תחלואי הכדורגל הישראלי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י בית"רי מלידה, ‏10/11/09.

  1. gustavo_broccoli Member

    הצטרף ב:
    ‏27/7/08
    הודעות:
    242
    לייקים שהתקבלו:
    0
  2. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא מפתיע אותי במקרה שלו,אני זוכר שהייתה לו איזשהי תקרית פעם שהוא איים על אוהד או אפילו תקף אוהד.

    גוסטבו ברוקולי,אתה צודק,בגלל אבארבנל באמת פתח תקווה היא עיר הפשע והרשע.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/12/09
  3. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הכל מתחיל ונגמר בקהל הצופים.

    איך אפשר להסביר שבשנות ה-90 הכדורגל כאן היה מעניין?
    מחירי הכרטיסים לכל המשחקים היו עוד בגדר סבירים, משחק
    אחד בלבד בערוץ פתוח היה משודר בשעת אחה"צ, כאשר באותו זמן משוחקים כל
    משחקי המחזור, בהם ניתן היה להתעדכן דרך הרדיו ואת כל התקצירים ניתן היה
    לראות כבר במוצ"ש בערוץ הפתוח.

    כיום צריך לשלם, לשלם ועוד קצת לשלם. בין אם זה לראות את משחקי המחזור,
    לצפות בתקצירים או ללכת למגרש עצמו.

    רמת המתקנים משפיעה אך לא קובעת, עובדה שלצ'מפיונס ניתן להביא 40 אלף
    איש, מה שאומר שכשאשר יש עניין הקהל מגיע. אני בטוח גם, שאם היה מאבק
    אליפות צמוד כמו ב-2003 בין כל הגדולות, הקהל היה נוהר למגרשים.

    לוזון לא מבין שהמסחריות פוגעת במוצר וחבל מאוד.
    אפשר לערוך סקר שוק, לחלק שאלונים במגרשים לקהל במהלך העונה, לבדוק
    אם הקהל מעדיף משחקים בערב, מה לדעת הקהל ימשוך צופים, דעתו על מחירי
    כרטיסים,לשאול על כמות הזרים,שידורים וכו..



     
  4. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,627
    לייקים שהתקבלו:
    9,788
    ב02/03 אמנם התל-אביביות ומכבי חיפה הביאו למגרשים רבבות ומילאו גם איצטדיוני חוץ אבל כל השאר הליגה הייתה משעממת אש, אנשים הלכו לים כבר במרץ וגם לא היו מאבקי תחתית.
     
  5. ארסנל ונגר Member

    הצטרף ב:
    ‏5/11/08
    הודעות:
    913
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין כבר נשמה בכדורגל וזו הסיבה לירידה במספר האוהדים.
    אז נכון, גם בליגות הכי בכירות באירופה לא נותר הרבה מהמילה נשמה, אבל שם הכסף מחפה על זה איכשהו.
    בעבר היו ילדים קטנים מסתובבים עם חולצות של אוחנה, אבוקסיס או אבי נמני. היום? "אבא תקנה לי חולצה של מסי".
    כשהייתי בן 12 והייתי הולך למשחקי בית"ר ויושב ביציע, רוב רובו של הקהל היה מבוגר, היום כולם ילדים/נוער, ההבדל בתחושה הוא עצום, תם עידן הנשמה בכדורגל הישראלי, (עיין ערך אלון חרזי) ואין לו את הכסף לרכוש את האיכויות שיש באירופה.
     
  6. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
  7. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גם כשאני הייתי צעיר יותר היו הרבה יותר מבוגרים מאשר היום. הבעיה היא שהחיים באופן כללי הפכו למסוכנים יותר, וכשיש סיכון והמתקנים במצב רע והמשטרה מכה בלי חשבון כל מי שעומד בדרכה מגיעים פחות ילדים למגרשים. אבל העיקר שאבי לוזון נבחר לעוד קדנציה.
     
  8. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,799
    לייקים שהתקבלו:
    5,898
    ערן, בבקשה אל תאשים את המשטרה כי מבחינתי אלה שמבריחים משפחות הם קודם כל ה'אוהדים' בעצמם. האלימות המילולית והפיזית מצד האוהדים הוא הגורם הראשון להבחרת משפחות, אני לא פוסל שהמשטרה מרביצה לעתים גם לחפים מפשע, אבל שאל את עצמך למה במהלך כל השנים לא היו מהומות בכל מיני פסטיבלים. שם מגיעים לפעמים פי כמה יותר שוטרים ושום דבר קורה. בארץ כבר התקיימו הופעות ענק עם אמנים גדולים, אבל אני לא זוכר למעט בעיות בערד ונדמה לי פעם בצמח בעיות רציניות. החבר'ה שקוראים לעצמם 'אוהדים' צריכים למצוא פתרון אחר לתסכול היומיומי שלהם.

