מי השחקן הכי אנדרייטד?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י alexshw, ‏13/9/21.

  1. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,459
    לייקים שהתקבלו:
    6,388
    וואה וואה יונמו יהיה לך הרבה על מה להתפלל היום בערב בבית הכנסת. בנזמה בשורה אחת עם שבה והנרי? הוא היה בפער החוליה הכי חלשה בהרכב של ריאל שזכה ב4 גביעי אירופה ב5 עונות. אתה משווה אותו פה לשני שחקנים שהובילו קבוצות (וזכו גם בתארים) בשנות השיא שלהם.

    ארון תארים רלוונטי אולי כשמשווים בין לבנדובסקי לאובמיאנג. קארים בנזמה זכה בליגת האלופות ב2013/14 עם הרכב שהכיל בין היתר את מודריץ', רונאלדו, בייל ודי מאריה. והוא אפילו לא סיים 90 דקות במשחק הגמר. באותו הזמן לואיס סוארז נתן את אחת העונות הכי גדולות של שחקן בפרמיירליג, ונשאר בידיים ריקות.

    בכלל גם ארון התארים של אלבארו מוראטה יותר מרשים מזה של שבצ'נקו והנרי. בוא.
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני לא חושב שיש כאן דיון על בנזמה מודל 2019 עד הזמן הזה, אלא על כל הקריירה שלו או לחילופין על תקופתו במדי ריאל מדריד. "מנקה" לו את נבחרת צרפת שם הרקורד לא מרשים וגם את התקופה בליון. בנזמה העונה פנומנלי, לא פחות, ציון 10. בכל משחק שער או בישול. הוא גם היה השחקן היחיד ששיחק כדורגל נגד צ'לסי בחצי הגמר בעונה שעברה וממש כבש שער מכלום.

    לא חושב אפילו שצריך 'טיעון' למה בנזמה גם אם יוולד עוד 5,000 פעם לא יהיה תיירי הנרי. בכל הזכיות שלנו בליגת האלופות הוא היה השחקן השמיני-תשיעי בחשיבותו אם בכלל. כמו שאתה ממתין - כמה משחקים גדולים בנזמה ניצח באמת? אתה משווה שוב שחקנים מתקופות שונות, אפשר לחשוב שריאל בעידן של ראול כבשה מאה שערי ליגה בכל עונה. ראול שיחק עם תותח כמו כריסטיאנו עונה אחת והיה בקבוצה שלא עברה את שמינית הגמר שש שנים - כמובן שגם בגללו, אבל אתה מבין. עם ראול שיחקו ראול בראבו ופאבון כבלמים. בנזמה שחקן כדורגל פחות טוב מראול, מנהיג פחות טוב מראול, שלא היה דוחק שערים בלבד. הייתה לו יכולת מסירה ברמה גבוהה, משחק ראש, הוא היה חכם מאוד, זריז, מה שכן הוא לא שלט בכדור כמו בנזמה. אתה לוקח את בנזמה או את ואן ניסטלרוי של מנצ'סטר יונייטד? את דויד ויאה של ולנסיה?

    דוגמא להסתכלות על מספרים בלבד: בנזמה מודל 2018/19. אוהדיו יגידו - וואו, איזו עונה, 30 שערים - יפה. מצד שני הוא גם שיחק ב-53 משחקים. מהמחזור הרביעי ועד ה-12 הוא לא כבש בכלל בליגה. שלושה שערים נגד אריות בגביע המלך. קלאסיקוס בחצי גמר הגביע? נאדה. שער נגד אייאקס בברנבאו שהיינו חייבים? נאדה. נגד איזה קבוצות צמרת הוא הבקיע? נגד ולנסיה בדקה ה-90 כשהיינו בפיגור 2:0, נגד אתלטיקו בסופר קאפ האירופי ונגד אייאקס בשמינית הגמר. וגם נגד ויאריאל האימפריה או שלושער נגד בילבאו בגארבץ'-טיים.

