אצטדיון כפר קאסם, יציקות בטון לבסיס שלד הטריבונה המזרחית ובנייה (בין עמודי הגג העתידי) של קירות חזית הטריבונה המערבית שכנראה האצטדיון ייפתח רק איתה כדי לארח בלאומית. לא נראה שיארח לפני עונת 2027/28 או במילים אחרות מי יהיה כשיר קודם לאירוח בליגת העל טבריה או כפר קאסם. TikTok - Make Your Day
אני מפצל את הציטוט כדי להגיב לכל דבר בנפרד. כשכתבתי שמכבי חיפה היו כלום ושום דבר עד תחילת שנות ה-80, לא התייחסתי לכמה קהל היה להם, אלא על המהפך שהם עברו מבחינה מקצועית כמועדון - מקבוצה בינונית, לקבוצה מובילה. אפשר גם לקחת את המקרה ההפוך של מכבי נתניה שעשתה את הדרך ההפוכה. בקיצור, הכוונה שלי הייתה שזה פרק זמן כל כך ארוך שאתה לא יכול לדעת מה יהיה בו. מישהו היה מאמין שקריית שמונה הקטנה תעלה לליגת העל ותזכה באליפות? באותו האופן, אי אפשר לדעת מה יהיה עם אשדוד. אולי ייכנס שם משקיע שישים כסף ויביא הצלחה מקצועית. עם אצטדיון ראוי, הצלחה מקצועית ושיווק נכון, למה שלא יקום שם דור חדש של אוהדים? לדור האוהדים הבא גם לא יהיו סנטימנטים לקבוצות המקוריות. בקיצור, אין לדעת מה יהיה, גם אם זה נשמע כרגע מופרך. אני שוב שואל, לא מגיע להם שיערכו הופעות ענק גם בשטח העיר שלהם? בנפת אשקלון, שכוללת בין היתר גם את אשדוד, מתגוררים כיום כ-600,000 תושבים. לא ראוי שיהיה מתקן כזה בשטח שעתידים להתגורר בו קרוב למיליון תושבים? כמו כן, ראשל"צ קרובה לתל אביב ובכל זאת בנו שם את הלייב פארק, אז לשיטתך הבנייה שלו הייתה בזבוז של כספי ציבור. יש בארץ ביקוש להופעות, ואני לא רואה סיבה שלא יהיה מתקן נורמלי להופעות גם באזור הזה של הארץ, במקום להטריח אלפים להידחס ברכבות או לעמוד בפקקים. כולם מסכימים שיש באשדוד צורך באצטדיון חדש, אבל רק על התכולה אין הסכמה. כאמור, האקסטרה מושבים משדרגים את פוטנציאל האירוח של המתקן הזה. זה מתקן שישמש את העיר, והאזור כולו, עשרות שנים קדימה, אז אני לא רואה עם זה בעיה. אגב, לשיטתך גם הבנייה של הבריכה האולימפית ושל הארנה העתידית היא בזבוז של כסף כי זה כספי ציבור...יש מקום להשקיע בכל התחומים ואני מאמין שבאשדוד יודעים לעשות את השיקולים שלהם מבחינת מה שחשוב להם לקדם. תמיד יהיה מי שיתלונן. העיר אשדוד בפלונטר מהבחינה שניסו איחוד וניסו גם קבוצות אוהדים ושום דבר לא זכה להצלחה כבירה, ולא נראה כרגע שהמצב הולך להשתנות, אז המצב תקוע. למעשה, אם עירוני אשדוד תלך בדרך של אדומים אשדוד (מה שיש סיכוי טוב שיקרה), אז זה אפילו יהיה יותר גרוע. בבאר שבע ונתניה מאז ומתמיד היו קבוצות מצליחות שהיו קונצנזוס בקרב תושבי העיר, בזמן שהתקיימו שם במקביל מועדונים נוספים. באשדוד הכדורגל לא היה סיפור הצלחה, וגם לא הייתה קבוצה אחת שהיא קונצנזוס. אלה הבדלים היסטוריים שמובן מהם למה הכדורגל בעיר נשאר מאחור. אם בקופנהאגן עשו איחוד מוצלח של שתי קבוצות מצליחות, על אף שאחת הייתה פחות אהודה, קל וחומר שאפשר לעשות גם איחוד של קבוצות עם אפס הישגים ספורטיביים. כדי שזה יצליח, זה תלוי הרבה ברצון האוהדים. כרגע לא נראה שיש באשדוד רצון להיכנס לדבר הזה שוב (בייחוד כשעירוני עוד בחיים). אם הכדורגל שם לא יצליח להתרומם, אולי יגיעו שם בעתיד למסקנה שעדיף להם לאחד כוחות במטרה לבנות משהו נורמלי.