    המתקנים בהחלט לא מעודדים דברים חיוביים והגיע הזמן שלוזון גם יתחיל להזיז את התחת בעניין הזה. מתוך הרשימה אהבתי בעיקר את הסעיפים 3, 4, 6 (למרות שיש כמה דברים שאני לא מסכים איתם), 9 ו-10.

    אני בהחלט תומך שההתאחדות תחפש דרכים למצוא את האוהד הרציני, אבל צריך להזהר עם איזה אוהדים אתה יוצר קשר. אני לא רוצה להגיע למצב שחוליגנים ישלטו על הנעשה בשטח, האם זה אפשרי?
    מצויין שההתאחדות צריכה לקדם עניינים חברתיים ואני לא מדבר על פוליטיקה. גלעד שליט חשוב לכולנו, אבל אין צורך שקבוצה אחת עושה רושם כאילו היא המובילה בעניין הזה. מי שיתעסק בזה יתעסק בזה, הכדורגל צריך קודם כל לטפל בעניינים כמו מחלות, עוני ואלימות בחברה הישראלית. למה לא להתחיל קמפיין בעד המודעות של מחלות? אוריאל דיסקל מביא דוגמא מצויינת עם סכרת נעורים (אבי ז"ל נפטר מזה), אבל גם סרטן היא אופצייה רצינית ביותר. רוצים למשוך נשים למגרשים? אולי קמפיין רציני שיעזור להביא תודעה לסרטן השד.

    בסופו של דבר אני מרגיש שכל הדברים האלה לא מזיזים לאדון שנבחר לקדנצייה נוספת. אם לוזון נבחר לוועד המנהל של אופ"א אז יש כנראה משהו שאני לא רואה בו אז הגיע הזמן שיזיז את התחת בארץ!
     
  9. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    שי, אתה טועה קודם כל לדעתי.

    1. הגורם שמבריח משפחות מספר 1 ואנשים בפרט זה קודם כל המחירים. קהל הצרכנים של הכדורגל הוא לא מהעשירון העליון, אלא מרכז את רוב רובו של העם. כיום כשאדם לבד רוצה ללכת למשחק כדורגל המחירים נעים בין 70-100 שקל למבוגר ובין 30-50 לנער. בואו נתחיל קודם כל בעובדה הפשוטה שכל עוד אין מחירים אחידים למשחקי הליגה ולא משנה מי משחק בהן אוהד לא יכול לדעת פחות או יותר כמה הוא מקצה. בוא ניקח לדוגמא את הכדורסל: כרטיס מבוגר לכל משחק בליגה ולא משנה אם זה ברק נתניה נגד בני השרון או הפועל ירושלים נגד מכבי ת"א עולה 70 שקלים למבוגר ו-30 שקלים לנוער. בכדורגל אין כזה דבר. כשהקבוצה מצליחה בדרך כלל כרטיס יעלה לך 100-90 שקל וכשקבוצה בזבל כרטיס יעלה לףך בדרך כלל 40-50, אי אפשר ככה. בוא נגיד את זה שגם עבור מי שקונה מנוי בתחילת עונה ב-1000 שקל הדבר לא פייר. בוא נמשיך עם זה שלדעתי הכדורגל שווה פחות מ-70 שקל ולעניות דעתי כרטיס צריך להיות 30 שקל לנוער/חיילים/סטודנטים ו-60 למבוגר בכל המשחקים אם זה הפועל עכו נגד רמת גן או מכבי ת"א נגד הפועל ת"א. למה? כי קודם כל המוצר יהיה שווה, אנשים יבינו שהם לא צריכים להוציא חודש של משכורת בשביל משחק. גם קבוצות קטנות יוכלו להרוויח כי אז הם לא יצטרכו לדפוק מחירים כי באה קבוצה גדולה.