    לזה שמעליי: בנזמה לא השלים את הגמר ב-2014 כי לא היה כשיר אבל זה לא חשוב, הייתי במשחק ליגה באותה עונה נגד אתלטיקו והברנבאו בבוז מחריש אזניים. מוראטה בעונת השיא ביובנטוס כבש יותר שערי הכרעה מבנזמה אולי בכל עונה אחרת בקריירה. הנרי היה רץ כמו איילה על המגרש, שבצ'נקו אתלט מטורף ועם קרח בוורידים.
     
  3. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,412
    לייקים שהתקבלו:
    2,946
    מסכים לגבי ריבאלדו, למרות שהייתה לו תהילה רגעית, הוא עדיין לא קיבל את ההערכה ההיסטורית שמגיעה לו בעייני.

    אני חושב שבאותה נשימה דניס ברגקאמפ הוא סוג של אנדרייטד. אוהדי ארסנל כמובן מעריכים והאנגלופילים זוכרים לו חסד, אבל הוא לא ניצב בשורה אחת עם גדולי הדור שלו, אחד מהשחקנים עם הטאץ הכי אלגנטי שראה העולם, היה ראוי ליותר בעייני.

    במיקרו, אצל יובה, אני חושב שקלאודיו מרקיזיו ומאורו קמוראנזי הם שני אנדרייטדים מובהקים. שחקנים נהדרים שנבלעו בתוך הקבוצות שלהם למרות שהחלק שלהם היה מרכזי לא פחות משל אחרים. נדבד זכה בכדור הזהב אבל קמוראנזי היה נהדר לא פחות בחלק מהתקופות ואפילו יותר.
    אצל השני כולם זוכרים את פירלו וידאל ופוגבה, ושוכחים את הנסיך הקטן, אפילו הפרידה שההנהלה סידרה לו הייתה מבישה.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  4. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    @סיונרה אחת הסיבות ששריאל מדריד הזאת הגיעה ל100 שערים היא העובדה שבנזמה שיחק בה. כמה קבוצות היום מגיעות ל100 שערים ככה?
    מסי ורונאלדו הם מפלצות, ובנזמה היה שותף נהדר של רונאלדו.
    בנזמה כחלוץ נטו לא עדיף על דרוגבה או RVN (או לבנדובסקי או לוקה טוני).
    כשחקן לשים בריאל של רונאלדו? לדעתי כן. לא חושב שאם היית שם את דרוגבה במקומו ריאל היתה משיגה יותר תארים.
    הן בליון והן בריאל פוסט-רונאלדו רואים גם מה האיכויות שלו כשחקן מוביל בהתקפה, וכמה הוא 'ויתר' בשביל רונאלדו.

    @Clichy שבצ'נקו והנרי היו הטובים בעולם עד שהגיעו שלושה שחקנים ששברו את התקרה - רונאלדיניו, רונאלדו ומסי.
    אז כן, לבנזמה לא היה סיכוי להיאבק על 'אחד הטובים בעולם' כי הוא פרח במקביל לצמד החייזרים (וזלטאן), אבל מלבדם הוא בהחלט ברשימה. בפועל ברוב הזמן לעגו לשחקן הזה, בזמן שכל סלאח או גריזמן מוכתר כאחד השחקנים הטובים בעולם.
    ארון תארים רלוונטי כשמודדים קריירה של שחקן ולא עונה. ברמת הקריירה רונאלדו נזריו אכן לא קרוב להרבה שחקנים אחרים (וכנ"ל רונאלדיניו).

    בכל מקרה, התארים והמספרים זה לא הטיעונים שבגללם אני טוען שבנזמה שחקן התקפה דרג א (כלומר אחרי מסי, רונאלדו וזלטאן ולצד השאר).
    הם בסך הכל נתונים שמייצגים את הקריירה שלו בצורה אמינה. לזלזל בהם בשביל להגיד שהוא כבש הרבה בגלל אוזיל-מודריץ-דימריה וזכה בגלל רונאלדו ואחד מגדולי הכובשים באירופה כי הוא סוחט את פרז שישאיר אותו חלוץ הרכב בריאל - נגד הטיעונים האלה אני יוצא.