בשנים האחרונות ראינו כמה רכישות קבוצות בליגת העל. אולי בעלים חדש למ.ס. אשדוד יסייע לקבוצה לבסס גרעין אוהדים חדש או שלפחות יהיה אפשר לקדם של הפיכת 3 הקבוצות בעיר לשתיים, אולי בשמות מכבי והפועל תוך פירוק מ.ס. אשדוד, תהליך שקצת מזכיר את איחוד הפועל ירושלים והפועל קטמון מצב שלבסוף הגיע ל2 נציגות ירושלמיות בליגת העל. בכל אופן זה כבר פחות נוגע לדיון על עתיד השימוש באצטדיון עצמו.
@~Omri~ זה מאוד קריטי שהיה למכבי חיפה קהל לפני, והיה גם חלק מהסיבות לכך שיעקב שחר נכנס להשקיע שם. אוהדים הם הטריגר לאצטדיון גדול, לא הסיכוי האםסי לכך שיכנס משקיע שאין לו שום סיבה הגיונית לעשות את זה. רק אזכיר של קבוצה המאוחדת יש בעלים עשיר מיום היווסדה. עלות הלייב פארק בראשון היא, ואני מניח שאני מפריז וזה אפילו פחות, כעשירית מהאצטדיון באשדוד. חלק מהמימון ועלות התפעול השוטפות הם פרטיים. אם היה מדובר באמפיתיאטרון לא הייתי אומר כלום, אבל אנחנו מדברים על אצטדיון כדורגל בעלות של חצי מיליארד שקל. האקסטרה מושבים הזה, שעולה עשרות מיליוני שקלים וצפונה, *לא* משדרגים את פוטנציאל האירוח כי גם כמות של 12 אלף, כפי שהצעתי, גדולה על אשדוד וזה מראש בנייה לעתיד. זה פיל לבן. מה אני אומר על ארנה ובריכה אולימפית במתחם? מדובר על ארנה של 5000 מקומות, שזה גם גדול על אשדוד עולה שאלה אם צריך לאור העובדה שיש אולם בן פחות מ-30 שהורחב לפני עשור, אבל אפשר להחליק את זה. בריכה אולימפית זה משהו שיש חוסר בו ברמה הארצית וברכה לבנות. גם כאן העלות היא כ-50 מיליון שקלים, לא משהו גרנדיוזי. דיברתי על קופנהגן מהמניעים שלא הבנת - זה מהקבוצות היו מצליחות עם בסיס אהדה נותן שתי אופציות: המשך הצלחה או התנגדות חריפה מצד האוהדים. במקרה הזה הצעת האיחוד באה מהאוהדים, אז ברור שזה יצליח ואנשים יבואו לראות. באשדוד הקבוצות המקומיות מעניינות רק בעלי אינטרס ואת השבורים המקומיים.
כשהחלו העבודות זה היה בשנת 2015 וזה היה לפני הקריטריון שקובע שאצטדיון חדש לליגת העל חייב להכיל 6000 מקומות. האם בגלל שהבנייה החלה לפני הקריטריון הזה יכולה להביא פטור מ6000 ולאשר אותו גם עבור 5000?
קודם כל יש הנחה לקבוצות פריפריה קטנות. דבר שני כל תקנון האצטדיון החדש לא יודע אם נכנס לתוקף רשמי מחייב במיוחד לאור האילוצים והעלויות. דבר שלישי מדובר כאילו בשנה בלבד עד השלמת שלב ב' באצטדיון של היציע העליון ואז הקיבולת תגדל לכ7500, ואי אפשר לכפות עליה עוד שנה בנוף הגליל עד שיושלם שלב ב' (ובאצטדיון יש עתודת הרחבה נוספת ל10,000) ואגב התוכנית המקורית של האצטדיון לא כללה את הקמת המפלס העליון ולא יציעון דרומי והיתה לכ5000 מקומות בלבד. כמה שאני יודע המספר הרשמי של המקומות באצטדיון רחובות למשל הוא גם פחות מ6000 מקומות. לעומת זאת מודיעין הציבה את ה6000 מקומות כמספר המקומות באצטדיון שלה אולי כדי לעמוד בתקנון.