    2. נגזרת מזה ישנה את בעיית השיטור. לא יכול להיות שמפקד תחנה בא ואומר לקבוצה תשמעו אני צריך 300 שוטרים ו-100 מאבטחים, למה? כמעט בשום משחק בארץ אין בעיות של אוהדים אפילו במשחקים הגדולים. רוב הבעיות הן במגרשים נקודתיים: באר שבע (כל קבוצה שמגיעה לשם מותקפת) טדי (במשחקים נגד הפועל, מכבי, חיפה וסכנין) ואולי בקרית אליעזר במשחקים גדולים פה בין מכבי חיפה לשאר הקהלים. אני בכל אופן לא זוכר כבר שנים ששמעתי על מקרה כלשהו בבלומפילד, ואני מדבר על מקרה רציני, לא על מקרה שוואלה 2 אוהדים הולכים ואז אוהד אחר מתקיף אותם כשהם יודעים שהם נמצאים בשטח שבו נמצא רוב לאוהדי הקבוצה היריבה כי זה טיפשי וזה באשמת האוהדים בלבד. עכשיו למה זה נגזרת, בגלל שבגלל הדרישות של המשטרה, בעלי הקבוצות יגיד'ו אנחנו צריכים לכסות את הוצאות השיטור. עכשיו יש לזה 2 דברים אפשריים: א. להוציא את השיטור מתוך המגרשים, זאת אומרת שבפנים יהיו סדרנים, דבר שהוא די הגיוני כי זה יפתור הרבה בעיות וגם העלות שלהם תהיה זולה, והשוטרים ישארו מחוץ למגרשים ואז הם באמת יתעסקו באלימות אם תהיה כזאת או יותר נכון, הם אל יעשו כלום יעבירו 3 שעות בשקט וילכו הביתה. ב. יקבעו גבולות מסוימים למשחקים מסוימים בהם כמות השוטרים נתונה כך שלמשחק בין סכנין למכבי גם אם נמצא בקרית שמונה אם יש התפרעויות בינה ובין נצרת הן לא יעשו שכונה וידרשו 700 איש ו-16 אמבולנסים.

    3. הבעיה השלישית היא העובדה שאין מתקנים נורמלים. זה יכול אולי להיכנס ביחד עם הסעיף הראשון, אם אני מסתכל היום על הליגה, איזה מתקנים נורמלים באמת יש לנו? יש 2. אחד נקרא בלומפילד, השני נקרא טדי. זהו. קרית אליעזר זה מתקן מביש ומבזה ולא משנה איפה אתה יושב אם זה ב-ג' או מאחורה. איצטדיון רמת גן הוא מחליא. הקופסא כבר מזמן צריכה להיות הרוסה, וכמוה עוד לא מעט מגרשים. אפשר להכניס אל בלומפילד וטדי את המגרש בסכנין רק בגלל שהוא די חדיש, אבל שוב אולי מבפנים הוא בסדר אבל מבחינת הבחוץ זה בעיה שצריך לפתור. עכשיו מה צופן לנו העתיד? בינתיים לפי מה שנראה מגרש בנתניה נראה עוד שנתיים, בפ"ת זה יפתור לנו בעיה של שתי קבוצות וייתנו לנו מגרש מודרני בשנה הבאה ובחיפה במקרה הטוב יהיה עוד 4 שנים. גם בעכו יהיה פיתרון עם מגרש חדש אבל חוץ מזה, מה יש לנו? לאשדוד יהיה מגרש חדש? לא, אבל הגיע הזמן שמישהו ירים את הכפפה ויבנה כי באשדוד לא חסר מקום. המגרש בעילוט, הגיע הזמן שיעבור שיפוץ ויורדו ממנו חצי מהגדרות ביציעים ויבנה יציע שני שיפתור בעיות של חציצה. הפועל רמת גן ווינטר זה שילוב רע ובכלל וינטר אחד המגרשים הגרועים שיש. להפועל רעננה אין מגרש ראוי ווסרמיל כולנו יודעים מה הוא, מחצבה לזריקת אבנים על אוהדי קבוצות אורחות ומקום השתנה ציבורי. ואם נרד ליגה המצב לא יותר טוב.

    4. הניהול של הכדורגל והשיווק. כשהכדורגל מנוהל כל כך רע ואין דברים אחרים שיכולים לחפות על זה אז מה הפלא שהוא נמצא בצניחה חופשית והכדורסל למרות פרשת פנאן נמצא במגמת עלייה מתמדת? אין מנהלת ליגה, כל העניין עם הטלויזיה והזכויות שידור וכל היוצא בזה זה שכונה אחת גדולה, ההתאחדות זה אסופה של כלום ושום דבר והאוהד הוא אפס מאופס.
     
  10. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    הכדורסל לא במגמת עליה, הוא סתם עושה רוח של כזה.
    בכדורגל לא הגענו למצב של קבוצות שבמשך שנים לא מסוגלות לעלות ליגה.

    נראה שלא איכפת לאף אחד בהתאחדות מהמצב, אני לא יודע מה הם חושבים לעצמם אבל כנראה שלסוע לקוקטיילים של אופ"א יותר חשוב מלהציל את המוצר שלהם. לכדורגל בארץ קורה נזק בלתי הפיך, אוהדים שנמאס להם לא בטוח שיחזרו לראות, צריך למשוך קהל חדש בתהליך.
    מה עושים במקום? ה' יודע.
    מה שאני יודע זה שכשאתה הולך לקולנוע אתה משלם 40 ש"ח בשביל כסא נוח, מזגן, ומקומות מסומנים ושלא נדבר על איכות המוצר. למה בכדורגל המחיר צריך להיות הרבה יותר גבוה כשהתנאים הרבה יותר גרועים.
    הבעיה היא שעד שלוזון יסיים את הקדנציה החדשה הכדורגל יכול להיות שיהיה במצב בלתי הפיך.
     
