ליברפול 2019/20 - אלופת אנגליה!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Mellow29, ‏28/7/19.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. owen11111 Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/14
    הודעות:
    1,558
    לייקים שהתקבלו:
    2,491
    מין:
    זכר
    מסכים לחלוטין עם גיל. אחרי 16 ניצחונות רצופים, ופתיחה של 7 מ-7 בעונה הנוכחית, קצת קשה להתייחס לאמירות של "אנחנו בסוף נאבד נקודות".
    אני חושב שהשנה וחצי האחרונות, ובמיוחד כשאנחנו מתחרים מול יריבה בלתי אפשרית כמו מנצ'סטר סיטי הנוכחית, גורמים לנו קצת לשכוח כמה קשה להוציא נקודות בליגה הזו.
    בשנה וחצי האחרונות שברנו כל כך הרבה שיאים, שיאי מועדון היסטוריים, שיאי פרמיירליג ואפילו שיא אירופאי, שאיפשהו התרגלנו ש"רק לנצח" משחק חוץ קשה, מול יריבת מרכז טבלה דיי מפתיעה, זה סממן לקראת היפוך מגמה.

    אתמול באמת היה אחד המשחקים הפחות מבריקים שלנו, ולבטח המשחק שהיה לנו הכי הרבה מזל בכיבוש השער. ועדיין יחס עם זאת, הגענו לעוד 3 מצבים וודאיים, שפילד הגיעו רק למצב מסוכן אמיתי אחד (הגלישה של רוברטסון), והתחושה אחרי שהבקענו הייתה שליטה דיי מוחלטת שלנו.
    לא נלחצנו אחורה, לא העפנו יותר מידי כדורים, הצלחנו להשיג את הניצחון הזה בעוד הופעה בוגרת.
    אני אגיד את זה כל שבוע, כל עוד זה יהיה נכון, אבל לא להאמין באיזה תקופה אנחנו אוהדים את הקבוצה הזו.

    ברמת האישית אני חושב שואן דייק היה מדהים. זה היה משחק שבו קיבלנו את היכולת המדהימה שלו לעמוד במקום הנכון, ובעיקר את הרפטואר המרשים שלו בשמחק הגובה. יחד איתו אציין לטובה את מאטיפ ופאביניו שעזרו לנו מאוד בעמידה ההגנתית. כל שאר שחקנים, כולל השלישייה הקדמית היו ברמה האישית, מתחת ליכולת הממוצעת שלהם.
    רוצה לציין שוב את ההפתעה שלי מאדריאן. הבחור פשוט סולידי מאוד, ונותן לו שקט מאוד מרשים מאחורה. אז כן, משחק הרגל שלו דיי רע, ובכדורי הגובה הוא לא מפלצת כמו אליסון - אבל בשביל שוער שני שהוחתם 4 ימים לפני שהעונה התחילה? מוריד את הכובע בפניו.


    ****
    בנוגע להסכם המסתמן שלנו עם נייק, התפתח כאן דיון מעניין שאני חושב שהוא פספס נקודה ספציפית אחת:
    אם אכן נחתום על הסכם עם נייק על 30 מיליון פאונד מובטחים + 20% ממכירות המוצרים שלנו ע"י נייק - למיטב הבנתי, מדובר על הסכם חדשני בעולם חסויות הספורט. אנחנו למעשה נכנסים להסכם שותפות עם נייק, אודות המותג שלנו.

    גם אם המספרים מראים כרגע שאנחנו מוכרים בערך 1.1 מיליון חולצות בשנה, קשה להשוות בין יכולות המכירה וההפצה של ניו באלאנס ונייק. אומנם שניהם קונגלומרטים בתחום ציוד הספורט, אבל הראשון היא חברה אמריקאית עם מערך הפצה גלובלי מצומצם יחסית, עם מיקוד בשוק האמריקאי, ומחזור של בערך 5 מיליארד דולר בשנה. נייק היא חברת ביגוד הספורט הגדולה בעולם, עם מערך הפצה הגדול בתחום ומחזור מכירות של 35 מיליארד דולר. יכול להיות שבזכות הסכם ההפצה עם נייק, נצליח להכפיל את יכולת המכירה שלנו, וחשוב לקחת בחשבון את כל המוצרים הנלווים שיכנסו לחישוב: כובעים, מכנסיים, כדורי רגל, כל דבר שלמעשה נייק מייצרת ותוכל לשים את הלוגו שלנו עליו.

