תופעת ההשתמטות כראי החברה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Nesta, ‏10/8/07.

  1. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אותם אנשים משכנעים את עצמם שרע להם. הרי בבית ספר לא רע לפעמים? רע, אבל יודעים שחייבים. כשזה מגיע לשירות הצבאי, אז יודעים שיש פתח יציאה, אז משתמשים בו.
    ואני ממש לא אומר שהפעולות שלי הן לגיטימיות וכבר כתבתי שאני עד היום שונא את מה שעשיתי. ולא הצבתי לצבא שום תנאים. הם חקרו את המצב שלי, תוך כדי שביקשו להראות מסמכים רפואיים של כמה נפשות במשפחה שלי ומסמכים כלכליים כדי לאמוד את המצב בבית.
    צרות זה הדבר האחרון שעשיתי, כי ניסיתי לפני כן פעמים רבות לצאת מהמערך הטכני (מסיבות משפחתיות) בצורה יפה הרבה יותר. המפקדים שלי שם ידעו היטב שאני לא רוצה להיות שם, אבל הם אהבו את זה שכל זמן שהייתי שם, הייתי החייל הכי ממושמע בעולם. בגלל זה, אני כנראה החייל הראשון בהסטוריה שהדיחו אותו מהטכנודרום עם חיוך, לחיצת יד ודרך צלחה מכל הלב.
    מה היה קורה אם הייתי נענה בסירוב ונשאר בטכנודרום? הייתי עושה את מה שעשיתי שוב, אבל רק בגלל סיבות משפחתיות. אם אותן לא היו קיימות, היה לי הרבה יותר קל להיות שם.

    מה זאת החשיבה האנוכית הזאת? "למען משפחותיהם, חבריהם וכדומה". נראה לך שעל הגבול הם מחשבנים למי הם שומרים? הם שומרים בשביל כולם, בין היתר, גם בשביל המשתמטים.
    ועם כל הכבוד לאותם אנשים שמאמינים שיתרמו יותר למדינה באם לא ישרתו בצבא, אף אחד לא שואל לדעתם. יש חוק במדינה הזאת שאומר שצריך לשרת 3 שנים למדינה, אז מקיימים את החוק הזה. זה כמו שאני אגיד שאני רואה לנכון לרצוח כמה אנשים, כיוון שבלעדיהם יהיה כאן טוב יותר. אבל אני לא אעשה את זה, כי החוק לא מתיר לי לעשות את זה. אותו דבר לגבי המשתמטים. הם לא יכולים לבחור שלא לעשות צבא, כי החוק בישראל לא מתיר להם את זה.
    ואין כזה דבר "אפס מעש". כל תפקיד הוא חושב, כי כל תפקיד שאדם מסוים יבחר שלא לעשות, מישהו אחר יצטרך לעשות. בסופו של דבר, צריך לעשות את העבודה המסויימת הזו.

    את תופעת העדר לא הבאתי כסיבה ללמה אנשים לא מתגייסים לצבא, הבאתי את זה באופן כללי. אבל אם כבר הזכרת את זה, אז צר לי לחבר אותך למציאות, אך ללא אותם רובוטים לבושים בחאקי, אין לא לי ולא לך זכות קיום במדינה הזאת. אתה מצייר את זה כאילו המשתמט הוא "האדם החושב" והמתגייס הוא בור שהולך אחרי העדר. בפירוש לא. המשתמט הוא עבריין, משום שהוא עובר על חוק. המתגייס הוא אזרח למופת.

    בסופו של עניין, אני לא חושב שהדעה שלי תשתנה בזמן הקרוב. להשתמט מהצבא, זה לירוק לבאר ממנה אתה שותה. זה לא לשרת ארגון שמגן עליך, כדי שתוכל לגור מוגן ככל הניתן במדינתך. אין כפיות טובה גדולה יותר מזו.
     
