המחזור השישי לעונת 2021/22 ב-SerieA: דרבי קפיטולינו

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י Roma, ‏25/9/21.

  1. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,417
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    מילאן הייתה צריכה קשר אחורי הקיץ. הביאה את בקאיוקו בהשאלה ב2 מיליון.
    נאפולי הייתה צריכה קשר אחורי הקיץ. הביאה את אנגויסה (מקווה שהגיתי נכון את השם) בהשאלה ב600 אלף.
    אטלאנטה הייתה צריכה קשר אחורי הקיץ. הביאה את קופמיינרס ב12 מיליון.

    קטע מדהים כזה שרומא, שהתחייבה בקיץ האחרון להעברות בסכום כולל שגבוה (בהרבה) מכל קבוצה אחרת באיטליה - לא מצליחה למצוא אף אחד. אפילו לא סותם חורים.

    כשרוצים להצליח מחפשים פתרונות. וכשלא רוצים להצליח מחפשים תירוצים (או במקרה הזה מחפשים מישהו להפיל עליו אחר כך את הכישלון המקצועי).

    ככה זה היה תמיד וככה זה יהיה תמיד.
    מה שקיבלתם זה שוער מבוגר שהגיע אליכם למרות שכל אירופה מכירה אותו ובגלל שאף אחד לא העלה בדעתו לתמחר אותו ביותר מ13 מיליון יורו. אני מוכן להשבע שמשפטים ברוח הזו קראתי כאן גם על רובין אולסן וגם על פאו לופז אחרי חודש וקצת בקבוצה.

    רוצים לבנות על אימפקט כמו של אליסון בעונה האחרונה? המון בהצלחה.

    עם זאת, כמו שכתבתי, הוא עדיף מכלום.
    מספרית מה שהיה חסר זה חלוץ אחד (היה ברור שדז'קו יעזוב). הגיעו שניים. מוריניו לא סופר את מיוראל בדיוק כמו שהוא לא סופר את ויאר ודיאוורה, מה שאומר שיש במרכז השדה בדיוק את אותו החוסר שיש בחוד. אפשר לתת לזה מענה ואפשר גם לחטוף שני שערים ממתפרצות בדרבי ולהתנחם בכך ש"רק ערב אלוהי של ריינה איפשר את המשך ההטרלה". אני כמובן תומך בזכותך האנושית לבחור באופציה השניה ולהסביר לי אחר כך למה כל מה שיכל לעבוד נגדכם אכן עבד נגדכם בסוף. כפי שאתה עושה בכל חודש מאי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/9/21
    DeRossi16, EO11, EsheD ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  2. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    הדוגמאות שלך הן השאלות של בקאיוקו ואנגויסה ואתה משוכנע שסכום ההשאלה של אלדור (AKA "עדיפויות") זה מה שמנע מרומא לבצע עסקה בסדר גודל כזה?

    המטרה הייתה למכור את דיווארה ולצרף קשר אחורי איכותי יותר. רומא לא הצליחה למכור את דיאוורה. לצרף עוד שחקנים +- ברמתו כדי לסמן וי זה משהו שלשמחתי בחרו לא לעשות.

    *רומא פנתה לקופמיינרס עוד כשמוריניו אימן את טוטנהאם. מדובר בפרופייל שונה מהקשר שרומא חיפשה (מחליף לכריסטאנה, לא לורטו).

    שוב, סותמי חורים יש בשפע. זה לא מה שחסר. אז אשאל שוב, מי?

    אף אחד לא מצפה ממנו להיות אליסון. הנקודה היא שאפשר להחמיא לשחקן על יכולת מצויינת גם אם הוא לא האידיאל האישי שלך (או שלי במקרה הזה). הוא החתמה מצויינת ואין לי שום סיבה להתעלם מזה כי שוערים אחרים התחילו טוב והתרסקו. אם היכולת שלו תשתנה, גם הדעה עליו. זה לא חייב להיות או אליסון או ניחושים אינפנטילים על מנדש. יש הרבה מאוד באמצע.

    לא היה ברור שדז'קו יעזוב. להיפך. הוא עזב כי לקראת סוף הקיץ הגיעה הצעה טובה מאינטר (כי לאינוטר הגיעה הצעה טובה על לוקאקו) והוא הסכים. רומא הגיבה לזה עם ההחתמה של אברהם. אלדור נרכש לפני כן במטרה למלא את התפקיד שמוריניו משחק איתו מאז אינטר (או לפני, פחות עקבתי). תפקיד דומה לזה שמילא בג'נואה לצד דסטרו וסקמאקה. הוא יכול לשחק גם כחלוץ בודד (כמו ברוסטוב) אבל המטרה הראשית הייתה לסגור את השלישיה שמאחורי החלוץ. אני מבין למה זה לא מסתדר עם התבנית של 4231 אבל אם יש משהו "ברור" מתחילת הקיץ זה שיחתימו שחקן התקפה נוסף, ללא קשר לדז'קו. קוסטיץ' הוצע לרומא בשלב די מוקדם של הקיץ אבל הסגנון שלו שונה ממה שכיוונו אליו (בלוטי\שומורודוב).

