מחזור רביעי בספרד: 2:5 לריאל על סלטה בקאמבק לברנבאו, 1:1 בין סביליה לברצלונה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏9/9/21.

  1. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    בעיני זו לא קבוצה אחת, לדעתי מקומות 8-20 ככלל בספרד יותר חזקות מבשאר הליגות אומנם לא בפער כמו בעבר אבל בכל זאת. כמובן שאנחנו לא בימים של אלופה של 70 נקודות, זה לא קיים באף ליגה, אני כן מאמין שהאלופות באנגליה לרוב היו משיגות כמה נקודות פחות אילו היו משחקות בספרד, בסוף לדיון הזה אין סוף וקבוצות ממקומות 8-20 מליגות שונות לא נפגשות אחת נגד השנייה אף פעם.
    אגב מבחינת חומר שחקנים אני לא כל כך יודע להגיד למי יש יתרון, מצד אחד יש נהירה לכסף של אנגליה מצד שני אני חושב שיש יתרון מסוים לספרד באיכות השחקנים שהם מייצרים (לא מדבר על שחקני נבחרת אלא על השחקנים שמרכיבים את שאר הליגה), אבל אולי זו רק תחושה.
    מה שהכי מאכזב זה שהטופ של המאמנים נמצאים באנגליה, וזה לדעתי משפיע על כל הליגה ולא רק על הקבוצות שהם נמצאים בהן.
     
  2. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הקבוצות הקטנות בספרד יודעות להגן מצויין. בטח בהשוואה לטיילת שיש באנגליה עם ההגנות שנמצאות קילומטר מהשער שלהן. זה פחות יפה לעין, אבל בטח לא הופך את הליגה לפחות טובה. מן הסתם אתלטיקו, ריאל וברצלונה פחות טובות מהצמרת האנגלית, אבל בשאר לדעתי יש לספרד יתרון. עיקר היתרון אגב זה שהספרדים פשוט טובים יותר בסקאוטינג באופן די עקבי.
     
    Ever Banega אוהב/ת את זה.
  3. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    לא רק עיניין של סקווטינג אני חושב שגם החומר המקומי יותר איכותי, אבל אולי זה רק מרגיש לי ככה כי הקבוצות יותר טקטיות.
     
  4. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    תסתכלו על סכומי העברות, קבוצה תחתית באנגליה משקיעה היום סכומים יותר גדולים מכל קבוצות החיגה הספרדית, כולל ריאל בארסה ואתלטיקו.

    יונייטד בינונית ומטה בעונה שעברה, קרעה את סוסיאדד קבוצת צמרת בספרד 4-0, ועוד 1-0 באנגליה, צלסי ניצחה 4-0 את סביליה מקום 4 בספרד.

    תראו את המראזן העגופ בשנתיים האחרונות במשחקים ביןמהספרדיות לאנגליות ותראו את ההבדלים.

    פעם קבוצה תחתית כמו בילבאו ניצחה באולד טראפוד והקבוצות הספרדיות היו מנצחות את האנגליות
     
  5. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    ריאל עם 21 שערים ב6 משחקים, חמיישייה, שישייה, לכולם ברור שזה לא קבוצה היסטורית, ואפילו הקבוצות ההיסטוריות של רונאלדו לא עשו. על איזה טקטיקה אתה להעזעזל מדבר?
     
  6. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    רוב הכסף זה על שחקנים אנגלים בין הקבוצות. הקוריאני של מאיורקה היה משחק באברטון ושווה 25 מיליון בלי להיות שחקן הרכב בכלל.

    דבר איתי בסוף העונה.
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני לא חושב שהקבוצות בספרדיות יודעות להגן מצוין. הן מנסות בעיקר להגן ופשוט לקבוצות הגדולות בספרד יש פחות איכות בחלק הקדמי כך שהמשימה קלה הרבה יותר. כמה שערים כבשו הקבוצות הגדולות ב-2019/20 למשל? זה היה שפל מאין כמותו של אתלטיקו מדריד. השנה לפחות "הנהירה לאנגליה" הייתה מתונה משהו ועל כן אני שמח שז'ול קונדה וגם פאו טורס נשארו בוויאריאל ובסביליה בהתאמה. אם בליגה יהיו עוד מאמנים כמו מרסליניו שיגיעו לקבוצות בסדר הגודל של בילבאו אז הרמה תשתפר. אני לא חושב שמנצ'סטר יונייטד קבוצה גדולה למשל אבל מדובר באוסף שחקנים מעולה, ברונו מעלה את הקצב שלו, פוגבה פתח מצוין, רונאלדו, גרינווד. לכן יונייטד לא צריכה לשחק טוב כדי לכבוש ועדיין היו לה ניצחונות דחוקים. איפה מסתכם היתרון של יתר הספרדיות על המקבילות שלהן מאנגליה?
     
  8. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    הסקאוטינג בספרד באמת עובד, באנגליה הם פשוט לוקחים שחקנים שכבר מוכרים לצופה הממוצע. בזמנו סאותהמפטון לקחה בלם צעיר מוויאדוליד, שמעתי התפעלות מהרכש הזה. איך מדובר בסקאוטינג מרהיב אם גם אני הכרתי את מוחמד סליסו וראיתי אותו שבוע אחר שבוע נותן הופעות מרשימות בליגה הספרדית? הייתי מתפעל אם היו מחתימים אותו כשהיה במילואים של ויאדוליד.