  2. Hristo Member

    הצטרף ב:
    ‏27/7/06
    הודעות:
    294
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לצערי הרב אני חייב לצאת כי יש ארוחה משפחתית ומיד לאחר מכן ספרטק. הויכוח יימשך לקראת הערב, אך עד אז אולי מישהו יוכל להגדיר לי סוף סוף מיהו אותו משתמט שמדברים עליו? האם אדם שעזב לחו"ל בכדי לא לשרת? האם אדם שהשתחרר מסיבות רפואיות ובחר לא להתנדב? בני הישיבות? האם מדובר בכל בן אדם שיצא דרך הקב"ן כי הוא הוכר ע"י הצבא כלא כשיר לשירות? או שבעצם בן סהר הוא משתמט במידה ויחליט לערוק ולא לחזור יותר?
     
  3. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    כולם... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/cool.Xxx

    יואב, כל אדם - מקרה לחוד.
     
  4. לילך משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    5,156
    לייקים שהתקבלו:
    0
    משתמשט, לדעתי, הוא זה שלא עושה צבא בגלל שהוא דחה תצבא ולא ההפך. יענו כל מי שיצא על 21, לא מי שהוציאו אותו על 21 וכו'.
    ונגע פה מישהו בדיוק בנקודה, בלי ג'ובניקים אין צבא. הלוחמים צריכים אותנו, ואני גאה להגיד אותנו, בדיוק כמו שאנחנו צריכים שהם יגנו עלינו.
     
  5. ראול Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/03
    הודעות:
    4,578
    לייקים שהתקבלו:
    0
    משתמט הוא כל אחד שמזיין את השכל ומנסה לתרץ את העובדה שהוא לא ישרת בצבא בעזרת הגדרות צולעות ודמגוגיה בלירה, דני. כל בן אדם שגר במדינה ומצפה ממנה להגנה\תמורה\יחס, צריך לתת לפחות את המינימום ובאידיאל, את המקסימום ממה שנדרש ממנו. ואל תתנו לי להתחיל על סרבנים................ כמעט גרועים כמו אוהדי אתלטיקו.

    ודני, רק תעיז להתחיל לתרץ השתמטות בעזרת בדיחות על "ארתור הקירגיזי הג'ובניק שנמצא בקרייה יומיים בשבוע ושעתיים בחודש"... make my day... אחרי זה נספר לך על הארתור שבזכותו **** כבר לא מפחדת מהחייל שאיתה בגדוד שאנס אותה; על הארתור שבזכותו לפלוגה * באביבים (ליד לבנון) הגיע אוכל חם בזמן המלחמה בלבנון ועל הארתור שעשה את **** בת ה-14. טוב, לא על האחרונה, אבל לפחות הרבה דוגמאות כמו ה-2 הראשונים.

    ארתור, פיוז........
     
  6. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    מסכים איתך אחי.
    אף אחד לא צריך לעשות צבא, ומצדנו שהעדרים האיראנים והסורים יגיעו לפה.
    אנחנו נראה להם שאנחנו לא כמוהם הולכים אחרי הזרם, רק שאחרי זה קצת בעייתי לא ללכת עם העדר למסגד...

    להגיד שמי שהצבא לא רוצה לא צריך להתגייס זה בדיחה. למה שאני יעשה בלאגן ואחרי זה ילך לעבוד בעבודה רווחית, יהיה בגיל 21 עם תואר, יטייל קצת בחו"ל ובסוף ייפגש עם חבר שלי הקרבי או הג'ובניק, שהחליט להיות ילד טוב, הרוויח משכורת רעב ובסוף מגיע לאותו גיל כמוני עם שום דבר?
    לא לכולם יש מה לעשות בצבא, אבל כמו שחברינו הקרביים גומרים לעצמם את החיים ומסתכנים למעננו (ולא משנה הסיבה הספיציפית למה כל אחד עושה את זה, בסופו של דבר הם שם למעננו) אני ואתה ניתן 3 שנים מהחיים שלך כדי להראות שאתה בדיוק כמוהם.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏11/8/07
  7. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תכלס,כל מי שרוצה סתם ככה להשתמט ולא לעשות צבא,למה שהוא ירוויח בלי סיבה מסויימת
    3 שנים על פני בנאדם שהיה קרבי?למה שהוא יוכל לסיים תואר בזמן שהאחר מסכן את החיים
    שלו,רואה את הבית רק בתמונות והמשתמט בינתיים מקדם את החיים שלו על פני אחד שמגן
    עליו בעצם?למה?
     
