איזה שינויים הוכנסו השנה?(ניקוד,טכני תקציבים)כל השינויים.. מה הקטע עם הקבוצות שלא רוצות להשתתף בעונה הבאה.. בקיצור כל מה שחדש מה שקרה מאז הפגרה.. תודה לעוזרים..
בבקשה, השינויים שנעשו בחוקים (קרדיט לשלומי דוד הגדול!): 1) מכוניות: על פי התקנות החדשות, הכנף הקדמית רחבה ונמוכה מבעבר, כשהכנף מאחור זוכה למראה גבוה וצר. גם הכנפונים המבצבצים מהמעטפת החיצונית כבר לא יהיו. המטרה לשפר את זרימת האוויר מהמכונית והלאה כך שלמכונית עוקבת יהיה קל יותר לעקוף. אמצעי נוסף לשיפור התחרותיות היא מערכת ה-KERS, שבנוסף נושאת על גבה את דגל איכות הסביבה. אנרגיית הבלימה שמייצרת המכונית נאגרת, ומאפשרת לנהג לשחררה כשצריך. למשך מספר שניות, מתווספים לכוח המנוע עוד 80 כוחות סוס שלבטח יעזרו לסיים בהצלחה עקיפות. אלא שלא כל הקבוצות סיימו את פיתוח המערכת והתאמתה למכונית, ונכון לרגע זה רק רנו ופרארי מוכנות לעשות בה שימוש במירוץ פתיחת העונה. 2) מנועים: על פי ההחלטה האחרונה, נקבע כי שמונה מנועים בלבד יעמדו לרשותו של כל נהג במהלך 17 המירוצים העונה. בכל סוף שבוע של מירוץ, החל משלבי האימון וכלה במירוץ, יהיה מותר לכל מכונית להשתמש במנוע אחד בלבד. החלפת מנועים תהיה מותרת בין מירוצים, כל עוד לא מכניסים לשימוש מנוע תשיעי שיחייב בענישה. בנוסף, מוגבל המנוע ל-18 אלף סל"ד לעומת 19 אלף בעונה שעברה. 3) מבחנים: ע"פ החלטה חדשה, עד לסיום העונה חל איסור על הקבוצות לערוך מבחנים. 4) צמיגים: השנה יחזרו לצמיגי סליקס טהורים אחרי 12 שנה.
פרארי מודיעה: "לא נשתתף בעונת 2010". ה-FIA: "דווקא כן". כתבה נוספת בנושא מאתר היורוספורט. רשימת הקבוצות המלאה לעונת 2010
אני אברך אותך בהזדמות זאת על מונה ההודעות שלומי והפיכה לניסים כהן http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx אני חושב שקראתי בכמה מקומות שפרארי סגרו לעונה הבאה ויהיו שם, כך גם בראון. מי שלא סגרו הם מקלארן.
כל הגדולות אכן חתמו לעונה הבאה, אבל היחידות שחתמו ללא תנאים והיחידות שאין שום סימן שאלה סביב השתתפוהן הן וויליאמס ופורד אינדיאה. פרארי ורנו נכון להיום רציניות מאוד בכוונה להחרים את העונה הבאה. איום התביעה מהFIA לא באמת מרתיע את פרארי, מבחינתם התקנות החדשות לרבות הגבלת תקרת תקציב הן הפרדת חוזה חד צדדית.
שימו לב למשבר הגדול ביותר בתולדות הפורמולה אחד שיכול להביא לסיומה של המפעל במתכונת ובשם הנוכחי שלו. 8 הקבוצות של פוטה בינהן אפשר למצא את פרארי, מרצדס ורד בול, רנו או טויוטה מאיימות לעזוב את הפורמולה אחד ולהקים תחרות חדשה במתכונת שונה. הבעיה התאחדות הרכב העולמית FIA רוצה להגביל את הקבוצות פיננסית ובאישורים לקבוצות חדשות. למרות הכל הם עדיין במו"מ וישנה סבירות שהם יגיעו להסכם ושהפורמולה אחד ינצל. אם לא אז אנחנו הולכים לעידן חדש במפעל
אני כבר כמה שנים למעשה לא ממש מתעניין בפורמולה 1, אבל ממה שאני שומע עכשיו החברות הגדולות מנסות לסחוט את ההתאחדות? מותר לי לקרוא את זה ככה? דווקא טוב שההתאחדות מנסה בעידן הזה להוריד את המחירים, אבל לעשירים לא אכפת. מבחינתי בכלל טוב יעשו אם כל המכוניות יהיו זהות לגמרי כמו למשל בסדרת האינדי שבארה"ב. בסופו של דבר מי שמנצח הוא הנהג ולא המכונית...
