תקשורת או תשקורת?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Gass12, ‏25/11/16.

  1. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    אני חושב שלבוא ולהלחם על התנגחות אישית כשאתה האדם החזק בעולם זו ילדותיות.

    יש לך כל כך הרבה בעיות בעולם, וכל מה שאתה בוחר להתעסק בו זה הדבר הזה. מילא הוא היה מפסיד ואז היה יוצא למסע הכפשה, סבבה. ובמהלך הבחירות הוא שיחק עם זה, מילא. אבל הוא ניצח והוא פשוט לא מפסיק להתייחס לכלי התקשורת, שהרי עצם ניצחונו זו "האמת בפרצוף" שלהם. אותו כנ"ל לגבי ביבי.

    והאזרחים, כשהם רואים את המנהיגים שלהם מתנהגים כמו ילדים, מה הם יעשו? ילכו כמו עדר.

    הבעיה היא שדרך כל צעקות הFAKE NEWS האלה, המנהיגים מכסים ויכסו על כשלים אמיתיים שהם עשו או דברים אמיתיים שקרו ומבטלים את זה בהינף יד.

    אגב, תזכיר לי מה היה ה"פייק ניוז" בסיפור עם הכתב בעל המוגבלות? כי אני זוכר שראיתי חיקוי שלו עם הידיים לגביו.
     
  2. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    ההבדל הגדול אני חושב הוא שהתקשורת מנסה לשחק אותה כגוף מנותק, בלתי תלוי ואובייקטיבי לחלוטין שאסור לבקר אותה עד לרמה שהם גורמים לאנשים לחשוב שהמונח FAKE NEWS זאת הסתה.
    מסכים איתך לחלוטין לגבי השורה התחתונה של הדברים שלך וזאת בדיוק הסיבה למה צריך לקחת כמעט כל דבר בתקשורת הממוסדת בערבון מוגבל ולהטיל בו ספק.



    Nave,
    יכול להיות שטראמפ מגזים, אולי. זאת לא הנקודה. הנקודה היא שהתקשורת, במקום להיות גוף אובייקטיבי שמעביר את האמת לציבור, בוחר לקדם חדשות שמקדמות את האידאולוגיה שלו, אם טראמפ לדוגמא היה עושה את מה שאתה אומר ולא מגיב בזמן אמת - הוא היה מפסיד.
    זה לא יכול להיות מסע הכפשה אם זה נכון - זה כמו שאני אגיד שאתה יוצא נגדי למסע הכפשה כשאני מפזר לכל עבר שמועות שאתה אנס, רוצח ויש לך זנב ורוד ואגיד שאתה יוצא למסע הכפשה נגדי כי אתה קורא לי שקרן.

    טראמפ הוא נשיא ארה"ב, לא נשיא העולם. אפשר להגיד שהוא לא עושה משהו טוב, אפשר להגיד שהוא טועה, פזיז, וכו אבל להגיד שכל מה שהוא עושה מאז שהוא נכנס לתפקיד זה להתעסק בזה זה בדיוק הFAKE NEWS עליו הוא מדבר - זה פשוט לא נכון.
    הבעיה עם כל הצעקות האלה זה שהתקשורת נותנת תחמושת לפוליטיקאים והחכמים יודעים לנצל אותם.


    לגבי הפייק ניוז עם הכתב בעל המוגבלות:
    תראה את זה קודם :
    ואז את זה:
     
    Nave אוהב/ת את זה.
  3. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,490
    לייקים שהתקבלו:
    2,243
    אני לא קונה את הפרשנות בשקל של טראמפ בהקשר של הכתב. הסרטון ממש לא משכנע.

    מן הסתם יש שקרים בתקשורת, אבל האחרון שיכול להתלונן על זה הוא טראמפ. הבנאדם יצר הגדרה חדשה למונח אמת.

    חוץ מזה, בלי התקשורת הוא בחיים לא היה מנצח, אם הם לא היו נותנים לו במה כזאת גדולה מאז שהכריז על מועמדותו ומשדרים כל נפיחה או אמירה פרובוקטיבית שלו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/2/17
    gilad16 ו-Mamadu אוהבים את זה.
  4. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    לא יודע אם זאת הפרשנות של טראמפ או לא, לי זאת נראה פשוט הדרך הרגילה שלו לגחך אנשים אחרים ולדעתי זה נראה די בבירור מהסרטונים האלה.

