שמינית גמר ליגת האלופות - גומלין: יובנטוס ורונאלדו הולכים הבייתה אחרי דרמה גדולה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י alexshw, ‏9/3/21.

  1. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,256
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    הפואנטה - להגדיל הכנסות. הציעו אפשרות של שלב בתים בן 10 משחקים, אבל בשיטה שוויצרית(נפוצה בתחרויות שח), קרי לא כולם נגד כולם.
    מתכוונים שהגדולות ישחקו בעיקר מול הקטנות בשלב הזה ואז בעצם בשלבי הכרעה כבר ישחקו ביניהן.
     
  2. Sarek Member

    הצטרף ב:
    ‏18/12/06
    הודעות:
    980
    לייקים שהתקבלו:
    848
    אירוע משמעותי היום בזירת דירוג המדינות של אופ"א - לראשונה מאז שנת 2012, אנגליה עוברת את ספרד ומדורגת ראשונה (המצב עשוי להשתנות עד לסיום העונה).
     
    Ever Banega, LFC-Gerrard1 ו-alexshw אוהבים את זה.
  3. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,665
    לייקים שהתקבלו:
    18,531
    @DRORIKO מסכים שאף אחד לא זוכר וזה לא משנה בסוף.
    אבל אנחנו מדברים פה על מה שקרה במשחקים עצמם, עזוב שורה תחתונה.
     
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,964
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    איפה הנוקאאוט פה? הוא מאמן טוב עם סגנון הגנתי מובהק ו-0 רעיונות בהתקפה.
    בסוף נגמרה האיכות/המזל ואתלטיקו כבר לא משיגה תוצאות מיוחדות. זה יכול לחזור בשנים הבאות, אבל זה לא הופך אותו למאמן עם יתרון יחודי.
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,256
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    המשחקים מול צ'לסי היו חלשים, לא מבין מה זה מבטל את הנאמר? אין דברים מוחלטים בכדורגל.
    צ'ולו הוכיח שמסוגל להעמיד קבוצות שקשה להעיף בנוק אאוט.

    העונה הם רצים חזק לאליפות, אבל הם פחות איכותיים מ - 2013/14 לדעתי, אז רצו במקביל ב- 2 מסגרות בהצלחה. עכשיו יתמקדו בליגה. לא חושב שכזו טרגדיה עבורם לעוף מצ'מפיונס העונה בשמינית.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  6. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    מסכים בגדול רק שהם מדדים לאליפות, לא רצים.

    Sent from my SM-N970F using Tapatalk
     
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,684
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    אני פשוט מתחבר להודעה הראשון שלך. הסקת המסקנות שלך פשוט שגוייה. זה שהשנה הולך יותר טוב לאנגליות לא אומר שהפרמייר ליג טובה יותר. אם הצ'מפיונס ליג היא המדד היחיד אז הליגה הצרפתית ואפילו הפורטוגלית טובות יותר מהאיטלקית כי להם יש נציגות ברבע גמר ולנו לא. המפעל הזה הוא אוברייטד מבחינת החשיבות שמייחסים לו. אני חושב שמקרה מנצ'סטר סיטי מדגיש את זה הכי טוב.
     
  8. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,665
    לייקים שהתקבלו:
    18,531
    לא יודע מה זה טובה יותר, אבל לדעתי קשה יותר, חד משמעית.
    וזה לא משחק אחד, כל מפגש של אנגליות נגד יריבות מליגות אחרות זה מפגש קליל העונה.

    פורטו יובנטוס זה מפגש אחד.
    אני לא מדבר על כמה גבוה מגיעות קבוצות אלא איך נראים המשחקים.


    ואני לא חושב שהאלופות זה מדד. טורניר נוקאאוט זה לא מדד מבחינתי, כבר היו קבוצות בינוניות (ואני מפרגן) שלקחו את התואר, כולל ליברפול ב-2005 שעברו יריבות קשות מאוד. עברו אותן, אבל לא היו טובים יותר.
     
