים כמוהו וכמו קורטואה זה לוקסוס. אני חושב שאם משווים את שחקני הסגל שלנו לשחקני הסגל של באיירן, ריאל, ברצלונה ואולי אפילו סיטי אז ניכר שאנחנו עדיין "לא שם".

    זה, אגב, מה שרשמת:
    אני לא מסכים עם זה בכלל. במשחקים שלנו בשנה שעברה מול סיטי היינו עדיפים גם בבית וגם בחוץ (גם אם במשחק החוץ התבבסנו על מתפרצות, היינו עדיפים בהרבה). במשחקי הבית שלנו נגד ארסנל, שנה שעברה והשנה, היינו מצויינים. משחק החוץ שלנו מול ליברפול השנה גם היה טוב. וזה על קצה הלשון, אני בטוח שאני יכול למצוא דוגמאות נוספות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/2/15
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    שורלה לצורך העניין הוא קשר לא רע בכלל, קצת אפור אולי אבל סוס עבודה ויודע לכבוש שערים חשובים. הוא זה שכבש נגד פריז בעונה שעברה את השער הראשון למשל. אני מסכים עם הנקודה שלך אבל סיטי קצת הרחק מהשלוש הדומיננטיות, מה גם שאני חושב שגם עם הסגל הנוכחי ובהתאם לנסיבות(יריבה מכובדת, משחק חוץ) - צ'לסי צריכה לשאוף לשחק יותר טוב. אולי היא מוותרת מראש על ההתקפה בכלל.
    תראה אני מדבר איתך על משחקים נגד קבוצות טובות ואתה נותן כדוגמא את ליברפול של העונה שהיא פח זבל, אז זו השוואה לא נכונה. זה אולי יפגע כאן באגו של כמה מהאנגלופילים - אבל ארסנל ויונייטד ועוד - הן ממש לא שם, לא בטופ. זה לא שאני פוסל את הליגה האנגלית או מתבססת על אירופה בלבד, אבל אתה מבין את הכיוון. השורה התחתונה לדעתי האישית היא שנגד הקבוצות הבינוניות באנגליה בהחלט רואים את צ'לסי דורסת ומנצחת משחקים בקלות לעומת העונה שעברה, באמת משכנעת(זה נכון בעיקר לפתיחת העונה), אבל במשחקים נגד הקבוצות הגדולות יותר לא רואה שינוי, והוא צריך לבוא. העונה שני המשחקים נגד סיטי לא היו מספיק טובים למשל. אין לי בעייה עם התקפות מתפרצות, יש חיים גם מעבר לטיקי-טאקה של בארסה. אפשר לשחק כדורגל טוב גם עם מתפרצות.
     
  3. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    ליברפול השתפרה מאוד מתחילת העונה כך ש״פח זבל״ היא בטח לא, פשוט צריך להמשיך לראות משחקים ולא להתבסס על דעה שכבר לא עדכנית במיוחד. בכל מקרה, הנקודה החשובה יותר היא שצ׳לסי היא באמת הקבוצה היחידה באנגליה שנמצאת היום ברמות הגבוהות ביותר, וזה היה ברור שזה יהיה המצב ברגע שמוריניו חזר לאמן אותה לקדנציה שנייה. כל שאר הגדולות של אנגליה לא נמצאות שם, אבל אני מאמין שלטווח הארוך עם הכסף הגדול שיש בפרמיירליג זה רק עניין של זמן עד שהאנגליות שוב יחזרו לשלוט באירופה.
     
  4. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    הדוגמאות היחידות שיש מהשנה, לפי ההגדרה שלך, הן שני המשחקים נגד סיטי והמשחק מול פסז'.

    משחק הבית שלנו מול סיטי לא היה טוב וקשה לומר אחרת, בעייני שיטת המשחק הייתה מובנת מהסיבה הפשוטה שלא הגענו למפגש הזה בכושר טוב ומוריניו לא רצה לאבד את יתרון 5 הנקודות שלנו עליהם. דווקא במשחק החוץ נגד סיטי היינו מצויינים עד האדום שהם קיבלו, כאשר מאותו רגע משהו נכבה אצל השחקנים ושאננות יתר החזירה את סיטי למשחק (אוסיף גם שהעלייה של למפארד למגרש כנראה עשתה משהו). אני חושב שהתצוגה שלנו במחצית הראשונה אתמול הייתה מאוד, מאוד טובה בהתחשב בנסיבות. במחצית השנייה איבדנו ריכוז וכאשר הם השוו קצת איבדנו את הראש. זה קורה, שמרנו על סדר, השחקנים עבדו קשה מאוד והצלחנו להוציא תיקו, כי זה מה שאנחנו יודעים לעשות במקרים כאלה.

    בקיצור, the jury is still out.