  11. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,627
    לייקים שהתקבלו:
    9,788
    איך עדיין לא הזכירו את זה בכותרת גדולה אבל אבי לוזון נבחר לעוד 4 פאקינג שנים כיו"ר ההתאחדות לכדורגל...איכס.
    האפסון הזה הבטיח שאם הנבחרת לא עולה הוא מתפטר אבל הוא אפס מאופס חסר עמוד שדרה שיודע לעשות רק רוח, אבי רצון של העסקנים.

    בדיוק, אבל זאת הבעיה של הכדורגל ונקודת הזכות מבין הבודדות של הכדורסל - השיווק.
    תראה איך ערוץ הספורט משקיע בליגת הכדורסל מכל הבחינות וגם בעיתונים ובאתרים השונים אף אחד לא מעז לרדת על הכדורסל כמו על הכדורגל בעוד שבעשור האחרון בישראל היו לנו בממוצע שבעה-עשרה כתבות ביום על כמה הכדורגל שלנו חרא ואחר כך מתפלאים למה אין קהל.
     
  12. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    10,002
    לייקים שהתקבלו:
    1,369
    מעצם העובדה שאני בטוח שזה לא הפתיע אף אחד, היה צפוי כמו העובדה שלא עלינו/נעלה למונדיאל.
     
  13. ישראל היום Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/10
    הודעות:
    144
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אבי לוזון נבחר ל 4 שנים? הצחקתם אותי: הוא יהיה שם עד יומו האחרון. כסף הוא כבר עשה ועושה בבנק בו הוא עובד, וההתאחדות זה בשביל הכבוד והאגו. אם הוא יעזוב, אז זה יהיה לתפקיד נשיא המדינה, ואז הוא יוחלף ע"י שני הטאלנטים הענקיים, שטרן חלובה, ו....עמוס לוזון.אל תשאלו מי ייבחר למאמן הנבחרת. http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx

    אבל הציבור מטומטם, ולכן הציבור ישלם.
     
  14. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא האשמתי את המשטרה, ציינתי את אלימות המשטרה בין היתר. ציינתי גם שהחיים הפכו למסוכנים יותר בארץ. די ברור שמדובר באזרחים שגורמים לכך. גם אני הגעתי למשחקים בעבר. ראיתי את יחס המשטרה, את הזלזול המובנה כלפי כל מי שהוא אוהד כדורגל, את השפה הגסה, את הדחיפות הברוטליות של האוהדים בכניסות לשערים. לפעמים היה לי נדמה שהשוטרים פשוט מחפשים עם מי לריב בידיעה שמה שלא יהיה הם את המכות שלהם והגסויות שלהם ישחררו.

    עומר, אם רק היתה תמורה לכרטיס גם שמונים ש"ח לא היו בשמיים. אם היו פה אצטדיונים טובים, גישה נוחה (ולא, אין גישה נוחה לבלומפילד, הוא תקוע באמצע אזור מוסכים בלי מספיק חניה ובלי תחבורה ציבורית מניחה את הדעת). בגרמניה הכדורגל אמנם זול יותר מבמרבית אירופה אבל לא זול כל כך. כרטיס ממוצע עשוי להגיע למאה עשרים ש"ח. אבל אתה מגיע ברכבת עד לפתח האצטדיון, יושב על כסאות מתקפלים ונוחים, נהנה מכניסה קלה פנימה, השירותים תמיד נקיים, מסכי ענק משדרים נתונים ושידורים חוזרים של השערים כל העת ואין משטרה בתוך האצטדיון. אה, כן, והכדורגל אחלה. כשלאונרד כהן מגיע לארץ אנשים משלמים בלי לחשוב פעמיים מאות ואלפי שקלים לכרטיס. אם תיתן לאנשים את הדרישות המינימליות הם יבואו גם בשבעים שקל לכרטיס. עד עתה אין אף דרישה מינימלית, האצטדיונים הם חרפה ולקבוצות לא אכפת בגרוש מהאוהדים.
     
  15. ישראל היום Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/10
    הודעות:
    144
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כל המסביב ( משטרה, מחיר הכרטיסים, המתקנים ) זה סתם תירוצים, שהרי פעם הכל היה הרבה יותר גרוע.

    הסיבה היא רמת הכדורגל. גם להצגה גרועה או זמר סוג ז' אף אחד לא יילך.

    בטענות יש לבוא ליו"ר ההתאחדות עד 2050, מר אברהם לוזון.