    אני אוהב את הנבואות האלה שבלי כך וכך הוא לא היה מנצח, אני בספק אם ניבאת לפני זה שזה יביא לנצחונו. בינתיים הוא הכה את כל התחזיות והפרשנים בשקל וניצח. התקשורת ניפחה כל דבר שהיה קשור אליו ולפעמים עיוותה זאת לרעה בדיוק כמו שהיא ניפחה כל דבר שהיה קשור לקלינטון אבל הסתירה לפעמים דברים שהיו לרעתה.

    בכל מקרה, הFAKE NEWS היא תופעה רחבה בהרבה מטראמפ או ביבי (סתם לצורך הדוגמא : תבדוק כמה אנשים בפורום/חברים שלך מאמינים שביבי אמר שהוא ראה את הבריטים או שהוא הלך אחרי ארון הקבורה של רבין מאותה הפגנה) וזה שהם מנצלים את זה בציניות ובחכמה לא מורידה מהזוועה של הדבר הזה.
     
  5. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,490
    לייקים שהתקבלו:
    2,243
    אין דבר כזה פרסום רע, אם לא מפסיקים לדבר עליך או לשדר אותך, אתה קיים. יהיו ממך הרבה סולדים אבל גם הרבה תומכים. הבייס העיקרי של תומכיו הם בכלל צופי פוקס ניוז.

    טראמפ קיבל סיקור תקשורתי חסר תקדים שנאמד בכמה מיליארדי דולרים. מעולם לא היה בנאדם בהיסטוריה של התקשורת שקיבל חשיפה תקשורתית כזאת. הבנאדם לא העיפרון הכי מחודד בקלמר (להלן בורותו הרבה ואוצר המילים הדל), אבל בתקשורת הוא מבין, וברגע שניתנה לו במה כל כך רחבה להגיד מה שהוא רוצה, הוא ניצל את זה, ובין היתר הצליח להטמיע את המושג "פייק ניוז" וליצור לו הגדרה שמשרתת אותו בעיניו תומכיו: טראמפ הוא איש אמת ועשייה - התקשורת משקרת.

    ההתנהגות של טראמפ היא בהחלט אותנטית. הוא לא מפחד לאלתר, לדבר על כמה הוא נפלא וחכם וגאון, ולתקוף בשפה ובהתנהגות בוטה יריבים פוליטים ואת כל מי שמעז שמבקר אותו. סביר להניח שזה קסם להרבה אנשים שנמאס להם מהפוליטיקאים המצויים והצפויים שמתנהגים כמו רובוטים.

    אבל בכל הקשור לתוכן, הבנאדם לא מפסיק לדבר שטויות, משקר בלי סוף, ומביא נתונים ו"עובדות אלטרנטיביות" ממקורות מפוקפקים כמו ברייטבארט, ציוצים בטוויטר או קונספירטורים הזויים כדוגמת אלכס ג'ונס שמתאימים להשקפת העולם שלו. נכון שסי אן אן צבועים ומוטים פוליטית ועושים לו אובר קיל, אבל את מרבית הביקורת כלפיו הוא הרוויח ביושר.

    ואת מי זכייתו בבחירות משרתת יותר מכל? את פוטין.
     
  6. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    לא ראיתי אף אחד כאן מנסה לטעון אחרת לגבי זה שיש לו נטייה לא לשלוט במה שהוא אומר, לגבי הדרך שלו וכו'. האם התקשורת מעוותת לכיוונים שנכון לה? זה קורה תמיד. גם שם יש הרבה דעות ואין לי בעיה לקבל דעה. העניין הוא שנחוץ במגוון דעות וכאן דווקא זה לא היה נראה הוגן בארה"ב, יותר הרגיש כמו ממש התגייסות נגדו. בגלל אותה התגייסות אגב הוא גם מקבל חשיפה כזו גדולה. הם בעצם משרתים אותו בכך שמנסים להתנגח בו כל הזמן. אולי כדאי להם להפסיק ואז הכל יתאזן... זה הם כמובן לא מסוגלים לעשות, אז החשיפה תשאר. זה מה יש.