    בעניין הרכישות, ראינו מה ארסנל יודעת לעשות עם כסף. ארסנל היא הדוגמה הקלאסית לכך שהפרמיירליג לא מושלמת. יש שם קבוצות שטובעות בכסף ולא עובדות איתו נכון. ויאריאל וסביליה מוציאות את הכסף במקומות הנכונים, כמעט תמיד קולעות בול. אם הן היו משחקות בפרמיירליג יש סיכוי גדול שעם הגנות האוויר שם היו כובשות יותר שערים.

    אני שמח שריאל כבשה שישייה אחרי 3 שנים כדי לתת למשחק נגד העולה החדשה, בהרכב חסר, רוטציות ועם פציעות בהגנה (בלם מהמילואים בהרכב), להוות אינדיקציה למרות שראינו אותה סובלת לא אחת, כולל העונה (לבאנטה).

    כן, גם נגד סלטה ויגו היא סבלה, למרות החמישייה. אני מכיר קבוצות שמפסידות כבר במחצית הראשונה (ארסנל, נוריץ'), ולא כשהמשחק מגיע לגארבג' טיים (סלטה ומיורקה).

    חיסרון נוסף אגב, בספרד, זה חוק סעיף השחרור. מארק קוקורייה ניצל את החוק כדי להשתחרר תמורת 18 מיליון בלבד. יש לו את הכח כמועסק לדרוש מחטאפה סעיף נמוך בחוזה.

    דרך אגב, ריאל סוסיאדד אירחה את מנצ'סטר יונייטד באיצטדיון של יובנטוס, ולא באנואטה. אותה יונייטד אגב, שלא הצליחה לנצח את ויאריאל בגמר הליגה האירופית. כנ"ל סביליה, אותה קבוצה שטאטאה מעליה את וולבס, יונייטד, רומא ואינטר החזקות.
     
  9. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    באנגליה יש את עניין של חוקי העבודה שלא ממש מאפשרים להביא שחקנים שאף אחד לא מכיר, בספרד יש להם את כל אמריקה הלטינית עם יתרונות של השפה. זה לא רק עניין של אנשי מקצוע טובים יותר, למרות שאני חושב שהספרדים בבסיס מבינים כדורגל מצויין, כנראה יותר טוב מכל אומה אחרת.
     
  10. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    אני מקווה שאנשי המקצוע בספרד הבינו שחינוך הכדורגל נמצא בפיגור מבחינת הפיתוח הפיזי.
     
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    במשחק ההשלמה מהמחזור הרביעי - סביליה מארחת הערב את ברצלונה:

    "הצ'מפיונס באופק", זו הכותרת של עיתון 'ספורט'. המשחק האחרון של השנה הוא המפתח עבור סביליה וברצלונה. שתיהן זקוקות לניצחון שיאפשר להם להמשיך להילחם למען מטרותיהן. ברצלונה השמינית תוכל להשתוות לראיו הרביעית ולהתקרב לליגת האלופות אם תנצח אלא שיש לה ניצחון בודד העונה בחוץ (נגד ויאריאל) בשבעה משחקים, ואילו סביליה לא הפסידה בביתה. בקטלוניה מעודדים מאוד מהניצחון של ברצלונה 2:3 על אלצ'ה ובספרד צוחקים על כך שלפתע אוהדי ריאל מדריד 'מחזיקים אצבעות' לצ'אבי וחניכיו שכן סביליה שנמצאת בכושר מצוין אחרי ה-1:2 על אתלטיקו מדריד ויכולה לצמק את הפער מהפסגה לשלוש נקודות בלבד. לבארסה מאזן מצוין בפיחואן, הפסד אחד בלבד מאז 2007/08 והיא ניצחה שם אשתקד. לאור מכת הפציעות שלא מרפה\שחקנים שטרם התאוששו כמו פאטי, ממפיס ופדרי שעדיין בחוץ - נראה שג'ורדי אלבה יוצב בעמדה ממש התקפית וישנו מערך היהלום עם גאבי המצוין. פראן ז'וטגלה שכבש במחזור שעבר יוצבצ בחוד. "כרגע ברצלונה מאוד רחוקה מריאל אבל דברים יכולים להשתנות", אמר צ'אבי לקראת המשחק. בארסה תהיה תלויה לא מעט בכושרו של טר שטגן שירשום ציון דרך עם משחקו ה-300 במדי המועדון. הוא ספג 299 שערים בדיוק ושמר 120 פעמים על שער נקי. העונה אין ספק שהוא לא ממש בשיאו. לאנדלוסים מכת פציעות גם כן, אך אוקמפוס שכבש את השער היקר במחזור האחרון - ישחק וכך גם רפא מיר. חסוס נבאס, סוסו ולאמלה ימשיכו להיעדר, אן נסירי על הספסל. "מחכה לנו משחק קשה מאוד לפני חג המולד. זו ברצלונה שמשחקת את הכדורגל הטוב ביותר שלה בשנה האחרונה. אנחנו מצפים ליריבה חזקה מאוד עם הסגנון שצ'אבי נתן לה", אמר לופטגי, שהבהיר כי הוא לא מסתכל על הטבלה ולא מתעסקת במתמטיקה. סביליה יכולה לנשום לרווחה שמסי איננו. הוא כבש נגדה 38 שערים - יותר מאשר נגד כל קבוצה אחרת. הרכבים משוערים:

    https://estaticos-cdn.sport.es/clip/ff578f7d-233b-4cca-9728-30b273abeae1_16-9-aspect-ratio_50p_0.Xxx