    לא התנחמתי בזה. זה ליטרלי מה שקרה. אלדור נכנס וסחט הדיפה יפה מריינה. הוא לא כבש ולכן ההטרלה נשארה בחיים.
     
  3. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,417
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    אני משוכנע שקשר אחורי לא היה top priority (לא יודע אם עבור רומא או עבור מוריניו) ולכן לא ראינו רכישה לשם. לא כי לא הצליחו למכור שחקן שמעלה אבק על הספסל ושהיה ידוע מראש שמוריניו לא בונה עליו (לא הצליחו גם למכור את מיוראל. זה הפריע למישהו להביא את תמי?)

    כשמוריניו יחליט שאי אפשר יותר לחיות עם מרכז שדה כריסטאנטה-ורטוט אז יגיע קשר אחורי בלי קשר לדיאוורה. אני פשוט חושב שזה משהו שבהחלט אפשר היה לחזות מראש (בניגוד לפציעה של קארסדורפ או של כל מישהו אחר).
    ואם אני אתן לך רשימה עכשיו זה ישנה משהו? על כל אחד יהיה אפשר לומר "יקר מידי" (כי תמי זה ממש רכש זול על שחקן שהוכיח את עצמו על כל במה אפשרית) או "לא הסגנון של מוריניו" (כי הסגנון של מוריניו הביא הרי להצלחות בלתי רגילות בעבר הקרוב).
    אפשר להחמיא, זה פשוט תסריט שחוזר על עצמו כל פעם. ממליכים על סמך חודש טוב ושולחים ליציע על סמך חודש רע. ואחר כך כשהיכולת משתנה מקווים שלא יזכרו את מה שרשמת לפני כן. למה לא פשוט לתת לבן אדם עונה לפני ששופטים?

    אותי לא מעניין לחלק ציונים בדיעבד. אני אומר שמי שבונה על שוער שבגיל 33 הגיע לפסגת הקריירה שלו ברומא שיהיה שובר השיוויון במאבק על טופ 4 יתעורר בעונה הבאה בימי חמישי במשחקים מול צסק"א סופיה. הדעה הזאת לא תשתנה עד שהוא יוכיח אחרת באופן עקבי (כמה הופעות טובות בפתיחת העונה זה לא באופן עקבי).
    קוסטיץ' הוא מגן בעל אוריינטציה התקפית (מזכיר מאוד את שפינאצולה). איך הוא השתרבב לדיון עם שמורודוב ובלוטי אני לא יודע.
    את דז'קו ניסו לדחוף לכל העולם בערך. זה עוד מאותו הדיון על "לא הביאו קשר אחורי כי לא הצליחו למכור את דיאוורה". הייתה כוונה למכור את דז'קו ואפשר בהחלט היה להיערך למצב שזה יקרה.
    מה ש"ליטרלי" קרה זה שאני טענתי שמרכז השדה של רומא חלש מידי והיא ספגה 2 שערים בדרבי כתוצאה ישירה מהאין-נוכחות במרכז השדה. אם ריינה לא היה תופס "יום אלוהי" אולי הייתם מנצחים 6-3, את הנקודה שלי זה לא היה סותר אפילו במקצת.
     
  4. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    אתה משוכנע אבל פינטו הסביר את הסיטואציה הזו במפורש. מדובר בעניין מאוד בסיסי במציאות הכלכלית של רומא. אם לא מדובר בהזדמנות שאסור לפספס, רוכשים שחקן רק אם יש לו מקום פנוי בpayroll\סגל.

    תמי הוא תגובה ישירה להעברה של דז'קו. התוכנית הראשית הייתה להמשיך עם הבוסני. זה השתנה רק לאחר ההצעה מאינטר ובמקביל נוצרה הזדמנות לזרז את חילופי הדורות עם תמי. מיוראל (שייך לריאל מדריד) הפך ממחליף של דז'קו למחליף של תמי. אולי עם פחות דקות כי גם אלדור יכול לשחק בחוד, אבל את זה נבחן בהמשך וזה בכל מקרה לא הופך אותו לredundent.