    לגבי שזה משרת את פוטין אני לא אתייחס בכלל. עוד לא ראינו שום צעדים גדולים במדיניות החוץ כדי לשפוט מה הוא הולך לעשות. אני גם לא בטוח שהמשך המדיניות התקיפה נגד רוסיה והחזרת המלחמה הקרה שאובמה בנה הוא הדבר הכי נכון. אולי שיתוף פעולה יכול להניב יותר פירות להרבה יותר גורמים. אולי, צריך לראות בכלל אילו אופציות בכלל קיימות כדי לשנות את העובדות בשטח. מבחינתי הכל פתוח כאן. אובמה בטח שלא השיג הצלחות בחזית הזאת, אז נחכה ונראה. זה לא מוקדם לסכם, אלא כמעט חצוף לסכם אחרי כהונה של חודש.
     
    Gass12 ו-FelaKaT אוהבים את זה.
  7. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,490
    לייקים שהתקבלו:
    2,243
    אני לא מסכם כלום, אבל חודש בתפקיד וההתנהלות שלו נראית כמו פיאסקו. אם ימשיך ככה, אני כלל לא בטוח שהוא לא יודח ע"י חברי המפלגה שמטעמה הוא נבחר (כי הדמוקרטים לבד לא יכולים להפיל אותו).

    פוטין ורוסיה פעלו לכך שטראמפ ייבחר, לא בטוח שבגלל זה הוא נבחר, אבל בהתחשב בסיפור עם פלין, הדו"ח בנושא, ואין ספור ההצהרות של טראמפ בכל הקשור לרוסיה ולפוטין, יש על מה להסתמך.

    חוץ מזה בואו לא ניתמם, באמצעי תקשורת מהצד השני של המפה יש הטייה לא פחות. לא בכדי טראמפ צורך אובססיבי של פוקס ניוז ושל ברייטברט, שם הוא שומע את מה שהוא רוצה לשמוע בכל אמצעי התקשורת.
    כשהוא אומר ש"התקשורת היא אויבת העם", הוא למעשה אומר "התקשורת שמבקרת אותי היא אויבת שלי ולכן היא גם אויבת שלכם", כשהוא אומר שהבחירות הם rigged ואחרי שהוא זכה שהיו זיופים בבחירות של אנשים מתים או וואטאבר ביותר מ-3 מיליון ובעיקר בקליפורניה, רק כי הוא לא מוכן לקבל את העובדה שהוא הפסיד בpopular vote, הוא למעשה מערער על הדמוקרטיה האמריקאית, שזה בדיוק מה שהרוסים עושים.

    ההתעסקות בו מצד אמצעי התקשורת היא אכן אובססיבית וחסרת תקדים, אבל בואו לא נשכח, מה שקרה כאן בנובמבר חסר תקדים, הבנאדם עצמו חסר תקדים, אז כל מה שקורה סביבו גם חסר תקדים.
     
  8. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    אף אחד לא מיתמם אבל... זה יהיה עונג צרוף להחזיר לתקשורת המגוייסת מידה כנגד מידה בדיוק באותו הנשק שלה.
    בוא לא ניתמם 2 - מאז ומעולם התקשורת והשמאל הלכו יד ביד בסוג של קשר גורדי.
    בוא לא ניתמם -3 התקשורת בארץ וגם במדינות שונות בעולם כ"כ מעורבת כ"כ בעלת אג'נדה כך שהיא מתנהגת כמפלגה לכל דבר וענין.

    שאלתי ואשאל שוב- היכן עובר הגבול? האם לא מגיע לנו כציבור חדשות מהימנות ואמיתיות ולא מוטות?
    זו בדיוק ההגדרה לפייק ניוז ויעלב מי שרגיש מדי. זו האמת לאמיתה כשעובדים עליך בעיניים וגם מיתממים לשאול
    קרה משהו אחשלי?


     
  9. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,214
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    לא מתייחס לפגיעה או אי פגיעה תודעתית ופוליטית (למרות שחושב שגם לזה זה מגיע), אבל אני רק רוצה לציין שהתקשורת הממוסדת שילשה בערך את כוחה מאז כניסת הרשתות החברתיות, לא להיפך, והיא אכן מאוד משפיעה על הציבור.
    הרשתות החברתיות מאפשרות לחשוף אמת במקרים בהם האדם הממוצע יכול לתעד, אבל דיווחים על נושאים כמו פוליטיקה באים מאותם אנשים שעובדים בתקשורת הממוסדת, רק באינטנסיביות גבוהה בהרבה (הרבה, מאוד), בחופשיות וללא סינונים. היום כל עיתונאי, בטח בכיר, הוא אושיית טוויטר עם המון עוקבים, בטח בארה"ב.