לגבי הבריכה באשדוד, היא כן קצת יוצא דופן ועובדה שאיגוד השחייה אפילו "שקל" לצאת מבריכת מכון וינגייט ולעבור לקיים אימונים בה (כיום אולי היא קצת חריגה אבל יש אי אלו יוזמות לבריכות אולימפיות מרשימות יותר כולל אילת, וינגייט באר שבע, וינגייט חיפה/גלי חיפה, חידוש בריכת בית טיילור בירושלים לבריכה אולימפית, אף שטרם ברור אם תוקם בירושלים גם בריכה אולימפית ממשית כמו שתוכננה בעבר גם לאירוח תחרויות, אולי בריכה אולימפית גם בטבריה ליד האצטדיון החדש ועוד וכמובן פרויקט בריכת הדר יוסף) ואולי נראה עוד ערים נוספות מקדמות סופסוף בריכות אולימפיות אך צנועות יחסית כמותה. חוץ מזה נזכיר שהיא לא הוקמה לבדה בעיר, לפני זה היה סחבת רצינית בהקמת הבריכה ברובע י"ג (כיום הולמס פלייס אשדוד) וגם עיכוב בשל המלחמה בהשלמת הבריכה ברובע ט'. בכל אופן לא הכי קשור לפורום. בענייני אמפי פארק מול אצטדיון, אי אפשר להשוות תשתית של אצטדיון מסודר עם שטחי חנייה, יציעים עם זוויות צפייה נוחה, מזנונים, חדרי שירותים, לסידורי הישיבה/עמידה באמפי פארקים, אילתורי פוד טראקים או סתם קיוסקים, שירותים כימיים וכו'. אף אחד לא ישכנע אותי שהופעה בפארק הירקון טובה יותר מהופעות אצטדיונים בחו"ל (ובעתיד אולי גם באצטדיון רמת גן המחודש תלוי ברמת השדרוג) או נניח מול הופעה בבלומפילד סטייל אייל גולן, אף שמכיל פחות צופים משיא הנוכחות שמאפשרת גבעת המופעים בפארק. וכשמדובר על אמפי פארקים קטנים יותר (כמו אמפי פארק אשדוד) אני לא רואה בו יתרון על פני הופעה בארנה סגורה שזמינה כל השנה, מציעה מיזוג אוויר (אמפי פארק טוב אולי יציע בריזה נוחה בשעות ערב אבל גם יכול ליפול על לילות קרים, גשומים, לחות קיצית וכו') ושוב מזנונים, שירותים, חניונים, אפשרות לאירוח VIP בתאים ביציעים כולל טרקליני אירוח או סמוך לבמה וכו'. אלא שאצלנו בין לו"ז הספורט בהיכלים לגודל המוגבל של ההיכלים בפריפריה שוב שולחים לקיים הופעות באמפי פארקים במקום בארנות (כמה צופים תוכל להכיל הארנה באשדוד בהופעה, כ6000 במקסימום? סביר להניח שכשסוגרים יציע אחד בגלל הבמה בפועל זה יהיה אף פחות). למשל באר שבע כמה קהל יכול להכיל היכל הקונכיה קצת מעל 3000?, אצטדיון טרנר סגור בכלל לשימושים מעבר למשחקים כדי לא לפגוע בדשא וכך לוקיישן ההופעות הרלוונטי היחיד לכ10,000 צופים ומעלה זה רק האמפי בעיר כי אף אחד לא אומר שכעיר מרכזית בפריפריה מגיע לה ארנה גדולה יותר (אולם הקונכיה המקורי היה אמור להכיל 8000 מקומות, בזמן שאצטדיון טרנר היה אמור להכיל עד כ32,000 צופים, בפועל את האצטדיון כבר רוצים להרחיב לכ30,000, אבל מי ירחיב את אולם הקונכיה או יקים ארנה נוספת מלבדו לנניח 10,000 צופים?) או איזה היכל ירידים והופעות משלה. אבל שוב ארנות זה פחות תחום של פורום האצטדיונים. ברור שאמפי פארק יותר זול להקמה, אבל זה גם פתרון של עצלנים. בזמן שבראשל"צ היו תוכניות משתנות להרחבת אצטדיון הברפלד שלא מומשו הקימו בינתיים