    @VAR גם סלאח הוביל קבוצה לתארים וגם הוא בשורה הזאת, של שחקני התקפה שלעונות מסוימות היו מהטובים בעולם. גם אגוארו.
    הייחודיות של בנזמה היא בהמשכיות שלו - הפציץ בליון, התאקלם בריאל, ניצח את היגוואין, הסתדר עם רונאלדו, מככב בלי רונאלדו.
    כמה שחקני התקפה בעולם הראו יציבות כזאת בתקופה כזאת ארוכה?

    אגוארו עם בערך 220 שערים (ו40 פנדלים) ב390 משחקים בסיטי (0.56 שערים למשחק),
    ויאה עם בערך 105 שערים (ו24 פנדלים) ב225 משחקים בולנסיה (0.46 שערים למשחק), ובברסה עם 47 מ119 (0.40 שערים למשחק),
    הטענה ש'שער לשני משחקים לחלוץ זה לא מספיק' זה טענה שרלוונטית רק למי שחי בעולם של מסי ורונאלדו.

    בשורה התחתונה לפני שהטיעונים מתחילים להתמחזר:
    המספרים של בנזמה, התארים שלו, הנוכחות שלו בהרכב בצמרת הכדורגל האירופאי במשך שנים - כולם מוצדקים לגמרי.
    הפער המשמעותי בינו לבין 'אגדות' זה בעיקר חוסן החן האישי שלו, ולא פער כשרון.
    בעשור האחרון יש מעט מאוד שחקני התקפה שעולים עליו באופן מובהק. רונאלדו מסי וזלטאן כמובן, אחרים אולי מנצחים בנקודות, לא בנוקאאוט.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  5. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,459
    לייקים שהתקבלו:
    6,388
    על איזו המשכיות אתה מדבר? יש קונצנזוס מוחלט בעולם שהוא השתפר בצורה משמעותית ביותר מאז 2019. וגם אז לא לרמה של חלוץ שמוביל קבוצה אלא לחלוץ משלים מצוין (כמו שואן ניסטלרוי היה בזמנו, רק שהוא עשה את זה קריירה שלמה ולא רק שנתיים וחצי). להשוות אותו לשבה, הנרי ודרוגבה זה לא להשוות תפוחים לתפוזים, זה להשוות אבטיחים לאפונות. אלה שחקנים שהובילו קבוצות אדירות, לא היו סתם ווינגמנים. ניתן אולי לטעון שבנזמה מוביל את ריאל מאז שרונאלדו עזב. ומידת ההצלחה שלה היא בהתאם. הוא פשוט לא שחקן ברמה הזאת בשום מצב.

    בNBA מחלקים כל עונה את פרס השחקן המשתפר של העונה. אם היו מחלקים אותו בכדורגל, אז בנזמה של 2019 היה מועמד בולט. ומאז הוא מקבל את ההכרה שלו, וזה הכל. לא אנדרייטד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/9/21
  6. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,584
    לייקים שהתקבלו:
    3,779
    @yonmu
    גם אם תנכה את זלאטן, מסי, רונאלדו - היו עדיין שחקנים עדיפים ממנו (לפחות 5-10) בערך בכל נק' זמן בקריירה שלו (לדעתי). לפחות לגבי הנרי חלק ניכר מהקריירה שלו הוא היה מועמד לגיטימי לפיינליסט בבאלון ד'אור (בעיקר 02'-06') וזה התבטא בשערים, תארים קבוצתיים (חוץ מצ'מפיונס) ואישיים. גם אחרי שמתחשבים ביח"צ הגרוע ולא תמיד מוצדק שיש לו, מתי בנזמה התקרב לדבר כזה?
     
  7. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    36,142
    לייקים שהתקבלו:
    6,340
    אגוורו בכל שלב בקריירה שלו(עד השנה האחרונה) היה הרבה יותר טוב מבנזמה.
    בכלל, אנדרייטד? אגוורו.