    רואים היום יותר התנגחויות בתקשורת פשוט כי היא הרבה יותר חזקה ומרכזית.
     
    Gass12 אוהב/ת את זה.
  10. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    נדב אייל הסביר לירון לונדון את הטעויות של טראמפ בעניין שבדיה.
    בין השאר סיפר שהרצח הכי נורא בשבדיה בוצע בכלל ע"י נאצי לבן בשם אנדרס בריוויק.

    אלא שאותו בריוויק הוא בכלל נורבגי .
    הרצח הזה שבוצע ע״י ברוויק אירע בכלל בנורבגיה.
    למי איכפת מהעובדות הרי בשבילנו כל הסקנדינבים אותו דבר...
    נדב אייל אף טרח לומר ,כי מאז 2005 יש ירידה ברמת הפשיעה בשבדיה. וואלה זה נכון אכן מ-2005 נרשמה ירידה ברמת הפשיעה בשבדיה. עד כאן אין בעיה.
    אם אין בעיה אז מה הבעיה?
    ובכן, נתוני הירידה נכונים עד 2012 בלבד ואינם כוללים את 4 השנים האחרונות בהן התחולל משבר הפליטים.
    רציתם דוגמה לפייק ניוז??? שקרן טוב תמיד משאיר דלת יציאה אחורית בכדי שיאמר בהיתממות אה.... שכחתי להזכיר שהנתונים נכונים ל2012.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/2/17
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  11. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    תכלס לונדון הוא זה שטען שהוא שבדי, וסביר להניח שנדב אייל פישל ולא תיקן אותו.
    אין יותר מדי מה להסביר לגבי אמירות טראמפ בנוגע לשבדיה, האמירה העיקרית שלו ("תראו מה קרה אתמול בשבדיה"), הייתה מצוצה מהאצבע ולא אחראית.

    רצית פייק ניוז?
    תחזור לעלילות הדם האנטישמיות של השרים וראשי המשטרה שהפיצו בתקשורת על "טרור ההצתות" (שאתה והמון אנשים בפורום שיתפת) ו-"הפיגוע" באום אל-חיראן על ידי "פעיל" דאע"ש.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/2/17
    gilad16 אוהב/ת את זה.
  12. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    הנה אחזור בשבילך בקול רם וברור.
    גל השריפות שעברנו לאחרונה היה גל של הצתות
    שבוצע על ידי ערבים!!!!! כך נקבע על ידי חוקרי השריפות של מערך הכיבוי. זה שהמשטרה לא הצליחה להניח ידה על המציתים לא אומר אחרת.
    ואם בהצתות עסקינן? עד עכשיו לא הוכח שההצתה בדומא בוצעה על ידי יהודים אבל השתכנענו
    שזה כך כנראה.
     
  13. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,214
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    ההצתה בדומא וגל השריפות זה בדיוק אותו דבר - ברור מי עשה, לא הוכח.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  14. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,178
    לייקים שהתקבלו:
    5,348
    דווקא יודעים מי עשה והוא עומד למשפט...
    מעריב | הרצח בדומא: עמירם בן אוליאל הודה במעשה, נער נוסף הודה בתכנון ההצתה

    לגבי השריפות - לדעתי חלק הוכח שנעשה במזיד ע"י מחבלים (ולדעתי גם נתפסו 1-2) אבל השאר לא הוכח. בכל מקרה, דווקא בשני המקרים יש פחות או יותר הוכחות. מכאן ועד הרשעה במשפט - מין הסתם הדרך ארוכה.
     
  15. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    כל האירוע באום אל תיראו הייתה מגוחכת - כל הקטע היה להרוס למישהו כדי שפינוי עמונה יוכל לרדת בגרון. כל הפרסומים מההתחלה היו מצוצים מהאצבע (הקטע עם העיתון של ישראל היום).
    אני לא יודע מה השוטרים ראו וממה הם חששו לפני שהם ירדו, אבל כל הדיווחים אחרי זה היו דפוקין. גלעד ארדן חייב ללכת הביתה אחרי האירוע הזה.
     
    Mamadu אוהב/ת את זה.

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 28)

  1. Bayern