    אני יודע שאנשים מעריכים מאוד את שרלה. אני מחבב אותו ואני עדיין חושב שהוא יכול להשתפר מאוד, אבל אין סיכוי שהוא מתאים, לפחות כרגע, לקבוצת עילית ששואפת לשמור על הכדור ברוב המשחקים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/2/15
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    זה נכון שליברפול השתפרה, אבל אחרי 3/4 עונה היא שיחקה אולי רק פעמיים עם ההרכב החזק שלה(סטארידג', ג'רארד וסטרלינג ביחד, לצורך העניין, וזו אגב אחת הסיבות לכך שהיא בעונה רעה) והיא מדורגת רק במקום השביעי. הנה הטבלה של הליגה הספרדית. מאלגה מדורגת שביעית. מאלגה היא לא ליברפול אבל ליברפול, בטח בגשר - היא ממש לא משחק קשה, זו דעתי. המשחקים נגד סיטי כן מגרדים את ההגדרה הזו ואני מסכים שאין הרבה כאלה, אין מה לעשות, מה גם שצ'לסי קיבלה אולי את שלב הבתים החלש ביותר, שוב.
    צ'לסי לא הגיעה למשחק בכושר טוב אבל סיטי הגיעה עם חלוץ אחד בלבד. ספציפית למשחק אתמול - שוב, זו לא הייתה בושה, לא בונקר כמו 'הפועל יהוד', סתם ויתור על משחק התקפי וחילוף הגנתי מאוד לקראת הסיום. לפריז גם הייתה בעיה, עובדה שדויד לואיז שיחק קשר. עובדה שאתה(אלעד) מסכים איתי שהיה אפשר לנסות לפחות לשחק יותר טוב ואולי לכבוש עוד שער. תיקו בפריז זו לא טרגדיה מן הסתם.
    השורה התחתונה היא שהתוצאה היא סבירה, צ'לסי הייתה יכולה לתת יותר במשחק עצמו ומבחינת הגישה. אני לא פוסל את צ'לסי וברור שהיא חלק מ-'4 הפייבוריטיות', אולי קצת מאחורי ריאל-באיירן-בארסה אבל בכל-זאת. לא אמרתי שאין לה עתיד ורוד. נכון לעכשיו אני לא רואה התקדמות גדולה מידי. אגב, בנוגע למוריניו והנוק-אאוט - ריאל יצאה למינכן ב-11/12 והפסידה 2:1 משער של גומז בדקה ה-90. היא פתחה את המשחק נהדר עם הנעת כדור קטלנית וכמה חצאי מצבים. באיירן הייתה פשוט רעננה יותר באותו משחק היות ולריאל היה שבוע קשה עם קלאסיקו באמצע. מוריניו 'ניסה' לשחק כדורגל והפסיד בגלל שהיריבה גם קבוצה חזקה מאוד לה נותר לתת הכל רק בצ'מפיונס. זו לא הייתה באיירן עם האופי של הטרבל אבל עדיין לא פשוט להתמודד עם רובן וריברי ושות'. אבל מוריניו ניסה. עוד דוגמא מריאל מדריד - הקלאסיקו נגד בארסה בחצי הגמר עונה קודם לכן. זו הייתה בארסה הטובה בהיסטוריה כנראה והניסוי של פפה כקשר אחורי הצליח בגמר הגביע. אז ריאל הגיעה כאנדרדוג, אין מה לעשות. אבל צ'לסי לא קבוצה פחות טובה מפריז. וגם לא מליברפול ב-2004-05 ו-2006-07(אני סתם זוכר משחקים אפורים שצ'לסי כשלה מבחינה התקפית).

    זלאטן בעבר גם לא היה משפיע על משחקים 'רגילים' בליגת האלופות. הוא כבש בנוק-אאוט סוף-סוף בעונה בבארסה, צמד קטלני באימרויות.

    'האנגליות באירופה' זה כבר דיון אחר, אבל אני הייתי מהמר רק על מנצ'סטר יונייטד בגלל הארנק הבלתי-נגמר. משהו במנטאליות של סיטי פשוט מחורבן, הם לא מצליחים להביא מאמן בעל שיעור קומה, קצת סובלים ממזל רע בהגרלות. תסלחו לי שאני פוסל את ארסנל או ליברפול שהשנה הראתה איך לא בונים קבוצה ב-100 מליון יורו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/2/15
  6. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    אפרופו משחקים אפורים - מעניין מה די מטאו מתכנן לנו היום...

    מעבר לכך שאני לא בטוח שיש להם את הסדר והמשמעת הנחוצים לבלום את ריאל גם דרך משחק הגנתי מאוד, אני בכלל לא בטוח שיש להם את הכלים לעקוץ במתפרצות. אני לא מצפה לאיזה משחק גדול, אבל מי יודע.
     