    גם בליגה האנגלית הבליטו תמיד את השיאים שווין רוני שבר וטיפחו את הארי קיין בהמשך.
    אגוורו בשקט כמעט עשור היה השחקן הכי טוב בליגה בלי שפמפמו את זה.
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אגוארו בשיאו היה זורק שני בלמים על מטר בקלות, זוכר את טרי אוכל מולו חצץ שוב ושוב ושוב. הוא כבש שער אליפות היסטורי למשל ונאבק שנה אחר שנה בפציעות. הוא היה כוכב כדורגל ענק בשתי ליגות ושיחק באתלטיקו בעידן הלוזרי שלה. אני יכול לקבל אולי 'תיקו' בינו לבין בנזמה אבל לא עדיפות של הצרפתי. בזכיות שלנו בליגת האלופות בנזמה היה בסוף ההיררכיה ויש שחקנים הרבה יותר משמעותיים ממנו גם בכך שכבשנו שמונה שנים ברציפות מעל מאה שערי ליגה - כריסטיאנו זה מובן מאליו, היו גם אוזיל ו-20 הבישולים שלו, אנחל די מאריה, גארת' בייל ועוד. בריאל מדריד של הגלאקטיקוס שיא השערים בעונה בספרד היה 86 - בעונת 2002/03. אתה רוצה הוכחת לכמה זה משמעותי התקופה של כל שחקן? פורלאן כבש ב-2008/09 במספרים של רונאלדו הברזילאי מעונת חייו.

    דויד ויאה שהצגת את המספרים שלו - שיחק עם שחקנים הרבה-הרבה-הרבה פחות טובים בוולנסיה, בברצלונה הוא שיחק בצד שמאל בכלל וגמר את עונת 2011/12 בדצמבר נדמה לי. ציינת את סלאח. התרגלו כבר שהוא שחקן של 30 גולים, כשבנזמה עושה את זה - זה עדיין מפתיע וזה מסביר הכל.

    העונה הכי טובה של בנזמה בפן המספרים בריאל מדריד הייתה 2011/12 - 32 שערים - שווה לעונת השיא בליון, ו-19 בישולים - אליפות, תרתי משמע. הוא עשה את זה ב-3,443 דקות - כלומר שער או בישול כל 67.5 דקות - מרשים| גונסלו היגואין באותה עונה היה עושה איתו, נניח "שבוע-שבוע" כמו טבח בצבא, הוא היה החלוץ השני בהיררכיה בגדול - משחק האליפות בקאמפ נואו, צמד חצאי הגמר נגד באיירן וכן הלאה. באותה עונה היו לו 26 שערים ו-13 בישולים ב-2,646 דקות. זה יוצא מעורבות בשער כל 68.5 דקות. זניח לחלוטין

    זה בידיוק העניין עם בנזמה, "ההמשכיות" שאתה טוען, היא קיימת רק מ-2019 וכן הלאה, הוא לא היה יציב, לא היו שנתיים ברצף שהן באמת טובות. 20 שערים בעונת 2012/13 זה טוב? 24 שערים ב-52 משחקים בעונת הדסימה עם כל המפלצות בהרכב - זה טוב? 19 שערים בעונת הדאבל 2016-17 זה מרשים אותך? 12 שערים עונה לאחר מכן, ועוד היה משחק שרונאלדו ריחם עליו ונתן לו לבעוט פנדל, רק אומר..
     
  9. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,069
    לייקים שהתקבלו:
    338
    חואן קרלוס ואלרון.

    עושה המשחק הכי טוב שראיתי בחיי, כשרון טבעי ברגליים שלא ראיתי עד היום, איינסטה וסילבה העריצו אותו.

    לצערי התפקיד שלו כבר מזמן נכחד מהעולם.
     