  9. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,964
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    דיברתי על הטענה שסימאונה(או כל מאמן אחר) הוא "מאמן נוקאאוט".
    תואר מעורפל שבדרך כלל מוענק למאמנים שמתמחים ב"אומנות" הבונקר.

    ההדחה היום לא טרגדיה, אבל כבר שנים שסימאונה לא מביא ערך מוסף בליגת האלופות(שלא נדבר על הליגה).
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  10. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,080
    לייקים שהתקבלו:
    651
    סימאונה מאמן נוקאאוט, לפי ההגדרה הפופולרית, אבל כשמגיע מאמן נוקאאוט \ מאמן ברמה גבוהה כמו תומאס טוכל ומאלץ את צ'ולו לצאת מהקיבעון, רואים אותו מאבד את זה. החילופים שצ'ולו עשה במשחק הזה לא אופייניים לו, מראים על אובדן עצות. אני חושב שהוא מעולם לא החליף את טריפייר ואת סוארס, בטח לא באותו משחק. שינה מערך, לא ידע מה לעשות. ככה זה כשהיריבה מסתגרת היטב הגנתית + מחזיקה סלעים כמו זומה, קאנטה ומסודרת הגנתית בצורה מופתית כמו שצ'לסי נראית תחת טוכל. לטעמי, כרגע צ'לסי מועמדת רצינית להגיע רחוק יותר.

    הקבוצות הספרדיות נופלות באותו מקום כל שנה מחדש: מגיע פברואר-מרץ וכל ההתלהבות מתחילת העונה מתרוקנת מדלק. ראינו את ריאל סוסיאדד ואתלטיקו פותחות את העונה בשיא ההתלהבות, בצמרת, פותחות פער. פתאום אתלטיקו נראית כמו הקבוצה שלי בקריירה בפיפא: כל השחקנים במד עייפות אדום.

    לא פלא שהקבוצה הזאת איבדה יתרון גדול בליגה, במיוחד כשבארסה מתעוררת. וזו הבעיה הנוספת של צ'ולו - הסגל שלו לא עמוק, לא מגוון, וחוץ ממצבת הבלמים שבאמת יציבה יחסית העונה, המשחק הזה נגד צ'לסי הדגים הכי טוב את הבעיה של אתלטיקו: יש לו רק גישה אחת לעלות למגרש (לא להחזיק הרבה בכדור), מערך ברירת מחדל +מערך חדש שעבד יחסית טוב העונה.

    במשחק הראשון ההיעדרות של טריפייר סירסה לו את כל המערך - יורנטה התבזבז בצד ימין והחיסרון שלו באמצע לא התמלא. כל זה בגלל שאין לאתלטיקו מגן מחליף נורמלי. המערך הזה של 3 הבלמים מדגים את זה היטב, זה מערך שבו קראסקו יכול להחליף מגן שמאלי, אבל רק בגלל שבסגל הקיים יש לו רק מגן שמאלי בחולייה של 4.

    אז גם בליגה קבוצות התחילו ללמוד את אתלטיקו ואפשר לראות שזו כבר לא אותה קבוצה. צ'ולו יצטרך להתפלל למעידות של היריבות או להיות יצירתי מאוד כדי להחזיר את הקבוצה שלו לחיים. אני לא רואה את זה קורה, ברצלונה חזרה לחיים בעצמה ועוד מעט המשחקים הגדולים בצמרת.

    לגבי המדד באירופה: כשהספרדיות שלטו במפעלים האירופים אמרו שזה לא המדד, ושהן מגיעות למשחקים רעננות יותר מהאנגליות ש"קורעות את עצמן" בליגה. אז שמענו ונשמע הרבה טיעונים מופרכים בחלקם. לדעתי צריך לקחת בחשבון את רמת הקושי של הגדולות מול הקטנות במשחקים נתונים, את מידת האיום של קבוצות דרג ב' על דרג א' במשחקים ובטבלה, את היכולת של דרג א' באירופה ואת היכולת של דרג ב' באירופה.