אמפי פארק (בעבר אף דובר על הגדלתו לכ25,000 צופים, ואי אפשר לשכוח שהוצעו אמפי פארקים נוספים כמו בפארק אריאל שרון-איילון/חירייה). אבל אצלנו יש כידוע בעיה מתמשכת בקיום הופעות באצטדיונים בשל שיטות טיפוח הדשא ככה שבפועל כמעט לא רוצים להמר על קיום הופעות במהלך העונה (אפילו בתחילת פגרת שיזרוע חורף/פגרת נבחרת) ומשאירים לו"ז צר של תחילת פגרת הקיץ וגם אז יש אצטדיונים מבוקשים יותר כמו בלומפילד ולאחרונה ניסיון למנף גם את אצטדיון רמת גן ויש אצטדיונים שלא על המפה גם אם מאפשרים הופעות סולידיות יותר מנתניה ובאר שבע ועד להרצליה, וינטר, הברפלד ודומיהם לאחר שישופצו או אצטדיונים חדשים שייחנכו כמו רחובות, מודיעין וטבריה (לא כל אמן פה יכול להרים הפקת ענק באצטדיונים של 30,000 מקומות, שלא לדבר על סדרת הופעות סטייל אייל גולן ועומר אדם כדי שאותה במה תשמש כמה הופעות רצוף ולא תוקם ותפורק לערב חד פעמי). אז לאחרונה שמענו על תכנון לרכישת יריעות כיסוי לדשא לסמי עופר בתקווה לארח בו הופעות במהלך עונת הכדורגל תוך צמצום הנזק לדשא ושמענו על בחירה בחברת הפקה שתנסה להרים הופעות באצטדיון שלמה ביטוח (בן צור כבר סגר ערב) ועדיין צריך לקחת בחשבון שגוש דן יותר אטרקטיבי על פי שיקול פשוט. כביכול בטווח שעה נסיעה ממנו (לעיתים בכביש 6, לעיתים ברכבת וכו') אפשר להגיע ממנו לירושלים, לחיפה, לבאר שבע ושלא לדבר שזה האזור המאוכלס בארץ במטרופולין הגדול. לעומת זאת אם תרים הופעה בטדי למשל, זה שעה וחצי לבאר שבע, עד שעתיים לחיפה. תרים הופעה בסמי עופר זה שעה מהמטרופולין הגדול גוש דן, כשעתיים לירושלמים ולבאר שבעיים. כמובן שאפשר היה לחלום על מסע הופעות בין כמה אצטדיונים לאמנים הגדולים סטייל עומר אדם אבל הרעיון להקים ולפרק במה לכל הופעה כדי לקיים נגיד ערב שתיים בסמי עופר, עוד ערב בטדי, עוד 3 ערבים בבלומפילד וכו' יקר ומסובך. זה קל יותר לביצוע בהופעות בארנות מאשר באצטדיונים ותזכורת השנה גם הפקה כמו הפסטיגל העדיפה להתבסס על אולם קבוע אחד באקספו מלנדוד כמו בעבר לכמה מיקומים ברחבי הארץ. ועדיין ראינו הפקות כמו Next שנדדו גם לירושלים. אבל שוב זה חורג מעניין האצטדיונים. בשורה תחתונה הייתי רוצה להגיד לאשדוד שיכלו לבנות אצטדיון קטן יותר שלא עובר את ה15,000 (אבל כן שומר על עתודת הרחבה, אולי במתכונת ההרחבה העתידית של טרנר) והייתי מוסיף לארנה העתידית שלה לפחות עוד איזה 3000 מקומות או מעגל אף יותר לעד 10,000 מקומות כדי שתהיה ארנה רב תכליתית אמיתית ומארחת הופעות גדולות יותר מה5000 צופים שיתאפשרו בה בפועל. ובלי קשר הייתי רוצה לראות שעד שמוקמת קריית ספורט יחד עם קו החוף לענפי חוף ואולי השלמות נלוות בראשל"צ הסמוכה כמו תחום אתלטיקה, שהיא מארחת אירוע שדורש את היצע המתקנים הרב תכליתי כמו נניח מכביית הנוער שבגלגולים האחרונים התקיימה בחיפה, או איזה מועמדות לאירוח אולימפיאדת הנוער האירופי או אפילו הספיישל אולימפיקס האירופי וכו', כמובן אבל לא במצב הנוכחי אלא כשישתפר המצב הביטחוני ותדמית ישראל באירופה. ובינתיים עוד אמפי פארק יוצא לדרך.. הפעם בשדרות מתחם ההופעות היוקרתי יוקם במיקום מפתיע