    קשה להעריך כרגע את מידת הכדאיות של ההסכם, ואין ספק שיש כאן דילמה האם אנחנו עושים את הצעד הנכון בכך שאנחנו מוותרים על התשלום הקבוע "הנוח" ונכנסים עכשיו לעסקה שרמת הוודאיות לגבי ההכנסות שלנו הולכת וקטנה, התנודתיות עשוייה לגדול, וככל הנראה תדרוש מאיתנו מאמץ רב כדי לשווק בצורה אגרסיבית יותר את מוצרי המועדון.
     
  2. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,677
    לייקים שהתקבלו:
    18,546
    תראו, אני מבין שהתלונות שלי עלולות להישמע מצחיקות כשאנחנו במומנטום הזה.
    אבל אני מנסה לחשוב איך אפשר להשתפר כי אפשר להשתפר וכנראה שצריך להשתפר. לדעתי מרכז הקישור זה צורח לשמיים באבולוציה שלנו כקבוצה.
    אם לא היינו במצב שכל איבוד של חצי נקודה עלול להיות קריטי אולי זה פחות היה מטריף אותי אבל זה לא המצב.

    וירג'יל היה עצום אתמול מצד אחד (תמיד במקום הנכון, מנצח כל מאבק, משרה רוגע על הקבוצה) אבל מצד שני בחיי שזאת הרמה הרגילה שלו. הוא פשוט היה צריך לעבוד קצת יותר אתמול אז זה יותר בלט. זה לא נתפס כמה שהוא טוב.
    על הדרך הוא גם העמיד את מאנה מול שוער במסירה שאם זה צ'אבי מוסר כולם מתלהבים נון סטופ. אפילו זה כבר לא מפתיע אצלו כי יכולת המסירה שלו היא מדהימה.


    לגבי ההסכם עם נייק.
    כמו שרשמתי, אני ממש לא מבין גדול בזה אבל כן יש כמה דברים שקראתי שנשמעים מעניינים.
    כמו שאואן רשם, זה הסכם חדשני מאוד. יש\יהיה נסיון לבנות אותנו כמותג לכל דבר ולא רק כמועדון כדורגל. הדיבור הוא שנייק ישתמשו בכל מיני סופרסטארים שיש להם חוזים איתם (סרינה וויליאמס, דרייק, לברון...) על מנת לדחוף את המותג שלנו. זה לא יכלול רק חולצות משחק אלא המון מרצ'נדייז. להבנתי ליינים שלמים של ביגוד ומוצרים. מישהו נתן דוגמה שהיה ניסיון לעשות חולצות של פריז עם אייר ג'ורדן. מה הקשר למרצ'נדייז של כדורגל? אין, אבל נראה לי שאתם מבינים.

    אם באמת יהיה כאן הסכם כזה עם נייק, שבו לא נהיה "עוד קבוצת כדורגל" ברשימה שלהם אלא מותג שהם ינסו להפוך לסוג של דגל שלהם אז זה נשמע מאוד מאוד מעניין עם פוטנציאל עצום.

    יש עוד משהו שאולי אני הולך איתו קצת רחוק מדי אבל אני לא חושב שהוא מופרך - הסכם כזה עשוי לעזור לנו להביא שחקנים שאלמלא ההסכם כנראה שלא היו אופציות עבורנו. זכור לי שבעבר היו הרבה מאוד דיבורים על כך שהספונסרים משפיעים על שחקנים במעבר בין קבוצות. אם אני לא טועה היה דיבור על כך שרונאלדיניו הלך לברצלונה ולא ליונייטד כי נייק התערבו בעניין.
    עכשיו, אני לא אומר כלום, אבל אמבפה הוא שחקן של נייק :)
     
    owen11111 אוהב/ת את זה.
  3. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אבל גם יונייטד הייתה אז אצל נייק. מה שהכשיל את העסקה היה פיטר קניון שכבר ידע שהוא הולך לצ'לסי.

    לא נורא, בסוף יצא טוב.
     
  4. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,677
    לייקים שהתקבלו:
    18,546
    זה שגם יונייטד היתה עם נייק לא סותר שנייק השפיעה על ההחלטה לאן ללכת.

    גם בקהאם אם אני זוכר נכון עבר רק לקבוצות של אדידס.