זה אולי המשבר הגדול ביותר שהיה אי פעם בענף, ולמרות זאת, אני עדיין מתקשה להאמין שנראה צעד כזה קורה. לא יודע, לא מצליח לראות את זה קורה. לפתוח ליגה חדשה לאותן קבוצות זה לא מהלך פשוט, כי כל המסלולים תפוסים כל השנה בשלל ארועים, זה התאחדות, זה כסף, זה ארגון, וכל זה בשביל כמה קבוצות בודדות? לא רואה אותן עוזבות את ההתאחדות של ה FIA, אבל הלחץ הזה אולי כן יביא לשינויים טובים בענף.
כן משבר לא משבר, רד בול פגעו בול. המטרה הייתה לצמצם את הפערים מבראון ולהתרחק מפרארי וזה בוצע באופן מושלם של מקומות 1-2. מרשים ביותר ואולי גם מעלה מחדש את סף העניין העונה.
העניין שזה לא באמת רק התבכיינות על כל התקנות של מוזלי, זה כבר הרבה מעבר לזה. הסכומים שהFIA משלשל לכיסו מכל החסויות כמובן נפגע, אבל היצרניות הרבה יותר. החברות רואות בFIA שלא מתחלק איתן ברווחים כראוי לתקופה (תקופת משבר חמורה שגורמת למצב בלתי נסבל שגם יצרניות גדולות לא תמיד יכולות לעמוד בו- כמו הונדה) בתור גוף סחטן שמנסה לתרץ אותן בשוויוניות ודלות תקציבית במקום להעביר יותר כסף מחסויות וספונסרים כדי שיוכלו לשמור על גדולתן. מכאן נובע השיקול להקים גוף חלופי לFIA, מסגרת של מנהלת קבוצות עצמאית כשהגוף המאוגד יהיה גוף צנוע מאוד, מינימלי בכל פרמטר וכמובן ללא מטרות רווח ,ככה שישלשל לכיסו כספים עבור ענייני לוגיסטיקה/מנהלה/שכר בלבד. במצב כזה, רווחי הקבוצות יגדלו בקרוב ל50% שזה מאוד משמעותי.
התקדמות משמעותית בין 8 המורדות לבין הFIA. נכון להיום, הצדדים קרובים מאוד לקו השווה ואפילו מוזלי העקשן סיפר אמש בראיון לטיימס, שהמשבר קרוב מתמיד להסתיים. מקווה מאוד שכל הסיפור הזה יפתר, אבל קשה לי להאמין שזה סוף הסאגה.
שוק והלם, הושגה פשרה עם הקבוצות. במסגרתה, מקס מוזלי לא יעמיד את עצמו לכהונה נוספת ב-FIA. העניין הוא שזו רק שאלה של זמן עד ששאלת הסבב החדש תעלה שוב. בדיוק כמו שקבוצות הכדורגל באנגליה לקחו את העוצמה לידיהן עם הפרמייר-ליג וכן גם קבוצות הכדורסל באירופה עם היורוליג, גם הקבוצות בפורמולה 1 ימשיכו לרטון ולאיים כל עוד הן חשות שהן יכולות לקבל יותר מהנתח שהן זוכות לו. וכל עוד הכוח יישאר בידיים של הארגונים הוותיקים, דוגמת FIA, הן תמיד יחושו שמרמים אותן.
אין ספק. ב-FIA הלכו על צעד דרסטי למדי בקיצוץ גדול מאוד בתקציבים, אבל זה די חשף את הקבוצות שלאורך זמן מה התנהגו בצורה של "כן, כן, בוודאי, צריך לקצץ, זה נורא. משבר כלכלי, ילדים רעבים", וכשהן התבקשו באמת לפעול בהתאם לדבריהן, הן חטפו הלם והבהירו שלקבוצה גדולה עם המון כסף אין באמת רצון אמיתי להתקרב לתקציבים של וויליאמס, למשל. בלי קשר לצדקת ה-FIA בנושא הזה, מבחינת הקבוצות, הנושא שתמיד נמצא ברקע הוא חלוקת ההכנסות. וזה ימשיך לבעבע.
גם לדעתי הדרך לפיתרון המושלם עוד ארוכה, אבל המאורעות האחרונים הראו לFIA שלקבוצות יש מספיק עוצמה והאיומים שראינו הם נטו סימן אזהרה מאוד כואב ישירות אל הFIA, ההתקפלות שלו עכשיו תעלה לו ביוקר גם בהמשך- אנחנו בפתחו של עידן בו הכוח עובר לקבוצות. לFIA כמובן לא היתה ברירה אלא להתקפל, אחרת ברור מה היה קורה. מצד שני, יכלו למנוע את כל הבלאגן הזה בקלות ע"י עירוב היצרניות בהחלטות ולדאוג שיגיעו לפשרות באמצע הדרך בהסכמת כולם.