למה משחקי גמרי הגביעים לנוער יתקיימו בנוף הגליל ועפולה ולא במרכז? ומדובר אגב ב3 קבוצות מת"א ואחת מבאר שבע.. יופי שההתאחדות רוצה להביא משחקים לפריפריה אבל למה להעניש את הקבוצות שיתקשו להביא אוהדים לצפון ועד כמה בכלל תושבי הצפון יתעניינו במשחקי גמר של נערים שלא מייצגים קבוצות צפוניות כלשהן. הסיבות בגינן משחקי גמר הגביע בצפון ולא במרכז - ONE והאם אצטדיון נתניה לא היה גדול על משחק גמר הגביע לנשים? תראו כמה היציעים ריקים.. בזמן שאצטדיון בגודל אצטדיון רחובות למשל היה בנוי יותר לגודל הקהל וגם קרוב יותר לאורחי האלופה מקריית גת.. מלכת המפעל: קריית גת זכתה בגביע המדינה לנשים
רשמית העונה בית"ר מביאה יותר אוהדים למשחקי הבית בהשוואה למכבי חיפה והאחרות מהפך היסטורי ביציעים: הקבוצה עם ממוצע האוהדים הגבוה ביותר • חדשות עולם קטן מהפך בפסגה: הקבוצה שהביאה הכי הרבה קהל - ערוץ הספורט
למרות שלאור הביקוש קיבלה בית"ר יותר ממחצית מקיבולת האצטדיון, כ7000 מקומות (במחירים המופקעים) הביקוש למשחק והמחאה על המחירים גרמו גם להתפרצויות לאצטדיון. כאוס: פריצת אוהדי בית"ר לשלמה ביטוח - ערוץ הספורט כאוס בכניסות של אצטדיון המושבה לפני המשחק של בית״ר ירושלים נגד הפועל פתח תקוה ❌ | וואלה ספורט
עדכון ממגרשי בית הנבחרות באשקלון בית הנבחרות בדרך: מתקדמות העבודות במרכז למצוינות לכדורג... כך זה נראה בשטח: הפרויקט הגדול שמוקם עכשיו באשקלון | כאן דרום - אשקלון Instagram
עוד ספיח לפרשת תביעת הארנונה של עיריית ר"ג מהעמותה על אצטדיון וינטר https://www.ice.co.il/law/news/article/1113734 בוקי נאה - בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע השבוע שכרמל שאמה... בוקי נאה נגד כרמל שאמה הכהן: "פוליטיקאי בגרוש"
סמי עופר יארח את משחק הגמר בין מכבי ת"א להפועל באר שבע לראשונה בצפון: גמר ליגת "שווים בכדורגל" ייערך בסמי עופר | ספורט 1 לא זה לא איזה גמר גביע המדינה, זה רק גמר גביע "ליגת שווים" בטוטו של ספיישל אולימפיקס ישראל, התאחדות הנכים והתאחדות הכדורגל המשלב שחקנים חובבים עם ובלי מוגבלויות. ואני רק תוהה שוב למרות הלוקיישן המפואר, למה כל כך רחוק מאזור המוצא של שחקני 2 הקבוצות, ת"א וב"ש. אגב בעונה שעברה הטורניר נפתח באצטדיון נתניה והגמר התקיים באצטדיון טרנר. העונה נפתחה במגרשי עמק הארזים בירושלים ותסתיים בסמי עופר. גמר ליגת שווים בכדורגל לאנשים עם מוגבלות | שווים
מעניין עד כמה משמעותית האליפות של הפועל ב"ש כמומנטום למימוש תוכנית הרחבת האצטדיון.. מצד שני יציאה מוקדמת לבחירות ובחירה לא להקדים להכין הצעת תקציב ל2027 אומרת שלא כל כך מהר יהיה אפשר לקדם את התכנון עצמו שלא לדבר על הביצוע שכרוך גם באישור סכומים ניכרים מקרן המתקנים במשרד הספורט.