    Gianzola01, Clock End Stand ו-itzik.miro אוהבים את זה.
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,254
    לייקים שהתקבלו:
    25,767
    מין:
    זכר
    ואם כבר בדפור עסקינן - הבלם המרוקאי נורדין נאייבט ועוד לפני דפור בלם מוביל בנאנט וספורטינג ליסבון
     
    Gianzola01 אוהב/ת את זה.
  11. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אם היה משחק במקומו לוק דה יונג אז כנראה שלא, אבל כל מי שראה את ריאל של אז הבין שיש לה בעיה בעמדת החלוץ המרכזי, גם בנזמה וגם היגוואין (שהיה בפירוש פחות טוב ממנו) היו החוליה החדשה בהתקפה. בעיקר העובדה שהוא (עדיין) חלש מאוד בכל התנועה בין הבלמים, הייתה אחד הדברים שהגבילו את ריאל, לפחות בחצי השני של הקדנציה של רונאלדו והתקופה של זידאן. אם היה שם מישהו כמו ואן ניסטלרוי (שאגב אנדרייטד, העובדה שאתה בכלל משווה בינו ובין בנזמה, כנראה מראה שהוא אנדרייטד) אז זה היה פותח כל כך הרבה אפשרויות להתקפה של ריאל ושוב, לדעתי, כנראה מביא לנו עוד 2-3 אליפויות בקדנציה של רונאלדו בריאל.
    כמו שראוליטו הראה, בנזמה לא נתן מספיק ערך מוסף במשחקים החשובים (קלאסיקו ודרבי). אני משווה את זה לחצץ שסוארז היה מאכיל אותנו בכל קלאסיקו או מה שדרוגבה היה עושה לכל הבלמים הכי טובים בעולם לבד, אלו באמת דרגות אחרות של חלוץ, ושל שחקני כדורגל בכלל. התנועה בין הבלמים זה הא"ב של חלוץ, בשביל שחקן שירד אחורה להניע כדור, או יקבל כדור עם הפנים לשער באגף שמאל, יש עשרות שחקנים שיעשו את זה טוב ממנו. אני צריך שחקן שינוע בתוך הרחבה לכדורי עומק וימרר לבלמים את החיים. בנזמה הוא לא זה.
    מה שרואים מבנזמה בשנתיים האחרונות, זה משהו אחר לגמריי ממה שראינו ממנו כל שאר התקופה.
     
  12. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    ברוזוביץ' יחסית אנדרייטד למה שהוא עושה כבר כמה שנים טובות, זה בולט ביחס להערכה שמקבל אוברייטד בשם ז'ורז'יניו.
     
    Gianzola01 ו-k_700 אוהבים את זה.
  13. Alta Tensione Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    2,220
    לייקים שהתקבלו:
    918
    נסטה.

    הבלם הכי טוב שראה העולם מאז בארזי תלה את הנעלים ועדיין, תמיד שמתעורר דיון אני מוצא שנדחפים כל מיני טרי, פרדיננד, פויול ובעיקר קנבארו לפניו ואני לא מבין מאיפה הבושה.

    עריכה: גם טוטי.

    משום מה שמדברים על שחקנים נאמנים וכאלה של קבוצה אחת הוא נאמר תמיד באותה נשימה עם מלדיני, בארזי, גיגס, סקולס, פויול וכו. זה לא אותה ליגה. להיות שחקן של קבוצה אחת שרק זוכה בתארים זה לא חוכמה. להיות אחד הטובים בעמדה שלך בעולם לאורך שנים שאתה יכול לפתוח בהרכב בכל מקום שתרצה ועדיין להשאר נאמן לקבוצה שבורה כמו רומא זה רמה לפחות מעל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/9/21
    Gianzola01, Clock End Stand ו-yonmu אוהבים את זה.
  14. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,584
    לייקים שהתקבלו:
    3,779
    @Alta Tensione
    לגבי טוטי - spot on. אני חושב שמבחינת raw talent הוא לא רחוק ממסי.

    ואפרופו בלמים לא מוערכים - ריקרדו קארבליו.

    לדעתי הבלם הכי אלגנטי ששיחק בפרמיירליג. לא היה הכי גבוה או חזק אבל קריאת משחק וחוש מיקום מושלמים - ממש אומנות. עשה זכייה היסטורית בפורטו, היה חלק מחוליית הגנה אולי הכי חזקה שהייתה באנגליה וגם בנבחרת הגיע להשגים יפים.
     
    Gianzola01 אוהב/ת את זה.
  15. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    בנזמה בפער הכי אנדרייטד בעשור האחרון