  8. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הדיון הזה לא אמור להיות מוסרי. ברגע שפונים למוסריות של האזרחים, אפשר מראש לוותר על המאבק. אני אוהב את המדינה, אבל אכפת לי מעצמי הרבה, הרבה יותר. זו נקודת מבט רווחת.
    רוצים באמת לפתור את בעיית ההשתמטות? צריך להפוך אותה לבלתי-אפשרית. לא לשחרר בן-אדם שברור כי הוא מזייף (ואני מאמין שהקב"נים יודעים לזהות). פשוט מאוד. מהר מאוד התופעה תמוגר כי פתח היציאה הזה נסגר.
    ברור מה הבעייה ברעיון זה - אי שם, ביום מן הימים, ימצא הבן-אדם הדכאוני האמיתי שלא קיבל שחרור וירה לעצמו בראש בעמדת שמירה. That's the price you pay. רוצים לפתור בעייה? הולכים עם הפתרון עד הסוף. כל פשרת ביניים תמשיך את הדיון הזה גם לעשור הבא.
     
  9. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    אני לא חושב שלצבא יש אינטרס שיגיעו אליו חיילים חסרי מוטיבציה, מבלי נכונות לתרום, ורק יעשו את המוות לחיילים האחרים. דוד שלי מסיבות כאלו ואחרות לא מרוצה מהתפקידים השונים שהציעו לו בצבא. למרות התעקשות ופנייה למפקדים לא נעשה דבר, וכעת הוא מגיע בחוסר רצון מוחלט, נעלם למספר ימים וחוזר, מסרב להגיע לקורס ארוך שאליו הוא נשלח וכו'.

    בתור אחד שמתגייס עוד חצי שנה בתור לוחם, אין לי ספק שכל אחד שיכול מבחינה בריאותית צריך להיות בצבא. אך לא במקרה היחידות הבחירות יותר הן התנדבותיות, ויש לא מעט חיילים אשר הצבא משמש להם כמו קייטנה, לא יותר מזה. אז נכון הם משרתים בצבא, אך הצבא מחפש כיצד להעסיק אותם מבלי שבאמת יש לו צורך בכך, הם מגיעים ממורמרים ומבלי נכונות להצליח, אף אחד מהצדדים לא מורווח מכך.
     
  10. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה לא אומר שרק הצבא לא בסדר,גם דוד שלך-הוא צריך לרצות להשתלב בצבא כמו שהצבא
    רוצה שהוא יתשלב אצלו,אחרי הכל לשניהם יש אותה המטרה בכלליות.
     
  11. Legolas Member

    הצטרף ב:
    ‏30/9/05
    הודעות:
    1,433
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שהשאלה המתבקשת כאן היא "האם האנשים מבינים שהצבא יכול לתרום להם יותר מאשר להרוס להם?"

    אני מודה אני הולך להתגייס לצבא וליחידה קרבית ולא בגלל שאני בא בגישה מטומטמת"אני רמבו,אני הולך להרוג ערבים" לא כי אני יודע שהצבא ישנה אותי,יבגר אותי,יתן לי להסתכל על הדברים בצורה אחרת בהירה יותר,צלולה יותר ויותר יתרום לי,יכלתי ללכת עכשיו לעבוד באיזה חנות מחשבים בתור מתקן מחשבים ולהרוויח 23 שקל לשעה במשך שלוש שנים,במקום לעשות צבא וגם תוך כדי להשלים פיכסמוטרי וללכת לאונבריסטה, אבל אני מעדיף ללכת לצבא כי אני יודע שלעבוד אני אוכל כל החיים שלי,אבל חוויה שתשנה את האופי שלי מהקצה לקצה לא תיהיה לי עוד פעם בחיים.
     