    אם פעם היה התירוץ של העייפות לגבי היכולת של האנגליות, היום רואים את זה על הספרדיות. אבל זה לא אמור להיות טיעון הולם, האשמה היא אך ורק של הקבוצה העייפה שלא נבנתה היטב, ובטח קבוצות כאלה עם אמצעים לבנות ספסל חזק. והקבוצות הספרדיות יצטרכו לחשוב טוב מאוד איך פותרים את הבעיה הפיזית של השחקנים, כי זה כבר נהיה פער יסודי מקבוצות אחרות.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  11. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,632
    לייקים שהתקבלו:
    401
    אחד הדברים שהופכים את סימאונה לכביכול מאמן נוקאווט הוא הביתיות של אתלטיקו שהיא עצמה סוג של קבוצת נוקאווט. אם צמד המשחקים משוחק עם קהל והמשחק הראשון בוואנדה, סיכוי טוב שזה היה נגמר אחרת. לא סתם אתלטיקו לא הפסידה משחק בית בנוקאווט מעל 20 שנה.

    לגבי המשחק תוכל ניצח את סימאונה לגמרי לדעתי. אתלטיקו במחצית הראשונה לא עמדה טוב בכלל.
    לא הבנתי מאיפה בא ה4-2-3-1 הזה. סאול וקוקה ניצמדנו להגנה בגלל זייש והאברץ ונוצר בור בקישור מאחורי קראסקו-פליקס-יורנטה. גם העזרה על הקוים בהגנה לא הייתה טובה. הייתה לי תחושה שהוא יעלה למחצית ב3-5-2, אתלטיקו נראו קצת יותר טוב במחצית השנייה אבל לא מספיק.
    סוארז כרגיל אנמי לחלוטין בליגת האלופות, רודיגר אכל אותו לארוכת בוקר. קוקה ביום בינוני וסאול שחקן בינוני ואתה מקבל קישור שלא יכול לעשות כלום. פליקס כישרון עצום אבל לא בטוח שאתלטיקו זה המקום בשבילו.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    1. איזה 'ערך מוסף' סימאונה אמור להביא בצ'מפיונס? זה שהם מגיעים לשלבים הגבוהים ומדגדגים אותם שנה אחר שנה זה כבר הבונוס, קבוצה בצלמו של המאמן. הוא כן ניסה דברים חדשים כמו יורנטה וקראסקו וזה פחות עבד לו. סאול כבר כבש כמה שערים מכריעים בעבר וזו הסיבה שהוא פתח, אני מניח. גם זידאן מאמן נוקאאוט ואנצ'לוטי כזה, הם גם בונקריסטים? גם מוריניו לדעתי לא תמיד היה בונקריסט. אנשים ידברו על ה-1:0 בקאמפ נואו בעשרה שחקנים, ב-1:3 בסן סירו גם היה בונקר?
    2. ריאל סוסיאדד זו באמת התלהבות של פתיחת עונה אבל היא לא בלבל של אתלטיקו, קבוצה שכבר הייתה כמה שנים במאבק האליפות ועשתה זאת בעצמה. אף אחד לא חשב שאתלטיקו תעשה סיבוב שני עם 50 נקודות. עומק בסגל? לא יודע, יש לה פה ושם אופציות, תראו עם מי זידאן נאלץ לאלתר התקפה (לא מעט באשמתו כמובן אבל הוא סובל ממכת פציעות וגם עם אודגור ויוביץ' הסגל שלנו לא טוב).
    3. לאתלטיקו מדריד יספיק תיקו נגד ברצלונה בקאמפ נואו, זה קרה בשנה שעברה וזה יכול לקרות. ועם כל הכבוד לשיפור של ברצלונה אני לא חושב שהיא תנצח הכל עד סוף העונה (דווקא את הקלאסיקו יש מצב שכן). היא לא משחקת מושלם, רחוק מזה, אבל כן השתפרה משמעותית ויש לה את מסי. אגב הנה הלו"ז עד סוף העונה (תוסיפו לסביליה 3 נקודות מאתמול) - למי שמעוניין.
    4. איך שצ'לסי משחקת זה כדורגל יפה? בהערכה זהירה אני אגיד שאם מייסון מאונט כשיר אז יש מצב שהאברץ מסופסל כמובן ולא ראיתי ממנו כמעט כלום וגם לא מזייך על אף הגול.
     