    ודי, אל תהרוס את הפנטזיה על אמבפה :)
     
  5. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    הסיפור עם רונאלדיניו היה דיי משעשע ובעיקר מדהים בראייה היסטורית (בטח מבחינת ברצלונה), אבל הכול בכלל מתחיל ונגמר בבקהאם. הוא היה השם הראשון של ריאל וברצלונה באותו קיץ (אז לאפורטה התמודד על נשיאות בפעם הראשונה). יונייטד היו במו"מ עם ברצלונה לגבי בקהאם, אבל ללאפורטה עוד לא היה את היכולת להבטיח העברה כזו כי עוד לא קיבל באופן רשמי את התפקיד. מה שקרה זה שיונייטד פשוט ניצלו את זה וסחטו יותר כסף מריאל שנלחצה. ברצלונה התעצבנה והביאה את רונאלדיניו שהיה כבר רגל וחצי ביונייטד (הנרי גם היה אופציה קבועה עד שעבר ב-2007).

    פרגוסון בכלל טען - כמו שקאריק ציין - שפיטר קניון שהיה אז המנכ"ל והיה בדרך לצ'לסי לא הצליח לסיים את העבודה עם אח של רונאלדיניו שגם היה הסוכן שלו. ואגב, מי שהגיע לטענתו ליונייטד בגלל רונאלדיניו היה קלברסון שבסוף מצא את עצמו במנצ'סטר לבד. :)
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  6. one united Member

    הצטרף ב:
    ‏8/8/16
    הודעות:
    1,771
    לייקים שהתקבלו:
    301
    מין:
    זכר
    אורן, אתה מרבה להתלונן על הקישור שלכם, ש/הוא קצת "נגרי" בסופו של דבר, שאין בו מספיק איכות התקפית,אבללללל אולי אחד הדברים שאתה ושכמותך ממעיטים בו הוא שכל אחד מ 8 הקשרים שלכם מוכן להקריב "עצמו לדעת" לטובת הקבוצה ,ללחוץ כמה שרק ידרש במשך 90 דק',לחטוף הרבה כדורים מוקדם ככל האפשר, ולגרום לכך שהשלישיה הקידמית תקבל את הכדורים 30 מטר משער היריב ובתשעים אחוז מהמשחקים גם תדע לנצל את זה לניצחונות.
    לא סתם נראה שלסיטי יש יותר סיכוי להפסיד נק' שטותיות מכם, סילבה ודה בריינה ואפילו גונדאגן אלו שחקנים שיכולים ללחוץ רק לפרקים ולכן לעיתים כשזה לא מצליח סיטי נראית פגיעה. כמובן שבימים שהכל הולך היא נראית כקבוצה הטובה בעולם, אבל בליגה ארוכה ואם היריבה לאליפות חזקה בקישור ובהגנה אז התואר בהחלט לא דבר מובן מאליו.
    סתם לדוגמא בשביל לשחק בדימיון, אני לא בטוח שלהחליף את וינאלדום/הנדרסון/מילנר באריקסון ופוגבה היצירתיים בהרכב,היה עושה טוב לסגנון שקלופ מכתיב בקבוצה,זה היה הופך את ליברפול ל "סיטי 2" ואני לא בטוח שקלופ בעד לשחק עם 5 שחקנים התקפיים מקדימה.
     
  7. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,677
    לייקים שהתקבלו:
    18,546
    אין להם גם איכויות הגנתיות (לטענתי). לעבוד קשה לא אומר בהכרח שזאת עבודה טובה.

    אני פשוט לא מסכים עם הקביעה הזאת שאו ששחקן הוא מוכשר, או שהוא עובד קשה. למה אי אפשר שחקנים מוכשרים שעובדים קשה?

    אני לא בא בטענות לכך שהשחקנים האלה לא עושים דריבלים מרשימים או לא יודע מה. אני בא בטענות שהם לא מסוגלים לשחק מהר, להניע כדור תחת לחץ, לקבל כדור תחת לחץ. כשהנדרסון מקבל כדור הוא או מחזיר ישר לשחקן שמסר לו או שהוא נותן כדור ארוך בתקווה שייפול על שחקן שלנו.
    כשהוא תחת לחץ הוא נותן מסירות בלי טיפת רגש, העיקר להיפטר מהכדור שלא הוא יהיה רשום על איבוד כדור.

    כשאנחנו תחת לחץ הם לא יודעים להרגיע את זה. הם פשוט לא מסוגלים לספוג לחץ. לדעתי זה קריטי. זה היבט הגנתי.
    גם מבחינה התקפית, שלא יתנו לי מסירות בין 4 שחקנים מול שוער ושלא יעשו דריבל מרחבה לרחבה. אבל שיהיו מסוגלים להניע כדור מבין קווי הגנה מדי פעם, שלא יתנו את המסירה הכי שקופה וקלה שבעולם, שלא יחשבו 400 פעם לפני שישחררו כדור (ווינאלדום). כל הבילדאפ שלנו מחורבן בגללם, הקישור בכלל לא פקטור במשחק שלנו. זה או שהבלמים מייצרים משהו, או שהמגינים או ששחקני ההתקפה. אנחנו מדלגים לחלוטין על הקישור כי הם פשוט לא מסוגלים לעשות פעולות בסיסיות עם הכדור.
    וזה לא בגלל השיטה. עובדה שכשקייטה ואוקס משחקים זה נראה אחרת. גם אם הם עצמם לא משחקים טוב, הסגנון משתנה כי הם לא לוקים בפאניקה כשמתקרבים אליהם והכדור ברגליים שלהם.