  12. Riki Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/05
    הודעות:
    5,747
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא יכולה לשפוט אחרים, אני יכולה רק להעיד על עצמי שעקב סיבות בריאותיות צה''ל החליט לוותר עליי. פניתי אומנם ללימודים ואני הולכת לסיים תואר שני בגיל 23, אבל תמיד הרגשתי פספוס שכל החברים שלי התגיסו ואני לא, העובדה שלא הלכתי ותרמתי, הרסה לי הרבה בפן האישי.
    גם היום, בראיון עבודה או סתם בשיחת חולין בקמפוס יש אנשים שמרימים גבה על העובדה שאני מדברת בצורה כזאת פטריותית ולא התגייסתי.
    אני חושבת שצה''ל מתפשר יותר מידי, אני מבחינתי בגישה צריך ומוכרח להיות ביד חזקה יותר בהשגת פטור. אני אומנם הצלחתי להסתיר לזמן מה את בעיית הלב שלי, אבל אחרי זה ניפו אותי מכל מה שקשור לצבא.
    אני מכירה הרבה אנשים שהעבירו שירות מדהים וכאלה שאכלו מרורים, ומהבחינה הזאת יש מצב שאפשר להבין חוסר התלהבות של אנשים בקבלת תפקידים שהם לא מעוניינים בהם, אבל צה''ל נותן לך תפקיד על סמך הצרכים שלו ולא להפך, זאת המדינה שלי ושלכם, כמו שאתם רוצים להנות ממנה ולקבל את כל הזכויות אתם צריכים לעשות אותו הדבר ולתרום בחזרה, זה בסך הכול נוסחה פשוט.
    אני גם לא מבינה כאלה שטוענים שצה''ל דופק להם את הלימודים, רוב החברה בכיתה שלי התגיסו ונפשית באו מוכנים יותר ללימודים בבגרות ובטחון. אתם רוצים להגיד לי שלהתחיל ללמוד בגיל 22 הורס במשהו ?
    וצה''ל זה לא להתגייס לשטחים בלבד, יש אנשים שהם אומנם ג'ובניקים אבל כל תפקיד במערכת הוא קריטי, ויש כאלה שלומדים באוניברסיטה הפתוחה במקביל ויודעים לתעל את החיים שלהם בצורה יותר טובה.
    זה סתם תירוץ זול לכאלה שלשים פס יותר נוח להם, ועל כן חבל.
     
  13. mrwhat Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/07
    הודעות:
    741
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה זה פה קייטנה?
    בן דוד שלך צריך לקחת את עצמו בידיים ,ושיפסיק לחשוב שהכל מגיע לו. זה שהוא לא רוצה להתגייס לאן שנותנים לו לא אומר שהוא צריך לעשות שכונה. אין מה לעשות צבא זה לא קייטנה ,וצריך להקשיב לצבא אם לא הוא ימצא את עצמו בכלא.
     
  14. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    שוב, אני לא אומר שבן דוד שלי בסדר ורחוק מאוד מזה, וגם אני בכל הזדמנות אומר לו זאת. אך לנוכח העובדה שמספר המתגייסים לא עולה מרגע לרגע, הצבא בהחלט יכול להתאמץ קצת יותר, כי האינטרנט המשותף של שני הצדדיים הוא שהחיילים ייתגייסו וייתרמו כמה שיותר. התוצאה הסופית היא שהצבא לא מרוצה מהתפקוד שלו, הוא מאוכזב בכל פעם שהוא הולך לצבא, ושני הצדדים נפגעים. נכון, הצבא פועל קודם כל על פי צרכיו ורק לאחר מכן חושב על טובת החייל, אך לא פעם במיוחד אלו שכבר התגייסו יוכלו להעיד כי הצבא במקרים לא מעטים פשוט אטום.
     
  15. mrwhat Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/07
    הודעות:
    741
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נכון , לפעמים הצבא יכול להיות אטום , וישנם המון אנשים שלא מרוצים מהצבא ולהפך , אבל אסור לוותר! תמיד להלחם על רצונך וברוב הפעמים זה עובד.