  7. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,593
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    בקשר למשחק של אתמול, לפעמים נדמה לי שפ.ס.ז׳ קבוצה שנבנתה אך ורק לצ׳מפיונס ליג והליגה המקומית תקועה לה כמו עצם בגרון אחרת אי אפשר להסביר את ההבדלים ביכולת שלה במשחקים באירופה לעומת המשחקים בצרפת, כמו-כן האווירה באצטדיון שונה לחלוטין ורק באירופה(ובמשחקים הגדולים בליגה) הפריזאים נהנים מקהל חם בפארק דה פראנס. חוסר העומק בסגל זה תופעה שרואים בכל קבוצת כסף גדול שרוצה הצלחה מיידית, מביאים בעשרות מיליונים 10 תותחים שדוחקים הצידה את שחקני הבית ואת השחקנים המשלימים. בנוגע לתוצאת המשחק אז בפאריס עוד יצטערו מאוד על ההחמצות כי קשה להאמין שהם יצליחו לעלות לרבע אחרי תוצאה כזו בבית ועוד מול קבוצה ביתית כמו צ׳לסי.

    יהיה מעניין לראות את שאלקה היום שוב במשחק בית מול אחת מענקיות אירופה, בפעמיים הקודמות זה נגמר ב11 כדורים ברשת ואני מקווה בשבילם שישמרו על כבוד המועדון עם הופעה מכובדת היום. למרות התקופה הרעה של ריאל זה בקלות יכול ללכת לכיוון חד צדדי אם יובקע שער מהיר לזכות הבלאנקוס.
     
  8. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    אני צוחק על החבר׳ה האלה לא מעט אבל הכתבה של אבי מלר הייתה נחמדה מאוד.

    עריכה: ואז בא בוני והפגין את הליצנות שלו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/2/15
  9. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    אוצ׳ידה לא מצליח למסור לחברי הקבוצה שלו, זה מדהים.

    ריאל במחצית סבירה אבל היא לא הייתה צריכה יותר מהברקה אחת כדי להבקיע. שאלקה לא מצליחה להתמודד עם ההגנה שלה.
     
  10. stenly Member

    הצטרף ב:
    ‏13/2/15
    הודעות:
    13
    לייקים שהתקבלו:
    1
    מין:
    זכר
    [/QUOTE]והיא מדורגת רק במקום השביעי. הנה הטבלה של הליגה הספרדית. מאלגה מדורגת שביעית. מאלגה היא לא ליברפול אבל ליברפול, בטח בגשר - היא ממש לא משחק קשה, זו דעתי. [/QUOTE]

    אם ניסית לעשות איזשהיא השוואה בין הליגה האנגלית לליגה "שכונה וגרעינים ביציע" הספרדית זה פשוט מגוכך .
    זה כמו להשוות בין ה NBA לליגה האדריאטית .

    ויש המון מרכיבים כגון רמת משחק ,אווירה ,קהל ,מזג אוויר (כן ,יש הבדל בין לשחק במזג אוויר אירופאי קלאסי לבין לשחק במזג אוויר ים תיכוני) ,שידורי טלוויזיה (הצילומים בספרד נראים כמו מהליגה המצרית) וכו' .

    בקיצור ,כמו NBA מול הליגה האדריאטית .
     
  11. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    גיבוב של שטויות. הליגה הספרידת מבחינת רמה בשנים האחרונות, עולה על האנגלית. שלא נדבר על הצמרת שהספרדית טובה יותר מהצמרת האנגלית.

    הייתי מביא לך את המאזן של הספרדיות נגד האנגליות בשנים האחרונות, ואולי הייתה מבין כמה אתה קשקשן. אבל גם את זה אתה לא שווה.

    העיקר שהמזג האוויר באנגליה אירופאי קלאסי..
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  12. stenly Member

    הצטרף ב:
    ‏13/2/15
    הודעות:
    13
    לייקים שהתקבלו:
    1
    מין:
    זכר
    לפעמים האמת כואבת ,אין מה לעשות .
    הליגה האנגלית כפי שאמרתי היא ה NBA של הכדורגל האירופאי ,העילית .

    נכון ,הצמרת האנגלית חווה תקופה לא פשוטה אבל זה אחרי שנים שבהם הם היו בטופ של הטופ והיו שנים ש3 קבוצות אנגליות היו מגיעות לחצי גמר האלופות .

    יש קבוצות באנגליה שיותר חשוב להן לקחת את הפרמרליג מאשר את ליגת האלופות וזה אומר הכל .

    ספרד נראית כמו שכונה ,המצלמות שכונה התאורה במגרשים שכונה ,הקהל שכונה ,איפה העידוד והאווירה באנגליה ואיפה השכונתיים שמפצחים גרעינים באמצע המשחק ומדברים על כל דבר חוץ מכדורגל ,כאילו באים לרכילות ולא למגרש .