    הגבתי לזה בעמוד הקודם. המחסור בקשר ברור לכולם כולל מוריניו ופינטו שכבר הגיבו על הנושא הזה. זו פשוט לא תמיד תוכנית כבקשתך כשאין שחקן מתאים בהישג יד ובמקביל אין אפשרות לפנות לו מקום.

    *דיאוורה שחקן יקר ואין סיבה להקפיא גם אותו לטובת קשר אחר ברמה דומה.

    כן. כשאתה מציג מה היית עושה אחרת או סתם אלטרנטיבה טובה למה שנעשה, זה נותן בשר לביקורת. להתלונן על דברים עם 10% מהמידע הנדרש שווה הרבה פחות.

    אני לא ממליך על סמך חודש. אני בוחן את החודש המדובר בלבד ונותן עליו את דעתי. בדיון אחר זה יהיה משחק בודד, או שנה, או קריירה.

    אותי לא מעניינים ניחושים על מה יקרה בעתיד על סמך מה שקרה לשחקנים אחרים בעבר. הגיע שוער חדש שנראה מצוין ב9 המשחקים הראשונים. מגיע לו קרדיט על המשחקים האלה, גם אם הוא לא השוער שקיוויתי לראות העונה.

    ולא כל דיון חייב להיות סביב הטבלה במחזור ה38. זה רדוד, מעיק ומתהפך כל 3 ימים.

    הוא הוצע לרומא בידיעה שזו מחפשת שחקן התקפה ורומא בחרה את הכיוון השני. לאחר מכן הוא הוצע ללאציו בידיעה שזו מחפשת שחקן התקפה ל433 של סארי. גם זה לא צלח כי לאציו = קרקס.

    דז'קו היה אמור להמשיך השנה ולסיים את החוזה שלו ברומא. זה מה שהיה קורה ללא ההצעה המאוחרת של צ'לסי שגררה הצעה מאוחרת של אינטר.

    מכירת דז'קו הגיעה בהפתעה. רומא בחרה להגיב כפי שהגיבה (הסכימה להצעה של אינטר והחתימה את אברהם).

    אם רומא הייתה מצליחה למכור את דיאוורה היינו רואים היום קשר חדש בקבוצה. יתכן וזה לא היה מישהו בעדיפות ראשונה או שניה או שלישית אבל היה מתפנה מקום למישהו כמו אנגויסה או טוריירה שהוצעו לרומא לפני שהוצעו לנאפולי ופיורנטינה.

    אם כך הגבתי לטענה אחרת שלך.
     
  5. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,303
    לייקים שהתקבלו:
    2,049
    מין:
    זכר
    עזוב עכשיו ינואר. פינטו אני בטוח שעובד. אבל אוהדים ובתקשורת אין מה לדבר על ינואר אנחנו בספטטמבר.

    אני טוען דבר כזה:
    אם מוריניו יעשה כדברך, ולא ינסה למצוא פתרון בדמות החלפת שחקנים - או אפילו יותר טוב: בדמות החלפת קונספציה והחלפת תבנית משחק בשני המשחקים הקלים שנותרו לו השבוע, ואח"כ גם לא יבוצעו ניסויים באימונים במשך הפגרת נבחרות:
    רומא למעשה תצעד לעבר התהום.
    ואם להיות מדוייק,
    כשרומא תחזור מהפגרת נבחרות הנ"ל, היא תפגוש בתוך שבועיים גם את יובה גם את נאפולי וגם את מילאן. (ביחד עם עוד 2 משחקים אחרים באמצע בין כל אלו) - ואני טוען שרומא תפסיד בכל המפגשים הגדולים הללו...
    -נפסיד גם למילאן גם לנאפולי וגם ליובה.

    זה מה שאני טוען.

    השאלה שלי אליך היא כזו: נניח ואני אהיה צודק. נניח. -האם לדעתך מוריניו צריך יהיה להיות מפוטר? ו/או האם תשנה את דעותך הנוכחיות?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/9/21
  6. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    לדעתי, בניגוד למאמנים הקודמים, מוריניו לא יבצע שינוים טקטיים מהותיים בשלב כל כך מוקדם. הוא רואה ערך מיוחד ביציבות ועושה מינימום שינוים ממשחק למשחק. לאחר הפגרה הוא יהיה חייב לבצע שינוים פרסונליים בגלל שיש משחק כל 3 ימים, אבל כל מי שישחק יאלץ לבצע את אותם התפקידים שראינו עד היום.