    אני חושב שאריקסן היה יכול להוסיף לנו לא מעט ולדעתי היה משתלב טוב. אבל זה דווקא לא שחקן שהייתי יוצא מגדרי להחתים אצלנו.
    פוגבה כמובן שבחיים לא יכול להתאים לקלופ. הוא רץ פחות משחקנים בליגה ארצית ויותר חשוב לו איזה ניסיון דריבל שלו מניצחון. הוא כמו ניימאר רק עם פחות (הרבה פחות) קבלות ופחות אורגיות בברזיל.
     
  8. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,058
    לייקים שהתקבלו:
    6,777
    שחקנים סטייל אריקסן/קוטיניו היו מאוד מועילים לנו בעיניי. אני בדעה שאת העבודה הטקטית אצל קלופ ניתן ללמוד, גם אם לא בקלות. שחקנים בקאליבר הזה אמורים להבין את המשחק מספיק טוב בשביל ללמוד את השיטה (בניגוד לשאקירי, שמסתמן כבעייתי בהיבט הזה, אחרת לא ברור לי למה הייבוש המתמשך). אז אולי תאבד משהו בהיבט הפיזי, שאין לזלזל בו בפני עצמו - אבל הרווח בפליימייקר ברמה הכי גבוהה כמו השניים האלה הוא עצום. וזה בלי לדבר על ענייני רוטציה וגמישות טקטית שהם יכולים לאפשר.

    יחד עם זאת, מתחבר מאוד למה שאואן וגיל כתבו, קשה באמת להתלונן, בוודאי כשקייטה ואוקס נראו לא מספיק טוב מול דונס. הבעיה העיקרית שלי בהקשר הזה היא בהיבט ניהול המשחק שזה נושא שעלה פה לא פעם... וויינאלדום בצ׳לסי ובשפילד היה גיס חמישי. לא כל משחק הוא ככה, אבל כשהוא כן מגיע במיינדסט הזה הוא לרוב לא יוצא מזה. גם קלופ אמר לו את זה בעצמו פעם ממה שהוא מספר... במצבים כאלה בעיניי חובה להגיב מהר יותר עם החילוף.

    מבסוט לאללה על אוריגי אגב. זה אולי מצחיק להגיד את זה, אבל נראה לי שהיעדר היכולת שלו להרים את הראש בדריבל אשכרה עוזרת לנו. כל ה11 שלנו כ"כ ממושמעים שהללכת ראש בקיר שלו מהווה חריגה מהדפוס, ובמשחקים תקועים לפעמים זה בדיוק מה שצריך.
     
    owen11111 ו-oranfu אוהבים את זה.
  9. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,677
    לייקים שהתקבלו:
    18,546
    סבבה, קייטה ואוקס היו חלשים ברביעי. אבל הנדרסון ווינאלדום היו חלשים בשבת.

    שתהיה שנה טובה!
     
  10. Ori8 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/09
    הודעות:
    4,442
    לייקים שהתקבלו:
    2,374
    ברוך שפטרנו. לוברן סוף סוף עוזב למקום שתואם את היכולת שלו וחותם בנינג׳ה ישראל..
    https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190929/2dd3d4ac6afac38581d49b2d5acf3f11.Xxx
     
  11. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,058
    לייקים שהתקבלו:
    6,777
    oranfu אוהב/ת את זה.
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,261
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    עדיף מיפן. פחות זמן טיסה ואין ג'ט לג.
     
  13. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,307
    לייקים שהתקבלו:
    16,168
    חלום שלי שה UN23 יילך לשם.
    זה גם עוד דגימות ברוסטר עבור @oranfu
     
  14. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,677
    לייקים שהתקבלו:
    18,546
    אה, עבורי? אני מניח שאתה מעדיף שפירמינו ישחק שם...
     
  15. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,307
    לייקים שהתקבלו:
    16,168
    Alisson yet to return to full training. Medical staff being extra careful. Adrian’s form means no rush with his return. Won’t be involved against Salzburg or Leicester.

    אליסון חוזר לאולד טראפורד?
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.