    אין מה לעשות זה גם עניין של מנטליות והמיקום משפיע ,
    בקלות אפשר לראות איזה חוזה קיבלו בפרמרליג לזכויות שידור ואיזה חוזה יש בליגה הספרדית .

    נוסיף לזה את האי תחרותיות ,מאבק בצמרת שידוע מראש שמוכרע בין אחת ל2 בדרך כלל ולפעמים בין אחת ל3 .
    וכל שאר הליגה מעניינת בערך כמו אליפות העולם בגולות .


    כפי שאמרתי ,מבחינת כל היבט ,הליגה האנגלית היא ה NBA של אירופה ,הספרדית אפילו לא היורוליג ,אולי האדריאטית וגם זה בלחץ.
     
  13. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    סטנלי, אני די נייטראלי בנושא הזה מאחר ושתי הליגות לא מעניינות אותי. אני רק לא הבנתי מה בדיוק היה מגוחך בהשוואה שעשה ראוליטו לבין מה שאתה רשמת - מה הקשר בין ההבדל המקצועי בין הליגות לבין כל המסביב ואת מי מעניין כל המסביב?? גם הליגה הגרמנית בכדורסל משווקת נהדר, אולמות יפים, קהל, זכויות שידור ובשורה התחתונה היא לא שווה הרבה. אני לא נוקט כאן עמדה איזו ליגה טובה יותר כי אני לא באמת חושב שאפשר למדוד את זה (קריטריונים שונים), אבל אם כבר האימרה המגוכחת כאן היתה שלך כשלקחת את כל מה שלא קשור נטו לכדורגל והשוואת ביניהם. אני חושב שהקהל הדרום אמריקאי טוב משל האנגלי עשרות מונים, אז זה אומר שכל הליגות בדרום אמריקה טובות מהליגה האנגלית? די סטית פה מהנושא כשניסית להגיב לראוליטו. ואגב, בינינו, גם הליגה האנגלית די מורכבת מ-2-3 קבוצות כל שנה (ליברפול להוציא את שנה שעברה וארסנל לא ממש נותנות באמת פייט).
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  14. Alta Tensione Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    2,220
    לייקים שהתקבלו:
    918
    stenly

    עחי, שכחת את הקצב.

    */aaarofl
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/2/15
  15. stenly Member

    הצטרף ב:
    ‏13/2/15
    הודעות:
    13
    לייקים שהתקבלו:
    1
    מין:
    זכר
    המגוחך הוא שאתה לא יכול להשוות בין מאלאגה לליברפול ,

    הדעה שלי דומיננטית ורלוונטית ,אולי יכולת הניסוח לא טובה אבל הדברים ברורים ואני אנסה לחדד :

    אני לא מסוגל (וכמוני הרבה) לשבת ולראות משחק בין אספניול לקורדובה אבל אני נהנה מאוד מלראות משחק בין טוטנהם לסוונסי (הכל לדוגמא).

    הליגה הספרדית ,להוציא שני קבוצות בדרך כלל ושלישית שמתחלפת ונופלת לאחר מכן (ולנסיה ,ויאראל ,עכשיו אטלטיקו) הליגה הזו היא פח ותת רמה ,מזכירה את הליגה המצרית .

    נכון ,ברצלונה וריאל מדריד מועדונים גדולים אבל גם באיירן מועדון גדול שמשחק בליגה שלא תואמת את רמתו ,כך גם ריאל ובארסה וזו הטענה כאן בעצם ,לא מדברים על קבוצות מדברים על הליגה על כל מרכיביה כתחרות .
    האוהדים של ריאל מדריד מוכנים לא לקחת אליפות 5 שנים בשביל ליגת האלופות אחד ,האוהדים של ליברפול מעדיפים לא לקחת לעולם את ליגת האלופות בשביל 5 אליפויות באנגליה.

    ההשוואה שעשיתי היא נכונה ועומדת במקום ,יש לך ליגה כמו ה NBA ויש לך ליגה כמו הליגה האדריאטית או היורוליג ,אין זה אומר שאין ביורוליג קבוצות טובות אבל ההבדלים בין הליגות ובין התחרותיות והעניין שיש בהן הוא מהותי וניכר לכל ילד .

    קבוצה כמו טוטנהם או אברטון יכולות להחזיק בסגל שלהם שחקנים שקבוצות הבטן בספרד יכולות רק לחלום עליהם .
    כל הניסיון לטשטש את הענינים האלה הוא שקרי ,כפי שאמרתי ,בספרד בדרך כלל יש שני קבוצות וליגה משעממת מתחת ,לעיתים שלוש קבוצות טובות ועוד 17 עלובות מתחת .

    באנגליה זה לא קורה ,כל נקודה היא יקרה ושווה ,כל משחק הוא חשוב ובלתי צפוי .
    הרמה בליגה האנגלית גבוה בהרבה משל הליגה הספרדית .