    מוריניו הוא לא הקאפ אוף טי שלי מבחינת כדורגל אבל הגישה של השחקנים למשחק והלחימה שלהם (גם בשני ההפסדים) יוצרת וייב מאוד חיובי שלא ראינו בעבר. יש בחירות נקודתיות שאני לא מסכים איתן, כמו לפתוח עם אל שרעווי בדרבי (או בכלל) או להעדיף את סמולינג על יבאנייז (רק הפציעה של הראשון שינתה את ההיררכיה) אבל אינני מאשים אותו בכך שיש לו תלות מוחלטת בשלד הקבוצה ואם אחד מהם לא משחק או נותן משחק גרוע כל הקבוצה מתרסקת. הוא לא קיבל את כל השחקנים שהוא צריך. דרושים לכך עוד 2 חלונות (מוצלחים במיוחד). עד אז אין מה לחשוב על פיטורים.
     
  7. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,417
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    פינטו יכול לומר מה שהוא רוצה, אני לא חייב לקחת כל דבר שהוא אומר כתורה מסיני. אלה העקרונות הניהוליים של רומא, זכותי לחשוב שמדובר בעקרונות מטומטמים.
    דיאוורה שיחק העונה 7 דקות בסריה A, כמו גם מיוראל. שניהם נכנסו במצב של 4-0 על סלרניטנה. זו ההגדרה שלי ל"מוקפא".
    רק משחקנים שאני מכיר (שזה בונדסליגה + סריה A) - זקאריה, זביצר שציינתי מקודם (לא יודע עד כמה זה היה פרקטי), אוראל מנגאלה משטוטגרט, דה רון אם רוצים ממש לחשוב בגדול. טוריירה שהגיע לפיורנטינה שחקן טוב יותר ממה שיש לרומא בעמדה המקבילה וכך גם טיילר אדאמס מלייפציג (אם כי ממנו אני פחות מחזיק ולא בטוח שלא היה הופך לdead wood כמו אנזונזי, אבל הוא שחקן צעיר ורכישה כזאת הייתה מראה על הרבה יותר רצינות מאשר לא לעשות כלום ולחיות עם כריסטאנטה כשותף של ורטוט). כמובן שאני מצפה ממערך סקאוטינג רציני להביא גם שמות מחוץ לליגות שאני במקרה עוקב אחריהן. בטוח שבצרפת יש שחקנים כאלה כמו זבל.
    כשאתה אומר כיוון שני אתה מתכוון ל"בחרה לא לעשות כלום?"
    תוקן. זה די מסכם את הדיון. אם רומא לא רוצה לשים כסף על שחקן שהיא צריכה כי היא לא מוצאת סידור לשחקן שהיא לא צריכה, אז בעולם שלי יש פה כשל ניהולי. בטח כשבאותו הקיץ בדיוק היא מתחייבת על רכישות בכמעט 90 מיליון יורו לעמדות אחרות.
     
  8. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    אתה לא צריך לקבל כל דבר כתורה מסיני, אבל כדאי להכיר את הסיבות לאירועים עליהם אתה מתווכח. אתה לא צריך גם לאכול כל הטרלה שאתה קורא בפורום כמו "את דז'קו ניסו לדחוף לכל העולם" ולהציג אותה כעובדה לאנשים שעוקבים אחרי הקבוצה על בסיס יומי. בדיון הזה אתה מנסה להלביש את ה"היגיון" הפרטי שלך על סיטואציה הרבה יותר מורכבת מ"מטומטמים\לא מטומטמים". לכן שאלתי מה היית עושה במקום, ותשובה מספקת עדיין לא הגיעה.

    דיאוורה הוא המחליף הראשון של הקשר האחורי (כריסטאנטה) בקבוצה, עם חוזה ארוך ויקר ממנו רומא לא מצליחה להיפטר. להקפיא זה לדחוף אותו עמוק יותר בהיררכיה, להקטין את הביקוש שעוד נשאר לו ולספוג את השכר שלו כשהוא לא חלק מהקבוצה (כמו סאנטון, פאציו ועד אתמול אנזונזי, אבל הם לפחות מסיימים חוזה בקיץ).

    כפי שציינתי, לצרף עוד דיאוורה בשביל לסמן וי זה הרבה יותר גרוע מכלום.

    הכיוון השני זה בלוטי\שומורודוב. "קיצוני" מסוג אחר\"ההיפך" מקוסטיץ'.

    אין בעיה, אבל בעולם לא שלך - ההתחייבות הזו (שתעמוד במקומה גם בחלון הבא) הייתה נחוצה גם כן, וגם לא מנעה מרומא למצוא את הקשר שהיא צריכה (בנוסחת רכישה אפשרית) ובמקביל לפנות לו מקום בסגל ובפיירול.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/9/21
  9. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    10,482
    לייקים שהתקבלו:
    4,291


    הזווית שמוכיחה שהגיע פנדל, לא קנה אותי.