  13. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,964
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    הנקודה שלי היא שאין דבר כזה "מאמן נוקאאוט". יש איכות אחת ספציפית שמתבטאת משחקים כאלה, בגלל החשיבות של התוצאה קצרת הטווח, והיא ניהול משחק.
    אבל גם מאמן עם ניהול משחק ברמה גבוהה(זידאן זו דוגמא טובה, סימאונה לא), הוא לא מאמן "נוקאאוט" פשוט כי כמות המשתנים בטורניר כזה גבוהה מדי.


    ולגבי אתלטיקו, נכון לשנתיים האחרונות סימאונה כבר לא באמת משפר את הקבוצה.
    הוא בנה שם דבר גדול, אבל כיום בעיקר מתחזק את מה שיש ומגביל את הקבוצה מלהשתדרג.
     
    itzik.miro ו-DRORIKO אוהבים את זה.
  14. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,684
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    @סמואל אטו צודק בכל מילה וראינו את זה הכי טוב בעונה שעברה, כאשר זינאדין "3 צ'מפיונס ברצף" זידאן נפגש עם פפ "המרטיב הסדרתי" גווארדיולה ודווקא ידו של השני היתה על העליונה. מה מוריניו שהצ'מפיונס כביכול רשום על שמו עשה במפעל הזה מאז 2010? או בן 2004 ל-2010? כנראה שיותר קשה לו כשהוא כבר לא בא כאנדרדוג אה?
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני חולק עליך, הכישלון שלו היה לעוף בשלב הבתים ב-2017/18 אבל באותה עונה הוא זכה בליגה האירופית אז זה בסדר גמור. אתלטיקו אמנם השקיעה כסף ממכירת גריזמן אבל היא איבדה אותו ואת גודין שהיו חשובים מאוד, לא רואה כישלון בהדחה שלה אתמול, שוב, בטח אם תזכה באליפות בליגה. גם לייפציג בשנה שעברה הייתה קבוצה טובה ואתלטיקו עברה את ליברפול די בפוקס. קודם לכן היא נכנעה ליום מופלא של רונאלדו. סימאונה בשנה שעברה הפך את יורנטה לגיבור אנפילד והשנה ניסה את מערך שלושת הבלמים שלעתים התאים ולעתים לא. אתה יכול לקרוא לזה 'מאמן שיודע להשיג תוצאה במשחק נקודתי', זה גם בסדר. ברור שיש הרבה משתנים ועניין של מזל אבל אותו מאמן מסתדר לרוב.
    עכשיו ריאל ובארסה באשפתות אבל ברוב העונות גם הקבוצות החזקות באנגליה לא היו מצליחות לזכות באליפות על חשבונן, מדבר עד עונת 2016/17 כולל, זו דעתי. וכן אולי גם לליברפול החזקה או סיטי של המאה נקודות הייתה בורחת אליפות אחת מול מפלצות כמו של מסי וכריסטיאנו. הוא (צ'ולו) הפך את המקום השלישי שם למובן מאליו.

    זידאן נכשל פעם אחת אז זהו, שלוש הזכיות שלו הן מושא ללעג משום מה? יותר גביעים ממה שיש לך בארון חביבי. אתה חשבת שהוא יישאר בלתי מנוצח לנצח? אבל פפ "המרטיב הסדרתי" אחר כך עף נגד ליון שהיא לא ממש אימפריה, רק אומר. מוריניו מעבר לשיאו, מה לעשות. אגב אותה טיפת מזל שכן הייתה לזידאן מלבד רונאלדו וראמוס - הייתה חסרה למוריניו כשעפנו שלוש פעמים ברצף בחצי הגמר. אגב יש עוד דברים חוץ מלקחת את הגביע, אתה יודע, וכנראה שלקחת טרבל עם אינטר קשה יותר מאשר לעשות את זה עם צ'אבי-אינייסטה-מסי ועוד סוללת כוכבים.